Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

danielomihai

Suspensie - Direcție

Recommended Posts

  • Administrator

Nope, nu e cazul la mine. Cum am zis, daca nu e stricat nu repar.

Cu caseta mi-a intrat ideea in gand (daca e de acolo?!) pentru ca am citit tot aici pe forum, cred ca pe la Stilo despre probleme la caseta. Si ei chiar de bucsile de care spui se plangeau, sunt mai sensibile si scumpe de inlocuit sau nici nu se gasesc. Urata treaba.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

M-a cam bagat la cheltuieli masina, i-am cumparat brate suspensie fata; bielete directie; capete de bara rulmenti amortizoare. Le inlocuiesc pentru ca desi anul trecut am schimbat bratele, am observat un burduf fisurat la pivot, plus ca masina are geometria dereglata si trage intr-o parte iar cauciucul s-a tocit neuniform.

Am luat si doua cauciucuri sh de iarna, imi trebuiau de vara dar nu am mai gasit, ca sa-i fac geometria.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Intrucat cauciucul de pe dreapta se tocise mult pe exterior si masina tragea spre dreapta, am hotarat sa inlocuiesc piesele enumerate mai sus, exceptie sunt bieletele de directie care sunt foarte bune..

Dupa inlocuire, am mers si am montat o pereche de anvelope sh si i-am facut geometria. Acum nu mai trage in nicio parte iar volanul sta drept, doar ca am un decalaj la unghiul de cadere:

Stanga: 0,25 cica nu ar fi problema.

Dreapta-1,15 aici ar fi o problema.

Mecanicul m-a intrebat daca masina a fost lovita, evident ca nu, i-am spus.

Atunci a spus ca e posibil sa fie din brate, acestea putand sa fie unul foarte putin mai lung decat celalalt incat sa-mi dea devierea respectiva.

A spus ca as putea sa fac un artificiu, sa ovalizez putin gaurile la amortizor astfel incat sa ajustez acel grad.

Momentan ma mai gandesc, masina merge drept si volanul sta drept. O sa tin cont si de uzura anvelopelor.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
La 23.10.2021 la 8:54, io-seicento a spus:

Bratele din cite stiu sint din fonta nu prea are cum sa fie unul mai mare si unul mai mic.

Asa cum ai precizat si tu in acel topic. basculele au dimensiuni usor mai mici sau mai mari decat cele originale, motiv pentru care poate da abaterea asta.

Da, sunt din fonta si se pare ca sunt produse folosind matrite in care se toarna fonta, ulterior sunt finistate cu ustensile asemanatoare polizorului unghiular, se vad urme de polizare pe brate. Dar cele mai importante aspecte sunt cifrele folosite pentru gaurirea bratelor in vederea montarii pivotului si a bucsilor, daca au abatere (probabil in cazul bratelor no name, cum e si cazul meu) iti va da aceste abateri la unghi. Daca nu se respecta aceste rapoarte intre gauri, vor da abateri si asta cred ca s-a intamplat si la mine. Vorbim de o abatere aparent infima, 1-2 mm care poate avea un impact urias in astfel de situatii.

Momentan o las asa si vad pe parcurs. Tu ai reusit sa folosesti acele excentrice la gaurile fixe ale amortizorului si fuzetei? Daca poti ataseaza cateva poze sa ma lamuresc si eu.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatori

Asa am zis si eu ca problema este din brate.Le-am masurat si erau la fel.Ar mai putea fi din uzura arcului,in manualul de reparatii Panda spune ca masina trebuie sa aiba o inaltime fixa.La mine era un pic lasata.Probleme aveam la ambele roti,cauciucurile se consumau pe interior.Acum,cu excentrice au 40.000 km si sint inca bune.Daca cumperi excentrice cumpara marca pusa de mine,trebuiesc comandate din UK.Se mai gasesc si chinezesti dar nu recomand.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
Acum 45 minute, io-seicento a spus:

Asa am zis si eu ca problema este din brate.Le-am masurat si erau la fel...

Bratele propriu zis pot fi similare ca dimensiuni dar asta conteaza mai putin, important este ca gaurile sa fie date la distante exacte una de alta, ca de fapt de-acolo apar diferente de lungime, daca gaura pivotului e data cu 2-3 mm mai spre margine, apare aceasta problema. 

In cazul meu sigur de-acolo este, pentru ca cu bratele originale nu au fost probleme, adica nu am avut uzura neuniforma. Parca nu as vrea sa ovalizez gaurile stiind ca problema e din brate, m-ar tenta excentricele dar nu stiu cum se monteaza si cum vor lucra in conditiile in care amortizorul si fuzeta are gaurile fix suprapuse.

Cand poti pune niste poze sa vad si eu cum sunt montate acolo.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatori

Daca ma uitam din fata masinii la mine se vedeau rotile ca nu erau verticale.Daca cumperi brate originale probabil or sa coate cit jumatate din valoarea masinii.Am auzit ca TRW sau Lemforder ar fi mai bune,dar tot acumpe sint si nu ai garantie ca rotile or sa fie drepte dupa ce le schimbi.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Multumesc. Acum inteleg logica. Interesant, ma intreb de ce nu au pus si pe modelele noastre aceste excentrice, ca nu vad sa afecteze cumva integritatea componentelor respective, dimpotriva.

La tine cum este, mai ai vreo abatere sau esti la fix?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Ca sa nu mai deschid topic nou, o sa postez aici problema,

In momentul cand vreau sa parchez si virez aproape maxim stanga sau dreapta, se aude un scartait mai grosier de pe partea stanga fata, se aude doar cat se invarte roata, pe loc nu se aude, inclin din ce in ce mai mult catre planetara, intrebarea este de unde sa scartaie, din capul dinspre roata sau cel dinspre diferential?.. O alta banuiala ar fi rulmentul... Simptomul nu e permanent, apare cand si cand.

Momentan nu prea pot sa-i fac nimic ca nu am timp.

In prima faza vreau sa dau roata jos si sa inspectez zona fuzeta-disc poate aflu ceva... O sa incerc sa inregistrez si scartaitul cand apare.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Păi da, cam astea ar fi cauzele, din ce spui. Ori rulmentul, ori planetara. Dacă e planetara, e din capul dinspre roată. Dacă e rulmentul, când mai apare, dacă eşti atent, ar trebui să sesizezi şi un mers neuniform de la acea roată, ca şi cum ai merge pe denivelări, peste pietre.

Dacă e numai scârțâit, de la planetară poate fi numai dacă a rămas fără vaselină şi atunci poate fi şi din celălalt capăt. Când sunt probleme de uzura planetarei simți bătaie în zona aia şi se aud bătăi, troncănit.

Cred că poți să identifici sursa, când ai timp, dacă suspenzi fața (sau poate ai la cine să mergi într-un service să urci cu totul maşina pe elevator), porneşti motorul şi încerci să recreezi sunetele. Dacă e la rulment problema, mai poate fi joc la roată, pe care îl simți dacă pui cricul dedesubt şi mişti de roată.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

O sa vad ce oi face...

Ma uitam la preturile planetarelor, si te cam iei cu mainile de cap, as iesi mai ieftin daca as lua capete separate si le-as reconditiona eu. As lua capetele dinspre diferential si una dinspre roata, ca cealalata a fos schimbata si nu o suspectez, eventual si un rulment, dar acolo e mai complicat si nu cred ca il pot schimba eu, trebuie sa merg la un atelier....

Sa prind un pic de timp si sa vad de unde sa ma apuc,...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Da, pentru rulment trebuie în service, că e de lucru. Şi cel mai complucat e de scos din fuzetă rulmentul vechi. Eu mi i-am schimbat pe ambii, acu ceva vreme, în service. A bătut mecanicul în ei cu un dorn de cupru, pentru că e mai moale şi să nu spargă fuzeta. Unul a ieşit uşor dar celălalt era blocat. Până la urmă, după vreo jumătate de oră de bătăi în dorn, i-am zis să îl pună pe presă, chiar dacă exista riscul de spargere a fuzetei. Şi a ieşi şi el, spart, cămaşa interioară întâi, apoi restul.

Pentru planetară se găsesc de cumpărat numai capete?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Da, se găsesc atât pentru partea dinspre roată, cât și pentru partea dinspre diferențial (cutie). Se găsesc și tripode separat...

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Am inspectat rulmentii pe fata, concluzia: rulmentul stanga are joc, si ce joc...

Am inspectat sumar si rotulele platenetarelor, totul pare in regula, deci nu cred ca sa fie vreo problema la planetare.

De asemenea am tras si de axul planetarelor sa vad daca exista vreun joc suspect si nu e nimic in neregula, exista un mic joc dar ala e normal, se datoreaza canalului unde se fixeaza sigurantele ce retin capetele planetarelor.

Daca tot ma apuc de treaba o sa schimb rulmentii pe ambele parti, i-am comandat deja.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Chiar că... ce joc.

Şi da, aşa consider şi eu, că e mai bine să îi schimbi pe ambii deodată. Eu aşa am făcut. Chiar dacă unul arată încă bine, există uzură şi la el dacă nu a fost montat nou, de curând.

Link to comment
Share on other sites

Felicitări pentru inspecție, nu te zgârcii la rulmenți și cumpără skf . Este bun tutorialul, in urma cheltuielilor nejustificate cu Lancia se pare că vacanța se va lăsa așteptată mult și bine , o să am ce sa fac la țară cu ypsiloanca, desigur daca va mai funcționa și nu apar alte evenimente neprevăzute. Trebuie sa vad ce fac și cu motorașul electric pe care nu l.am demontat. Spor la treabă. Mult succes, să iasă treaba buna și nu mare, ca in cazul meu . Momentan strâng bani de flanșe , mă sâcâie huruitul lor.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
Acum 12 ore, Mike1alike a spus:

Chiar că... ce joc.

Şi da, aşa consider şi eu, că e mai bine să îi schimbi pe ambii deodată...

Amândoi vor fi schimbați, sa nu am surprize pe viitor sper... 

Marea dilema o am la senzorii abs, sper sa nu fie înțepeniti prea rau ca trebuie să-i dau și pe aia jos.... 

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
Acum 6 ore, Ypsilon a spus:

Felicitări pentru inspecție, nu te zgârcii la rulmenți și cumpără skf..

Momentan strâng bani de flanșe , mă sâcâie huruitul lor... 

 

Am comandat rulmenți de la moog, asta am avut pe masina și m-a ținut 100.000 km, asta a fost motivul pentru care am ales tot moog, as fi luat fag dar sunt ceva mai scumpi. Oricum, sper sa ma tina măcar cat m-au ținut și ceilalți..

Vezi ca e posibil sa nu ai nimic la flanșe, e posibil sa nu fi fost strânsă piulita suficient  și sa aibă joc, sau poate ca nu a fost montat ansamblul corect acolo și îți freacă în oala, mai degrabă as crede asta. Oricum ar fi tot trebuie sa dai tot ansamblul jos. Atenție la remontare, sa fie toate piesele puse în poziția corecta, altfel iar freaca. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Ieri am primit rulmentii, pe vineri vreau sa dau fuzetele jos si sa merg cu ele la un atelier din apropiere sa imi inlocuiasca rulmentii, de restul ma ocup eu. Ma preocupa insa senzorii de abs, mi-e teama ca or sa fie intepeniti si mi-e teama sa nu-i rup la demontare, plus protectia de la discul de frana, si aia e prinsa intr-un surubel cam subtirel si mi-e teama sa nu fie prea corodat incat sa cedeze cand o sa rasucesc de el...

IMG_20220705_100910.jpg

IMG_20220705_100924.jpg

IMG_20220705_100944.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.