Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

danielomihai

Cutie de viteze

Recommended Posts

Aici se vor discuta problemele legate de cutia de viteze !


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cod ulei pt cutia de viteze mk2 :

Tutela Car ZC 75 Synth, sau Castrol W80

Motor 1,2 L 8v = 1,65 L

Motor 1,2 L 16v = 1,65 L

Motor 1,8 L 16v = 1,98 L

Motor 1,9 D = 1,98 L

Motor 1,9 JTD 85 Cp = 1,98 L


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Trebuie sa schimb semeringul de la planetara pe partea stanga -dintre planetara si cutie- se "prelinge" ulei si trebuie adaugat 300 g ulei in cutie..


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

iarna trecuta am avut in cutie mobil 1 si intr-o dimineata figuroasa am avut neplacerea ca schimbatorul sa fie blocat in viteza, m-am luptat putin cu el sa o pot scoate din viteza

anul trecut in vara cand am schimbat si ambreiajul am schimbat iar uleiul cu ceva nemtesc nu stiu exact numele , a costat 25 lei 250 ml, dar iarna asta si la temperatui de -18 grade nu am avut probleme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am observat ca, odata cu venirea frigului, la prima/a 2'a schimbare de treapta din a 1'a in a 2'a iese/intra foarte greu. Este ceva in neregula sau asa este normal? Parca si motorul e mai zgomotos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

uleiul este mult mai vascos, in general iarna se recomanda un ulei mai putin vascos probabil la cutie ai avut bagat un 80W90, sa incerci un 75W80 :)


If you love something...let it go, if it comes back to you...it's yours, if NOT....it never was!

 

Nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita - ignorance is bliss ;)

 

www.clublancia.ro

 

fiatmapportal.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua ,am si eu o problema de ceva timp a aparut un sunet dubios la masina dar numai cand este in viteza si cred ca este de la nivelul de ulei din cutie dar nu stiu pe unde se poate complecta uleiul de transmisie,la busonul care l-am depistat in cartea tehnica curge ulei cand il desfac dar am o intrebare daca nu pot sa complectez ulei si prin orificiul din poza care o atasez,sau la ce foloseste acest orificiu?in speranta ca primesc un raspuns va multumesc anticipat.

post-592-0-86484900-1417344154_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,bine v am gasit,sunt nou pe forum si am o mica nelamurire,diferenta intre liber si in viteze este foarte putin sensizabila,adica atunci cand masina este pe liber si misti schimbatorul stanga dreapta are un joc mare,atunci cand este in treapta 1,2,3,4,5,6-am 6 trepte- jocul este aproape la fel(nu asa de mare dar destul).Nu afecteaza cu nimic masina,intra oarecum bine in viteze,la treapta a 2-a ma chinui un pic cand intra de pe liber,dar ma gandeam ca nu cred ca este normal.gen in treapta 1 schimbatorul nu ar trebui sa aibe joc stanga dreapta decat foarte mic/deloc.e ok?sau tre sa schimb ceva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare. Sunt fericitul proprietar al unu superb Fiat Punto 2003 Speedegear, si evident m-a lasat balta cutia automata. Nu mai vrea sa merga decat inapoi. Neavand alta solutie, mi-am cumparat (cred) toate piesele necesare conversiei spre cutia manuala. Pana aici totul bine si frumos. Dar acum baietii din service spun ca nu se descurca cu parte electronica. Mentionez ca am inclusiv un ECU de pe o masina cu cutie manuala. Intrebarea mea este: cunoaste cineva mai in detaliu ce trebuie facut in continuare. Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 07.04.2020 la 19:29, artevet a spus:

Salutare. Sunt fericitul proprietar al unu superb Fiat Punto 2003 Speedegear, si evident m-a lasat balta cutia automata. Nu mai vrea sa merga decat inapoi. Neavand alta solutie, mi-am cumparat (cred) toate piesele necesare conversiei spre cutia manuala. Pana aici totul bine si frumos. Dar acum baietii din service spun ca nu se descurca cu parte electronica. Mentionez ca am inclusiv un ECU de pe o masina cu cutie manuala. Intrebarea mea este: cunoaste cineva mai in detaliu ce trebuie facut in continuare. Multumesc!

Salut, ti-am mutat discutia in topicul dedicat.

Ce pot sa iti spun este ca sunt cateva aspecte:

Masina are prin constructie niste senzori specifici pentru cutia automata (cred), care comunica cu ecu si probabil de-asta s-au impotmolit cei de la service. 

Schimbarea ecu-lui cu unul de pe o masina dotata cu cutie manuala nu rezolva problema, pentru ca acel ecu are inregistrati toti parametrii masinii de pe care a fost luat, practic vei avea un munte de erori de comunicare si masina nu va functiona, sau va functiona defectuos. Dupa parerea mea,  o posibila solutie ar fi sa fie montat un ecu virgin, care sa inregistreze toti parametrii masinii de dupa conversie. Sau chiar ecu masinii poate fi virginizat, cred ca sunt persoane care se ocupa cu asa ceva. Repet e doar o parere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Unde anume te-ai impotmolit?ce nu iti functioneaza mai exact?

ar ajuta si o lista cu piesele,cine ti-a facut-o? Poate nu e ceva compatibil acolo

bafta sa o repari cat mai repede sa te poti “juca” cu ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut all!

Revin cu update. Am ridicat ieri masina din service. Probleme nerezolvate (inca):

Masina nu porneste decat impinsa (contactul nu da comanda spre electromotor), nu gasesc circuitul pentru luminile de mers inapoi, vitezometrul nu functioneaza, doar turometrul, partea centrala a consolei nu se potriveste, persista erorile cutiei de viteze automata, nu pot scoate cheia din contact. Ca parte mecanica functioneaza ok. A, si ar mai fi vasul lichidului de frana, dar ala l-am schimbat eu azi (un adevarat cosmar!!) .

Ca si costuri : 1300 lei piesele ( demontate de pe un Punto 2010) kit ambreiaj complet, volant, timonerie, pedale ambreiaj si frana, planetare, pompa/cilindru receptor ambreiaj, un ecu pe care l-am luat aiurea, surubele si alte rahaturi. 1500 lei manopera pana in acest moment.

Am uitat vasul de lichid de frana 50 lei.

Mai departe am luat legatura cu cineva care se ocupa de resoftari body computer, banuiesc ca acolo e problema din moment ce am deconectat ecu si calculatorul cutiei de viteze si eroarea cu cutia de viteze inca aparea in bord. 

Va voi tine la curent cu stadiul lucrarilor de luni incolo.

Cu stima!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cind am schimbat bordul la Fiat Panda de la cel simplu la cel cu turometru si trip,am folosit Fiat Ecu Scan-se intra pe body computer si se face proxy alignment.Banuiesc ca pentru a scoate un modul de pe masina este aceeasi procedura.

Intrebare:Nu era mai simplu sa repari cutia automata?Intre Punto 2003 si Punto 2010 nu cred ca sint compatibile modulele,componentele trebuiesc cautate dupa codul de piesa si sa fie din aceeasi perioada.In 2004 au schimbat modelele de la euro 3 la 4 si piesele nu se prea potrivesc.Alta schimbare au mai facut in 2006,unele piese se potrivesc cu modelele anterioare altele nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 11.04.2020 la 19:31, artevet a spus:

Salut all!

Revin cu update...Probleme nerezolvate (inca):

Masina nu porneste decat impinsa (contactul nu da comanda spre electromotor),

Cand pui contactul se aude pompa de benzina cum amorseaza?

Electromotorul are toate legaturile facute? S-a potrivit pe noua cutie de viteze sau l-ai schimbat si pe acesta?

Citat

vitezometrul nu functioneaza, doar turometrul,

La anumite modele, kilometrajul/vitezometrul stiu ca e legat la cutia de viteze, iar la altele este legat la senzorii de ABS, care sunt langa rulmetii de la roti. la tine fiind inlocuita cutia de viteze, probabil ca nu iti functioneaza kilometrajul pentru ca nu mai e legat la niciun senzor.

Citat

partea centrala a consolei nu se potriveste,

Ce anume nu se potriveste? Ai klimatronic cu consola prelungita intre scaune?

Citat

...nu pot scoate cheia din contact.

E blocata in contact? Probabil ca asta se poate rezolva, stiu ca butucul se poate demonta.

Vezi ca poti refolosi atat ecul de pe masina cat si cel luat de pe alt Punto, imporatnt este sa aiba aceeasi serie ca cel de pe masina ta si sa fie virginizat, adica sa i se stearga toti parametii de la vechea configuratie, ca apoi sa poata inregistra parametrii noii configuratii.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa le luam pe rand:

- totul se intampla asa cum trebuie cand intorc cheia in contact, mai putin partea cu actionarea electromotorului, care nu este actionat din cauza ca body-computerul nu recunoaste pozitia cutiei de viteze automate care trebuie sa fie in P sau N. Dupa deconectare ecu motor se invarte electromotorul dar evident motorul nu porneste.

-cu vitezometrul inca nu am stabilit cauza nefunctionarii.

-asa-zisul "tunel" inca nu l-am probat personal sa vad exact unde nu se potriveste, intrt-adevar masina este dotata cu modul climatronic si oglinzi reglabile electric ale caror comenzi sunt pozitionate langa frana de mana.

-cheia nu o pot scoate din contact tot din cauza pozitiei cutiei de viteze automate care nu permite extragerea cheii decat in pozitia P.

Astazi am lasat toate cele 3 calculatoare la electronist, omul nu era prezent, asa ca astept un raspuns zilele viitoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 12.04.2020 la 10:38, io-seicento a spus:

 

Era mai simplu poate sa repar cutia automata, dar nu are cine, si cand in sfarsit am gasit pe cineva a zis ca distractia incepe de la 1500 euro. Do the math yourself...

Pe langa asta, cutiile astea sunt notoriu de stricacioase. ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai pierdut o ora dar am rezolvat 2 probleme:

- am remontat consola centrala originala, se pare ca tot ce era de facut sa rotesc cadrul de la burduful schimbatorului 180 grade si s-a potrivit in gaura de la schimbatorul cutiei automate.

-am desfacut masca de la contact, acolo era un electromagnet  cu o tija scurta care patrundea in miezul contactului, l-am demontat si acum am reusit sa eliberez cheia.

Edited by artevet

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 13.04.2020 la 20:11, artevet a spus:

- am remontat consola centrala originala, se pare ca tot ce era de facut sa rotesc cadrul de la burduful schimbatorului 180 grade si s-a potrivit in gaura de la schimbatorul cutiei automate.

Nu prea avea cum sa nu se potriveasca si cealalta consola, in conditiile in care ai luat-o tot de pe climatronic, dar e bine ca ai rezolvat-o cu cea originala.

Citat

-am desfacut masca de la contact, acolo era un electromagnet  cu o tija scurta care patrundea in miezul contactului, l-am demontat si acum am reusit sa eliberez cheia.

Ai grija, ca acolo e si immobiliserul -un inel care e in jurul contactului- care comunica cu cipul din cheie, dar din moment ce electromotorul invarte cu ecu demontat, e clar ca nu e o problema de conexiune ci de comunicare. 

Totusi ai mai facut un mic progres.

Incearca sa mai cauti pe internet centre de virginizare ecu, eu am dat o cautare si uite ceva aici macar fa-le o intrebare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cealalta consola nu se potrivea pentru ca nu avea locul comenzilor de la oglinzile electrice decupat.... Si nu am ajuns la imobilizatorul electronic, ala este in capatul dinspre cheie, electromagnetul de care ziceam era aproape de capatul opus. La computere se lucreaza, azi sau maine sper sa fie gata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am fost cu masina la calculatorist, am petrecut 12 ore acolo ( iuhuuu!). Toata lumea bine si frumos, mai putin ceasurile de bord care se indaratnicesc sa nu primeasca proxy-alignment-ul. Asa ca la ora 22 le-am demontat si le-am lasat la om sa rescrie soft-ul pentru masina cu cutie manuala. Ce o mai fi om mai vedea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Macar iti porneste bine masina? Toate sunt in regula in afara de ceasurile bordului?

Poate se rezolva problema cu schimbarea ceasurilor cu unele de la o versiune cu cvt manuala...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 21 ore, artevet a spus:

ceasurile de bord care se indaratnicesc sa nu primeasca proxy-alignment-ul. 

Stii cumva ce program a folosit pentru proxi-allignment?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina porneste dar inca am agatat selectorul de la cutia automata ca sa porneasca, si am vazut ca lucreaza cu FiatEcuScan, si problemele nu sunt rezolvate nici astazi...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avea cabluri speciale pentru conectare?Colorate?Daca cauti pe siteul de la Fiat Ecu Scan ai sa vezi ca se recomanda scoaterea unei rezistente din testerul obd,altfel ai acces doar la modulul motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.