Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Alin Florin

Consum anormal de ulei

Recommended Posts

Salutari,


Am si eu o problema cu al meu fiat tipo 1.4, 95 CP. Masina o am din mai 2017 si are momentan 2000km (1200km facuti in oras) si dintr-o prostie am bagat azi degetul pe esapament si m-am murdarit de funingine pe deget. funinginea s-a curatat usor cu apa si sapun. Din cata mecanica stiu eu nu prea e normal sa aiba funingine ca nu este diesel.


Voi ce parere aveti? Are ceva sau sunt paranoic.


Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am citit in manualul utilizatorului si ei spun ca consumul de ulei ar trebui sa se stabilizeze dupa 6000km. Legat de problema cu funinginea am fost cu masina la reprezentanta si mecanicul a zis ca nu are nimic, a fost pe tester (pe care am dat 100RON desi masina e in garantie).Eu cand am luat masina avea ulei la jumatate pe joja si dupa 2000 a scazut sub nivel.

Acum la 4000km aud un scartait de la ambreiaj. Se aude doar cand schimb din treapta 1 in treapta 2, dar nu se aude tot timpul.

Incet, incet masina asta ma face sa regret ca am ales Fiat si nu Dacia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!Nu plange ca nu ti-ai luat Dacie, eu mi-am luat Renault si regret fiindca imi pica servo subit si isi revine, am dat cu ea si in parapet, nu ramane eroare in memorie si ei zic ca e buna desi am poze si filmare. Am avut Albea 11 ani papa 500 ml/10k de noua dar a mers brici, consuma si mai putin, face ceva pe 0.9 tce-ul actual.Acum plang dupa Albea sau ca nu am luat Fiat.Mai ai rabdare sau cauta alta reprezentanta, sper ca la Fiat nu e garantie doar pe hartie si servicii post vanzare egale cu 0 ca si la Renault/Dacia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut pe toti.

Sunt deținător de Tipo 1.6 Automat,110 CP, și în 5 luni am 40.000 km cu ea.

Probleme tehnice nu am avut nici una, nu am i tampinat absolut nici o problema în toti acesti km.

Ulei nu mănâncă, în comparație cu 1.4 care am inteles ca mănâncă aproximativ 1l/2000km...

Însă pe aceasta varianta va pot spune ca nu exista probleme până la acesti km, 40.000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,am un tipo 2017 1,4,gpl,de un an de zile nimeni nu stie ce sa ii mai faca ,acum am 41000km iar la 30000km mia fost facut motorulmasina consuma 4l ulei in 6000km testat de mai multe ori ,poate ati avut aceleasi prob si sau rezolvat cumva ,va rog sa ma ajutati,precizez ca mia fost schimbata pana si instalatia de gaz ,dar tot nimic porneste doar la a 2,3 cheie si da rateuri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce am vazut eu, daca ai 1.4 16v, cam toate consuma ulei, si consuma mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Florin , nu are cine sa te ajute daca pui problema asa de sec, trebuie sa dai cateva detalii, cati km are masina, obiceiuri de exploatare, cat ulei consuma la un anumit numar de km, daca asa a fost de la inceput sau s-a agravat , etc

Apoi nu strica daca la titlu ai fi scris : ,, Consum anormal de ulei motor 1.4 95CP benzina "

Important ar fi sa stim daca este o problema de proiectare, de calitate a fabricatiei sau daca este consecinta unei exploatari necorespunzatoare.

Eu am un Fiat Bravo 1.4 T-Jet 120CP, consumul de ulei este in jur de 1 litru la 15000km ,  cam atat parcurg cel mult pe an .

Asta inseamna deci 67ml la 1000km, un consum normal pentru o masina condusa sportiv cu 138000 km la bord. 

Undeva la fiecare 1000km verific nivelul pe joja, completez doar atunci cand acesta ajunge la jumatate, sub acest nivel nu o las.

Asta inseamna doua-trei completari intre doua revizii. 

Edited by 71doru

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 20.06.2018 la 19:10, Catalin ionut a spus:

Salutare,am un tipo 2017 1,4,gpl,de un an de zile nimeni nu stie ce sa ii mai faca ,acum am 41000km iar la 30000km mia fost facut motorulmasina consuma 4l ulei in 6000km testat de mai multe ori ,poate ati avut aceleasi prob si sau rezolvat cumva ,va rog sa ma ajutati,precizez ca mia fost schimbata pana si instalatia de gaz ,dar tot nimic porneste doar la a 2,3 cheie si da rateuri

Topicul a fost redenumit in "Consum anormal de ulei" ca sa poata cuprinde un spectru cat mai mare cu privire la aceasta problema.

Salut, imi pare rau sa citesc si despre astfel de cazuri, mai ales ca e o masina relativ noua. E cam ciudat ca la 30 000 de km sa iti consume atat de mult ulei, la km astia abia daca si-a facut rodajul. De ce a fost nevoie sa ti se faca motorul, ai avut probleme inainte cu el, sau doar din cauza consumului de ulei?

Ma gandesc sa nu-ti piarda pe la garniturile supapelor, dar e cam ciudat, motorul e aproape nou si nu are cum sa aiba garniturile imbatranite, doar daca nu cumva nu au fost montate necorespunzator atunci cand ti-a fost refacut.

Sa nu cumva sa ai distributia sarita din punct, poate de-asta iti porneste greu. poate mai sunt colegi mai experimentati si pot raspunde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pare sa fie o problema cunocuta si in afara tarii din ce am vazut ! Nu mi-am dat seama inca daca este general valabila sau apare doar pe unele exemplare sau loturi !  Voi incerca sa obtin informatii lamuritoare! 

Pe de alta parte este clar ca aceasta masina are nevoie de motoare mai evoluate, mai economice , acest 1.4 95Cp este  evident depasit tehnologic raportat la ce ofera concurenta, mai toti au venit cu motoare in trei cilindri, mai eficiente in mod evident. Nu trebuie sa fie in trei neaparat, exista un motor in patru cilindri recent dezvoltat intr-o alianta  ce inglobeaza si un producator roman, care se dovedeste chiar mai eficient decat altele in trei .

Vom vedea daca noua alianta   PSA - Opel - Fiat- Chrysler va gasi reteta castigatoare. Deocamdata atat PSA cat si Opel au dezvoltat independent motoare de 1.2 in trei cilindri turbo bunicele .

Edited by 71doru

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, Luca a spus:

Sunt probleme!

Detaliaza te rog!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bună ziua! 

Sunt posesorul unui Fiat Tipo 1.4 16v 95 Cp din Noiembrie 2019 când a fost nou. Acum am 3170 Km și am completat 600ml ulei de motor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, Luca a spus:

Bună ziua! 

Sunt posesorul unui Fiat Tipo 1.4 16v 95 Cp din Noiembrie 2019 când a fost nou. Acum am 3170 Km și am completat 600ml ulei de motor. 

Cand vezi simptome de-astea la masini noi, chiar nu stii ce sa crezi, sa fie o eroare de constructie sau ceva normal?

Fiind motor nou, acesta nu si-a facut bine nici rodajul, poate ca este normal sa consume ceva ulei pana se rodeaza.

E doar o presupunere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut... Conduc un fiat tipo 1.4l 95 CP benzina  din 2018 luna Mai.. Si a mea consuma ulei.. Am deja 25.800 km si am pus circa 2 litri completare... Pe la 24.000 km am schimbat bieletele antiroliu in garantie, normal...Cand și cand se mai aprinde martorul de la motor si sta aprins circa 2 zile.. Se aprinde așa din senin fără ca masina să dea semne ca ar fi o problemă... De nouă folosesc benzina Mol Evo plus.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 22.01.2020 la 14:38, Lucianicco a spus:

Salut... Conduc un fiat tipo 1.4l 95 CP benzina  din 2018 luna Mai.. Si a mea consuma ulei.. Am deja 25.800 km si am pus circa 2 litri completare... Pe la 24.000 km am schimbat bieletele antiroliu in garantie, normal...Cand și cand se mai aprinde martorul de la motor si sta aprins circa 2 zile.. Se aprinde așa din senin fără ca masina să dea semne ca ar fi o problemă... De nouă folosesc benzina Mol Evo plus.. 

Treci cam prin ce am trecut si noi cu Linea. Legat de problema cu mancatul de ulei, este una recunoscuta cu jumatate de gura de FIAT. Recomandarea mea este sa reclami in 90 de zile aceeasi problema, apoi sa invoci schimbarea motorului, este undeva si la OPC trecuta asta. Exista cel putin precedent la generatia de Linea in Romania.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 22.07.2018 la 10:14, Alin Florin a spus:

Salut posesori de Tipo. De curand am gasit pe Facebook un grup cu poseori de Tipo www.facebook.com/groups/FiatTipoRomania

Daca grupul este numeros, pofteste-l pe forum prin intermediul unui link, desi pe faceboock este mai facil de comunicat, acolo discutiile pot fi amestecate si multe din probleme si rezolvari se pierd printre alte amanunte, ne mai fiind accesibile atat de usor pentru cei care cauta un raspuns.

Avantajul forumului este ca toate discutiile sunt stocate, iar sectiunile sunt ordonate si la vedere, astfel, este mai usor de gasit ceea ce te intereseaza, iar informatia ramane si este disponibila tuturor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Detin un fiat tipo tot 1.4 benzina 95cp cumparat in octombrie 2019. Am verificat uleiul dupa 4000km si era la sfert de joja. Am adaugat 400ml si nivelul s-a ridicat pe la trei sferturi. Pot spune ca pt mine nu e deranjanta treaba asta, dar sunt curios pe la 8000km daca tot aceeasi cantitate o sa trebuiasca sa completez sau daca a fost din cauza ca era motorul nou si si-a facut rodajul. Revin cu raspuns.


My black Fiat Tipo is fantastic !  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa-l stapanesti sanatos si fara incidente! 

Orice informatie este bine-venita si benefica. Te asteptam cu noi impresii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Paul !

Consumul este un pic cam mare pentru un motor nou... fie el si in rodaj, dar nu se poate spune ca este un consum anormal,  nici ca ar fi singurul tip de motor cu un astfel de consum, ba chiar avem in istoria recenta mai multe motoare din grupul VAG  de tip TDI sau TSI  care au capatat notorietate tocmai pentru aceasta problema si nu doar... !  Inginerii de la VAG au explicat ca premeditat au conceput motoarele asa, scopul fiind reducerea frecarilor interne, deci o crestere a eficientei. Desigur... nu au spus ca exista si solutii tehnice mai destepte dar si mai costisitoare evident, pentru a obtine acest rezultat !

Tot recent, la unele loturi de 1.2 TCe Renault au fost semnalate cazuri de consum anormal de ulei dupa un anumit rulaj, intre timp s-a renuntat la acest motor, era o problema de proiectare,  exemplele mai pot continua ... 

Dupa cele spuse de tine rezulta ca intre doua revizii, sa zicem la 15000 km,  ai un consum de un litru si jumatate, nu-i chiar mult, dar nici putin nu este ! 

Ca sa iti faci o idee, eu mai am un Focus 1.6 Ecoboost cumparat de nou la care consumul de ulei (se intampla des sa conduc sportiv, adica vede frecvent talpa si turatii de peste 4000) este de aproximativ 300-350 ml la fiecare 15000km,  pana la cei 79000km cat am acum, nu se constata nicio schimbare, ba aproape ca pare sa consume mai putin !

La Fiat Bravo 1.4 T-Jet am spus mai sus, consumul la 15000km este aproximativ un litru de ulei la cei aproape 140000km. 

Importanta este evolutia intr-adevar... ! Teoretic, dupa rodaj consumul ar trebui sa mai scada ceva, apoi sa se mentina asa pana la peste 100000-150000 km. Daca va continua sa creasca nu este un semn bun,  deocamdata insa nu avem motive de ingrijorare ! 

De luat in calcul in prima faza, calitatea uleiului si posibile cauze care ar putea conduce la degradarea lui accelerata !

As fi curios cum ai condus in perioada rodajului, pe unde preponderent, daca au fost drumuri urbane pe distante scurte sau din contra extraurbane pe distante suficent de lungi astfel incat motorul sa ajunga sa functioneze la temperatura de regim, ce plaja de turatie ai folosit in rodaj si cum mergi acum, dupa cat timp de la pornirea motorului pleci de pe loc, cat de des se intampla sa te deplasezi prin oras bara la bara, etc. Vreau sa imi fac o parere cat mai clara despre acest motor, adica daca chiar in conditii ideale de exploatare avem un consum peste al altor motoare din aceeasi familie sau generatie . 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare din nou, 

Acum o luna de zile am sunat la reprezentanta aici in Iasi si i-am intrebat daca am voie sa-mi completez singur uleiul fara sa anulez garantia si domnul respectiv mi-a spus ca pot sa fac treaba asta singur, dar a ramas mirat ca am asa o problema fiindca nimeni nu a venit pana acum la completat uleiul in service-ul lor si nimeni nu a cumparat de la ei ulei sa compelteze (s-a referit strict la motorizarea 1.4 95CP benzina fara GPL).

Eu am gandesc ca ori toti au problema asta si si-au cumparat din alte surse uleiul si au completat singuri, ori sunt foarte putini cu problema asta si ne-am adunat aici pe forum sa discutam.

Eu nu am postat sa ma plang, am postat in speranta ca o sa fie de folos cuiva informatia pe viitor.  Cum intentionez sa-i fac schimbul la 10000km, asta ar insemna un cost aditional per revizie de ~45 lei (pretul unui litru cumparat de pe emag). Imi doresc sa fie asta singura problema in urmatorii 5-10 ani. Mai interesant e cum o sa evolueze pe viitor.

Stilul de condus atat in rodaj cat si acum e urmatorul: 2000-3000 ture, rar cu acceleratii bruste, foarte putin intre 3000-3500, iar peste 3500 niciodata, la drum liber si drept cam 110-120km/h max in treapta 6, primii 2000km i-am facut cam 80% extra urban, ultimii 2000km au fost cam 50% urban (acum am 4500km), foarte putin stat bara la bara in oras, mai mult cat opresc la semafoare. Acum iarna o las sa mearga la relanti macar un minut sau vreo 10 min daca sunt inghetate bocna geamurile. Start-stop il dezactivez tot timpul si mi se pare o prostie indicatorul de shift up care apare pe la 2200 ture.

 


My black Fiat Tipo is fantastic !  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, paulbt a spus:

Acum iarna o las sa mearga la relanti macar un minut sau vreo 10 min daca sunt inghetate bocna geamurile. 

 

Sunt un pic offtopic. Nu iti recomand sa lasi motorul sa functioneze la ralanti prea mult in ideea sa se incalzeasca, deoarece riscul de uzura prematura este mai mare.

Justificarea ar fi ca, temperatura la care "se simte " cel mai bine motorul este aproximativ 87-95 de grade, si cu cat perioada de tranzitie de la temperatura rece la temperatura optima de functionare este mai mare, cu atat motorul risca o uzura mai mare, Ideal ar fi ca perioada de tranzitie de la motor rece la motor cu temperatura optima sa fie cat mai mica, personal nu mai astept ca motorul sa se incalzeasca la ralanti, ii dau cheie si plec, astfel perioada in care motorul ajunge la temperatura optima este mult mai mica, implicit, uzura este mai redusa.

Plus de asta, se stie ca primele momente de dupa pornire sunt critice pentru motor, intrucat atunci ungerea este deficitara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.