Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Radu

Știri Grup Fiat

Recommended Posts

Salut,

 

Propun ca aici sa postam stirile despre Grupul Fiat

 

 

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cea mai influenta familie din Italia il pune pe John Elkann, 34 de ani, la conducerea Fiat

 

Dupa ani de pregatiri, John Elkann preia un rol important in cadrul Fiat, producatorul auto aflat in centrul dinastiei industriale a familiei Agnelli, scrie Wall Street Journal.

 

Elkann, stra-stranepotul in varsta de 34 de ani al lui Giovanni Agnelli, cel care a contribuit la crearea Fiat in 1899, a fost desemnat presedinte al producatorului auto, sporind astfel influenta familiei Agnelli in cadrul grupului. Elkann ii succeda lui Luca Cordero di Montezemolo, care va ramane in cadrul boardului companiei si-si va pastra pozitia de presedinte al Ferrari, divizie a Fiat.

 

Pana acum, Elkann a jucat un rol de fond in cadrul Fiat, cea mai cunoscuta parte a imperiului Agnelli, care include producatorii auto Ferrari si Maserati, ziarul italian La Stampa si clubul de fotbal Juventus. Fiat detine de asemenea 20% din Chrysler.

 

Pana de curand, Elkann a evitat sa joace un rol mai pregnant in cadrul producatorului auto, lasand toate responsabilitatile legate de management in seama lui Marchionne. Din pozitia de presedinte, el va juca un rol important in cadrul relatiilor dintre guvernul italian si Fiat, cel mai mare angajator din sectorul privat al Italiei.

 

Decizia lui Elkann de a sta pe tusa a reprezentat in parte o recunoastere a problemelor provocate Fiat de familie in ultimele decenii prin eforturile de a conduce producatorul pe cont propriu. La vremea mortii bunicului lui Elkann, in 2003, Fiat se afla pe marginea prapastiei. In acea perioada, el devenea tot mai vizibil in cadrul familiei. Fiul Margheritei Agnelli de Pahlen si al lui Alain Elkann, un romancier francez, Elkann a urmat scoala generala in New York si liceul in Paris, inainte de a obtine o diploma in inginerie industriala in cadrul Universitatii Politehnice din Torino. Pentru a invata despre procesul fabricarii de automobile, el a lucrat incognito intr-o fabrica Fiat.

 

In 1997, la varsta de 22 de ani, Elkann a fost numit membru al boardului companiei pentru a inlocui un var, Giovanni Alberto, care se pregatea sa conduca producatorul, dar care a murit de cancer la 33 de ani.

 

Cativa ani mai tarziu, Elkann a fost ales sa administreze averea familiei. El a vandut active importante ale familiei, cum ar fi vinaria Chateau Margaux, pregatind terenul pentru injectarea de catre familia sa a 313 milioane $ in cadrul Fiat. Miscarea a ajutat compania sa evite falimentul.

 

Elkann l-a adus de asemenea pe Marchionne, contabil si avocat, la conducerea Fiat. La mai putin de doi ani dupa sosirea lui Marchionne, Fiat revenea pe profit.

 

Elkann pastra in continuare o prezenta discreta. Montezemolo devenea presedinte al Fiat in 2004, in timp ce tanarul prelua pozitia de vicepresedinte.

 

In ultimii doi ani, insa, a inceput sa joace un rol mai pregnant in cadrul afacerilor familiei. In 2008, acesta fuziona doua din holdingurile familiei pentru a crea Exor, holdingul cu o participatie majoritara in cadrul Fiat si multor alte firme.

 

Elkann va deveni presedinte al Giovanni Agnelli & Co., principalul vehicul de investitii al familiei, in mai.

 

Anul trecut, cand Fiat se lupta sa preia Chrysler, Elkann a mers in Washington pentru a-i convinge pe avocati ca familia sprijina aceasta actiune.

 

Incheiata in mijlocul crizei financiare, preluarea l-a transformat pe Elkann si familia Agnelli intr-una dintre cele mai indraznete dinastii din randul familiilor implicate in sectorul auto din Europa.

 

Sursa: www.zf.ro

Share this post


Link to post
Share on other sites

     

      Fiat se poate lăuda cu una dintre cele mai curate oferte de piaţă, dacă nu cea mai ecologică gamă de modele. Media de emisii CO2 a gamei Fiat vândute în Europa a scăzut la 127,8 grame/ kilometru. În topul european al "curaţilor" mai intră Toyota(130,1 g/km), Peugeot (133,6 g/km), Renault (137,5 g/km), Citroen (137,9 g/km), Ford (140,0 g/km), Opel/Vauxhall (148,9 g/km), Volkswagen (150,4 g/km), AUDI (160,9 g/km) şi Mercedes (176,4 g/km).

 

 

      La nivel de grup, Fiat ocupă de asemenea locul întâi cu o medie de 131,0 g/km , urmat fiind de Toyota, PSA, Renault şi Hyundai. Unul din următorii paşi Fiat pentru a reduce emisiile este reprezentat de Punto EVO echipat cu propulsor 1.3 JTDm care este o evoluţie a propulsorului 1.3 Multijet de 95 CP. În acest caz livrează 85 CP şi dispune de funcţia Start&Stop. Italienii anunţă un nivel al emisiilor de CO2 de 95 grame/ km. Puţin mai bine decât rivalii direcţi care se laudă cu 98, respectiv 99 grame/ km.

 

                                                                      Sursa: ProMotor.ro

3523_.jpg


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noul Fiat 500 hibrid va avea la baza propulsorul TwinAir lansat de italieni. Noul propulsor TwinAir  pe benzina de 0.9 litri foloseste sistemul start and stop, un sistem turbo si cel electro-hidraulic MultiAir. Cel din urma ajuta la imbunatatirea drastica a consumului si a emisiilor de CO2 printr-un control optim al valvelor. Fiat a declarat ca daca ar fi sa compare noul propulsor cu unul cu patru cilindri de aceasi putere, noul propulsor este cu 23% mai scurt, cu 10% mai usor si cu 30% mai eficient in ceea ce priveste consumul. Propulsorul de 0.9 litri dezvolta o putere de 85 CP si cuplu de 145 Nm. Accelerarea de la 0-100 km/h are loc in 11 secunde, consumul mixt inregistrat este de 4.1 litri/100 km, iar emisiile sunt de 95 g CO2/km. Acest propulsor va lucra impreuna cu un motor electric amplasat in cutia de viteza. Motorul electric va avea o putere de 8 CP si va ajuta la punerea in miscare a masinii si la punerea in functiune a propulsorului TwinAir. Inginerii Fiat doresc sa reduca emisiile de CO2 pana la 70 g/km si consumului la 3 litri/100 km. Transmisia va fi una automata cu dublu ambreiaj. Noile propulsoare TwinAir si TwinAir hibrid vor fi folosite pe modelele compacte Fiat si Lancia. Se zvoneste ca noul Ford Ka sa primeasca de asemenea noua gama de propulsoare economice datorita folosirii aceleiasi platforme ca si modelul Fiat 500.

5191_.jpg


fiatlineatjet120cpdynam.jpg

 

am tot ce vreau si nu am nimic din ce am nevoie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Profitul Fiat a crescut de două ori în trimestrul doi, la 651 mil. euro

Profitul înainte de dobânzi, taxe şi factori excepţionali al  Fiat a crescut de peste două ori în trimestrul al doilea, la 651  milioane euro, după venituri de 14,8 miliarde euro, în urcare cu 12,5%,  iar grupul a anunţat că ar putea majora prognoza pentru întregul an,  datorită reducerilor de costuri.

Scăderea cheltuielilor şi creşterea vânzărilor de produse cu preţ mai  mare sunt principalii factori care au determinat îmbunătăţirea  rezultatelor Fiat în perioada aprilie-iunie faţă de intervalul  corespunzător al anului trecut.

Fiat, care are o participaţie de 20% la constructorul auto american  Chrysler, a mai anunţat miercuri că are şanse mari să obţină finanţare  de patru miliarde euro de la mai multe bănci, şi a stabilit data de 16  septembrie ca termen limită pentru a obţine aprobarea acţionarilor în  privinţa separării operaţiunilor auto de celelalte activităţi  industriale.

Acţiunile companiei au urcat cu 5,63% pe bursa de la Milano până la  ora 7:23 GMT, depăşind performanţele indicelui sectorului auto european.

Analiştii estimau un profit înainte de dobânzi, taxe şi factori  excepţionali de 380 milioane euro, compania depăşind semnificativ acest  nivel.

 

Sursa capital.ro ( inca o stire care ne/ma bucura la inima)


fiatlineatjet120cpdynam.jpg

 

am tot ce vreau si nu am nimic din ce am nevoie

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoItalia renunţă la spaţiul dedicat showroom-ului Maserati de pe Calea Dorobanţilor din Bucureşti. Importatorul va deschide în această vară noul showroom dedicat mărcii de lux italiene în zona centrului Romexpo. Noul showroom Maserati este amplasat la parterul turnurilor City GateRomexpo. AutoItalia mai deţine în acelaşi amplasament şi showroom-urile Infiniti, Abarth şi  Alfa Romeo. AutoItalia Group este importatorul mărcilor Fiat, Abarth, Alfa Romeo, Lancia, Maserati, SsangYong, Fiat Profesional, Infiniti, Segway şi al motocicletelor Honda. inaugurate recent şi amplasate la intrarea în centrul expoziţional

8271_.jpg


fiatlineatjet120cpdynam.jpg

 

am tot ce vreau si nu am nimic din ce am nevoie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat refinanţează un împrumut de patru miliarde de euro

 

Grupul Fiat a ajuns la o înţelegere cu mai multe bănci  pentru refinanţarea unui împrumut de patru miliarde de euro, potrivit  publicaţiei italiene Il Sole 24 Ore, citată de Bloomberg. Fiat a ajuns la un acord cu Intesa Sanpaolo, Unicredit, BNP Paribas,  Calyon, Societe Generale, Royal Bank of Scotland Group, Barclays Plc şi Citigroup, urmând ca fiecare dintre instituţiile de credit să contribuie  cu 500 de milioane de euro, a anunţat cotidianul, fără să identifice  sursa informaţiilor. Fonduri de aproximativ 2,4 miliarde de euro vor fi folosite drept credit punte pentru procesul de separare a operaţiunilor auto ale grupului Fiat de restul activităţilor. Un reprezentant al Fiat a refuzat să comenteze informaţiile.                                                           


fiatlineatjet120cpdynam.jpg

 

am tot ce vreau si nu am nimic din ce am nevoie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen preia 90% din Italdesign Giugiaro

 

In luna mai a acestui an Volkswagen Group a anuntat preluarea a 90,1% din actiunile companiei italiene de design si dezvoltare Italdesign Giugiaro S.p.a. intr-o miscare descrisa de seful Volkswagen Group ca una care deschide "o noua era". Italdesign are 800 de angajati dar de-a lungul timpului a creat o serie de modele importante, cum ar fi prima generatie Golf in 1974 sau concepte pentru modele precum Passat sau Audi 80. Valoarea tranzactiei nu a fost dezvaluita.

Volkswagen a preluat 90,1% din actiuni pecum si drepturile asupra numelui si patentelor casei italiene de deisgn. Cele doua companii colaboreaza de foarte mult timp mai ales ca Giorgetto Guigiaro a creat prima generatie a VW Golf in 1974 iar casa italiana de design a realizat concepte de Passat si Scirocco, dar si cunoscutul Audi 80.

Cele doua companii au stabilit in 2008 un acord cadru in care italienii participa la dezvoltarea noului model de clasa mini Up! al Volkswagen.

Tranzactia va ajuta divizia de design a Volkswagen, in timp ce italienilor li se deschid noi perspective si e de asteptat sa aiba mai multe comenzi.

Italdesign Giugiaro s-a infiintat in 1968, are sediul in Torino, dispune de 800 de angajati si genereaza anual vanzari de 100 milioane euro.

8267_.jpg


fiatlineatjet120cpdynam.jpg

 

am tot ce vreau si nu am nimic din ce am nevoie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat si Chrysler (baba si mitraliera) :)

Fiat si Chrysler isi unesc o parte din activitati - Modele noi gandite impreuna, masini electrice, distributie comuna

Fiat  anunta miercuri planurile pentru urmatorii cinci in legatura cu marca  Chrysler si cu modul in care activitatile marcii italiene vor fi  combinate cu cele ale americanilor, astfel incat cele doua grupuri sa se  poata completa in mod eficient. Marcile Alfa Romeo si Fiat vor intra in  SUA, Chrysler ar putea disparea de pe multe piete europene, insa din  Serbia o berlina Fiat va fi trimisa la export peste ocean. Acestea sunt  cateva din noutatile pe care cele doua grupuri le vor prezenta, scrie  Autmotive News. O consecinta cheie tine de faptul ca distribuitorii  masinilor Fiat in Europa vor prelua si distributia marcilor Chrysler,  Jeep si Dodge, lucrul fiind valabil si pentru Romania, unde marcile  italiene sunt aduse de compania AutoItalia.

Sergio  Marchionne, seful Fiat si omul care a salvat Chrysler prin alianta  incheiata spunea in noiembrie 2009 ca activitatile Fiat vor fi puternic  interconectate cu cele ale Chrysler. Pe scurt, Fiat va reintra pe piata  americana si masinile sale vor fi produse la uzinele Chrysler, in timp  ce in Europa noi modele Lancia vor fi construite plecand de la modele  Chrysler, iar Dodge va imprumurta platforma pentru constructia unor  masini Fiat.

Italienii debarca in America, profitand de infrastructura Chrysler

Mai precis,  Alfa Romeo va reveni in 2012 pe piata americana dupa 17 ani de absenta  iar doua noi modele vor fi construite la fabricile Chrysler. Din 2012 un  model de clasa mica stil Fiat 500 va fi construit tot peste ocean si va  exista si o versiune 100% electrica. In cinci ani uzinele Chrysler vor  ajunge sa construiasca anual 400.000 de masini Fiat, Alfa Romeo si  Lancia, astfel ca grupul italian va avea o prezenta semnificativa in  SUA.

Schimbari mari  se vor petrece si in Europa unde o serie de noi modele Lancia vor fi  construite plecand de la modele ale marcii americane. In partea de sud a  Europei marca Lancia va continua sa existe, insa in nord este foarte  posibil sa ramana doar Chrysler.

Pentru Fiat,  fosta uzina Zastava din Serbia va deveni importanta, urmand sa produca  se pare un model mai mic decat 500, dar si un sedan compact care peste  cativa ani ar putea fi exportat si in SUA. Si marca Dodge va avea un rol  in viitorul europan al Fiat, mai ales ca e de asteptat ca un model  bazat pe SUV-ul Nitro sa ajunga pe continent si sa fie vandut sub sigla  Fiat.

Completare cat mai buna, eficienta crescuta, distributie schimbata

Per total,  Marchionne spune ca se va micsora numarul platformelor, dar si numarul  total al modelelor ce se vor regasi in gama celor doua marci, mai ales  ca in prezent ambele marci au modele cu vanzari foarte slabe si cote de  piata nesemnificative.

Cele doua marci  vor incerca sa se completeze reciproc cat mai bine. Dincolo de faptul  ca Fiat intra in SUA, iar Chrysler are acces la motoarele economice ale  italienilor, ar mai fi un aspect: Chrysler are experienta in masinile  mai mari, gen segment D unde marci precum Lancia si Alfa Romeo nu merg  stralucit.

Un asepect  interesant ce deriva din alianta Fiat - Chrysler tine de faptul ca  grupul Fiat preia treptat activitatile de vanzari si service ale  marcilor Chrysler, Jeep si Dodge in Europa.  In prima etapa Fiat si  partenerii vor prelua de la Daimler distributia si service-ul pentru  marcile Chrysler Group in 11 piete europene, proces ce va dura cel mult  doi ani. Si in Romania, importatorul Fiat, AutoItalia va prelua  distributia celor trei marci, a confirmat pentru HotNews.ro, Cristi  Milea, directorul retelei de dealeri a companiei romanesti. Marea  necunoscuta tine de momentul cand se va petrece acest lucru, totul fiind  deocamdata in faza de discutii.

"Cu siguranta  marcile se vor regasi in portofoliul Fiat Group. cand se va transforma  acest lucru in politica de retea a grupului in Europa imi este foarte  greu sa spun pentru ca nu avem un raspuns oficial din partea  responsabililor italieni. S-a discutat acest subiect in intalnirea  anuala pe care o avem pe teme de dezvoltare, este un subiect pe agemda  de lucru a companiei italiene, insa nu am un deadline, nu pot sa spun  daca de exemplu va fi in anul 2011. Pot sa spun insa ca se creioneaza un  plan de alaturare a acestor marci", a spus Milea.   

 

Chrysler y Fiat Formalizan Alianza

 

8269_.jpg


fiatlineatjet120cpdynam.jpg

 

am tot ce vreau si nu am nimic din ce am nevoie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Directorul general companiei Fiat SpA, Sergio Marchionne, a cerut garantii de la sindicate ca fabricile Fiat din Italia vor putea  lucra profitabil, spunand ca daca nu se va ajunge la un acord, compania  va trebui sa se extinda in strainatate, transmite Reuters.

  Vorbind la o intalnire cu reprezentantii sindicatelor si autoritatilor  locale, Marchionne a afirmat ca viitorul celui mai mare producator auto  din Italia si a investitiei sale de 20 de miliarde de euro (26 miliarde  de dolari) in Italia depinde de un mediu de lucru favorabil, relateaza  Agerpres.

  "Reafirmam importanta investitiei noastre in proiectul "Fabricca  Italia", dar vrem garantii ca fabricile vor putea sa functioneze. Nu  facem amenintari, dar nu suntem pregatiti sa punem in pericol  supravietuirea companiei", a declarat seful Fiat, conform unor surse  prezente la negocierile cu sindicatele. Declaratiile lui vin pe fondul  discutiilor privind viitorul celei mai mari fabrici Fiat din Italia,  Mirafiori din Torino.

  Perspectiva reducerii locurilor de munca si a capacitatii de productie a  fabricii, care are aproximativ 5.800 de angajati, s-a accentuat  saptamana trecuta cand Marchionne a anuntat ca intentioneaza sa  transfere productia unor modele in Serbia. Conform unor surse prezente  la negocierile cu sindicatele, seful Fiat a dat asigurari ca decizia de a  transfera in Serbia productia modelelor Fiat Multipla si Lancia Musa nu  va afecta fabrica Mirafiori.

  Fiat SpA va incepe, in a doua jumatate a lui 2011, teste pentru  productia de noi modele in Serbia, excluzand modelul Punto, care se  vinde deja in Serbia si in alte piete vecine, a declarat, luni, Nebojsa  Ciric, secretar de stat in ministerul Economiei de la Belgrad.

  Compania italiana intentioneaza sa inceapa in Serbia productia a doua  noi modele, la o uzina ce va fi construita la Kragujevac, in detrimentul  marii uzine de la Mirafiori, de langa Torino. In incercarea de calma  muncitorii italieni revoltati de intentia Fiat, premierul italian Silvio  Berlusconi a declarat ca Fiat poate construi masini oriunde, chiar daca  guvernul inca doreste sa aduca compania la o noua runda de negocieri.

  Nebojsa Ciric a afirmat ca Serbia nu va interveni in nici o disputa pe  care o are Fiat in Italia, dupa ce compania italiana a anuntat ca va  majora investitia initiala in Serbia cu 100 milioane de euro, la 800  milioane de euro. Fiat va moderniza facilitatea sa de productie de la  Kragujevac, in centrul Serbiei, care a produs 16.000 de vehicule Punto  in 2009 si probabil 20.000 in 2010, din care un sfert sunt exportate.


fiatlineatjet120cpdynam.jpg

 

am tot ce vreau si nu am nimic din ce am nevoie

Share this post


Link to post
Share on other sites

    International Van of the year 2011 

 

 

  21  septembrie 2010, în cadrul serii de gala ce a marcat cea de-a 63-a ediţie a  Salonului Auto Internaţional de la Hanovra, un juriu format din 24 de  jurnalişti specializaţi, a acordat prestigiosul titlu de International  Van of the Year 2011 Noului Fiat Doblo Cargo, modelul primind 128 de  puncte din 168 posibile. 

 

 

  Anuntând câştigătorul pentru anul 2011, preşedintele juriului,  domnul Pieter Wieman, a declarat: "designul van-ului câştigător a  impresionat juriul în multe privinţe, dar, mai presus de toate, a  fost faptul că Fiat a reuşit să lărgească paleta de platforme şi  caroserii într-o măsură mult mai mare decât în cazul altor van-uri  din această categorie. Gama Doblo include nu numai o versiune Maxi  cu ampatament lung sau cu acoperiş supraînălţat, dar si versiuni  şasiu ce permit diverse modalităţi de carosare (benă, box din  aluminiu)."

 

    Juriul a fost impresionat în mod deosebit şi de gama largă de  motoare ce include, printre altele, un motor turbo hibrid benzină -  gaz natural comprimat, precum si o variantă electrică. Mai mult  decat atât, juriul a apeciat confortul deosebit şi condiţiile de  şofat pe care le oferă diferitele versiuni Doblo.

 

    Lorenzo Sistino, directorul executiv al companiei Fiat  Professional, a comentat premiul acordat modelului Fiat Doblo:  "Noul Doblo Cargo a fost un vehicul inovativ chiar din faza de  concept. Cu Doblo oferim clienţilor noştri cele mai multe  posibilitati de configurare, emisiile cele mai mici si cea mai  avansată tehnologie din categoria sa. Premiul este o mărturie a  capacităţii noastre de inovatie în producţie. Faptul că Doblo a  câştigat acest premiu demonstrează atât nivelul sau de inovare cât  şi aria schimbărilor făcute pentru a răspunde noilor nevoi ale  clienţilor."     Noul Doblo Cargo este primul din segmentul van-urilor mici  care a fost înzestrat cu un volum de încărcare şi o sarcină utilă  specifice segmentelor superioare, în ciuda dimensiunilor sale  compacte. În plus, este economic si ecologic. Aceste atribute au  permis noului model de la Fiat Professional să-şi ceară dreptul de  a fi primul şi singurul vehicul din categoria sa care marchează o  delimitare autentică faţă de modelele derivate din autoturisme.  Acest model a fost gândit, încă din faza de proiectare, să devină  un autentic vehicul commercial şi nu un simplu van de mici  dimensiuni, asta şi datorită celor 10 tipuri de caroserii si a  celor peste 500 de versiuni ce se pot obţine.

 

  Noul Doblo Cargo, realizat pe o platformă nouă, a doborât numeroase  recorduri la categoria sa: lungime interioară de până la 2,17 m,  distanţă între pasajele rotilor din spate de 1,23 m, volume de la  3,4 la 4,2 metri cubi, sarcină utilă de la 750 la 1000 de  kilograme, consum combinat de combustibil de 4,8 litri/100km 1.3  Multijet II Euro 5.    Aceste recorduri asigură beneficii substanţiale clienţilor prin  optimizarea afacerilor si gestionarea costurilor. Noul vehicul oferă mai mult spaţiu de încărcare decât modelul anterior: este mai  rectangular, unitar, utilizabil în totalitate şi echipat cu uşi  laterale culisante, precum si cu uşi posterioare foarte largi ce  usurează operaţiunile de încărcare şi descărcare.

 

    Pentru Noul Doblo Cargo sunt disponibile 3 motoare Euro 5 cu  Start&Stop: 1.4 Benzina 95 CP, 1.3 Diesel Multijet II 90 CP si  1.6 Diesel Multijet 105 CP. Toate propulsoarele asigură performanţe  excelente, niveluri reduse de zgomot, precum şi costuri reduse de  exploatare (consum de combustibil si mentenantă). De asemenea,  motoarele Euro 5 au o fiabilitate ridicată si un nivel de poluare  redus, dispunând în echiparea standard de sistemul Start&Stop  si de un filtru de particule (numai la motoarele diesel).  Începând din 2001 şi până în prezent, în România au fost vândute  peste 10.000 de unităti Doblo Cargo. 

 

 

                                                                                                          Sursa: ProMotor.ro 

 

         

 

        van-of-the-year-2011.jpg?width=273

 

 


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conceptul pentru viitorul Dodge Viper, bazat pe Alfa Romeo 8C Competizione 

   

Chrysler le-a prezentat dealerilor din Statele Unite ale  Americii (SUA) un concept de pick-up marca Jeep si unul care  prefigureaza noul Dodge Viper, precum si planuri pentru cutii de viteze  automate cu noua trepte, scrie Automotive News Europe, citand dealeri.

 

Conceptul noului Viper  este de fapt o Alfa Romeo 8C Competizione cu „fata de Viper”, a spus  unul dintre dealeri. Alfa Romeo 8C Competizione este un automobil  exclusivist, disponibil in versiunile de caroserie coupe si  decapotabila, cu productie limitata, fiind totodata si cel mai scump  model Alfa Romeo construit vreodata.

“Sunt vremuri cand ti se da sansa sa dai viata a ceva ce este  atat de frumos si unic, atat de just si echitabil, incat dai prea putina  atentie numerelor, realitatii financiare inconjuratoare. Se intampla  rar. In cazul meu, de trei ori in peste 15 ani ca director executiv. (…)  Am dezbatut asupra acestui nume (probabil Viper – n.r.) timp indelungat  si niciodata nu am avut o finalitate. Intr-o dimineata, comitetul care  se ocupa de produse a intrat in hala si a vazut-o, si atunci am stiut cu  totii ca suntem in fata a ceva magic, unic. A durat mai putin de cinci  minute ca membrii comitetului sa aprobe finantarea. Niciun comentariu  negativ, nicio remarca, nici macar o singura intrebare. Asa ca va  prezint asta: a 17-a masina din gama, la dealeri din 2012″, le-a spus dealerilor din SUA directorul general executiv (CEO) al Chrysler (si al Fiat), Sergio Marchionne.

Imediat dupa aceea, conceptul noului Viper a intrat in scena. Cutiile de viteze automate cu noua trepte vor fi montate pe masinile  din grupul Chrysler (care include marcile Chrysler, Jeep, Dodge si Ram)  cu tractiune fata, dupa ce automobilele care au roti motoare pe spate  vor primi transmisii automate cu opt trepte, in 2012.

Ambele cutii de viteze vor fi adaptate pentru propulsie hibrida si tractiune integrala, potrivit lui Marchionne.

7422_.jpg


fiatlineatjet120cpdynam.jpg

 

am tot ce vreau si nu am nimic din ce am nevoie

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Noul motor TwinAir 85 echipeaza Fiat 500   

 

 

 

Noua versiune Fiat 500, echipată cu revoluţionarul motor TwinAir  în doi cilindri, a fost prezentată în cadrul unui eveniment  special, în parcul Valentino din Torino, unde, până în 1955, era  circuitul de Formula 1 cu acelaşi nume.

Propulsorul are doar 2 cilindri şi o cilindree de 875 cmc, însă,  graţie unui sistem turbo, este capabil de o putere maximă de 85  CP/5.500 rpm, în timp ce valoarea cuplul maxim este chiar bună, de  145 Nm la doar 1.900 rpm. Eixstă şi un buton ECO, folosirea  acestuia însemnând scăderea puterii la 77 CP şi a cuplului la 100  Nm, din raţiuni de economicitate.

Este vorba despre primul motor dintr-o nouă familie de  propulsoare în doar doi cilindri, care va avea puteri între 65 şi  105 CP, dar vor fi mai economice cu până la 43% faţă de motorizări  cu puteri similare. 

Noul motor va fi oferit împreună cu sistemul start/stop, astfel  reducându-se consumul urban cu 12%: pe hârtie, acesta se cifrează  la doar 4,9 litri/100 km în cazul echipării cu o cutie manuală şi  la un aproape incredibil 4,6 litri/100 km - deci diferenţe foarte  mari faţă de cel mai mic motor de pe Fiat 500 în acest moment, 1,2  şi 69 CP, care consumă în regim urban 6,4 litri/100 km.

Emisiile de CO2 sunt şi ele reduse, cifrându-se la 95 g/km pentru versiunea având cutie manuală, respectiv 92 g/km pentru  versiunea având cutie automată Dualogic. La nivelul performanţelor,  lucrurile se anunţă optimiste: doar 11 secunde pentru demarajul  0-100 km/h şi 173 km/h viteză maximă - valori destul de apropiate  de ale versiunii 1,4 de 100 CP.   

                                                                                                          Sursa: www.promotor.ro   

                        100707-f-500twinair-01.jpg?width=500&height=333     

     

 

 


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat marca cea mai ecologica din Europa

 

Fiat Automobiles a fost desemnata marca cea mai ecologica din Europa. Fiat 500 Twin Air este masina cu cele mai reduse emisii de CO2, din topul celor mai vandute 20 de modele europene

In urma celor mai recente masuratori, Fiat Automobiles a inregistrat cel mai redus nivel mediu al emisiilor de CO2 pentru masinile vandute in prima jumatate a anului 2010: 123,5 g/km (in scadere cu 4,3 g/km fata de 2009).

Recordul a fost confirmat de JATO Dynamics, lider mondial in servicii de consultanta si cercetare pentru domeniul auto.

Astfel, nu mai putin de trei modele Fiat se afla pe primele pozitii: Fiat 500 este pe primul loc cu o valoare exceptionala de 116,0 g/km CO2 (cu 3.9 g/km mai putin fata de 2009), pe locul doi Fiat Panda (118.9 g/km) si Fiat Punto (123,5 g/km) pe locul patru.

Si in ierarhia grupurilor, Fiat Group Automobiles ocupa primul loc in ceea ce priveste emisiile de CO2 (126.2 g/km), la mare distanta de Toyota (130.0 g/km), PSA (132.8 g/km), Renault (136.7 g/km) si Hyundai (138.3 g/km). Este, de altfel, singurul grup auto care se afla deja sub valoarea medie Europeana de 130 g/km, stabilita pentru 2015.

 

Interesant 

 

 

 

 

 

8265_.gif


fiatlineatjet120cpdynam.jpg

 

am tot ce vreau si nu am nimic din ce am nevoie

Share this post


Link to post
Share on other sites

După o absenţă de 27 de ani, Fiat s-a întors pe piaţa din Statele Unite. Debutul a avut loc la Salonul Auto de la Los Angeles, iar modelul ales este 500 în versiune americană.

 

Fiat 500 a debutat pe piaţa din Statele Unite ale Americii. Modelul  este prezentat la Salonul Auto de la Los Angeles şi reprezintă întoarcerea mărcii în America de Nord după o absenţă de 27 de ani. Italienii au decis să fie prevăzători cu modelul în SUA, aşa că îl oferă  într-o singură versiune de motorizare: 1.4 MultiAir de 101 CP. În schimb, posibilităţile de personalizare sunt numeroase, fiind disponibile 14 nuanţe exterioare şi 14 combinaţii de culori la interior. În plus, este oferită şi o gamă largă de accesorii exclusive realizate de cei de la Mopar.

 

Unitatea Multiair care echipează versiunea americană a lui Fiat 500 dezvolta 101 CĂ la 6.500 rpm şi oferă un cuplu motor de 133 Nm la 4.000 rpm. Americanilor li se oferă două opţiuni de transmisie –  o automată cu şase trepte disponibilă în exclusivitate pentru SUA şi o cutie de viteze manuală cu cinci trepte. Transmisia manuală are rapoarte  diferite de cele ale unităţii folosite în Europa pentru a permite un consum redus pe autostradă. În ceea ce priveşte nivelul de dotări, Fiat  oferă versiunile de echipare Pop, Sport şi Lounge.

 

Începând cu anul viitor, italienii vor lansa şi versiunea Cabrio a lui 500 în Statele Unite ale Americii. Ulterior, versiunea Abarth a lui 500 şi-ar putea face debutul pe piaţa din America de Nord. Modelul 500 este vândut în SUA în cadrul reprezentanţelor Chrysler alese pe îndelete de subalternii lui Sergio Marchionne.

8650_.jpg

8652_.jpg

8654_.jpg


fiatlineatjet120cpdynam.jpg

 

am tot ce vreau si nu am nimic din ce am nevoie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat vrea să vândă din acţiunile Ferrari pentru a cumpăra Chrysler

 

Sergio Marchionne vrea să vândă o parte din acţiunile pe care le deţine la Ferrari pentru a putea cumpăra Chrysler.

Alfa Romeo vrea să vândă 34% din acţiunile Ferrari pentru a  putea să susţină financiar cumpărarea majorităţii acţiunilor Chrysler. Informaţia  vine dinspre Sergio Marchionne, citat de analiştii prezenţi la  începutul săptămânii la o întâlnire cu şeful companiei italiene.

"Am plecat de la Torino cu mesajul clar ca Fiat şi Chrysler vor deveni o singură companie", susţine Stuart Pearson, analist Morgan Stanley. În acest moment, Fiat deţine 85% din Ferrari, iar numărul acţiunilor ar putea scădea în urma acestei tranzacţii până la 51%. Pentru  a ajunge la banii necesari pentru cumpărarea majorităţii în cadrul  Chrysler, Marchionne îşi doreşte, de asemenea, să vândă acţiunile pe  care Fiat Group le are în cadrul Magnetti Marelli.

Conform memorandumului semnat între Fiat Grup şi Chrysler la finalul  anului trecut, Fiat se obligă să cumpere 25% din acţiunile Chrysler la  începutul lui 2011 şi să ajungă la 35% la finalul aceluiaşi an.  Acţiunile deţinute de Fiat în cadrul Chrysler vor trece la peste 50%  undeva între 2013 şi 2016.

8656_.jpg


fiatlineatjet120cpdynam.jpg

 

am tot ce vreau si nu am nimic din ce am nevoie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai tare 500 Abarth (180 CP) poate fi comandat acum şi în galben

 

Abarth 695 Tributo Ferrari poate fi cumpărat şi în galben, nuanţă care completează oferta de până acum a italenilor.                   

Cea mai puternică versiune 500 Abarth de stradă produsă de  divizia sportivă a celor de la Fiat, Abarth 695 Tributo Ferrari, va fi  disponibilă începând cu acest final de an într-o nouă nuanţă de  caroserie: Giallo Modena. Până acum, clienţii care-şi doreau un  exemplar de 180 de cai putere din gama italienilor erau nevoiţi să se  mulţumească cu o singură culoare exterioară: Rosso Maranello.

Celelalte date tehnice şi finisări disponibile pe versiunea roşie rămân în picioare şi în varianta galbenă. Astfel,  scaunele Abarth Corsa by Sabelt, volanul cu padele, motorul 1.4 T-Jet  de 180 CP şi 230 Nm, jantele Record Monza de 18 inch şi pachetul de  discuri de frână mărite fac parte din arsenalul pe care îl aruncă în joc  versiunea ultrasportivă a modelului italian de oraş. Abarth 695 Tributo Ferrari ajunge în 6.9 secunde de la 0 la 100 km/h şi atinge o viteză maximă de 225 km/h.

Noua culoare disponibilă pe Abarth 695 Tributo Ferrari va sta în  mijlocul standului mărcii sportive italiene în cadrul Salonului Auto de  la Bologna, care îşi deschide porţile în 2 decembrie.

8664_.jpg

8666_.jpg

8668_.jpg

8670_.jpg

8672_.jpg

8674_.jpg


fiatlineatjet120cpdynam.jpg

 

am tot ce vreau si nu am nimic din ce am nevoie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat 500 în SUA: suspensii moi, motor mai tare şi interior schimbat

Fiat 500 va suferi câteva adaptări la piaţa de peste Ocean odată cu  lansarea sa din SUA, eveniment care va avea loc în luna ianuarie 2011. 

Americanii se pregătesc de adoptarea lui Fiat 500, debutul modelului  italian care a câştigat titlul Maşina Anului în Europa în 2009 urmând să  aibă loc în luna ianuarie. Primul showroom pe care Chrysler îl  va deschide în SUA special pentru a vinde modelul italian este deja  gata, se află în Los Angeles şi îi aparţine unui dealer cu strânse  legături cu activitatea de producţie a lui 500, care va fi asamblat  peste Ocean în fabrica Chrysler din Toluca, Mexic.

Versiunea americană a lui Fiat 500 va suporta câteva schimbări de  esenţă care au rolul de a transforma minionul model de oraş al  italienilor într-unul adaptat gusturilor clienţilor de peste Ocean. Astfel,  suspensiile lui 500 vor fi ceva mai confortabile, iar motorul de 1.4  litri şi 100 de cai putere va primi tehnologia MultiAir pentru a ajunge  la 110 CP şi la emisii cu 10% mai mici. Motorul va putea fi  cuplat cu o transmisie automată cu şase rapoarte sau, în cazul în care  unii clienţi americani vor dori să experimenteze levierul, una manuală  cu şase trepte.

O altă modificare interesantă va avea loc la nivelul  interiorului modelului italian, consola centrală urmând să fie schimbată  pentru a face loc unor suporturi de pahare mult mai mari.

Fiat 500 urmează să fie vândut în 165 de magazine dedicate în  SUA. Toate showroom-urile care vor vinde modelul vor purta numele Studio  Fiat, urmând să iasă în evidenţă prin stil, lumină şi culoare, fiind  avanposturi ale designului italian modern

8676_.jpg


fiatlineatjet120cpdynam.jpg

 

am tot ce vreau si nu am nimic din ce am nevoie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marchionne: "Platforma lui Jeep Grand Cherokee vine şi la Grupul Fiat"

Sergio Marchionne, şeful Alianţei Fiat-Chrysler, a anunţat că platforma  noului Grand Cherokee va fi utilizată şi de SUV-urile care vor fi create  de mărcile din Grupul Fiat. 

Noua generaţie a lui Jeep Grand Cherokee s-a dovedit a fi un succes pentru Chrysler. Modelul  a reuşit să-şi tripleze vânzările în octombrie faţă de aceeaşi perioadă  a anului, iar acest lucru nu face decât să îl bucure pe Sergio  Marchionne. Canadianul a mers mai departe, spunând că platforma  modelului respectiv va fi preluată de SUV-urile care vor fi realizate  pentru mărcile Fiat, Alfa Romeo şi chiar Maserati. Ulterior, va  fi dezvoltat şi un SUV sub sigla Chrysler care va fi realizat tot pe  platforma lui Grand Cherokee. Cel mai interesant element al acestei  platforme? A fost realizată alături de fostul partener al concernului  Chrysler, Corporaţia Daimler.

Marchionne a mai declarat că fiat va lansa trei modele noi în 2011. Unul  dintre acestea este o versiune îmbunătăţită a lui Panda, al doilea este  Lancia Y, iar al treilea este versiunea europeană a lui Chrysler 300C.  Şeful corporaţiei italo-americane a declarat că acum vor avea suficiente  modele noi pentru 2011. Totodată, Sergio Marchionne a afirmat  cu încredere că Fiat îşi va atinge fără probleme ţinta pe 2011 şi s-a  angajat să investească 20 de miliarde de euro în fabricile sale din  Europa în următorii patru ani. Scopul investiţiei este strâns  legat de normele Uniunii Europene, care obligă constructorii de  automobile la anumite concesii cu sindicatele.

Potrivit raportului comisiei care evaluează dezvoltarea corporaţiei  Chrysler, marca americană a avut o dezvoltare pozitivă în octombrie, iar  luna octombrie a fost reprezentată de creştere confirmată pe piaţa din  Statele Unite ale Americii. Sergio Marchionne este mândru de  faptul că ultimele 18 luni au marcat debutul a 16 modele noi şi  facelift-uri sub aripa Chrysler, lucru care arată devotamentul de care  au dat dovadă americanii în noua direcţie a companiei.

8684_.jpg

8686_.jpg


fiatlineatjet120cpdynam.jpg

 

am tot ce vreau si nu am nimic din ce am nevoie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marchionne: "Fiat nu va părăsi Italia"

 

Sergio Marchionne, directorul executiv Fiat, a declarat în cadrul unei  întâlniri cu Ministrul Economiei şi Dezvoltării că brandul pe care îl  conduce nu va părăsi Italia.

La începutul acestei săptămâni au existat zvonuri conform  cărora liderii Grupului Fiat doresc ca în următorii ani să investească  sume importante în afara hotarelor Italiei. Sergio Marchionne,  directorul executiv Fiat, a dorit să clarifice această problemă în  cadrul unei întrevederi cu Paul Roman, Ministrul Economiei şi  Dezvoltării.

"Nu am ameninţat niciodată că vom părăsi Italia. Am  afirmat faptul că fără pierderile înregistrate la noi în ţară, Fiat ar  fi ajuns mult mai sus", a declarat directorul italienilor.  Întâlnirea cu Ministrul Economiei şi Dezvoltării a fost precedată de  vizita lui Sergio Marchionne la Palatul Chigi, unde a fost întâmpinat de  Silvio Berlusconi, premierul Italiei, şi de Gianni Letta, subsecretarul  de stat al guvernului italian.

La finalul zilei, CEO-ul Fiat a făcut publice ultimele date care vin  de pe piaţă. Constructorul italian a înregistrat o scădere de 39 de  procente în ceea ce priveşte înmatriculările, şi a suferit un declin  general al sectorului care se ridică la 28.2%.  "Nu este  nimic anormal. Aceasta este direcţia pe care piaţa o urmează în 2010 şi  în 2011. De vină sunt stimulentele oferite de guvern", a delcarat la finalul zilei Sergio Marchionne.

8688_.jpg


fiatlineatjet120cpdynam.jpg

 

am tot ce vreau si nu am nimic din ce am nevoie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primele imagini ale conceptului Fiat Mio FCC III

 

Peste 1.000 de fani ai mărcii Fiat au colaborat pe internet pentru  dezvoltarea conceptului Mio FCC III. Nu există şanse ca acest proiect să  devină mai mult decât un concept.                   

Fiat a prezentat conceptul Mio FCC III la Salonul Auto de la  Sao Paulo. Conceptul este realizat cu ajutorul utilizatorilor de pe  internet, mii de persoane fiind implicate la realizarea aspectului final  al lui Mio FCC III. Din păcate, cei peste 1.000 de  contribuitori nu au fost foarte inspiraţi atunci când au ales numele  noului concept de la Fiat. Intenţiile producătorului italian privind  conceptul respectiv sunt necunoscute în acest moment, oficialii Fiat  prezentând conceptul aşa cum se poate vedea în imagini, fără alte  comentarii.  Singura declaraţie a oficialilor Fiat în privinţa conceptului  Mio FCC III a fost legată de faptul că modelul este destinat unei lumi a  viitorului, în care şoferul poate fi un simplu pasager al vehiculului  controlat prin mijloace inteligente. Practic, oficialii Fiat  spun că modelul respectiv ar fi gândit pentru momentul istoric în care  vehiculele se vor conduce singure, iar singura ocupaţie a şoferului va  fi să nu-şi piardă cheile şi să aleagă destinaţia. Nu este clar dacă  vreun element de design prezent pe acest model va ajunge în următorii  ani în producţie.

Conceptul Fiat Mio FCC III are o lungime de 2.489 milimetri şi beneficiază de un plafon panoramic din sticlă.  Roţile sunt acoperite cu capace speciale pentru a îmbunătăţi  coeficientul aerodinamic, iar interiorul se bucură de un sistem  multimedia extrem de avansat, alături de scaune inspirate de canapelele  unui lounge. Aspectul modelului respectiv aminteşte mai degrabă de un  concept Nissan decât de o creaţie a celor de la Fiat, iar explicaţia  vine din faptul că proiectul a fost realizat conform dorinţelor  utilizatorilor care au participat la programul de dezvoltare al  conceptului.

8708_.jpg


fiatlineatjet120cpdynam.jpg

 

am tot ce vreau si nu am nimic din ce am nevoie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lorenzo Romaciotti, omul care conduce biroul de design al Grupului Fiat,  susţine că break-urile sunt pe cale de dispariţie. Motivul:  monovolumele şi SUV-urile le iau locul.Lorenzo Ramaciotti, şeful de design al Grupului Fiat, susţine că  break-urile sunt pe cale de dispariţie, acest tip de arhitectură fiind  înghiţit de construcţiile noi, cum sunt monovolumele sau SUV-urile.

"Break-urile dispar. Industria din Statele Unite a creat  break-ul, iar acest tip de arhitectură a fost copiat ulterior în toată  lumea. Tot în SUA a pornit şi lupta împotriva break-urilor, care se dă  prin monovolume şi prin SUV-uri şi crossovere. Totuşi, în Europa,  break-urile au supravieţuit valului de monovolume, SUV-uri şi crossovere  şi se pot vedea într-=un număr încă mare pe şosele. În anumite pieţe,  cum sunt Germania şi Italia, există modele în care versiunea break se  vinde mai bine decât sedanul din care derivă", spune Romaciotti într-un interviu acordat publicaţiei americane Auto Week.

Italianul atacă şi subiectul diferenţelor de abordare dintre Europa  şi SUA în ceea ce priveşte maşinile, designerul Fiat susţinând că  principalul punct diferit este reprezentat de abordarea spaţiului. "Spaţiul  pentru pasagerii din spate e un subiect marginal pentru americani, dar  unul foarte important pentru europeni. În Europa, încercăm să oferim cât  mai mult confort şi cât mai mult spaţiu. În SUA, dacă vrei mai mult  spaţiu în spate, îţi cumperi pur şi simplu o maşină mai mare", spune Romaciotti.

Italianul încheie printr-o precizare interesantă legată de modul în  care îşi petrec europenii şi americanii timpul în maşina proprie. "În  Europa, noi conducem maşinile. De asta n-am pus niciodată în maşina mea  un recipient cu cafea, de exemplu. În State, se trăieşte în maşină,  pentru că timpii de deplasare sunt mai mari, deci e normal să intri în  maşină cu băuturi, cafea sau sandvişuri", spune designerul  Fiat, atacând subiectul celor dou[ suporturi adiţionale de pahare pe  care Fiat 500 a trebuit să le primească odată cu lansarea sa în State.


fiatlineatjet120cpdynam.jpg

 

am tot ce vreau si nu am nimic din ce am nevoie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clienţii care şi-ar fi dorit un Fiat 500 ceva mai trăznit au acum ocazia  de a-şi comanda modelul italian în două nuanţe de caroserie.

Fiat aduce la Salonul Auto de la Bologna (4-12 decembrie)  prima versiune de serie a modelului 500 colorată în două nuanţe de  caroserie. Este vorba de roşu şi alb, cele două culori urmând  să intre de anul viitor în lista de nuanţe care pot fi comandate de  orice client interesat de modelul italian. Spre deosebire de modelul  actual de pe piaţă, nuanţele nu separă corpul maşinii de plafon (acest  tip de personalizare se află deja în oferta lui 500), ci se amestecă la  jumătatea maşinii, pe linia capotei.

Fiat 500 Bicolore va fi o ediţie specială care va avea în plus, în  dotarea standard, oglinzi electrice, jante din aliaj, închidere  centralizată cu telecomandă şi geamuri electrice. Culorile exterioare se  regăsesc şi la interior, habitaclul fiind neschimbat însă ca formă în  raport cu versiunile existente acum pe piaţă.

Noul 500 Bicolore va putea fi comandat în Italia începând cu luna ianuarie 2011.

9133_.jpg

9135_.jpg


fiatlineatjet120cpdynam.jpg

 

am tot ce vreau si nu am nimic din ce am nevoie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roberto Giolito, şeful de design al Grupului Fiat, consideră că designul  modelelor Volkswagen se aseamănă cu păpuşile Matrioşka: o linie de  design, dimensiuni diferite. 

Directorul de design al Grupului Fiat, Roberto Giolito,  vorbeşte într-un interviu acordat New York Times despre politica de  creaţie care conduce destinele modelelor mărcilor din grupul italian şi  loveşte subtil în rivalii germani, care încearcă să impună - spune  Giolito - un design tern, prin care un model îl copiază pe altul. 

"Nu vom fi old-school. Nu vom face maşini care să arate ca Matrioşka, păpuşa rusească: acelaşi design, mărimi diferite", spune şeful de Design Fiat, referindu-se evident la rivalii germani de la Volkswagen. 

Giolito este omul care a stat în spatele conceptului Trepiuno, cel  care a prezentat formele noii generaţii Fiat 500. Trepiuno a fost  perzentat la Salonul Auto de la Geneva din 2004, iar în 2007, anul  lansării lui Fiat 500, Roberto Giolito a devenit şeful de design al  celor de la Fiat. 

"Noul design al modelelor Fiat va crea o familie  armonioasă, o transformare într-un brand coerent şi care poate fi  recunoscut imediat. Vrem ca, atunci când intri într-un Fiat, să fii  surprins. Va fi foarte italian. Eliminăm toate ideile convenţionale ale  interioarelor, cum sunt bordurile masive, dintr-o bucată. Va fi vorba de  un peisaj cu materiale şi cu forme", încheie Giolito. 

9137_.jpg


fiatlineatjet120cpdynam.jpg

 

am tot ce vreau si nu am nimic din ce am nevoie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat plănuieşte introducerea unei versiuni europene a modelului Chrysler  200. Modelul nu va fi vândut însă sub brandul Lancia, pe capotă urmând  să se regăsească logo-ul Fiat.

Fiat se va abate de la planurile iniţiale, care vizau comercializarea  modelelor Chrysler sub sigla brandului Lancia. Surse neoficiale susţin  că noul Chrysler 200C va fi comercializat pe Bătrânul Continent sub  sigla Fiat şi nu sub cea Lancia, aşa cum fusese anticipat. Motivul este  unul relativ simplu, dar foarte întemeiat: brandul american nu se poate  ridica la nivelul de calitate şi lux pretinse de Lancia, marcă văzută de  mulţi ca fiind una cu pretenţii premium.

Urmaşul lui Sebring pe piaţa americană ar urma să debuteze pe  Bătrânul Continent în locul lui Croma, de la care va şi prelua de  altfel unele elemente de design. Berlina Fiat se va diferenţia de  fratele său nord-american prin intervenţiile estetice operate în partea  frontală, care ar urma să includă un set nou de blocuri optice, o grilă  redesenată şi sigla Fiat.

Diferenţe importante şi sub capotă, unde publicul european va primi  motorizări diesel, spre deosebire de cel american. Nu vor lipsi  unităţile MultiJet, cu o putere cuprinsă între 120 şi 170 de cai putere,  destinate să înlocuiască motoarele americane pe benzină, de 2.4 litri  173 de cai şi 3.6 litri 283 de cai.

Noua berlină va fi produsă la uzina Chrysler din Michigan, urmând să  fie vândută pe piaţa europeană la un preţ apropiat valorii de 20.000 de  euro.

Italienii ar putea aduce în Europa şi o versiune europeană a  modelului Dodge Journey, care a fost revizuit uşor luna trecută pe  piaţa din Statele Unite. Modelul s-a bucurat de o primire bună pe  Bătrânul Continent, în versiunea pre-facelift, însă a fost retras de pe  această piaţă odată cu reorganizarea alianţei Fiat-Chrysler.

Presa europeană susţine că Journey se va numi Freemont şi va prelua  logo-ul Fiat. Sub capotă îşi vor face loc, bineînţeles, motorizările  diesel şi benzină ale grupului italian. Primul contact cu modelul  americano-italian ar putea fi consemnat chiar în primăvara lui 2011, în  cadrul Salonului Auto de la Geneva.

9139_.jpg


fiatlineatjet120cpdynam.jpg

 

am tot ce vreau si nu am nimic din ce am nevoie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.