Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

danielomihai

Chiulasă - garnitură chiulasă

Recommended Posts

    Deocamdata nu am probleme dar daca se va ivi am deja garnitura de chiulasa gata de schimb !


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca aveam un strat usor galbui pe busonul de la radiator, am dedus ca e garnitura de chiulasa piscata pe undeva, asa ca in octombrie am schimbat-o, de asemenea am curatat si sistemul de racire al motorului si de atunci antigelul e curat.

Dar cu acest prilej mecanicul mi-a spus ca am joc in ghidurile de supape, asta ar cam explica consumul marit de ulei pe care-l am, asa ca am cumparat ghiduri; simeringuri supape; garnitura chiulasa; garnitura capac tacheti/culbutori.

Chiulasa o voi duce la un atelier/centru din Sanpetru Brasov, mi-a fost recomandat de mecanicul fratelui meu, nu am fost insa niciodata la acest atelier. Omul mi-a spus ca pretul ar fi pe la 300-400 lei si poate varia in functie de ce se va lucra la ea. Luni dimineata o sa duc chiulasa acolo.

Intre timp am vorbit cu un mecanic din apropierea mea care zboara vorba ca ar fi bun, e mai in varsta si a lucrat in bransa, deci inclin sa cred ca e bun, a ramas stabilit ca vineri dupa amiaza sa duc masina la el ca pana luni sa pot duce chiulasa la reconditionat. Mecanicul imi ia 500 lei manopera.

Toata afacerea ma duce undeva pe la 1000-1300 lei.

O sa revin cu detalii dupa ce rezolv problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai mecanicul ce face, ca am crezut ca iti reface el chiulasa, in locul centrului de reconditionare. Eu daca ar trebui sa fac lucrarea asta din nou, de banii mecanicului mi-as cumpara o cheie dinamometrica onorabila si ar ramane si de-o bere.

E chiar simplu sa demontezi chiulasa, iti recomand sa o faci tu, ca doar te pricepi cat de cat. O dai jos, o duci la reconditionat si o pui la loc. La montare ai schema de strangere a suruburilor desenata si pe garnitura si nici nu iti trebuie neaparat compas cum recomanda Fiat, poti strange cu dinamometrica in 4 pasi: 1: 20Nm, 2:30Nm, 3:70Nm, 4:90Nm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mecanicul o demonteaza si o remonteaza in banii astia. Dupa demontare o duc la un atelier sa o reconditioneze, acolo alti bani. Suma este usor mare, dar de, nu trebuie sa iasa si el pe plus?

Inainte sa ajung la mecanicul asta care mi-a cerut 500 de lei, am intrebat la un atelier de langa atelierul de reconditionat chiulasa, tocmai ca sa nu mai trag de chiulasa pana la Brasov, am zis ca merg cu masina la atelierul de langa cel care reconditioneaza chiulasa, o da acolo jos si imediat o transfer la reconditionat, stii cat mi-a cerut? Intre 1000-1500 de lei, doar ca sa dea chiulasa jos si sa o remonteze la loc. Deci, despre ce vorbim?

Unii cred ca bani se culeg din pom.

E adevarat ca nu e complicat sa o dai jos, doar ca eu stau foarte prost cu timpul, si pana acum nu am demontat niciodata chiulasa, si nu de asta mi-e frica, ci de sincronizarea distributiei, in concluzie nu as fi cel mai potrivit pentru operatia asta, asa ca prefer sa fac o gaura in buget si sa o faca cineva calificat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul de 1.2 este unul dintre cele mai simple motoare.Distributia usor de sincronizat.

Mare grija,daca cei de la reconditionat refac scaunele supapelor pe freza o sa trebuiasca sa reglezi jocurile.

La stringere la fel trebuie dinamometrica,se stringe in 3 trepte 30 nm+90°+90° 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu siguranta o sa rectifice si scaunele, dar pana nu le rectifica nu stiu grosimea pastilelor si atunci trebuie sa astept sa termine ca sa aflam ce pastile trebuie sa iau, sau poate ca o sa aiba iei acolo pastile si cumpar de la ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am dus chiulasa la reconditionat, acum am vorbit cu mesterul la telefon si mi-a spus ca ghidurile sunt perfecte, in consecinta nu trebuiesc schimbate iar simeringurile a zis ca erau asa si asa (am dedus ca nu erau degradate). A  facut planeitate, a curatat-o si i-a rectificat scaunele la supape, mai are de facut reglajul la supape. Mi-a spus ca consumul de ulei nu se datoreaza chiulasei si m-a sfatuit sa mai cercetez. Printre altele el ar crede ca o posibila cauza ar fi blocarea segmentilor pe piston, adica sta strans pe piston si nu mai etanseaza, sunt in impas.

De asemenea, mecanicul care mi-a dat chiulasa jos a spus ca nu as avea probleme la pistoane intrucat nu da gaze pe la busonul de ulei, din ce am inteles eu, un cilindru neetans ar arunca cumva o parte gaze inapoi in baia de ulei si de-acolo mai departe pana sus la buson.

O sa il sun sa-i mai cer o parere. 

Miercuri merg sa iau chiulasa. Cost 400 lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai stiu exact parca jocurile la supape sint 0.35 mm admisie,0.45 mm evacuare +- 0.05.Mecanicii mai incurca jocurile cu cele de la motoarele fire mai vechi.

Discurile de reglaj calibrate se gasesc greu,pentru ca la motoarele fabricate dupa 2004 se folosesc discuri mai subtiri.

Daca tot umbli la motor poate nu ar strica o segmentare,asta ca sa fii sigur ca rezolvi problema,sa nu te trezesti ca faci chiuloasa si consuma ulei pe la segmenti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omul asta mi-a spus ca regleaza jocurile conform catalogului autodata. Mi-a cerut modelul masinii; capacitatea cilindrica si anul de fabricatie. Sincer si eu stau ca pe maracine in privinta asta, pt ca eu am versiunea noua de motor, dar nu stiu daca sunt diferente la joc intre modelul vechi si cel nou. Ceea ce ma incurajeaza ca n-o sa dea gres este ca mi-a cerut anul masinii si banuiesc ca in autodata sunt stipulate valorile motoarelor din acea perioada, dar inclin sa cred ca valorile sunt similare atat la motorul vechi cat si la cel nou.

Sunt constient ca segmentii au o oarece uzura insa nu in asa fel incat sa consume asa mult ulei, mai degraba as da vina pe simeringuri. 

L-am intrebat pe mecanic cat mi-ar lua sa imi dea pistoanele jos si sa il segmenteze, a fost ezitant si nu mi-a zis, probabil ca nici nu vrea sa se complice, asa ca nu mai insist nici eu, daca o sa consume la fel de mult ulei, o vand asa si imi cumpar alta.

Dar sunt optimist, si cu reconditionarea chiulasei cred ca se va rezolva si problema consumului de ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai sa iti schimbe simeringurile. Nu cred ca ai nevoie de inlocuit segmentii, puteai stii sigur ca nu daca masurai, inainte sa desfaci motorul, presiunea in camerele de ardere.

Uleiul in primul rand se pierde pe la furtunul aerisitor (daca simeringurile iti sunt noi). Acolo sunt colectati vaporii si se consuma in admisie. Unii si-au instalat recuperatoare de ulei cred, in Romania nu am vazut insa. Depinde mult si calitatea uleiului, iar cum funcioneaza piata in zilele astea, e cam dezastru. Apoi un loc prin care se pierde des uleiul este capacul culbutorilor, daca umblii la el si nu pui si silicon impreuna cu garnitura noua. Pe la extremitatile rotunjite va curge ulei si se prelinge pe motor unde se arde, nici nu iti picura pe jos ca sa poti sa observi. Insa daca iei chiulasa la verificat, se gasesc urmele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Garnitura de chiulasa in ce stare a fost? Pe la ea totul bine sau ai ceva urme prin care se vede sa fi intrat ulei in camera de ardere?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reconditionat chiulasa, a fost pusa pe masina si motorul e mai silentios, semn ca jocul supapelor a fost reglat, in rest nu am observat nimic deosebit in mersul masinii.

Acum ramane sa circul cu ea sa vad daca o sa mai consume ulei, dar am nevoie de cateva drumuri mai lungi. Ulterior o sa fac si un test de compresie.

La chiulasa s-a facut planeitate; rectificare scaune supape; inlocuire simeringuri supape; reglaj joc supape.

Mesterul a spus ca ghidurile sunt perfecte si nu a fost cazul sa le inlocuiasca, chiar m-a intrebat daca nu cumva s-a mai umblat la chiulasa intrucat e de mirare ca nu e joc in ghiduri.

De asemenea a spus ca si simeringurile nu aratau rau, doar ca erau intarite, iata o poza cu ele

IMG_20210801_195330.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu pierderea de ulei treuie sa verifici atent motorul roata, eventual pe dedesubt cu oglinda. Iata ce am descoperit astazi, umbland sa desfac senzorul lambda si dand scutul termic jos20210801_204324.thumb.jpg.1159d3c4da4ebe63d06c2e32aedffa4d.jpg

Cu siguranta pe acolo la mine se pierde ulei. Am pus cheia si cu grija am reusit sa mai invart putin sa strang. Sper sa fie suficient. Spun cu grija pt ca atunci cand am pus garnitura si am strans, la 2 sau 3 suruburi s-a stricat filetul din chiulasa. Insa am pus suruburi noi, mai lungi si am reusit sa stranf. Gaurile din chiulasa sunt de trecere si cred ca mai e putin filet mai jos decat ajunge surubul original. Nu am strans eu fara simt, dar cred ca aveau ceva probleme. La aluminiu le rupi foarte usor, oricum. De aceea acesta din colt a ramas putin desfacut, pt ca nu le-am fortat.

Din ce poze ai mai pus tu cu motorul, tin minte ca in trecut se vedea ca ai avea pierderi destul de mari in zona dinspre cutie. Cum am spus, verifica totul roata, incepand de sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.