Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan Romania! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

cristy_s6

Un topolino,o masina de senzatie !

Recommended Posts

cand a aparut, prin anul de gratie -1936, a facut valva nu datorita caracteristicilor tehnice, cat formei,de ceva pe care nu vroiai sa-l apuci, ci sa-l privesti !

Si avea un nume...de soricel !(Topolino-soricel!)

Si asa a ajuns sa fie cel mai comentat automobil ai anilor de dinainte si dupa razboi !

Inainte de razboi,in Romania, s-au importat, nu multe, insa au avut succes pentru ca nu au fost rechizitionate de armata si dupa razboi de rusi...!

Anii au trecut,nimeni nu le-au bagat in seama si cei care le aveau, circulau cu ele !

S-au construit pana in 1955, cam 520.000 exemplare, in trei tipuri de variante (tip A,tip B si tip C) sub diverse modele - de la cabriolet, la sedan si ...camioneta !

Si culmea,cu toate necazurile pricinuite de un motor -total neortodox,de un sistem de transmisie cu multe lacune si de un sistem de directie pe care nici in visele urate nu-l accepti, au fost ani de zile in atentia publicului si a specialistilor !

Azi,in Romania,mai sunt cateva,multe din ele epave si vreo 4(patru )in functiune !

Eu ma numar printre cei care au avut norocul sa conduca un exemplar-prin 1984,al meu,insa din pacate a ajuns azi un gunoi !

Nu va insir povestea lui, pot doar sa va spun ca imi trebuie ani sa-l aduc in starea din 1984 si poate o sa pot iar circula cu el, sa ma opreasca lumea(si mai ales-POLITIA !) si sa ma intrebe cum" mama dracului" mai functioneaza !!!

In perioada imediat urmatoare,am sa scriu,celor din generatiile mai tinere,cum poti rreusi sa pui un" topolino" pe picioare,daca ai "chef de chef " de senzatii neobisnuite la volan !

Eu le-am incercat si pot sa va spun ca nimic din ceea ce am condus in anii vietii mele,(am 36 ani de permis !) nu s-a facut "remarcat" privind senzatiile la volanul unei masini de 13 CP !!!

Si azi am un bolid de 200 CP care nu ma satisface decat la un singur capitol: SIGURANTA !

Am trait experinte unice la volanul soricelului - sa mergi pe DUDESTI - ul de altadata, care era pietruit, in plina iarna, cu linia de tramvai care pe alocuri se ridica peste terasament, sa ai 25-30 km pe ora si sa "crezi" ca esti la raliu, ca ai viteza pentru un derapaj controlat - daca poti sa-l controlezi - si lumea sa-si faca cruce ca ai curaj sa mergi cu asa ceva - ASTA DA SENZATIE !

Si cand va spun ca erai la raliu,asta si era,pentru ca nu poti sa iti imaginezi un automobil care, pe piatra cubica - udat un pic, acel automobil era intr-un permanent "dans", intr-o permanenta "serpuire" pe drum si numai tu, conducatorul acelui BOLID puteai sau nu, sa-l mentii pe o traiectorie cat de cat dreapta !

ASTA ESTE TOPOLINO !

De aceea doresc sa-l refac si sa ma "joc" iar cu el pe sosea !

post-225-13233454818552_thumb.jpg

post-225-1323345481878_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va doresc mult succes in restaurare , este bine ca aveti motorul original , mie imi pare groaznic de rau ca a vandut tata si motorul la 131 .... ca si eu am povesti , ma rog inca e in stare de functionare , e intreaga , insa a fost masina unor cascadori... ma bucur doar ca am reusit sa o recuperez si nici ca nu mai pleaca de la mine .


Fiat 131 supermirafiori 2.0

1981 Fiat 131 supermirafiori

1962 Fiat 600D

2005 Iveco daily

Share this post


Link to post
Share on other sites

cristi, frumoasa descriere, intradevar e o masina deosebita! te-as ruga sa ne pui cateva poze, vad ca esti din Bucuresti, poate saptamana viitoare (daca avem timp) sa si vedem masinuta :cake: Numai bine!


If you love something...let it go, if it comes back to you...it's yours, if NOT....it never was!

 

Nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita - ignorance is bliss ;)

 

www.clublancia.ro

 

fiatmapportal.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun venit pe forum Cristi!

 

Dap, super descriere!

Pentru cateva minute am "trait" si eu senzatia de a conduce un Topolino :cake: .

 

Dupa cum a spus si mobiloil ar fi super sa nu te opresti aici cu povestea pentru ca stiu ca mai ai multe de spus.

 

Pana acum doua-trei saptamani, pe retromobil, era unul de vanzare cu 5000 euro (reconditionat). Din pacate, nu am luat numarul de telefon :hb: (probabil iti era de ajutor la reconditionare)

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Foarte frumoasa descrierea "soricelului" si spor la reconditionat.. si noi avem de reconditionat un 1300.. Vorba lui Adi.. poate venim in vizita un pic  :cake: Respect.


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bai,baieti,cei care nu au vazut-o -este prezentata pe alt site,am sa va arat cateva poze,cum am gasit-o,unde si in ce hal, si cateva poze unde am cazat-o pana la interventia cea mare !

post-225-13233454857382_thumb.jpg

post-225-13233454857581_thumb.jpg

post-225-13233454857777_thumb.jpg

post-225-13233454857965_thumb.jpg

post-225-13233454858152_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum va multumesc din suflet,pentru aprecieri,incurajari si felul in care m-ati primit in forum !

Eu acum sunt in mare incurcatura pentru ca asi vrea sa continui, dar nu ma lasa cea mai mare belea a tuturor:BANII !

Lucrez la motor,l-am rebucsat,am cumparat cea mai mare a pieselor necesare pentru motajul final,insa ma tine in  loc o problema(bine daca aveam bani,ma jucam cu el-pentru ca nu are piesa pe care sa nu stiu cei cu ea si ce rost are si cum se repara,reconditioneaza sau monteaza ): am luat niste pistoane ,care au un cusur sunt, sub limita de inatime a unui piston original !

Nu cu mult,"doar" cu 10 mm,insa trebuie sa-l pacalesc:trebuie sa gasesc un strungar destept cu un pic de material din aluminiu in bara si care sa-mi confectioneze 4(patru) discuri - diametru 52 mm si grosime 10,5 mm !

Nu stiti unul ?

tel meu este 0726029465-stan raspund la orice ora !

cam atat deocamdata,promit foto cu motorul la" facut" pe etape !

Va las acum cateva poze cu piese din el ...

post-225-13233454858557_thumb.jpg

post-225-13233454858789_thumb.jpg

post-225-13233454858861_thumb.jpg

post-225-13233454858966_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dupa cum vedeti,asa ar arata un motor si o cutie daca ai bani...;cand n-ai te multumesti cu ce poti...

de exemplu,pistonul din poza 3 este ce am gasit sa pot modifica si pot,cu amendamentul spus mai devreme;pistoanele originale se gasesc la un pret.... de fugi - 400 euro !

eu vreau cu 400 sa fac tot motorul si cutia in banii astia !

deci,rabdare si speranta !

sa aveti un sfarsit de saptamana placut !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spor la treaba maestre si sa vedem proiectul dus pana la capat.

Numai bine!


fiatlineatjet120cpdynam.jpg

 

am tot ce vreau si nu am nimic din ce am nevoie

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut Cristi, eu te-am sunat in dimineata asta, cand poti vb, te-as ruga sa-mi dai un beep/apel, tare mult as vrea sa vin azi-maine sa vad masinuta :) Ma bucur enorm cand vad/aud pe cineva ca din pasiune reconditioneaza o masina pe care altii ar privi-o ca pe un gunoi/fier vechi. Numai bine si iti suntem alaturi!


If you love something...let it go, if it comes back to you...it's yours, if NOT....it never was!

 

Nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita - ignorance is bliss ;)

 

www.clublancia.ro

 

fiatmapportal.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

va salut,am fost o perioada plecat... in vacanta !

revin cu cateva informatii.

pe scurt,le iau pe rand....Pentru Radu" era unul de vanzare cu 5000 euro (reconditionat)- am aflat despre el,a fost al unui flacau care "l-a adus" intr-o stare acceptabila,avand in vedere ca "jucaria" merge insa nu "uns" !/L- A DAT si am aflat si cui-unui domn care are cu ce sa se laude-are un parc de FIAT-URI de la Topolino(luat acum) si pana la Fiat 1100-cei care il stiu a fost cel rosu cu alb din Oradea ! Acum ,intrat pe maini bune poate sa devina si "asta" o piesa adevarata !

Am acum sa va povestesc cateva lucruri despre motor !

La vremea cand au descoperit italienii ca se pot face motoare simple si cu ceva fiabilitate(asta este capitolul la care nu au reusit sa rezolve nimic - urmare in primul rand a materialelor folosite !) au mai descoperit ceva-ca au o nisa de piata nevalorificata de nimeni !-mai apoi au venit francezii sa le rupa gura si in parte au reusit !

Deci s-au apucat sa fabrice o jucarie-care a prins imediat la un public avid de senzatii tari la pret mic !

Si au folosit acest avantaj in favoarea lor,ca francezii inca nu au iesit pe piata(faceau socoteli cu 2 CV !)

Masina ,nu s-a rechizitionat de nici o armata, si "jucaria" si-a vazut de drum,pentru ca nu consuma mult-6 litrii de benzina,cand cele mai multe din automobilele vremii "papau" 15 litrii !!!

Motorul este o capodopera-un arbore cotit pe 2 (DOUA ) paliere- din otel forjat,cu 4 cilindrii si supape laterale- bloc de fonta,arborele cu came - tot din otel forjat,sprijinindu-se pe 3 paliere !

Pistoane de aluminiu-la vremea aia un succes- si primele motoare cu biele de otel forjat avand compozitia antifrictiune turnata direct pe biela !,Chiuloasa(un capac !) din aluminiu inchidea "vestitul motor !"

Deci daca motorul il fierbeai-fiindca de obicei asa se intampla-motorul nu avea pompa de apa si racirea se facea prin "termosifon"-adica apa calda sus,apa rece jos-radiatorul fiind plasat deasupra motorului- va imaginati ce pateau bietele motoare dupa un astfel de "tratament" !

Si cine putea le repara,cine nu- le carpea !-un atelier care" carpea" era prin Bucurestiul de altadata undeva pe langa Gara de Nord,pe langa Podul Basarab-azi desfiintat si nici nu mai sunt ateliere care macar sa mai faca astfel de cuzineti !

Uleiul de motor ,din baie,intra in pompa de ulei(actionata de arborele cu came)printr-o sita de mari dimensiuni si apoi trecea repejor pritr-o alta sita mai deasa(asta fiind FILTRU de ulei) ce se gaseste inaintea rampei principale de ulei.Tot aici uleiul facea o "tura" prin senzorul de presiune -adica se duce la un ceas aflat in bord,printr-o conducta subtire de cupru.Ceasul era astfel si indicator si senzor ! pompa era reglata sa lucreze la 4-6 bari cu ajutorul unui dispozitiv cu bila si arc,aflat langa pompa si in baia de ulei - cand se depasea aceasta presiune-bila se lasa in jos si uleiul revenea in baia de ulei. De la rampa principala de ulei ,uleiul merge la manetoanele arborelui cotit prin cele doua paliere si printr-o conducta de cupru aflata pe arbore !

De aici "stropeste" cilindrii motorului pe care apoi segmentii isi fac datoria si curata cilindrii de surplusul de ulei.Atunci cand stropeste cu ulei cilindrii - stropeste si fundul fiecarui piston in parte,biela primind din belsug ulei pe care generoasa il da mai departe boltului pentru a nu se intepeni in umerii pistonului sau in bucsa din piciorul bielei!Pentru asta constructorul a facut o "incizie" in piciorul bielei si cate o "gaura" pe fiecare umar al pistonului!

Pentru a nu intelege gresit -piciorul bielei este acea parte a bielei care are montata intr-o bucsa(asa este la FIAT) boltul pentru piston. Capul bielei este acea parte care este asezata pe manetonul arborelui cotit ! Deci biela functioneaza cu "capul in jos " !

Am ajuns azi la finalul primei parti-Sistemul de ungere a motorului de Topolino !

va las cateva din pozele facute de mine la partile motorului meu !

post-225-13233455200444_thumb.jpg

post-225-13233455203986_thumb.jpg

post-225-13233455205363_thumb.jpg

post-225-1323345520821_thumb.jpg

post-225-13233455210112_thumb.jpg

post-225-13233455211075_thumb.jpg

post-225-13233455212617_thumb.jpg

post-225-13233455213705_thumb.jpg

post-225-13233455214663_thumb.jpg

post-225-13233455219067_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Inaintati destul de repede in proiect si descrierea despre ce motoare facea Fiat altadata este foarte interesanta si      cei care cunosc stiu destul de bine ca Fiat inca de la inceputuri a creat motoare capabile sa consume foarte putin..


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

VA SALUT, intamplator in aceasta lume am terminat Transporturile...pasiunea ,insa pentru masini am capatat-o de la un var !De mic ma bagam cu capul in fiare si de aceea ,eu cred ca am gresit-atunci- cand am amestecat hoby-ul cu meseria !Spre regretul meu ,niciodata nu am reusit sa stau mai mult de 6 luni (in total vreo 3 ani !) intr-un atelier auto ! Viata m-a "plimbat" prin multe servicii,aproape toate au fost insa legate de exploatare auto !.De aceea ,azi, daca ar fi sa o iau de la capat si sa aleg-nu as mai alege aceasta meserie !
Cat despre proiect,sunt multe care azi nu pot fi facute, ca pe vremea "impuscatului" ! Atunci gaseai  un surub si pe strada ! Azi se fura pana si gurile de canal, care culmea sunt facute acum 100 ani !(cei mai inaintati in varsta stiu de la bunici sau din auzite, ca pentru a se face o strada pavata si cu borduri, cei ce erau atunci la putere aduceau granitul din ITALIA !- azi ai "nostrii" fac strazile cu borduri importate din CHINA !- sau mai nou le "face " Videanu !) In schimb noi , ca desteptii dam fierul la turci, ca sa aducem minereu si cocs din import ! asta a ajuns tara asta-douazeci si cinci de ani am muncit pe branci - cu totii - si azi suntem in concediu de 20 ani !
Mergeti unde vreti si o sa vedeti dezastru-iar daca te apuci si spui asta-te trezesti catalogat de indivizi care habar nu au ce este munca cu apelativul -"ba comunistule !", parca chestia asta ar avea vreo treaba cu furtul asta concertat al tuturor celor de la putere, cu Ceusescu sau cu faptul ca vezi Doamne-de asta se fura -ca au fost "aia"comunisti !!!
De fapt suntem noi cu noi intr-un razboi pe care nimeni nu-l intelege-insa din pacate-am "adus" tara in colaps, am pierdut si bruma aia de avere pe care noi toti am facut-o si nu Ceausescu si am "reusit " sa ne inglodam in datorii pana in gat-de vreo 11 ori datoria facuta de Ceausescu cu industrializarea fortata-si nu mai avem decat sa ne vindem si pe noi-ca restul a fost gata "vandut" si  trecut in patrimoniu altor STATE !!! Tara este sleita mai ceva- daca am fi avut RAZBOI de secesiune -ca la sarbi ! Si asta copii din ziua de azi spun ca-i democratie !!!(un mare ganditor spunea despre democratie-"in democratie POTI SA FACI CE GANDESTI-NU CE VREI ! "Este mai greu de inteles, dar este bine sa stie fiecare, ca TOTI suntem in egala masura si responsabili si beneficiari (sau asa ar trebui !) - la noi doar unii sunt beneficiari-ceilalti sunt RESPONSABILI, iar cei mici, saracii, cei care inca nu s-au nascut-vor plati nesabuinta noastra !
Cu adanc respect,va urez o zi buna !

Share this post


Link to post
Share on other sites

- va salut din nou !

Marchez ca o noutate lista de pise pe care am reusit sa o rezolv in acest interval de timp !

Am sa-mi cer si scuzele de rigoare pentru faptul ca am facut aceea divagatie de la subiect !(am cazut brusc in aceea oala de melancolie,in care mai cad si batranii din cand in cand !)

 

 

va trimit poze cu piese noi reconditionate sau confectionate,prin grija unui om deosebit,care intamplator mai exista si pe meleaguri dambovitene !

 

 

- am reconditionat piese de la cutie de viteze, dela "acel vestit filtru de ulei",prezoanele de la chiuloasa,saibele aferente,placutele de aluminiu pentru marirea inaltimii pistonului, (am tot setul motor - nou !),rulmentul de presiune,semerigul de la iesirea axului din cutie-inclusiv rulmentul,semerig distributie motor,semering volanta,semering planetare-inclusiv rulmentii aferenti,bucsile de la galeria de evacuare, deci incep sa montez si motorul !

post-225-13233456650899_thumb.jpg

post-225-13233456651309_thumb.jpg

post-225-13233456651667_thumb.jpg

post-225-1323345665207_thumb.jpg

post-225-13233456652495_thumb.jpg

post-225-13233456652909_thumb.jpg

post-225-13233456653226_thumb.jpg

post-225-13233456653741_thumb.jpg

post-225-13233456654141_thumb.jpg

post-225-13233456654717_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

sper ca in maxim doua saptamani sa-l vedeti si sper si auzi motorul !

O sa ma interesez pe la baieti destepti cum se pun imagini cu sunet pe net !

 

 

sa aveti o saptamana linistita !

 

 

cu stima,stan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spor la treaba ! nu pot fi decat incantat de ceea ce faceti , masina mea era inca intreaga si gurile rele mi-au spus ca nu mai merita sa o reconditionez , cine stie cum ar fi vazut acest topolino... astept cu drag sa vad acest proiect dus la sfarsit :P


Fiat 131 supermirafiori 2.0

1981 Fiat 131 supermirafiori

1962 Fiat 600D

2005 Iveco daily

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos palaria! respect! numar zilele pana cand voi vedea pt prima data in viata un topolino (altundeva decat dand un search pe google). Bravo Cristi! :P


If you love something...let it go, if it comes back to you...it's yours, if NOT....it never was!

 

Nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita - ignorance is bliss ;)

 

www.clublancia.ro

 

fiatmapportal.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spor la treaba.

E bine ca ai avut curaj sa te apuci de asa ceva..ma refer la faptul ca topolino nu era deloc in o stare buna.

Stiu cam ce inseamna o reconditionare si stiu cat timp iti ia si  cati bani bagi...de exemplu la 1800-le meu..desi se putea circula bine merci cu ea asa cum era masina, mai are chiar si ITP....deci era la cheie masina....tot imi ia f mult timp sa o fac si banii se duc repede..

Felicitari si asteptam progrese.


Fiat 600D - 1965

Fiat 850 Berlina- 1966

Fiat 1800B - 1967

Citroen BX 19RD Break - 1986

Daewoo Cielo Executive 16v DOHC - 2003

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa vedeti ceva incredibil !!!

un topolino din ...lemn !

este creatia unui sculptor din ...Venetia !

 

 

iata si poza !

post-225-13233456665309_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Livio De Marchi, se pare ca e autorul a mai multor bijuterii de genul asta:

post-161-13233456706833_thumb.jpg

post-161-13233456707987_thumb.jpg

post-161-13233456708435_thumb.jpg

post-161-1323345670862_thumb.jpg

post-161-13233456709136_thumb.jpg

post-161-13233456709826_thumb.jpg

post-161-13233456710012_thumb.jpg

post-161-1323345671049_thumb.jpg

post-161-13233456710718_thumb.jpg

post-161-13233456711099_thumb.jpg

  • Upvote 1

If you love something...let it go, if it comes back to you...it's yours, if NOT....it never was!

 

Nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita - ignorance is bliss ;)

 

www.clublancia.ro

 

fiatmapportal.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masinile "merg" doar in regim de barca :(  (am fost in Venetia...din pacate nu le-am vazut :wav: )

 

 

 

 

 

un clip cu toate creatiile lui:

 

 


If you love something...let it go, if it comes back to you...it's yours, if NOT....it never was!

 

Nu te pune cu prostul ca are mintea odihnita - ignorance is bliss ;)

 

www.clublancia.ro

 

fiatmapportal.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc inca o data pe aceasta cale tuturor celor care ma ajutati - MORAL -  si asta este foarte important pentru mine !

 

 

cu respect !/stan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.