Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Alin Florin

Consum anormal de ulei

Recommended Posts

4 minutes ago, blueeies said:

ii dau cheie si plec, astfel perioada in care motorul ajunge la temperatura optima este mult mai mica, implicit, uzura este mai redusa.

Agree to disagree :)

În manualul meu scrie că nu este recomandată plecarea imediată și că până la atingerea temperaturii optime se recomandă să nu abuzezi de turații ridicate, și să rulezi ușor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se recomanda incepera rularii incet, cu motorul la turatii medii, fara accelerari brutale.

Nu se solicita performatele maxime in primii kilometrii parcursi. Se recomanda sa asteptam pana cand acul indicator pentru temperatura incepe sa se miste.

In fond motorul trebuie sa functioneze ca sa ajunga cat mai repede la temperatura optima, la ralanti perioada e mult mai lunga.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa cum explica si blueeies,  ungerea este deficitara la temperaturi scazute, trebuie redus la minim timpul de functionare la rece.

Corect este ca dupa pornirea motorului, sa pleci de pe loc la 30-60 secunde vara si la 1-2 minute iarna, hai sa zicem ca la un ger napraznic... dupa 3 minute ( intre minutele 2 si 3 accelerand de cateva ori pe loc) ,  este suficient ca pompa de ulei sa asigure presiunea in instalatie, sa se stabileasca o pelicula de ulei intre piesele in miscare si sa ai o cat de mica ridicare a temperaturii in chiulasa si in zona camerei de ardere. 

O pornire la rece echivaleaza ca uzura cu sute bune de km facuti la cald. Daca lasi motorul rece sa functioneze la relanti, echivaleaza cu mii de km,  incalzirea va fi foarte lenta si in tot acest timp vei avea o ungere foarte proasta, in primul rand pentru ca uleiul este prea vascos si apoi pentru ca la rece, amestecul fiind mentinut bogat de catre ECU pentru ca motorul sa poata  functiona, carburantul in exces va condensa pe peretii cilindrului contaminand uleiul,  procesul fiind favorizat de faptul ca pistoanele sunt inca nedilatate si deci segmentii nu etanseaza bine si prin urmare vei avea atat un consum mai mare de ulei dar si o patrundere in carter a unei mici cantitati de carburant care il ca contamina.  Repetand acest prost obicei, vei ajunge sa pierzi accelerat propietatile de ungere ale uleiului, iar urmatoarele porniri la rece vor aduce o uzura tot mai mare si nici la cald nu vei mai avea o protectie buna.

Mai trebuie spus ca dupa plecarea de pe loc, motorul trebuie menajat , (accelerari line, turatii pana in 3000), chiar si dupa atingerea de catre antigel a temperaturii de 90 grade, nu este inca momentul sa dai talpa deoarece uleiul inca este rece, el are nevoie de un timp aproximativ dublu sa ajunga la aceeasi temperatura !

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recomandarile si observatiile tehnice de mai sus sunt toate corecte si bine-venite, dar sa nu fim absurzi in cautarea unui mod de exploatare a masinii care implica cat mai putina uzura/imbatranire. Din ce spuneti voi mai sus inteleg ca acum pe timp de iarna ar trebui intai sa dau la racleta toate geamurile apoi sa dau cheie si sa plec in 1-2 min maxim. Nu cred ca face nimeni asa. Cine vrea sa-si rasfete masina, sa-si construiasca garaj incalzit si cu asta evita majoritatea dezavantajelor pornirii la rece.

Din ce am observat eu pe timp de iarna la benzinare, mai repede se incalzeste motorul stand pe loc la relanti fiindca se aduna treptat caldura sub capota, decat din mers cu 2000-2500 ture treapta 3 sau 4  si din fata bate aer rece si-l ventileaza/raceste.


My black Fiat Tipo is fantastic !  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, paulbt a spus:

Recomandarile si observatiile tehnice de mai sus sunt toate corecte si bine-venite, dar sa nu fim absurzi in cautarea unui mod de exploatare a masinii care implica cat mai putina uzura/imbatranire. Din ce spuneti voi mai sus inteleg ca acum pe timp de iarna ar trebui intai sa dau la racleta toate geamurile apoi sa dau cheie si sa plec in 1-2 min maxim. Nu cred ca face nimeni asa. Cine vrea sa-si rasfete masina, sa-si construiasca garaj incalzit si cu asta evita majoritatea dezavantajelor pornirii la rece.

Din ce am observat eu pe timp de iarna la benzinare, mai repede se incalzeste motorul stand pe loc la relanti fiindca se aduna treptat caldura sub capota, decat din mers cu 2000-2500 ture treapta 3 sau 4  si din fata bate aer rece si-l ventileaza/raceste.

Sunt mai multe tari europene unde primesti o amenda bunicica daca nu pleci de pe loc la scurt timp dupa ce ai pornit motorul, motivul...  cu motorul rece poluezi mult mai mult, cum spuneam... acesta functioneaza cu amestec bogat la rece iar sonda lambda este ignorata complet pana ce motorul nu atinge o anumita temperatura.  Despre diesel ce sa vorbim... te sufoci langa ele !

Geamurile se curata inainte  de pornire sau in ritm vioi imediat dupa, eventual se foloseste un spray de dezghetare.

 Probabil exista tentatia sa gandim ca putin probabil sa existe vreun politist in preajma, gresit... se pare ca exista un procent mare de oameni acolo educati in spiritul respectarii regulilor care sunt dispusi sa te apostrofeze si chiar sa te reclame pentru incalcarea unor reguli. In unele tari sunt  recompensati prin deduceri din impozite persoanele care ii parasc pe cei despre care au informatii ca incalca reguli de orice fel de la evaziune fiscala pana la lucruri mai marunte.   

Nu are cum sa se incalzeasca motorul mai repede stand pe loc, rezulta si din teorie si din experienta mea cu diferite masini.

Ca motorul este ventilat mai mult, conteaza intr-o foarte mica masura, oricum in primele minute blocul motor este rece, radiatorul este ca si inexistent, nu circula antigel prin el deoarece termostatul este inchis, ca sa nu mai spunem ca la mai multe masini actuale, exista o grila activa... un fel de jaluzele care se inchid daca motorul nu are nevoie de ventilatie, aceasta grila activa avand in primul rand rolul sa inbunatateasca coeficientul aerodinamic ( se inchide aproape complet si vara pe autostrada), si in secundar sa pastreze o temperatura pe timp de iarna mai ridicata in compartimentul motor.

 

Edited by 71doru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evident ca fiecare este liber sa exploateze masina cum considera de cuviinta, eu doar am vrut sa punctez ce mi s-a parut mie logic, de-asta am si recomandat.

La ralanti, turatiile motorului sunt mici, implicit detonatiile care produc si ele caldura sunt mai rare, iar pistoanele si segmentii vor produce o frecare mai lenta, toate favorizeaza o incalire mult mai lenta a motorului.

Cand motorul este rece, personal, nu depasesc 2000-2200 rpm, dar chiar si asa, motorul functioneaza la o turatie mai mare decat la ralanti, pistoanele si segmentii furnizeaza o frecare usor mai intensa, detonatiile se produc intr-un ritm usor mai alert, fapt ce favorizeaza incalzirea mai accelerata a motorului, asta in ciuda faptului ca pompa impinge agentul de racire prin instalatie, insa asa cum a precizat si 71doru, asta e mai putin important intrucat circuitul este inchis, adica termostatul este inchis si nu permite ca antigelul din radiator sa intre in chiulasa, acesta patrunde doar atunci cand motorul este aproape de temperatura critica 97-98 de grade, atunci termostatul deschide, antigelul din radiator patrunde in chiulasa, in circuit se reduce si se uniformizeaza temperatura la un nivel aproximativ optim +/- 

:thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok...vad ca am aruncat o scanteie de problema intre impatimitii de masini/mecanica/motoare si discutia a luat-o pe aratura.

Deci cine mai are Fiat Tipo si ne poate impartasi ce consum de ulei a avut in primele cateva mii de km sau mai tarziu in exploatare? (eu cu intentia asta am postat aici)


My black Fiat Tipo is fantastic !  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aprinderea amestecului carburant de catre bujie nu este totuna cu detonatia care la un motor care functioneaza corect si cu un combustibil potrivit nu se produce, daca senzorul de detonatie simte mici detonatii corecteaza avansul aprinderii!

Detonatia este un fenomen nedorit cu efecte distructive asupra motorului !

   Incalzirea motorului se produce urmare arderii amestecului carburant, foarte putin ca urmare a frecarilor interne, motorul pe benzina functioneaza cu un randament de pana la 30% pe cand unul pe motorina atinge 40-45%, asta inseamna ca doar in aceste procente puterea calorica a combustibilului este transformata in lucru mecanic, restul este cedata sub forma de caldura, tocmai de aceea motorul diesel se incalzeste mai greu si are nevoie de un circuit de racire teoretic de dimensiuni mai mici.

Paul nu ai aruncat nicio scanteie,  am dat aceste sfaturi pentru toti cei care citesc ceea ce am scris, sper sa nu imi fi pierdut timpul degeaba, cine vrea sa le ia in seama bine cine nu... tot bine !

Pe aratura sunt toti aceea care stationeaza cu motoarele pornite, mai ales diesel,  asteptand pe cineva, frecand telefonul, etc,  toti cei care opresc sau isi lasa masinile in zone cu oprirea interzisa, inainte de semafoare, de treceri de pietoni sau in orice alt loc care in mod evident gatuiesc traficul sau pun in pericol pietoni! 

  

Share this post


Link to post
Share on other sites

BUNA PRIETENI. EU AM UN PANDA 4X4 1.3 JTDI, AM RULAT DEJA 11.000 KM DE LA REVIZIA DIN IULIE . PANA ACUM NU AM COMPLETAT NICIUN ML,,,, ACUSICA TREBUIE SA FAC SCHIMBUL DE ULEI PE LA VREO 14... ,,,

 

Fiat%20Panda%202012-2013.jpg.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 22.01.2020 la 14:38, Lucianicco a spus:

Salut... Conduc un fiat tipo 1.4l 95 CP benzina  din 2018 luna Mai.. Si a mea consuma ulei.. Am deja 25.800 km si am pus circa 2 litri completare... Pe la 24.000 km am schimbat bieletele antiroliu in garantie, normal...Cand și cand se mai aprinde martorul de la motor si sta aprins circa 2 zile.. Se aprinde așa din senin fără ca masina să dea semne ca ar fi o problemă... De nouă folosesc benzina Mol Evo plus.. 

 

Nu ar fi rau sa o pui pe tester, sa vezi ce erori da, eu momentan, pentru citirea erorilor dar si pentru citirea unor parametrii folosesc o interfata bluetooth.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 22.01.2020 la 15:25, Diomet a spus:

Treci cam prin ce am trecut si noi cu Linea. Legat de problema cu mancatul de ulei, este una recunoscuta cu jumatate de gura de FIAT. Recomandarea mea este sa reclami in 90 de zile aceeasi problema, apoi sa invoci schimbarea motorului, este undeva si la OPC trecuta asta. Exista cel putin precedent la generatia de Linea in Romania.

 

Buna ziua!

Care este procedura cu invocarea schimbării motorului sau a altor componente importante?

Eu am avut probleme cu turbina.A fost schimbata la 14500 km.Eu nu am crezut în aceasta problema.Dupa o luna au reapărut probleme.Aceleasi.Alta reprezentanta,alte piese schimbate,aceeași problema.Acum și aceștia spun că este de vina turbina.

Eu cred că ar fi ceva legat de electronică,calculator,in nici un caz mecanica.Ceva nu funcționează normal iarna ,căci numai în anotimpul rece apar aceste erori.

Sunt îngrijorat pt că mie îmi pare că se trage de timp până iese din garanție și după aceea,este problema mea că am ales Fiat.

După dispariția ecastor martori check motor,ctl stabilității și presiunea in pneuri,mașina merge perfect.Ultima oară când au apărut nu am mai putut trece de 3800 rot/min.Aveam 110 km la ora și eram în depășire.Amajuns să îmi fie frica sa fac depășiri.

Știe cineva ce ar putea fi?

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu pe langa Fiat Bravo 1.4 T-Jet 120CP  136000km, mai am inca un Ford Focus 1.6 Ecoboost 150CP cu 77000km . Cu niciuna dintre masini nu au fost probleme majore,  un rulment de roata la Ford(dupa multe serpentine ca la raliu) , un radiator si o toba finala recent la Fiat....cam atat,   masini pe care nu le menajez deloc, din contra sunt destul de solicitate, dar si bine intretinute ! 

Daca intrati pe forum la Ford.... este foarte animat,  te iei cu mainile de cap, sunt toate problemele pamantului acolo, asa ca asta cu ,,problema mea ca am ales Fiat"  uitati-o ,  asa este si la Renault, Skoda, BMW  , etc.

Inainte de toate, trebuie sa va ganditi la cum exploatati masina,  din observatiile mele mergand in masini conduse de altii,  intr-un procent foarte mare, soferii exploateaza motorul  incorect.  Stiu ca exista tentatia de a sari la gatul fabricantului  si de multe ori clientii sunt indreptatiti. dar la fel de adevarat este ca de si mai multe ori, vina este a celui care o foloseste, de la neglijenta de a verifica fluidele si a respecta timpii de revizie, pana la o utilizare incorecta sau grosolana !

Asadar, cateva reguli  de baza  :  

- verificati nivelul de ulei si de antigel,  nu este permisa functionarea sub minim sau peste maxim

- dupa pornirea motorului, nu stationati prea mult, porniti la drum dupa 1-3 minute in functie de temperatura exterioara

- nu folositi masina pe distante scurte si nu mergeti cu motorul subturat ( sub 2000 rot/min)  , ungere deficitara, infundare valva EGR,

- Foarte important !  La motoarele turbo,  nu accelerati tare... daca turatia motorului este sub 1800-2000 rot/min          si nu vreti sa retrogradati,  accelerati lin pana ce treceti de 2000, apoi puteti sa apasati pedala mai tare

- NU accelerati violent cu motorul rece 

- folositi motorul in zona de turatii medii 2000-3000 pana se incalzeste ( un timp dublu celui necesar antigelului sa atinga 90 grade, cam atat ii trebuie uleiului sa atinga 90 grade ), apoi nu evitati sa turati motorul pana la 4000-4500 rot/min pentru benzina si 3000-3500 motorina (la motorina nu strica periodic sa-i dati si 4000, din contra )

- daca vorbim de motoarele actuale cu filtru de particule (DPF) ,  scoateti masina in regim extraurban macar o data pe saptamana,  cel putin o ora de mers, dati ceva talpa , adica turatii mai inalte, cateva reprize pornind de la turatii de cel putin 2500 rot/min pana la cat doriti, nu se supara daca atingeti 5500 la o benzinara si 4500 la un diesel.

- Foarte important !  Cand ajungeti la destinatie,  mai ales daca i-ati dat talpa,  NU  opriti motorul imediat, mai ales daca este un turbo (benzina sau diesel) , lasati masina sa functioneze la relanti  cel putin 2 minute !

- In functie de exploatare schimbati uleiul si filtrele mai des,  daca este folosita preponderent urban, mai ales in sezon rece, schimbati uleiul la cel mult 10000 km.

Am cautat probleme pe site-uri straine, in special cu turbina la acest motor 1.3 MultiJet si nu prea am gasit, ceea ce inseamna ca nu este o problema comuna.  Prin urmare trebuie gasita cauza care provoaca asa ceva. 

O turbina nu pica usor daca este utilizata corect ,  daca are ungere si racire buna !   Nu ati dat suficiente detalii, dar o turbina care pica se manifesta...  fluiera, scoate fum albastru, deci consumul de ulei este mare, motorul nu mai trage, se poate ajunge pana la ambalarea motorului !  Poate fi doar o problema pneumatica cu valva, actuator VGT

Asadar,  de verificat: presiunea de ulei si circuitul de ulei al turbinei,  comanda pneumatica a turbinei cu inchiderea corecta, deschiderea  clapetei (waste gate), probleme electrice, erori .

Interesati-va de mecanici  priceputi. 

De retinut ,  imposibil ca o turbina sa pice la cateva mii de km daca nu exista cauze care sa provoace colapsul ei,  asadar prima data va ganditi daca ati respectat ce am scris mai sus, apoi cautati mecanici care sa gaseasca cauza nu efectul ! 

  

Edited by 71doru
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara!

Vă mulțumesc pentru modul cum ați descris exploatarea motorului și pt răbdarea de a-mi citi mesajul.

În mare parte cunosc acest mod de exploatare,l-am respectat în tocmai ,excepție făcând drumul lung de cca 1 ora extraurban.Eu fac cam 30 min pe saptamana in afara orașului.

Am citit mult pe site-uri de specialitate înainte să aleg acest model de motor.La un francez am găsit ceva legat de probleme la motor.Explicatia unui ing.englez a fost că acest tip de motor trebuie folosit pe distante lungi.Drunurile scurte de până în 20km îl cam termina.Daca nu este cald nu funcționează în parametri optimi.

Este exact ce ați spus și dvs.

Eu nu plec decât după 5min de la pornire.Fie vara sau iarna.

Erorile apar numai iarna,la drum lung.Ciudat este că dacă opresc motorul și îl pornesc,rămâne numai chek motor și masinuta merge de rupe.Acest aspect nu mă deranjaza,dar incep să mă tem sa fac depășiri accelerând de la 90 la 120.

Ultima oara eram în oraș,mergem relativ ușor cu ea și au apărut.

În oraș am experimentat cu ea toate variantele de condus:am schimbat vitezele conf indictatorului de bord,am schimbat la 2500 și de doi ani merg cu furata.Schimb la 3000 rot.Necazul a rămas același.

Vara mașina nu are nimic.Dar nu cred că este făcută să meargă numai în anotimpul cald.

Verific uleiul periodic și lichidul de răcire.Toate sunt ok.

Am 49 000 km și nu am completat deloc ulei de la o revizie la alta.Esapamentul este curat.Nu sunt urme de funingine.Nu scoate fum deloc.

 

Motorina bag numai aceea scumpă.Am fost atenționat de Ag de vânzări că sunt pretențioase la combustibil.

Acum aștept să schimbe turbina iarăși.

Nu este normal,dar daca nu se rezolvă voi cere probabil în instanță schimbarea mașinii pentru vicii.

O seară buna!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu noutati: in ultimele doua luni am parcurs inca 2500km (acum am 6500) si a trebuit sa completez iar cu 400ml ulei (nivelul s-a ridicat de la 1/4 la 3/4 pe zona stantata pe joja). Vad ca papa ulei mai ceva ca turbodiesel-ul nemtesc. Ori uleiul e de vina, ori nu inteleg cum de nemtii si francezii au reusit acum 10-15 ani sa faca motoare de 1.4 aspirate care sa nu pape deloc ulei, iar acum italienilor nu le-a iesit ... ?


My black Fiat Tipo is fantastic !  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai calm, si altii au probleme, desi nu este normal...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut tuturor,

Sigur nu e o problema de proiectare.

Motorul FIRE exista din 1985 in diverse dimensiuni, fara bube majore

Cel de 1.4 (72x84mm) exista din 2003 in diverse variante (Star Jet, T-Jet, MultiAir), fara probleme majore.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fully_Integrated_Robotised_Engine

Eu am 1.4 MultiAir de 170, de 6 ani, nu consuma deloc, desi vede multe RPM (autostrada).

Nu-i exclus un eventual defect izolat (vreun segment ceva, poate se vede la compresie), dar in general sunt motoare foarte fiabile.

Mai degraba uleiul poate fi de vina, tre'sa fie din surse sigure.

Excludeti si voi cauzele pe rand: masurat corect pe joja? > compresie ok? > scurgeri zero? > evaporare zero? valva PCV ok? > Ulei original? > Ulei cu vascozitate corecta? > Utilizare corecta?

Etc etc.

Idea finala: nu-s motoare proaste, modelul e vechi , bine proiectat, incercat si fiabil.


2008 Fiat Panda2 1.1 54hp
2013 Fiat Panda3 1.2 69hp

2014 Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170hp Blu Anodizzato, Brembo+Pack Sport

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand consuma mult, daca ar curge pe undeva, banuiesc\sper ca ar observa cineva.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema continuă din câte văd. Eu am făcut până acum o schimbare de garnitură chiulasă și de segmenți (dacă tot am desfăcut tot). Mâncatul uleiului a rămas însă, la cantități mult mai mici însă. Se întâmplă mai mult vara și/sau la turații ridicate. Spre exemplu, am cam 25.000km de la ultimul schimb de ulei, timp în care am completat cam 2.5L de ulei, practic i-am făcut schimbul...în mers :)

Personal nu îmi mai fac probleme așa mari, motorul are 223.000, cred că la "vârsta" asta nu este absurd să mai ciupească.

Cred că mai ține de alinierea planetelor :). Cealaltă mașină, un diesel de la o marcă care în teorie ar fi trebuit să mănânce ulei calumea, nu mănâncă deloc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 27.01.2020 la 13:34, paulbt a spus:

Salutare din nou, 

Acum o luna de zile am sunat la reprezentanta aici in Iasi si i-am intrebat daca am voie sa-mi completez singur uleiul fara sa anulez garantia si domnul respectiv mi-a spus ca pot sa fac treaba asta singur, dar a ramas mirat ca am asa o problema fiindca nimeni nu a venit pana acum la completat uleiul in service-ul lor si nimeni nu a cumparat de la ei ulei sa compelteze (s-a referit strict la motorizarea 1.4 95CP benzina fara GPL).

Eu am gandesc ca ori toti au problema asta si si-au cumparat din alte surse uleiul si au completat singuri, ori sunt foarte putini cu problema asta si ne-am adunat aici pe forum sa discutam.

Eu nu am postat sa ma plang, am postat in speranta ca o sa fie de folos cuiva informatia pe viitor.  Cum intentionez sa-i fac schimbul la 10000km, asta ar insemna un cost aditional per revizie de ~45 lei (pretul unui litru cumparat de pe emag). Imi doresc sa fie asta singura problema in urmatorii 5-10 ani. Mai interesant e cum o sa evolueze pe viitor.

Stilul de condus atat in rodaj cat si acum e urmatorul: 2000-3000 ture, rar cu acceleratii bruste, foarte putin intre 3000-3500, iar peste 3500 niciodata, la drum liber si drept cam 110-120km/h max in treapta 6, primii 2000km i-am facut cam 80% extra urban, ultimii 2000km au fost cam 50% urban (acum am 4500km), foarte putin stat bara la bara in oras, mai mult cat opresc la semafoare. Acum iarna o las sa mearga la relanti macar un minut sau vreo 10 min daca sunt inghetate bocna geamurile. Start-stop il dezactivez tot timpul si mi se pare o prostie indicatorul de shift up care apare pe la 2200 ture.

 

Salut, si eu am un Fiat Tipo Sedan, 1.4 95cp, mai 2020, am 6800Km, dar nu am observat vreo modificare la nivelul de ulei, adica de la 2000 cand am verificat prima data, a ramas la jumatate.

Treaba cu shift up, apare in functie de cum mergi, daca mergi normal, iti apare la 2000 de ture, dar daca mergi sportiv, apare pe la 3000 si ceva... asta am observat la mine.

Sper sa nu avem alte probleme, in afara de ulei... imi aduc aminte ca si la dacie completam, si nu era nicio problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este tolerabil ca un motor nou sa consume ceva mai mult ulei in primele mii de km, apoi consumul ar trebui sa se stabilizeze in limita a cateva sute de ml intre revizii, in mod normal nu ar trebui sa fie necesara completarea. Nivelul se verifica la un anumit numar de km in functie de observatiile anterioare, daca s-a constatat ca motorul nu consuma, se va face mai rar dar cum nu este mare efort, la fiecare 1000 km mi se pare ok. Eu la Ford Focus 1.6 Ecoboost verific mai rar, stiind din experienta ca am un consum de cel mult 300ml la 15000km la o utilizare de multe ori sportiva, pe cand la Fiat Bravo 1.4 T-Jet, verific cam la fiecare 1000km, consumul fiind de cam 800 ml la 15000 km. 

Completarea poate fi facuta de proprietar daca chiar este necesat, folosind exact acelasi ulei (marca si specificatii) pe care il are in motor si avand grija sa nu depaseasca nivelul maxim. De preferat cel mult o completare intre revizii, adica decat trei completari de cate 200 ml pentru a mentine nivelul la maxim mai bine o singura completare de 600 ml cand nivelul pe joja a scazut spre minim.

Ma uitam la ce scria paulbt... de retinut pentru sezonul rece... nu lasati motorul sa functioneze timp indelungat la relanti dupa o pornire la rece. Este unul dintre cele mai daunatoare obiceiuri contrar credintei unora ca nu este bine sa pleci de pe loc cu motorul rece. Nu este bine sa pleci in forta si sa turezi motorul excesiv , asta da... este adevarat. Un motor pornit la temperaturi scazute are nevoie de foarte mult timp de functionare la relanti pentru ca uleiul sa atinga o temperatura rezonabila de macar 50-60 grade, asa ca va functiona cu o ungere deficitara si cu un amestec bogat de combustibil care va contamina uleiul. Uzura rezultata in cele 10-15 minute de functionare la relanti este echivalentul multor mii de km de fuctionare la temperatura optima. Daca repetati zi de zi asta, pe langa uzura rezultata la functionarea la rece, veti avea un ulei cu proprietati de ungere alterate, care va accelera uzura motorului chiar si la cald. Vorbim de motoare pe benzina, cel diesel are nevoie de un timp aproape dublu pentru a se incalzi, un inconvenient major in sezonul rece la utilizarea urbana. Ideea este sa obtineti cat mai rapid incalzirea motorului, ori logic asta se obtine arzand mai multa benzina in unitatea de timp, adica cu motorul in sarcina.

Normal este sa curatati masina de zapada sau gheata depusa inainte, apoi porniti motorul, apasati butonul de la climatizare care dirijeaza fluxul de aer la nivel maxim catre parbriz pentru o dezghetare rapida, curatati cu racleta gheata de pe parbriz ramasa care se va desprinde tot mai usor si in cel mult trei minute porniti la drum. In cel mult 5 minute veti incepe sa primiti caldura si dupa inca 5 minute, probabil ca veti avea lichidul de racire la 90 grade. Folositi in acest timp motorul la turatii moderate in intervalul 2000-3000 rot/min, fara demaraje in forta.

De retinut ca chiar daca lichidul de racire a atins 90 grade, uleiul inca este rece, este nevoie de inca pe atat timp sa se stabilizeze la temperatura optima si sa asigure astfel cea mai buna ungere. As avansa deci un timp minim necesar de aproximativ 20-30 minute de la plecarea de pe loc, cam dupa acest interval puteti sa cereti de la motorul dvs. tot ce poate. Exista putine modele de masini care afiseaza in bord temperatura uleiului, dupa parerea mea o indicatie foarte utila pe care as fi preferat sa o am la masinile mele.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 20.12.2019 la 22:57, mumus a spus:

Din ce am vazut eu, daca ai 1.4 16v, cam toate consuma ulei, si consuma mult.

Nu consuma. Rel@x. Dupa prima revizie ( la 15.0000), a mea a mancat 200 de ml la 15.000.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/10/2021 at 10:18 PM, Rovidiu2000 said:

Nu consuma. Rel@x. Dupa prima revizie ( la 15.0000), a mea a mancat 200 de ml la 15.000.

Cam papă ulei :)

Sper să fi nimerit un motor/serie fără problema asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.