Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Sign in to follow this  
danielomihai

Evacuare - Tobă eșapament, catalizator

Recommended Posts

    Aici se va discuta despre toba, catalizator -despre evacuare !


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

offtopic : cum fac si eu sa mut zebra aia daca mierlesc un fraer ? ...:))))) ...in fine :D

ontopic : daca rentunt la ultima toba (toba finala) ...o sa se auda prea tare ...sau ...rezonabil ?

a mai facut cineva asta ?


Roll that shit , light that shit ...pass that shit !

 

 

 

ab118123.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

am patit eu asta vara sa-mi cada toba finala pe la BICAZ,iti spun ca pana acasa am tampit de zgomot dar m-am si distrat intr-o depasire m-am bagat dupa un bmw 530d si la zgomotul care il faceam crede-ma ca sa bagat in coloana sa trec,iti dai seama eu cu 1.2 :) dar pot sa zic ca ma invatasem cu zgomotul prin oras vreo cateva zile si e distractiv  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) super tare :D ...ma rog nici nu vreau sa sperii vecinii ...

problem mi.as pune ceva sport ..dar nush ce sa zic despre bara aia din spate ...e frumusica asa parca nu as da nici o gaura in ea sa pun "ornament" ...dar cred ca o sa pun doar toba si o sa las asa nu scot prin bara nimic


Roll that shit , light that shit ...pass that shit !

 

 

 

ab118123.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

poti sa pui o poza si sa.mi zici cat te.a costat toba si manopera ?...ti.ai scos si toba finala ?


Roll that shit , light that shit ...pass that shit !

 

 

 

ab118123.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am schimbat esapamentul complet, dar am intampinat ceva greutati.

In principiu se procedeaza cum a procedat acest baiat: 

 dar as vrea sa precizez ce probleme am intampinat eu.

In primul rand suruburile, de fapt nu sunt suruburi ci sunt prezoane, care fac corp comun cu acele urechi de imbinare sau au fost bagate la cald si cel mai probabil acestea se vor rupe in momentul in care o sa vreti sa desurubati piulitele datorita ruginii, de asemenea veti constata ca prezonul in partea opusa piulitei nu are cap hexagonal ci rotunt, semn ca nu e nevoie sa tineti contra intrucat e fix pe urechile de prindere. Ei bine aici incepe calvarul, deoarece acestea fiind corp comun sau bagate la cald, ele nu vor iesi din acele urechi. La mine a fost ceva mai greu pentru ca un prezon s-a rupt, dar al doilea nu s-a rupt iar piulita s-a decalibrat, deci nici nu am mai putut sa o fortez sa rupa prezonul, asa ca am fost nevoit sa folosesc flexul ca sa tai acea ureche prin lateral ca sa ajung la piulita, si astfel am taiat si prezonul, apoi am polizat ce a mai ramas din prezoane pana am ajuns aprox la ras cu urechile de prindele, apoi am dat gaura prin mijlocul prezonului pana am iesit pe partea cealalta. Doar asa am reusit sa rezolv problema. Trebuie mentionat ca prezoanele sunt facute dintr-un aliaj mai dur deoarece a durat ceva timp pana am dat gaurile si trebuie avut grija ca gaura sa fie data cat mai in centrul vechilor prezoane.

Am folosit suruburi de 8 mm si 2,5 cm lungime.

Daca aveti arcurile obosite  pe spate -cum cred ca le am eu- toba de esapament finala -aia din spate ovala- nu va intra peste punte ca sa se imbine cu cealalta, din cauza ca distanta intre punte si caroserie e mai mica, asa ca eu am ridicat-o pe cric ca sa maresc distanta sa poata intra peste punte.

Oricum, au fost mici diferente intre toba originala si asta noua, in sensul ca cea veche avea racordul flexibil mai scurt si se prezenta intro stare exceptionala, fara cusur, arata ca unul nou, a doua diferenta este ca teava veche nu are dacat o singura agatatoare pentru tamponul de cauciuc, care este amplasata in partea din spate, cam la prima cotitura, pe cand teava noua, are doua agatatori, una langa racordul flexibil si cealalta in spate, bine, pe podea se vad disponibile gauri si pentru a doua agatatoare dar nu au mai montat-o fie din cauza ca cei de la Fiat au constatat fie ca nu mai e necesar, fie au vrut sa mai faca 'putina economie', dar aspectul asta cred e valabil la Mk2b, a treia diferenta este ca  la teava noua, la imbinare, avea o bucata de teava iesita cam cu 1 cm mai mult decat suprafata de imbinare si pentru ca avea acelasi diametru cu galeria de evacuare,(deci nu intra una intr-alta nu imi permitea etansarea celor doua suprafete, asa ca am fost nevoit sa tai acea diferenta de teava ca sa o aduc la acelasi nivel cu suprafata de contact. Esapamentul este marca Asso, cica made in Italy, dar se pare ca au calitate aftermarket.

Daca va pregatiti sa va schimbati esapamentul si constatati ca nu a mai fost inlocuit niciodata, acestea sunt problemele cu care va veti infrunta. 

In poze se vede 'floarea rotunda' a prezonului vechi, se observa imediat langa saiba.

post-3832-0-92260700-1524906428_thumb.jpg

post-3832-0-48315600-1524906451_thumb.jpg

post-3832-0-81927200-1524906471_thumb.jpg

post-3832-0-35758600-1524906487_thumb.jpg

post-3832-0-80930100-1524906506_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cele mai multe cazuri calitatea aftermarket isi spune cuvantul, astazi cand am pornit masina, aud o usoara huruiala, nimic deranjant, doar ca era un sunet care inainte nu exista, sunetul venea din fata masini, undeva din dreptul racordului flexibil al esapamentului. Dupa ce mi-am terminat treaba, am dus masina pe rampa si constat ca racordul flexibil are un por in jurul caruia era vizibil afumatura.

Acum trebuie sa caut un racord flexibil ca sa-l inlocuiesc. Imi pare rau ca nu l-am taiat pe cel vechi de pe teava ca sa-l am de rezerva intrucat nu avea nicio problema, iar tesatura era mai fina si mai deasa. 

Din ce am vazut pe internet se pare ca diametrul interior ar trebui sa fie 45 mm. 

Inconvenientul este ca sigur voi gasi racord la fel de prost ca cel de pe esapament, care probabil ca ma va tine aproximativ la fel de mult ca asta.

Am facut treaba....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am inlocuit racordul flexibil. Toata treba nu dureaza mai mult de 2 maxim 3 ore, din cauza ca dupa sudura trebuie lasat ceva timp ca se raceasca, nu se recomanda stropirea cu apa imediat dupa sudura.

- Se desurubeaza suruburile, de la racord, daca nu a fost demontat niciodata, cel mai probabil prezoanele se vor rupe si trebuie date gauri pentru noile suruburi (vezi cu doua postari mai sus).

- Se desface brida care cupleaza teava de toba de esapament.

- Se scoate din suportul de cauciuc.

- Se taie cuplajul din fata racordului si se sudeaza la noul racord.

- Se remonteaza provizoriu la locul lui ca sa poata fi pozitionat corect pe capatul tevii de esapament apoi aftuit.

- Se demonteaza si se completeaza sudurile.

- Dupa finalizarea sudurilor se remonteaza totul la loc.

Dimensiuni racord:

Lungime= 200 mm

Diametru interior= 45 mm

Lungimea racordului poate sa difere, in functie de racordul pe care il aveti pe esapament, dar diametrul e acelasi.

Informativ va atasez si cateva poze.

Picture1.jpg

Picture2.jpg

Picture3.jpg

Picture4.jpg

Picture5.jpg

Picture6.jpg

Picture7.jpg

Picture8.jpg

Picture9.jpg

Picture10.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.