Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Sign in to follow this  
mobiloil

Listă alfabetică de termeni asociați cu Elemente Caroserie

Recommended Posts

ARIPA FATA:

Aripa fata - parte a caroseriei unui vehicul asezata deasupra fiecareia dintre roti.

aripa-fata-dreapta.jpg

ARIPA SPATE:

Aripa spate - parte a caroseriei unui vehicul asezata deasupra fiecareia dintre roti.

aripa-spate.jpg


If you love something...let it go, if it comes back to you...it's yours, if NOT....it never was!

 

Nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita - ignorance is bliss ;)

 

www.clublancia.ro

 

fiatmapportal.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

BANDOU:Bandou - banda orizontala iesita usor in relief, care marcheaza separarea a doua planuri.

bandou-usa.jpg

 

BARA FATA:

bara-fata-astrag.jpg

BARA SPATE:

bara-spate.jpg

CAPOTA MOTOR:Capota motor - capac din tabla sau din alt material cu care se acopera un sistem tehnic in vederea protejarii lui.

capota-motor-e21.jpg

 


If you love something...let it go, if it comes back to you...it's yours, if NOT....it never was!

 

Nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita - ignorance is bliss ;)

 

www.clublancia.ro

 

fiatmapportal.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

CAROSERIE:

Caroseria este partea principala a automobilului care are rolul de purtator al persoanelor, marfurilor sau instalatiilor montate pe automobile. Cu ajutorul caroseriei se asigura izolarea si autonomia incarcaturii fata de restul automobilului si de mediul inconjurator.

Compunerea caroseriilor este dependenta de destinatia automobilului comportand diferente conforme scopului pentru care sunt facute:

 

Automobilele utilizate pentru transportul marfurilor:

* Autoutilitara - incarcatura utila pana la 10.000 N, caroserie inchisa si cabina separata.

* Autocamioneta - cu sarcina utila de circa 15000 - 20.000 N, caroseri inchisa sau acoperita cu coviltir si cabina separata.

* Autocamion - are caroseriedeschisa sau acoperita cu prelata.

* Autobasculanta – prevazuta cu o bena basculanta pentru incarcatura si cabina conductorului separata decaroserie.

Automobilele speciale: Autofrigorifica (fiind automobil care efectueaza numai anumite transporturi si servicii speciale) are caroserie inchisa termoizolanta, pentru transportul bunurilor alterabile.

 

In general caroseriile automobilelor au o parte inferioara bazala, orizontala (platforma), o parte laterala si o parte superioara (acoperis). In plan orizontal se imparte in partea anterioara, destinata conducaturului automobilului si partea posterioara destinata incarcaturii (instalatii, persoane, marfuri).

CONTRAARIPA [PASAJ ROATA]:

Contraaripa -element structural de caroserie, care inchide impreuna cu aripa pasajul rotii.

JUG MOTOR:

Jug motor - cadru metalic ramforsat ce tine loc de structura portanta la noile automobile, folosit pentru sustinerea motorului si rigidizarea partii fata a vehiculului.

LONJERON:

Lonjeron - grinda longitudinala din metal sau (la masinile foarte vechi) din lemn, asezata in scheletul sau in cadrul unui autoturism, cu scopul de a rigidiza structura de rezistenta a acestuia.

lonjeron.jpg

TRAPA:

trapa.jpg


If you love something...let it go, if it comes back to you...it's yours, if NOT....it never was!

 

Nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita - ignorance is bliss ;)

 

www.clublancia.ro

 

fiatmapportal.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.