Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Sign in to follow this  
mobiloil

Listă alfabetică de termeni asociați cu Sistemul de Pornire Încărcare

Recommended Posts

ACUMULATOR:Acumulator (Baterie) - componenta a sistemului electric ce inmagazineaza curentul produs de alternator.

 

Bateria de acumulatori are rolul de a alimenta consumatorii (autoturismului) cu energie electrica;

 

Curentul stocat poate alimenta la nevoie demarorul sau alte componente electrice aflate in functiune atunci cand motorul este oprit si alternatorul nu genereaza curent.

 

acumulator.jpg


If you love something...let it go, if it comes back to you...it's yours, if NOT....it never was!

 

Nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita - ignorance is bliss ;)

 

www.clublancia.ro

 

fiatmapportal.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ALTERNATOR:

Alternatorul, pentru a genera curent, primeste energie mecanica de la motor si pe baza fenomenului de inductie magnetica, genereaza la bornele sale o tensiune electrica.

 

Alternatorul propriu-zis se compune in esenta dintr-un rotor si un stator. Rotorul se numeste inductor si are rolul unui magnet permanent iar statorul se numeste indus, este bobinajul in care se induce curent electric prin variatia fluxului magnetic generat de rotor, variatie ce se realizeaza prin rotirea acestuia in vecinatatea statorului.

 

 

Dispunerea bobinajului de pe stator si plasarea polilor magnetici ai rotorului este facuta in asa fel incat liniile de camp magnetic generat de rotor sa intrsecteze perpendicular spirele statorului, pentru ca efectul inductiv sa fie maxim. Pentru aceasta rotorul are o bobina si doua piese polare sub forma de gheara, ce realizeaza asa-numitii "poli aparenti". Ei realizeaza variatia maxima a campului magnetic indus in stator.Din descrierea de mai sus rezulta ca la bornele statorului se culege o tensiune electrica alternativa trifazata (deoarece sunt 3 bobine), iar fluxul magnetic creste si descreste, pe masura apropierii si departarii polilor magnetici ai inductorului. Aceasta tensiune trebuie redresata, adica transformata in curent continuu.Acest lucru este realizat de puntea de diode, ce contine 6 diode montate in asa fel incat la intrare primesc tensiunea alternativa trifazata (din cele 3 fire de la bobine), iar la iesire furnizeaza tensiune continua (pe doua borne - practic una, cealalta fiind solidara cu masa sistemului).

 

Alternator.jpgAlternator_sectiune.jpgAlternator_sectiune_detaliu.jpg


If you love something...let it go, if it comes back to you...it's yours, if NOT....it never was!

 

Nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita - ignorance is bliss ;)

 

www.clublancia.ro

 

fiatmapportal.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

BOBINA ELECTROMOTOR:Bobina electromotor - solenoid actionat electric de rotirea contactului ce antreneaza odata cu anclansarea atat impingerea bendixului in pozitie de lucru cat si rotirea electromotorului.

bobina-demaror.jpg

BORNA ACUMULATOR:Borna acululator:

borne-acumulator.jpg

BUCSA GRAFITATA ELECTROMOTOR:

Bucsa grafitata electromotor - bucsa confectionata din grafit ce sustine rotorul electromotorului in pozitie corecta, intre cele doua capace.

 

CARBUNI ELECTROMOTOR:

Carbuni electromotor - perii folosite la transmiterea curentului de la borne la rotorul electromotorului.

carbuni-demaror.jpg


If you love something...let it go, if it comes back to you...it's yours, if NOT....it never was!

 

Nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita - ignorance is bliss ;)

 

www.clublancia.ro

 

fiatmapportal.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

CARCASA PINION ELECTROMOTOR:

carcasa pinion electromotor - carcasa confectionata din aliaj de aluminiu sau antimoniu ce are rol de sustinere a axului rotor si de protectie a pinionului starter.

CHEIE:Recomandari cu caracter general:

Cheia de contact nu trebuie scoasa niciodata in timpul mersului autoturismului.

Dupa oprirea autoturismului, pentru blocarea directiei, se readuce cheia in pozitia si se scoate fara a fi fortata;

La efectuarea operatiilor de intretinere si reparatii, in unitatile autoservice sau in garaje, se recomandã a se scoate cheia din contact prin pozitia Garare, fiind deblocate volanul si directia, se da posibilitatea ca autoturismul sa fie manevrat, cu motorul oprit;

Fiecare conducator auto trebuie sa-si noteze in carnetul de bord sau in notita tehnica seria de fabricatie existenta pe partea laterala a cheii de contact(pentru a comanda chei noi in caz de pierdere a acestora, seria de fabricatie este trecuta de catre fabricant si pe capacul ornament al contactului)

Contact.jpg

CONTACT MOTOR:Lampile de control si de avertizare se aprind la pornirea contactului. Acestea se sting odata ce motorul intra in functiune. Astfel este indicata functionalitatea lampilor de control si de avertizare aferente fiecarui sistem de la bord.

 

Autoturismele de generatie noua:

0 - Pentru scoaterea cheii (blocarea volanului);

1 - Pentru alimentarea unor consumatori electrici, de exemplu geamurile actionate electric;

2 - Contact pus (alimentarea tuturor consumatorilor) si conducerea autovehiculului

3 - Pentru pornirea motorului.

 

Autoturismul Oltcit:

St : (Stop antifurt-stationare) Aceasta poziţie permite introducerea si scoaterea cheii din contact. O dată cu scoaterea cheii are loc blocarea volanului de directie. Deblocarea volanului se face prin introducerea cheii in contact si rotirea acesteia in sensul acelor de ceasornic Se recomanda ca in acelasi timp ss se miste volanul la stanga si la dreapta, pentru o deblocare mai usoara a zavorului antifurt.

 

A: (Alimentare) In pozitia A are loc alimentarea cu curent electric a accesoriilor autoturismelor (clacson, stergatoare de parbriz etc.)

 

G: (Garaj) Pozitia aceasta permite scoaterea cheii din contact, fara a se bloca volanul. Este recomandabil a se practica aceasta manevra numai in garaje si in zone de parcare inchise.

 

M: (Contact motor) In aceasta pozitie a cheii de contact se permite stabilirea contactului motor si automat iluminarea indicatorilor de culoare rosie din tabloul' de bord pentru presiune ulei motor si incarcarea bateriei.

 

D : Contact demaror Pozitia aceasta permite alimentarea cu curent electric a demarorului si pornirea motorului, dupa aceasta cheia revenind automat in pozitia M. In cazul cuplarii incorecte a pinionului demarorului cu coroana dintata a volantului si deci a ratarii pornirii motorului, cheia de contact se poate-readuce imediat pana in pozitia St. Ansamblul este prevazut cu un dispozitiv de securitate, care permite deplasarea succesiva a cheii de contact in poziţia D, de doua ori sau mai multe ori. Pentru pornirea motorului trebuie sa se deplaseze cheia din nou din pozitia M in D.


If you love something...let it go, if it comes back to you...it's yours, if NOT....it never was!

 

Nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita - ignorance is bliss ;)

 

www.clublancia.ro

 

fiatmapportal.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

DINAM:

dinam - generator de curent continuu, similar alternatorului, singura diferenta fiind ca dinamul gerereaza curent continuu direct la bornele infasurarilor pe cand alternatorul foloseste o punte de redresare pentru a transforma curentul alternativ produs la bornele infasurarii in curent continuu necesar alimentarii instalatiei electrice a automobilului.

ELECTROMOTOR:

electromotor - componenta ce transforma curentul electric generat de baterie in lucru mecanic necesar rotirii in vederea pornirii motorului.

 

Electromotorul propriu-zis se compune in esenta dintr-un rotor si un stator. Statorul se numeste inductor si are rolul unui magnet permanent iar rotorul se numeste indus, este bobinajul in care se induce curent electric prin carbuni sau perii.

electromotor.jpg

IMOBILIZATOR:

imobilizator - componenta electronica a sistemului de protectie antifurt a vehiculului ce impiedica pornirea motorului fara cheia originala. Intrerupe frunizarea curentului catre sistemul de aprindere pana cand chiea originala nu este introdusa in contact.

 


If you love something...let it go, if it comes back to you...it's yours, if NOT....it never was!

 

Nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita - ignorance is bliss ;)

 

www.clublancia.ro

 

fiatmapportal.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

PINION ATAC [bENDIX]:

pinion atac (bendix) - pinion actionat de rotorul electromotorului, ce angreneaza coroana intr-o miscare circulara, necesara pornirii motorului.

starter-bendix.jpg

PUNTE REDRESARE:

Punte redresare - ansamblu de 6 diode ce transforma curenutl alternativ trifazic generat de alternator in curent continuu.

punte-diode.jpg

 

RELEU BUJII INCANDESCENTE:

releu bujii incandescente - releu de amperaj foarte mare ce comanda temporizat, in functie de temperatura exterioara si de cea a motorului, timpul de actionare a bujiilor incandescente.

 


If you love something...let it go, if it comes back to you...it's yours, if NOT....it never was!

 

Nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita - ignorance is bliss ;)

 

www.clublancia.ro

 

fiatmapportal.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ROTOR ALTERNATOR:

rotor alternator - componenta mobila a alternatorului, antrenata prin intermediul unei curele, care, prin rotire, induce un flux electromagnetic statorului, astfel generandu-se curent alternativ.

Alternator_sectiune_detaliu.jpg

 

rotor (piesa marcata cu rosu):

Alternator_sectiune_rotor.jpg


If you love something...let it go, if it comes back to you...it's yours, if NOT....it never was!

 

Nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita - ignorance is bliss ;)

 

www.clublancia.ro

 

fiatmapportal.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ROTOR ELECTROMOTOR:

rotor electromotor - componennta mobila a electromotorului ce este actionata de fluxul magnetic general de curentul electric din baterie. Prin inductie electromagnetica, rotorul se invarte si, cu ajutorul pinionului montat pe axul sau, transmite miscarea de rotatie catre motorul vehiculului prin intermediul coroanei montata pe volanta.

RULMENT ROTOR ALTERNATOR:

rulment rotor alternator - intalnit pe cele doua capace ale alternatorului, rulmentul are rol de ghidare si sustinere a rotorului alternatorului.

STATOR:

stator - componenta a alternatorului, fixata intre capace, in care este indus flux eelctromagnetic de catre rotor si care, astfel, genereaza curent electric.

 


If you love something...let it go, if it comes back to you...it's yours, if NOT....it never was!

 

Nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita - ignorance is bliss ;)

 

www.clublancia.ro

 

fiatmapportal.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.