Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Recommended Posts

doar pentru motor de 1.3 85 de hp cu filtru de particule (stiu pleonasm)

 

cei care au masini neresoftate sau primesc mesaj de schimbare a uleiului

in primul rand se verifica nivelul de ulei

daca este peste maxim este ....grav

ca sa il aduci la nivel iti trebuie:

o seringa si o bucata de cablu utp (ca ala pe care iti vine netu -daca ai wlan naspa) 30-40 de cm din scoti firele (o sa iti ramana un furtun subtire) si il mufezi la seringa cu care tragi  uleiul pe tubul jojei de ulei    sau

schimbi uleiul

 

sa mergi cu motorul cu un nivel mare de ulei este mai nasol decat a avea doar un litru

peste nivelul maxim pe joja baia de ulei incepe sa se leteasca si 5mm peste nivel poate insemna 2 liti  in plus

 

ps; resoftarea repejor

Share this post


Link to post
Share on other sites

DOAR PENTRU MASINILE CU FOLTRU DE PARTICULE

atentie mare la ce ulei vi se pune in masina

masinile cu filtru de particule tre sa primeasca un alt tip de ulei mai scumput

la doblo din 2010 (desi este acelasi motor diesel ca cele mai batranele) se pune un alt ulei SPECIAL PENTRU FILTRU DE PARTICULE

cine mai stie sa completeze

Share this post


Link to post
Share on other sites

SAlutare tuturor ,

Nu mai sunt un fan FIAT dar macar vreau sa scriu si eu un coment pentru cei care vor dorii sa cumpere unul si nu stiu nimic ...ca doar agentul Fiat tre sa vanda si sa ia comision ....

Fiatul firmei/meu din 2010 cumparat de nou de la autosiena  dupa prima aproape 1000 de KM curgea ceva din motor pe roata .... Adica baietii scosesera motorina din el pe la filtru si au pus filtrul infiletat gresit si a curs (spre norocul meu ca nu cugea tare si nu pe la placutele de frana , sa patesc ceva ) Spre uimerea mea mergand la service ma intreaba : DAR CE S-A INTAMPLAT !?

Apoi de la bun inceput(dupa primii 10 mii) martorul de ulei se aprindea tot 2-3mii de KM dupa schimb si m au lasat asa pana la 60 mii KM cand am constatat si eu ca era nivelul de ulei cu aprox. 2 cm mai sus decat max.

Moment in care la service au dat vina tot pe mine ca dece nu am verificat uleiul cum se face la ...autobaza, inainte de a pleca in cursa ....Oricum au facut UN update de soft (asta afland acum de pe acest forum ca exista din 2010 update uri) si sunt chiar doua. Update care consta in avertizarea ca DPF este supra incarcat si nu mai poate si trebuie circulat cu motorul turat o oarecare perioada (10-30 KM) .

Au dat vina pe mine ca nu ma pricep si nu aud motorul cand face el regenerare , a.i. am inchis si radioul sa l ascult ..

Peste toate ;

Azi am ajuns in situatia ca dupa Update si schimb de ulei la service (autosiena..pe garantie ..fara bani ca le a fost rusine si nu au avut motiv sa i ceara)  si la aprox 4 mii de KM de la ele, sa fie iar nivelul uleiului peste maxim .

Azi m am apucat sa sap si eu dupa informatii despre ce se intampla si constat ca de fapt nu i nimica clar cu motoarele astea dizel pt. oras si este cazul sa schimb masina daca se va putea sau sa dau in judecata Autosiena ca a ascuns aceste lucruri si face pe prostu .

 

Daca totusi stie cineva(poate un lucrator/mecanic )  o cale mai clara si mai normala sa posteze ceva concret pt ca iti vine sa i dai foc cand face figuri de astea ... si am ajuns sa l compar cu Solenza mea personala care nu zice nici o data nimic de acest fel ...

Cele bune tuturor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, povestea cu incompetenta service-urilor continua din pacate... De aceea eu am renuntat la garantie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am fost saptamana trecuta inapoi la service (autorizat) si in final mi au recunoscut ca sunt aceste probleme si mi au spus ca daca chiar "ma deranjeaza" se poate sa dea jos DPF ul si sa anuleze din calculator regenerarea ( bine inteles ...neoficial) dar inainte sa copieze momentul softului pentru al putea repune in caz de garantie ... Din cele ce am citit eu si pe alte postari prin italia si pe unde am mai gasit astfel de discutii se pare ca aceasta rezolva problemele si motorul functioneaza normal; si motorul nu va mai avea cresteri de nivel de ulei  si se poate face schimbul de ulei si la 20mii .

Cat despre ulei , asa este cei de la service ZIC ca pun ulei mai special/aditivat pentru aceste motoare , (doar ca este de la butoi de 200 l ) si nu se stie ce fel o fii . Eu voi incerca sa cumpar personal ulei si sa vad daca va fi vreo diferenta .

Unii mai spun ca ar trebui bagat in ulei un aditiv pentru siguranta , in cazul in care uleiul devine motorina...sa mai faca ceva aditivul .

Din pacate tot mecanicul a recunoscut ca sistemul de filtrare de la Fiat este cel mai simplu si nu este eficient si inca nu au gasit o solutie clara pentru masinile care circula mult in oras.

Oricum la ultimul model (vorbind despre Doblo) au modificat softul a.i. se aprinde martorul de filru in bord atunci cand face efectiv regenerare si asa cel putin te atentioneaza si stii ce se intampla (adica nu orpesti motorul si daca ai posibilitatea iesi si ...ii dai in gura la un 3000rpm) pana se stinge martorul. Din pacate acest update nu l au facut si pentru modele mai vechi.

 

Cam asta este tot ce stiu , poate acestea vor ajuta si alti "disperati" .

Acestea sunt experiente personale si va rog sa le considerati ca atare  :) 

 

Cele bune 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara, am probleme cu nivelul uleiului din motor... la mine scade ,dispare uleiul de la motor...nu gasesc pete de ulei pe jos...cam la o mie km tre sa completez cu un litru ... nu scoate fum nici cand e motorul rece si nici la cald, masina este din 2008 motor 1.4 benzina + gpl si am la bord 175000 km... am fost la service si mi-a schimbat tipul de ulei cand nu trage testerul arata probleme la cil 3 ... bujia dusa ..inlocuieste si e ok o luna ....cand si cand da cate un rateu in mers...

.ce se intampla sau ce ulei tre sa folosesc... ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.