Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

danielomihai

Suspensie - Direcție

Recommended Posts

    Amortizoarele sunt ok.. flansele trebuiesc schimbate..


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Le-am schimbat pe amandoua si am facut si geometria. Este super ok acum.


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

stiu ca nu s-a mai scris de 120 de zile dar vroiam sa intreb ce arcuri (fata)ar trebuii sa iau ptr un punto 1.9jtd din 2002?

marca?

pret?

si inca o intrebare: merita sa cumpar arcurile(fata) de la SH?:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da.. merge sa iei si de la dezmembrari :( Mai putin in cazul amortizoarelor ! 


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

deoarece troncanea ca...dracu, am schimbat urmatoarele :

-bara stabilizatoare

-bascule(stg+drp)

-capete de bara(stg+drp)

-tampon antirasturnare

-racorduri etrieri (stg+drp)

 

foarte scumpe aceste pise(ex: pentru bara stabilizatoare, PERUGIA mi-a cerut cca 1100 lei)

intradevar se simte :)) , parca am alta masina acum :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

bara stabilizatoare de ce ai schimbat-o?? sau ce anume e aceea bara stabilizatoare , ca eu ma gandesc la bara de torsiune si aia nu prea inteleg de ce ai schimba-o , decat daca ar fi rupta( ceea ce tind a crede ca e fff greu de realizat).


I drive way too fast to worry about cholesterol

Share this post


Link to post
Share on other sites

revizia am facuto la un mecanic care cred ca avea mania sa schimbe piese pe fiat punto :D (mi-a spus ca am bucsele de pe bara ...uzate)

montatul pieselor enumerate mai sus a fost facut de un alt mecanic, care a spus ca nu trebuia sa schimb si bara stabilizatoare(bucsele sunt bune)

problema e in felul urmator: bara stabilizatoare are 4 bucse, cele de pe capete se gasesc separat dar, cele de pe interior sunt capsulate si nu se gasesc decat impreuna cu bara stabilizatoare :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un mecanic bun decapsula acele bucsi.. se gasesc si separat: capsate cu totul la autototal -asa am avut si eu la Punto problema asta... le da pe cele capsulate vechi jos si le pune pe cele noi :) fortate cu WD40 intra!! :D


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atata timp cat voi avea masina italiana, nu voi calca in viata mea pe la reprezentanta (nu ca as fi calcat vreodata).. 


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Daca tot suntem in categoria amortizoare-suspensii as avea si eu o intrebare. La amortizoarele de pe spate , deasupra de ele, este o flanseta ( bucsa ) de cauciuc care la mine este distrusa. Intrebarea este daca pot sa o comand separat sau e inclusa in amortizoare? Am fost la un mecanic si mi-a zis ca pentru Punto nu se poate comanda separat , este adevarat ?

 

Multumesc,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Nu stiu exact daca se pot comanda separat sau nu, stiu doar de bucsile de la basculele pe fata ca se pot comanda separat atat la Punto! Mai bine cumperi ambele amortizoare noi si ai scapa de problema! 

 

 

Iata aici un site de piese super ok: http://www.epiesa.ro/


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am un punto 1.2 8v 2007 si am observat ca suspensia spate e moale, e de-ajuns sa am 1-2 pers in spate si masina e lasata, si din cauza asta la usoare denivelari atinge toba finala in punte si zangane, de fapt cam la toate punto-urile in 5 usi observ ca suspensia spate e mai usor lasata.

Din cunostintele voastre:...

1.Cum as putea sa maresc putin garda la sol pe puntea spate astfel incat sa nu se mai lase asa lesinata de spate?

2.Stiu ca se pot monta distantiere, ce distantiere se potrivesc?

3.Daca as monta distantiere ar afecta stabilitatea masinii?

4.E posibil ca garda sa fie influentata de starea amortizoarelor.

5.As putea sa inlocuiesc arcurile cu altele usor mai inalte sau mai tari, daca da ce arcuri s-ar potrivi?

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate sa-mi spuna cineva ce distanta este intre spire la arcurile de pe spate? M-ar fi interesat si distanta intre spire cu arcurile date jos, daca are cineva, ca cu ele pe masina le masor eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost azi la mester si am schimbat bratele intrucat aveam un troncanit pe fata, totodata am schimbat  si bucsile exterioare de la bara stabilizatoare, totul a decurs bine, insa bucsile noi au gaura mai mare decat cele vechi si nu ai intrat foarte strans, ma gandesc sa nu cedeze prea devreme...

Singurul lucru deosebit este ca acum, in linie dreapta, volanul sta foarte putin rotit catre dreapta, masina nu trage in nicio parte, merge drept doar ca volanul este foarte putin inclinat. Avand in vedere ca bratul e o piesa fixa, nu ar trebui sa-i deregleze geomatria (presupun). Mai intai o sa merg la o vulcanizare sa-mi umfle toate rotile la parametrii si sa vad cum este, daca volanul sta la fel, o sa merg sa fac si geometria.

Troncanitul il suspectam de la brate (bascule), insa acestea nu erau in stare rea, doar un pivot avea putin joc, celalalt pivot avea cursa buna fara joc.

Troncanitul s-a mai diminuat, insa nu a disparut intrucat mesterul a constatat ca am ceva joc si la flansele amortizoarelor, de unde si troncanitul care inca se simte dar foarte putin. Totusi troncanitul asta l-am sesizat de cand am schimbat flansele tura trecuta la sediu fiat in buzau, acum 3-4 ani, ma gandesc ca nu cumva sa nu-mi fi strans aia bine piulita la flanse.

De asemenea am inlocuit si suruburile ce fixseaza pivotul in fuzeta, acestea s-au potrivit exact! Le-am comandat dupa codul de piesa din eper de pe epiesa (nu fac reclama vreau doar sa ajut cu sursa de unde le-am procurat)

IMG_20191219_180553.jpg

IMG_20191219_180625.jpg

IMG_20191219_180650.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi am avut putin timp, si cum vremea a fost linistita o ora-doua, m-am hotarat sa schimb flansele la amortizoare. Din pacate in scurt timp vremea s-a schimbat si a inceput sa ploua si nu am reusit sa schimb flansa decat pe o parte. Cand mai prind putin timp frumos, o sa o aschimb si pe cealalta parte.

Trebuie sa specific ca acel troncanit pe care il sesizam a incetat, de altfel se observa joc in flansa veche.

Am urmat pasii din tutorialul de mai jos si totul a decurs fara probleme.

Atentie mare !!! Pentru a nu intampina zgomote ciudate la viraje, recomand sa tineti cont de pozitia acelei șăibi care are acea ureche patrata, se monteaza inaintea flansei si are rolul de a tine arcul, acea saiba trebuie orientata cu urechea patrata catre aripa masinii, ea trebuie sa fie aliniata cu urechile de prindere pe fuzeta ale amortizorului, iar flansa trebuie orientata cu acea ureche ascutita catre spatele masinii, (vezi poza atasata)

Ca sa fiu mai explicit, o sa fac cateva poze atunci cand o voi schimba si pe cealalta parte

 

Aliniere urechi.png

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum 3 zile am schimbat si cealalta flansa, procesul a fost la fel, am promis niste poze, insa  intrucat nu se vedea bine urechea de la saiba care trebuie aliniata, am colorat-o.

Eu am folosit un bit torx pentru a tine contra la desurubarea  piulitelor, initial am folosit o cheie imbus care din pacate s-a rupt, de altfel acolo este locas pentru torx nu pentru imbus.

Iata pozele:

1.jpg

 

4.jpg

2.jpg

3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.