Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

danielomihai

Martori și erori ce apar în bord și în diagnoză !

Recommended Posts

Salut tuturor .

Am luat un Fiat Stilo 1.6 la purtat dupa ce a stat aproape 2 ani pe tusa.A pornit la prima cheie.L-am dus la un service sa-mi faca un control sa-l pot duce la ITP.Am schimbat un rulment, bucse ,furtune de frana si totul parea OK.Dupa ITP in probe am constatat ca martorul galben de la bord-motor e cam tot timpul aprins.Si un consum cam mare indica la bord - si instantaneu si pe 100 km.Mi-au zis ca ar fi bine sa verific aprinderea - bujii,etc.Am schimbat bujiile si dupa vreo 2 km nu mai mergea clapeta de acceleratie si indicatiile de bord erau aiurea.Incalzire maxima a motorului si imediat aproape de normal. Am schimbat din nou bujiile si parea totul normal.Astazi am facut o proba si totul mergea bine pana dupa vreo 5 Km cand a murit motorul si nu mai pot sa-l pornesc.Oare ce as putea sa fac inafara sa-i dau foc ?

Stie cineva un service specializat pe Fiat prin Cluj, cu oameni priceputi la Fiat Stilo, si mai de calitate ( nu snapani) la care sa ma adresez?

Poate ma ajutati cu o informatie ,o adresa.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut

ai verificat contactul de la farana de mana, dar ai curatat si mufa? sa nu fie problema de acolo.Acum daca era ceva mai grav sigur se vedea la diagnoza.DUpa cum spuneai tu problema e fie contactl de la frana de mana fie senzorul de pe pompa de frana.

placutele scimbate de tine ai spus ca nu aveau cabluri de conectare, dar masinuta ta are senzor pentru frana??ca daca are atunci ai gasit problema

Salut,am verificat,curatat dat cu spray,facut sunt intre cele doua fire in mufa senzorului de prezenta lichid dar deageaba.Estimez ca senzorul este analogic,masoara capacitatea lichidului si vede inclusiv daca lichidu este deteriorat.Placutele de frana le exclud,n-au avut niciun senzor niciodata.Am un senzor second dar n-am avut timp pt el,am vazut ca nu se poate schimba decat cu vasul impreuna ca e bagat presat si probabil etanseaza printr-un oring.Poate cineva l-a schimbat si imi poate spune cum as putea face.Este foarte posibil sa am electrozii murdari dar nu pot vedea decat daca-l scot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor!

 

S-a aprins martorul cheia pe bord la Fiat-ul meu Punto 1,2 din 2002.... habar n-am de ce.... ajutor guys!!! Nu pot pleca la serviciu!!! :(

Dau o bere daca esti in Cluj..... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua !

Este pentru prima data cand postez si daca gresesc postand aici ... SCUZE !

Am un Fiat Stilo 1.2 16v / 2002.

In trafic mi s-a aprins indicatorul galben motor insotit de mesajul stop engine sau ceva de genul si imediat motorul parca mergea cu intreruperi / smuncituri.

Am ajuns in service unde s-a constatat faptul ca cutia filtrului de aer, cea de pe motor intre motor si ea este crapata precum si prezenta in gaura bujiei 1 pasager era jumate plina cu ulei.

Concluzie : trebuie schimbate bujiile, bobina de inductie 1 pasager, curatata clapeta de acceleratie, lipit sau inlocuit carcasa filtrului de aer ... offfffff.

Ma puteti ajuta cu pareri ? Este buba chiar asa de mare ?

Cum a ajuns ulei in acel loc ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua!!

 

Ma numesc Liviu si sunt posesorul unui Fiat Punto Mk 2 Benzina 1.2 8v Euro 4 din anul 2002. 

Problema consta in felul urmator, matorul motor sta aprins continuu si are o mica intarziere cand calc acceleratia pana la podea (se accelereaza in timp). 

Masina a fost adusa din germania pe platforma, anul trecut cand am fost la itp cu ea am avut neplacerea sa fiu informat ca nu trece la testul de noxe si ca am si toba sparta (avea o gaura de M5 ceva de genul)..

Si am zis ca daca tot am de gand s-o conduc o perioada buna, sa incep sa vad ce pot schimba sa fie ok. 

 

Si am schimbat:

 

- Teava cu tot cu toba pana in racordul flexibil

- Fisele (Magneti Marelli)

- Bujiile

- Bateria.. Dupa toate astea, tot nu iesea, ba chiar iesea mai naspa... :))

 

Mi-a explicat inginerul de acolo sa-i golesc rezervorul si sa-i pun benzina mai buna (de 100) si sa merg cu ea turata sa-i curat tot, zis si facut.. Dupa ceva timp s-a aprins in bord check engine.. Am in Galati la reprezentanta Fiat si acolo a inceput tamtamul, unul cu testerul ca am o sonda naspa dar parca ar fi si catalizatorul, un alt mecanic a verifcat catalizatorul si a spus ca e ok, be chear a pornit masina si a turato pe loc si a zis ca daca era catalizatorul defect/infundat trbuia sa treaca cu greu de 5000 rpm, la mine nu era cazul. Asa ca am fost si m-am interesat de sonde.. in perioada aceea originala bosch 650 de lei, eu aveam nevoie de 2  :-X  :-X .. 

Dealerul de piese auto era o cunostinta de lui tata, el mi-a recomandat unele aftermarket la 150 de ron care aveau reviewuri ok pe net.

Le-am achizitionat/montat, am sters erroarea, am mai turato si am trecut de itp. dar de atunci n-am mai rezolvat cu intarzierea asta cand calc acceleratia... Din discutii cu altii am venit cu ideia ca nu ar fi compatibile sondele cu ECU si ca s-ar accelera prin motorasul pas cu pas, sondele fiind necompatibile ar fi ceva gen ca si cum n-ar exista..

Erorile citite cu un OBD  ar fi: P0420 Powertrain Catalyst System Efficiency Below threshold.. si P0171 Powertrain fuel trim..

 

Apelez la voi doar din faptul ca la toate serviciurile la care am fost, toti isi dau cu presupusul, unul ca e aia, altul ca sunt fisile si bujiile, altul ca e catalizatorul, ba nu e si tot asa..

Poate am noroc si a mai avut cineva aceeasi problema si imi raspunde...

 

O zi buna!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari. Am sieu urmatoaeea problema. De ceva vreme am in bord beculetul galben aprins si la pornire ma anunta bec frana dreapta spate ars. Am schimbat becul dar anuntul continua sa apara si beculetul sta aprins. Cum scap de el?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar aveai respectivul bec ars, sau l-ai schimbat pentru ca asa iti afisa? Si ti-a comunicat pe ecranul bordului ca e becul frana dreapta spate? Sigur? Te intreb deoarece calculatorul nu include becurile de faza scuta/lunga frana spate etc... ci doar cele de pozitie si cel de la numar practic doar cele incluse pe circuitul de pozitie. Verifica daca ti se aprind toate becurile de pozitie ​ si daca ai vreunul ars inlocuieste-l si sigur o sa se stinga si martorul din bord, cel putin asa e la Punto, dar ma gandesc ca si la Stilo e la fel, daca nu rezolvi problema, cauta si pe topucul dedicat pentru Stilo, poate gasesti rasunsuri acolo, si anunta-ne si pe noi ce ai rezolvat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, 

Am o problema cu martorul motor sta tot timpul aprins ideea e ca nu merge intrerupt ca motor ,doar scoate abur dupa parerea mea cam mult .

Din ce am mai citit prin topicuri este vorba  de fise sau bujii dar ce am constatat este ca nu mai are cuplu in plecarea de pe loc sau depasiri , nici decum sa intrerupa sau sa mearga "in 3".Daca ma poate ajuta cineva cu o parare ....

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, nu strica sa verifici fisele; bujiile, dar si bobinele de inductie, poate nu da scanteie de-ajuns. Eu am patit-o la Punto mk1, ii schimbasem bobinele si cand bagam intr-o treapta superioara motorul dadea sa moara nu accelera, ulterior am constatat ca una din bobine, desi erau noi, una avea scanteia galbuie nu albastra, dadea scanteie la intensitate mai mica si de-asta nu avea nici demaraj masina. Cu ambreiajul cum stai, iti patineaza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Florin daca erau fisele sau bujiile mergea intrerupt motorul.Baga un tester OBD si vezi ce eroare ai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMG-20200311-WA0002.thumb.jpg.4671616c11fa83c6f7f58fdc129e0fea.jpgIMG-20200311-WA0003.thumb.jpg.e833233ddba1e54b49bc3d66a9a7cb45.jpgIMG-20200311-WA0000.thumb.jpg.678445f4fc18212006170b614638c075.jpgIMG-20200311-WA0001.thumb.jpg.3334f9e5602eeeabef91706a23dd29bf.jpgSalut !

Nustiu daca am nimerit unde sa postez dar hai sa incep , am un fiat punto 1.2 8 valve benzina si imi c am da batai de cap , recent i am schimbat filtru de ulei , pompa de apa , rampa injectoare si bujiile , doar ca apar probleme de pe o zi pe alta , am bagat o la un tester nu am zis nu . M am c am saturat sa arunc cu bani pe mecanici si sa se strice la 2-3 zile .. problema sta in felu urmator masina trapedeaza singura si tremura si pe tester da erorile astea :

 

vreo cineva un sfat ,o idee ? 

 

 

Edited by Vali98

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 22 ore, Vali98 a spus:

Nustiu daca am nimerit unde sa postez dar hai sa incep , am un fiat punto 1.2 8 valve benzina si imi c am da batai de cap , recent i am schimbat filtru de ulei , pompa de apa , rampa injectoare si bujiile , doar ca apar probleme de pe o zi pe alta , am bagat o la un tester nu am zis nu . M am c am saturat sa arunc cu bani pe mecanici si sa se strice la 2-3 zile .. problema sta in felu urmator masina trapedeaza singura si tremura si pe tester da erorile astea :

vreo cineva un sfat ,o idee ? 

Salut, vezi ca ti-am mutat conversatia in topicul dedicat. 

la tine este posibil sa ai o problema cu impamantarea, Firul de impamantare este amplasat pe langa tabloul de sigurante din compartimentul motor, firul este negru si e prins de caroserie cu o piulita, cand o sa-l vezi, o sa-l recunosti. Curata zona de prindere dar si urechea cablului si vezi daca mai primesti erori.

Fisele le-ai montat in ordine corecta? Verifica si asta.

Injectoarele sunt cele originale sau le-ai inlocuit odata cu rampa? Daca ai inlocuit si injectoarele, ai pus injectoare similare cu cele vechi? De preferat sa cureti mufele cu un spary de contact ca sa fii siguri ca ai legaturi bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc dar treaba sta urmatoarea , aseara am alimentat la un petrom si a mers masina parca e noua dar dupa 10 minute iar a inceput sa fie pompa , filtru de benzina ceva ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 minute, blueeies a spus:

Salut, vezi ca ti-am mutat conversatia in topicul dedicat. 

la tine este posibil sa ai o problema cu impamantarea, Firul de impamantare este amplasat pe langa tabloul de sigurante din compartimentul motor, firul este negru si e prins de caroserie cu o piulita, cand o sa-l vezi, o sa-l recunosti. Curata zona de prindere dar si urechea cablului si vezi daca mai primesti erori.

Fisele le-ai montat in ordine corecta? Verifica si asta.

Injectoarele sunt cele originale sau le-ai inlocuit odata cu rampa? Daca ai inlocuit si injectoarele, ai pus injectoare similare cu cele vechi? De preferat sa cureti mufele cu un spary de contact ca sa fii siguri ca ai legaturi bune.

Le am facut pe toate astea 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

fa o diagnoza cu un tester profesional,ce ai tu nu are toate erorile definite

problemele le ai inaite sau dupa ce ai schimbat prin masina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezultatul unei cautari pe internet arata ca: U1600- Electronic key-immobiliser system fault, adica immobilizerul nu recunoaste cipul din cheie, doar ca , la tine, zici ca masina pornese, e posibil ca aceasta eroare sa fie aleatorie, in cazul asta e posibil sa fie contact imperfect la mufele immobilizer-ului. Ai idee daca s-a umblat pe la immobiliser?

Celelalte erori au descriere...

Incearca sa cureti injectoarele, eu le-am curatat cu solutie la spray. Daca ai avea de la cine sa imprumuti o pompa buna, ti-ai dai seama daca e ea de vina sau nu.

Totusi intra si pompa in raza de suspecti.

Am suspectat probleme cu impamantarea sau cu conectica tocmai pentru ca ai erori din zone diferite,

Dar in bord ramane vreun martor aprins?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce an este masina?Modelele de pina in anul 2004-2005 aveau probleme la calculator.

Incearca o diagnoza cu o interfata elm327 si Fiat Ecu Scan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai poate sa porneasca masina fara cip(procedura pornire de urgenta),daca are codul... asa elimina imobilizator si cip cheie

Edited by mariusl82

Share this post


Link to post
Share on other sites

:fiatfan:
Salut :D

Am schimbat masina... dar pasiunea a ramas :)

inca e in “famile” e ok :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.