Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

danielomihai

Ambreiaj / Timonerie

Recommended Posts

  Pana sa schimb kit-ul de ambreiaj -a ramas blocata in treapta a-V a pe autostrada Soarelui la km 150 fata de Bucuresti (veneam de la mare) - l-am schimbat dupa ce am venit cu masina pe platforma  ,cu un kit de ambreiaj Valeo -atunci 380 lei ! Ideea este ca ambreiajul cand da simptome de "oboseala" ,patineaza etc. nu stati pe ganduri si schimbati-l ! Eu am avut o experienta tare neplacuta -atunci de-abia o achizitionase-m !!  Aici se va discuta despre ambreiaj !


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Care este durata medie de viata al unu kit de ambreiaj?

Al meu a cedat pe la 127 K, l-am schimbat cu un LUK pret 250(in conditiile in care un valeo este undeva la 500-600 Ron), am deja peste 3000K, sincer nu sunt prea multumit de alegerea facuta, la inceput pedala era foarte moale, acum e la fel de tare ca si la KIT-ul vechi,nu patineaza, trage foarte bine doar ca nu mai e pedala la fel de moale.mai stiu pe cineva care a "patit" la fel.

Simptome kit vechi :

- dupa un drum mai lung, de abia plecam din intersectii, masina se scutura din toate incheieturile cand plecam de pe loc

- daca urcam o bordura, chiar daca nu era inalta se auzea rulmentul cu urla

Share this post


Link to post
Share on other sites

se pare ca temerile mele au fost fondate, si saptamana trecuta am fost nevoit sa schimb din nou ambreiajul, de data asta am pus VALEO , pret 380 KIT

probleme gasite la kit luk

-placa presiune nu era dreapta, erau potiuni unde discul calca, alta in care patina si alta virgina

-discul avea la bucsa centrala un joc de cativa mm

simptome: masina trepida foarte tare la plecarea de pe loc, iar la schimbarile de trepte, din superioara in inferioara mai ales la frana de motor se auzea o lovitura de ciocan infundata in momentul in care lasam de ambreiaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Datorita placii de presiune trepideaza la plecari... adica in general , in orice conditie ar fi kit-ul , daca trepideaza prima cauza de luat in seama este placa de presiune . am vazut si eu destule patanii ale altora cu discuri noi de ambreiaj care se duceau foarte repede etc. aveti grija mai oameni buni :D .


Fiat 131 supermirafiori 2.0

1981 Fiat 131 supermirafiori

1962 Fiat 600D

2005 Iveco daily

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Sa folosim ambreiajul in mod normal  :D


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

asta clar

dar la mine nu asta era problema....kitul avea prob din fabricatie

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Tot Valeo am si eu.. foarte bun vad, chiar si dupa doi ani..  :D 


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

acum am si eu valeo,momentan e ok, dar only time will tell :D

oricum sa nu mai aud de LUK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu l-am schimbat pe la 100.000 km deoarece cateodata "suera" rulmentul (in rest functiona perfect) dar si din dorinta unei pedale mai "moi" (care din pacate a ramas la fel de tare)

Am schimbat tot chitul cu unul Valeo. ~15.000 km fara nicio problema

Share this post


Link to post
Share on other sites

problema cu kitu defect este usor relativa, pentru ca si mecanicul are un cuvant greu de spus

exemplu: o mizerie intre marginea placii si volanta sau, unul ori doua suruburi alaturate stranse prea putin

si sa nu mai vorbim de discuri montate invers

 

si cu cat tine

uite o problema:

a)daca unu merge fregvent incarcat

b)unu merge numai la drumuri lungi

c)si unu numa in oras si sportiv

 

intrebare

cum cedeaza discurile? (c,a,:fiatfan:

Share this post


Link to post
Share on other sites

din pacate totul este relativ in viata

momentan ma bucur ca am scapat de probleme , ma dispera tremuratul la plecarea de pe loc

acum urmeaza suportii motor....

 

:hello:

Share this post


Link to post
Share on other sites

am facut deja peste 2500 Km, fara probleme, dar inca nu am apuca sa schimb suportii :hello:(

prinde la fel de jos, este foarte sportish ca sa zic asa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

problema: pedala de ambreiaj scoate un scartait, iar dupa o perioada ramane blocata la podea.

 

am patit-o si eu, eram la semafor si pedala de ambreiaj nu voia sa se ridice... cu chiu cu vai am reusit sa plec de acolo ... am ajuns acasa si am depistat buba. initial am crezut ca e de la pedala; zic poate s-o fi adunat mizerie acolo si de aia nu mai mere; am curatat si tot degeaba ... apoi am deschis capota si am verificat de unde se aude scartaitul ala : sub baterie, este un piston , numit cilindru receptor al ambreiajului. Cum am mai avut probleme cu bateria, a curs niste electrolit de ala peste tija metalica a cilindrului respectiv, si din cauza asta se intepenea ... am luat o bucatica de smirghel, am curatat tija respectiva, am dat mansonul de cauciuc al cilindrului in cealalta parte si am dat cu degripant apoi cu ulei (spray) dupa care am umplut mansonul cu vaselina (de preferat alba siliconica, eu am pus de aia maro ;)) ) si apoi am inceput sa fac pedale pana a ajuns veselina aia unde trebuia ... acum functioneaza, dar trebuie sa ii mai schimb lichidul de frana. un alt sfat, aici , la acest cilindru receptor exista un orificiu de evacuare a lichidului de frana (pt ca el e hidraulic) si trebuie evacut vechiul lichid si de acolo nu doar de la etriere ... revin cu detalii dupa ce fac si operatiunea asta :D 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari- ai reusit ceea ce altii nu au facut! In principiu este bine ca bateria sa o ai capsulata (care nu necesita intretinere)! Ai avut o idee stralucita si sper ca acum cilindrul receptor sa te tina ca de obicei se schimba :) 


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta sper si eu, ca nu prea ma dau banii afara din casa, plus ca mai am de schimbat distributia, curea accesorii, filtre + ulei ,si un cablu la frana de mana ... si daca e sa o pun la punct ar trebui si basculele cu bucsele aferente si bucsele dela bara stabilizatoare amortizoare + arcuri fata ... ehe ... am de munca la ea si daca pot sa mai carpesc ceva la ea o fac cu un grad mult mai mare de satisfactie decat daca as cumpara piesa noua :D va tin la curent cu date despre cilindru, cat va tine,etc ;))  

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am schimbat acel cilindru receptor de care zici dar tot nu s-a rezolvat problema pedalei blocate jos.Am inteles ca mai este un cilindru cu o tija mai lunga pe care apasa pedala...este in jur de vreo 130 lei am inteles,cum rezolv problema va anunt.

post-4227-0-91459800-1468488145_thumb.jpg

post-4227-0-83168000-1468488152_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, 

 

Am un Fiat Punto 1.2 16 V din 2001 si in ultima perioada am observat ca ambreajul s-a intarit. Nu am apucat inca sa ma duc la service cu ea, stie cineva ce ar putea fi? Eventual cam cat ar costa daca a mai trecut cineva prin asa ceva? 

 

Multumesc

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut.

Cu toate ca acest topic este destul de vechi va solicit o informatie celor care au intampinat probleme similare cu urmatoarele:

 

1. Ambreiajul functioneaza bine (uneori cu trepidatii la plecarea de pe loc) la schimbarea treptelor de viteza.

2. La o accelerare mai "nervoasa" (in special cand incerc sa fac o depasire) turometrul urca de la 2500 la 3500-4000 rpm insa masina parca sta pe loc. Pentru a nu intampina asemenea patinari a ambreiajului trebuie sa calc acceleratia mai batraneste ceia ce nu ma avantajeaza mai ales in depasiri.

3. Trag concluzia ca vina o poarta ceva de la ambreiaj asa ca decid sa inlocuiesc kit-ul de ambreiaj cu Valeo (datorita si accesului greoi la aceste componente).

 

La inlocuirea kitului vechi de ambreiaj constat ca:

 

1. Vechiul kit era tot Valeo cu marca FIAT stantat pe componente (deci alegerea facuta la achizitia noului kit a fost inspirata).

2. Placa de presiune si rulmentul, fara uzura pronuntata vizibila la nivelul atacului "soarelui" sau a planeitatii placii.

3. Discul de ambreiaj cu oarecare joc la arcuri dar ferodourile subtiate de utilizare.

 

Dupa inlocuirea kitului de ambreiaj de catre mecanicul auto:

1. Pedala de ambreiaj a devenit foarte moale ca si cum as apasa pe acceleratie nu pe ambreiaj ( cuplajul fiind la cca. 1-2 cm fata de planseul pedalier - am oprit motoru de cateva ori pana m-am obisnuit cu el :| )

2. Bucuria rezolvarii problemei cu patinarea ambreiajului a durat 1-2 saptamani, Dupa cca. 2000 Km parca nu as fi schimbat deloc kitul de ambreiaj. Pedala a devenit mai tare (ca la vechiul ambreiaj) si tine la 5-10 cm fata de planseu.

 

Acum cand motorul este rece deci masina nu este rulata am repetat testul sa urc brusc in viteza si masina se infinge acceptabil dar nu la fel ca in primele zile dupa inlocuirea ambreiajului, dupa ce s-a incalzit motorul patinarea incepe sa iasa in evidenta.

 

Am discutat cu mecanicul acesta expunere si a spus ca ar fi kitul de ambreiaj (defect de fabricatie). Nu s-a mai dezmembrat masina sa verifice cauza a fost singura lui opinie.

 

Astept opinia dumneavoastra, dar in special a unor mecanici care s-au lovit de asemenea situatii pentru ca nu cred ca un ansamlu de piese sa cedeze dupa nici 2000 Km facuti simptomul reaparand dupa cca 500 km facuti.

 

Multumesc anticipat raspunsurilor dumneavoastra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

va salut, sunt posesorul unui Fiat Punto 2 pre-facelift 1.9JTD.

De o saptamana am observat un fenomen dubios si as vrea sa va cer o parere inainte de a ma jerpelii de bani mecanicii.

Masina la cald incepe sa patineze ambreiajul in treptele superioare 4-5 la accelerari mai violente. ex 100km/h 2000rot/min treapta 5 kick down urca de la 2000 la 3000rot/min si accelereaza destul de slab.

Problema am descoperit-o intamplator cand eram impins din spate de o masina nemteasca :)) , nu sunt genul de sofer sa accelerez brusc in trepte superioare.

Mentionez de asemenea ca am ambreiajul schimbat de ~10.000km (cam doi ani ca si timp), nu fac abuz de el, nu imi ramane piciorul pe ambreiaj cand conduc/stau la semafoare.

PS: am primit un pont sa-l testez incercand sa pornesc de pe loc in treapta intai cu frana de mana, din respectivul test daca este intr-adevar relevant, mi-a lipit puntea spate de sosea. :D

 

 

 

Va multumesc ! Andrei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aveti idee cum se aeriseste instalatia ambreiajului?

Stiu ca foloseste acelasi lichid care merge si la frana dar am citi undeva ca desi frana si ambreiajul au lichid comun, pe circuit ar fi un ca un fel de separator si cica ar fi necesara si apasarea pedalei de frana ca sa se faca aerisirea ambreiajului. informatia am gasit-o aici.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am aerisit instalatia de franare cu pedala de frana si instalatia ambreiajului cu pedala de ambreiaj. Totul a fost bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema mea la ambreiaj este ca imediat ce apas pedala de ambreiaj sa schimb treapta de viteza imi creste turatia ca si cum as fi cu pedala de acceleratie apasata. A mai patit cineva asta? Am schimbat kitul ambreiaj si face la fel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.