Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

danielomihai

Baterie; încărcare; consumatori etc.

Recommended Posts

Eu, cand am cumparat Alfa, avea baterie "varza" - nu am stat pe ganduri cu incarcare etc. Am bagat clestii.. am pornit si directia "centru baterii noi" :X Face figuri ? Schimba..


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu trebuie sa fac asta...o voi schimba cat mai curand...gata mai convins , in plus am sunat acasa sa vad daca a pornit :)) si cica e moarta....mai vreau sa incerc ceva inainte....o sa rulez cu ea vreo 50 km si pe urma cand o las ii scot o borna  :D ...daca o gasesc consumata in 2-3 zile inseamna ca e varza , cand am cumparato in martie anu acesta proprietaru a spus ca e noua  :X ...daca totusi ramane incarcata atunci sigur am un consumator pe masina....si va trebui sa il gasesc :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu noutati:

Bateria era moarta, am scos bornele si ca sa vezi dupa cateva ore si-a revenit cam pe la 11 volti, deci sigur nu e bateria de vina, am un consumator.....am mers cu ea cam 30 km si am verificat, avea 12,59 Volti, o baterie buna in timp ce masina este oprita si cu farurile aprinse trebuie sa aiba 12,6v iar in timp ce motorul este pornit incarca 13-14 volti.

Am scos casetofonul si astept sa vad daca ramane bateria incacata macar peste 12v, daca nu ramane peste 12v inseamna ca nu acesta e consumatoru ci s-ar putea sa fie electromotorul..  :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

 

Am un Fiat Punto, an 2002, Motor 1.2, si de cateva zile nu vrea sa mai porneasca. Cand pun contactul se aprinde bordul putin si cand dau sa pornesc se opreste cu totul.

 

Tin sa mentionez ca atunci cand iau curent de la alta baterie porneste fara probleme, iar problema nu este de la baterie pentru ca am pus o baterie noua si imi face la fel. Am schimbat si una din borne care nu se stramgea bine si tot la fel.

 

Pun si un video mai jos ca sa va dati mai bine seama despre ce este vorba.

 

https://www.youtube.com/watch?v=2AOYf7WSG9Q

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am mers cu masina, mi-am facut treaba, am venit acasa, am parcat masina frumos, toate bune nimic suspect.

Azi dimineata am vrut sa plec, ma urc frumos in masina dau cheie si pornesc masina si observ ca imi ramane aprins martorul de baterie. Am folosit aplicatia obd car doctor ca sa verific incarcarea si bateria nu se incarca deloc.

Cureaua de acesorii nu e rupta.

Stiu, e o intrebare stupida, din moment ce nu am verificat nici cablurile ce vin de la alternator, dar din experienta voastra ce sa suspectez, puntea cu diode sau regulatorul de tensiune?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cele din urma am cumparat un alternator sh si l-am inlocuit.

Procedura a fost una anevoioasa, nu stiu altii cum au scos vechiul alternator dar eu nu am avut spatiu pe unde sa-l scot , asa ca a trebuit sa desfac cap bara directie si sa scot fuzeta din pivot, astfel incat sa pot deplasa axul planetarei inspre baia de ulei ca sa fac loc sa scot alternatorul, acelasi lucru si la remontare.

Ramane sa verific vechiul alternator dar banuiesc ca s-a dus releul de incarcare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, la alternatorul stricat se poate sa se fi dus releul de incarcare. Sau, din moment ce nu misca nimic, e posibil sa se fi desfacut din contactele de la bobine la placa electronica (cele din alternator). Am vazut ca acesta e un mod de stricare al alternatorului.

Despre demontarea alternatorului si mie imi e groaza pentru ca am vazut ca e foarte inaccesibil pozitionat. L-am tot masurat, al meu e ok. Insa dupa ce am avut accident si a stat motorul desfacut, era iarna, zapada cand am pus totul la loc alternatorul era blocat. Mi-a zis cineva ca probabil din cauza umezelii, cum a stat mai mult timp nemiscat, s-au umflat periile. Am pus o cheie pe volanta si am rotit, si-a dat drumul si merge.

Dar din ce am vazut eu, ca am mai cautat cum se demonteaza, lumea l-a scos pe sus. Tu ai instalatie de AC nu-i asa, de aceea te-ai bagat pe jos la el?

Am vazut insa ca si la model cu AC, au reusit, cam foarte greu dar tot pe sus.

Se desface suportul care fixeaza conductele climei si printre ele, sucesti alternatorul si impingi usor in lateral conductele si ar trebui sa iasa.

Imi e groaza.

A facut cineva inlocuirea alternatorului, la modelul cu clima, mai usor?

Daca da, rugam sa postati si aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In acelasi timp, am vazut un mos, mecanic consacrat, in service cu toate sculele, ca sa schimbe alternatorul la un Fiat 500, tot pe jos, mai mai ca a demontat tot motorul aproape. Chiar zicea lumea in comentarii "dom'le, ce faci acolo, demontezi motorul pentru un schimb de alternator?".

E foarte frustrant ca le-au facut asa inaccesibile.

Edited by Mike1alike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici e mecanicul de care spuneam, cu schimbul la Fiat 500:

Despre metoda de mai sus, cu scoaterea pe sus, nu mi se pare o metoda sigura pentru ca poti oricand rupe conductele.

Metoda de scoatere este tot pe jos, insa "lumea zice" ca se poate scoate mai usor decat ai facut-o tu blueeies. Oricum, ti-ai facut treaba, ai putut sa il inlocuiesti ceea este foarte bine. Doar ai avut putin mai mult de lucru.

Dar cica trebuie sa iasa daca desfaci scutul din aripa, trebuie sa fie spatiu acolo. Sau eventual daca nu e loc, poate ajuta daca ii desfaci alternatorului plasticul negru de protectie al releului, daca e nevoie si releul. Sunt prinse simplu cu suruburi.

Blueeies, tu ai incercat sa il scoti pe acolo si nu ai avut loc?

Edited by Mike1alike

Share this post


Link to post
Share on other sites

La metoda cu scoaterea pe sus a alternatorului, am uitat sa mentionez, se face cu fixarea unui suport de sprijin sub motor si demontarea suportului motor de sus, cel de deasupra alternatorului.

Insa asa cum am zis mai sus, nu pare o metoda sigura, e simplu de folosit daca nu exista instalatia de clima.

Se poate scoate mai direct alternatorul pe jos, dupa intepartarea scutului de plastic din aripa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine modelul de prindere al alternatorului este similar cu cel din filmulet.

Am AC si de-asta s-a complicat lucrurile.

Daca masina e cu AC in niciun caz nu se poate scoate pe deasupa, oricat ai incerca, nu e spatiu ca sa-l scoti, daca te uiti in filmulet vezi increngatura de cabluri si furtune ce trec pe deasupa, deci e imposibil de scos pe deasupra. Sau daca vrei sa prapadesti tot pe acolo si sa zgarii si peretele antifoc, da se scoate si pe sus.

In filmulet pe la 5:50 se observa si axul planetarei, ei bine eu nu aveam loc intre punte si axul planetarei, l-am sucit pe toate partile si nu am avut loc, asa ca am desfacut capul de bara, am detasat amotrizorul si am scos fuzeta din pivot ca sa imi fac loc intre ax si punte, si asa am reusit, dar acum stau si ma gandesc ca daca desfaceam tamponul de pe cutia de viteze, poate reuseam sa imping motorul cu totul ca sa imi fac loc fara sa mai demontez toata fuzeta, nu sunt sigur daca se facea spatiu suficient dar merita tinut minte.

Capacul de protectie de pe alternator nu e mai mare decat alternatorul in sine, deci scoaterea lui nu ajuta.

In filmulet s-au chinuit putin pana au insurubat surubul de deasupra care apropo e foarte greu de aliniat la gaura, ca nu il vezi, mergi doar pe pipaite, eu insa am avut noroc si l-am aliniat repede, dar m-a ajutat si tata ca sa-l strang, eu eram sub masina si am aliniat crichetul pe capul surubului si el a pivotat de manerul cricetului pe deasupra, asa l-am strans, altfel nu e loc sa-l strangi.

Asa a fost la mine, poate daca desfaceam tamponul de pe cutie si deplasam motorul catre in fata mergea mai usor, dar nu ma pronunt pana nu experimentez eu sau alti colegi. Cert este ca nu e chiar usor de inlocuit, dar cu rabdare, se poate. Eu am prins si o vreme neprielnica dar nu am avut de ales.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum am spus, e foarte bine ca ai reusit si ti-ai facut reparatia, chiar daca te-ai chinuit putin. Pe mine m-au trecut transpiratii numai gandindu-ma cum se face pentru ca am vazut ca e greu accesibil.

pe sus cred ca am vazut tot un film, l-a scos cineva, foarte fortat si nici mie nu imi pare deloc o metoda buna, fortezi prea mult totul de pe acolo si sunt sanse mari sa rupi din ele.

Dar cea mai simpla metoda, am vazut ca mai multi spun la fel, e sa dai acel scut din aripa jos, cica este loc sa scoti pe acolo alternatorul. Cand am sa demontez si eu, am sa postez pe unde se lasa scos. Acum din fericire nu e nevoie sa il scot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer nu mi-as mai dori sa schimb alternatorul, chiar imi spuneam in sinea mea cand surubaream sub masina ca daca mai pica o data, service-ul o vede, :D dar gandind acum si vazandu-ma cu sacii in caruta :D, chiar daca e dificil de scos si invatand procedura, parca nu ma indur sa las masina pe mana service-ului pentru inlocuirea lui.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, Mike1alike a spus:

Dar cea mai simpla metoda, am vazut ca mai multi spun la fel, e sa dai acel scut din aripa jos, cica este loc sa scoti pe acolo alternatorul. Cand am sa demontez si eu, am sa postez pe unde se lasa scos. Acum din fericire nu e nevoie sa il scot.

M-am uitat mai devreme la zona cu carenaj pe unde ai zis ca s-ar putea scoate electromotorul si sincer nu cred ca se poate, nu pare sa fie spatiu suficient, dar nici nu am demontat sa vad exact cum sta situatia. Am facut si cateva imagini dar nu prea sunt concludente.

IMG_20210114_115943.jpg

IMG_20210114_115934.jpg

IMG_20210114_115950.jpg

IMG_20210114_120004.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am mai avut timp sa verific vechiul alternator, dar am observat ca are o fisura in carcasa, e posibil ca din cauza asta sa nu mai functioneze?

IMG_20210115_114520.jpg

IMG_20210115_114529.jpg

IMG_20210115_114622.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si e foarte posibil sa mai aiba defectiuni si in interior. Uneori alternatorul functioneaza cu carcasa crapata, depinde in ce loc este crapatura. Imsa oricum, nu e recomandat sa il folosesti cu carcasa crapata, mai ales daca il vezi ca o are crapata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.