Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

danielomihai

Stilul Lancia

Recommended Posts

 

    Stilul Lancia 

 

  Chiar daca orientati mai mult catre evolutia tehnologica a partii mecanice a masinilor, inginerii de la Lancia nu au neglijat niciodata aspectul estetic al modelelor. Rememorand cei 100 de ani de istorie a marcii, descoperim caracteristici exclusive si sub aspectul stilului: in formele complexe ale masinilor, in anumite detalii importante, in materialele intrebuintate. Ne aflam in primii ani ai secolului XX si casele automobilistice nu au departamente care sa se ocupe de caroserie. Echiparea este incredintata carosierilor externi, care opereaza artizanal. Maiestria Lancia sta in proiectarea sasielor speciale, atat de deosebite, incat au fost preferatele carosierilor pana la sfarsitul anilor ?40.

 

 

 

Caroseriile extra-serie intalnite pe Lambda, Dilambda, Augusta, Artena, Astura si Aprilia fac cunoscut lumii intregi un stil unic prin inspiratie si genialitate: cel italian. Lancia, in ceea ce o priveste, atunci cand incepe sa isi ?imbrace? propriile masini, o face cu o rigoare strans legata de atentia meticuloasa si sobrietatea pe care si le-a dorit fondatorul. O Lancia trebuie sa fie o masina rafinata, de clasa si cu spirit inovator care refuza stereotipurile estetice derivate din moda, fara a omite sa dezvolte mereu propria ?distinctie si unicitate?. Stilul Lancia reprezenta, la acel timp, o originalitate eleganta, niciodata banala, conectata direct la un proces de inovare prin traditie. Masinile Lancia, mai presus de toate, nu cedeaza tentatiei multora de a se alinia la curentele consolidate. Dimpotriva, cauta cu hotarare o identitate estetica proprie, adesea avangardista pentru vremurile lor.

 

      Linia 

 

  Este de ajuns sa ne gandim la forma aerodinamica a modelului Aprilia, prezentata in 1937, cand panorama automobilistica a timpului propunea doar masini ?colturoase? sau la Fulvia coup�, un model complet original in fata concurentei din acea epoca. Lancia a punctat intotdeauna redefinirea si slefuirea propriului ?stil?, fara a ceda nici o clipa tentatiei de a recurge la operatiuni de ?colaj? a unor elemente la moda. Exemplul cel mai elocvent al acestui stil de lucru se regaseste in evolutia, in timp, a grilei calandrului, care a pornit de la o forma de scut vertical, a evoluat modern spre orizontala, dar pastrandu-si mereu distinctia, pentru a reveni apoi, recent, la o solutie care tinteste spre verticalitatea initiala. Unica exceptie de la aceasta regula a continuitatii este alegerea formei blocului optic anterior, care prezinta pe alocuri tuse originale, fara insa a abandona coerenta. Sa ne reamintim, de exemplu, de blocul optic al modelului Lambda din 1929, desenat sub forma de scut tridimensional, ca un simbol al marcii Lancia, care incepand cu acel an si cu acea masina, a fost mereu utilizat in aceasta forma, pana astazi. 

 

        Materialele 

 

    In timp, unele tesaturi utilizate pentru interioare si anumite culori de caroserie se leaga atat de strans de imaginea Casei Lancia, incat au devenit un limbaj comun, adevarate simboluri: ?stofa Lancia?, ?albastrul Lancia?. Mai recent, alte materiale au intrat in patrimoniul exclusiv Lancia. Este vorba despre tapiteria Alcantara, tapiteria din piele ?Poltrona Frau?, insertiile din lemn. Forme si materiale in continua transformare, care, combinate cu patrimoniul aproape genetic de fantezie si de creativitate italiana, defineste stilul Casei Lancia. Trasaturi care dintotdeauna, chiar daca in interpretarea unor designeri diferiti, sintetizeaza in automobilele cu scutul albastru coerenta felului de a fi Lancia.


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.