Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Cutia de viteze


funkydj85
 Share

Recommended Posts

    Eu avand G.P si pretina Punto, am mers destul de mult cu amandoua in asa fel incat sa-mi fac o parere clara. La mine cutia e scurta rau.

    La G.P (1.2 8v) intr-a 4-a am la 90 3000 ture ; la Punto (1.2 8v) intr-a 4-a am la 90 undeva la 2300 ture. Eu am 30k km, ea are 100k km recent facuti.

    La G.P cu a 5-a la 100km/h am 3000 ture, iar pe la 155 am cam 5500 ture , pe cand la Punto ma duc cu a 4-a pana in 135/140 si tot nu ajung la 5500 ture.

    Din punctul meu de vedere Punto are a4-a si a 5-a mai lungi, pe cand eu le am scurte ca a2-a si a3-a. Inteleg ca e mic motoru pt greutatea ei, da viteza a 5-a(aici e treaba de pinioane stiu sigur) putea fii ceva mai lunga. Stiu si ca G.P-ul e cu vreo 150 kg mai greu ca punto, si motorul meu nu e inca foarte bine "asezat", da frate imi consuma in afara 8% daca merg frumos cu ea(schimbat la 3500, accelerari line, mers cat mai constant).

    La alte motorizari cum simtiti cutia??

Frumoasa- ford mondeo mk3 2.0 16v/ 2005 b-145-FVT

Bestia- Volvo 850 2.0turbo 20v/1996 p-0928at

Lulutza- Fiat punto 1.2 8v/2001 cu sistem de talping 45+ ms-81-THO

Link to comment
Share on other sites

Am avut ocazia sa "vad" diferenta .Prima data am comparat un GP cu 1,3 mjet de 90 cu Linea mea acelasi motor .Mi s-a parut mult mai fasnet Gp-ul .Apoi am testat 1, 4 77 de cai de pe Linea (a lu Diomet) cu acelasi motor pe Albea care mi s-a parut net superior cel din urma....

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 11 years later...

Salutare! 

Confirm cele  spuse mai sus de @Mandrake. Ieri am intrat in posesia unui Fiat Punto 1.4 mpi pe care-l va conduce doamna mea. L-am luat din Bucuresti stiind ca motorul este foarte fiabil ( il mai avem in familie pe o Albea E4) . Am venit cu el acasa spre Ploiesti si mi-a placut insonorizarea foarte buna, cum sta pe asfalt...Ce nu prea mi-a placut este ca la aceeasi viteza e mai turat ca Albea cu vreo 3-400 rpm. Albea e mult mai fasnet, Punto merge bine si doar ..atat. E drept ca mi se pare "moale" eu venind de pe un 1,6 benzina coreean in 6 tr dar compenseaza la consumul foarte bun. Daca prin Bucuresti  s-a dus la 10-12l /100km, pana acasa tinut in 90-110 km/h  s-a redus consumul mediu putin sub 6L/100.

Desi sunt fan asiatice pe benzina m-am intors la prima mea dragoste, Fiat. Si nu regret. Masina este E6, foarte intretinuta, 25k km reali.

Edited by nightwish
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

In manualul pentru GP se specifica pentru motorul de 1,4 8v  la ulei cutie viteze manuala tip 75W85 API GL-4 PLUS. E valabil si pentru Punto III? 

Exista varianta alternativa mai buna la Tutela Technyx 75W85? 

Link to comment
Share on other sites

Salutare. Eu am incercat si Motul semisintetic si Liqui Moly semisintetic, gl4 si gl5 , 75w-90,preturi cam 70 lei pe litru , pentru cel sintetic pretul pe 1 l ajunge si la 100 lei+( nu am avut bani de asa ceva) deoarece eu am pus si aditiv mos2 pentru cutie, doua bucati. Diferentele sunt majore fața de tutela veche, dar posibil tutela sa fie full sintetic, mai rezistent.  Poti sa comanzi uleiuri originale pentru fiat de la Italoparts sau reprezentanta fiat București dupa seria caroseriei, iti recomanda ei. Ca si paranteză, nu vreau sa par misogin , insa motorul fire , cu ambreiajul si cutia veche sunt ciorbe reîncălzite si nerecomandate pentru un trafic infernal ca in București, la drum lung sunt bune, foarte bune, dar când scoti si bagi de zeci de ori intr-un interval de o ora, viteza 1 si poate a 2-a, apar probleme, mai ales pentru doamne/ domnisoare. Daca te uiti prin trafic in oras, masiniile de companie sunt skoda, toyota, vw ... 

Link to comment
Share on other sites

Am ales pana la urma Tutela Technyx 75w85 pentru Punto si Ravenol MTF-1 75w85 pentru Kia.

Din pacate Italoparts n-a raspuns mesajului.

Multumesc Auto Perugia departamentul Service pentru amabilitate si informatii.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Bravo. Sa ne comunici rezultatele. Nu prea gasesc detalii despre uleiul tutela technyx 75w 85. Este full sintetic? Am vazut ca pe amazon it este la pret de 22 euro litrul. Cat costa aici in Romania, la service fiat?

Link to comment
Share on other sites

Am ridicat deocamdata doar Ravenol . Acesta este full sintetic.

Tutela inca nu a ajuns .  Cu transport cu tot  ajung la acelasi pret ca la Auto Perugia, anume 50 lei /bidon care este un pret foarte bun. Numai ca eu o sa-l schimb in regie proprie de aceea l-am luat de pe net. Revin cu detalii cand o sa intru in posesia lui.

Edited by nightwish
Link to comment
Share on other sites

Aoleu, spre ca nu l.ai cumpărat de la firma aia denumita in romana sa nu fac reclama "promasini  97". Eu am luat castrol, tot asa la jumătate de pret fata de ebay sau altele. Este riscul tau/cumparator cand cumperi uleiuri la jumătate de preț fata de referință. 

Link to comment
Share on other sites

Da. Acela este site-ul de pe care am  cumparat. Nu contest ca au cele mai mici preturi si ca, poate, au uleiuri contrafacute ....Daca au ajuns sa falsifice si Tutela pe care o vinde din an in paste...... 

Edited by nightwish
Link to comment
Share on other sites

Eu am luat Castrol magnatec C3 Professional și nu am fost mulțumit de el. Nu îți returnează banii dacă îl desfaci , este foarte subțire ca vâscozitate și miroase a ulei ars, are un miros înțepător. Ambalajul uleiului pare că este de la dragonul Roșu. Nu există suport Castrol in Romania. Nu mai comentez că nu are sens, doamne ferește de cel care îl bagă în motor. Și da am dat pe el 140 lei 4l și pe ebay era cam 260 lei lol. Este riscul tau. Ei au spus că îmi trebuie o analiză a uleiului făcută de un laborator autorizat, ceea ce nu exista in Romania, pentru a dovedi că este contrafacut și că nu respecta fisa tehnică (aici au dreptate, in Romania nu ai unde sa faci un astfel de test, la ulei auto).Încă ceva, nu au vrut să spună unde este produs acest ulei,in ce țară, doar UE.....UEeee

Edited by Ypsilon
Link to comment
Share on other sites

Nu pot accesa linkul de pe telefon. Mai bine pui un printscreen, daca e sintetic full, e perfect. Motul si Liqui moly sintetice sunt cel putin 100 lei litrul. Spor la înlocuit. Sa ne spui cum e cu ulei fresh.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
La 26.10.2022 la 20:13, Ypsilon a spus:

Aoleu, spre ca nu l.ai cumpărat de la firma aia denumita in romana sa nu fac reclama "promasini  97".

Daca este in beneficiul tuturor, nu e reclama, si puteti posta site-urile.

Reclama este atunci cand se promoveaza ceva in mod agresiv iar cel ce promoveaza are un castig de pe urma asta.

Link to comment
Share on other sites

Salut. Mulțumesc blueeies, însă daca cineva vrea și își permite să țină la Fiatul lui din punct de vedere al "fluidelor" cumpără de la autoitalia, reprezentata fiat și alte surse de încredere etc Amazon IT, ebay IT, cei care vor lucruri ieftine , ca mine, de exemplu și nu își permit , cumpără din surse neverificate. Contează din păcate și prețul pentru că în România în afara de ulei Hexol și Total nu cred că producem, daca altcineva are informații că producem in România alt ulei autentic și nu "tepării" sa ne spună și nouă.

Link to comment
Share on other sites

Apropos, legat de cutie, am uns toate îmbinările cu vaselina, am pus ulei siliconic wd40 pe cabluri timonerie, între metal și cauciuc , acum nu mai agăța deloc, pot schimba vitezele cu motorul oprit și fără să apas ambreiajul însă se mai întâmplă în trafic sa nu intre în prima viteza și trebuie apăsat a doua oară ambreiajul. Știe cineva cum se aerisește cum trebuie instalația hidraulică de la ambreiaj? Are legătură cu instalația de frânare că vasul de lichid este comun. De pe alte forumuri am văzut că dacă trebuie dublu ambreiaj câteodată pentru prima viteză și marsalierul agăța și cârâie câteodată trebuie aerisita instalația. Mulțumesc 

 

Link to comment
Share on other sites

 Tutela este fabricat in IT dupa codul de bare desi scrie made in EU. Ambalajul arata identic ca cel de pe site-ul Petronas si are o calitate a executiei foarte buna. Eticheta spate e dublu peel.

Cum am scris mai sus, pretul per litru la reprezentanta Fiat este aproape identic cu cel de pe site-ul "dubios". Mult mai ieftin ca eBay sau Amazonul. Concluziile si riscurile ni le asumam fiecare.

thumbnail (11).jpeg

thumbnail (10).jpeg

thumbnail (9).jpeg

thumbnail (8).jpeg

thumbnail (7).jpeg

thumbnail (6).jpeg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Off-topic: Aerisirea se face pe la cilindrul receptor care e amplasat pe cutie, procedura e similara cu aerisirea franelor, doar ca aici se apasa ambreiajul.

On-topic: Daca in manual se cere petronas, e bine ca ai luat petronas, parca nu as crede ca se falsifica si Tutela. Mai e si Tutela FL, nu stiu daca e una si aceeasi. Total sau elf e cam acelasi, am inteles ca Total ar fi cumparat elf.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ieri am schimbat la Kia. Azi la Punto.

Imbunatatire se simte.Mai pronuntata la Kia dupa 157k km si 12 ani decat la Punto 7 ani si 33k km.

O alta constatare: Ravenol 75w85 este mai vascos decat Tutela 75w85. Sau sa ma exprim altfel pentru a nu crea confuzii: Tutela e mai fluid decat Ravenol-ul din pozele de mai sus.

Edited by nightwish
Link to comment
Share on other sites

Bravo. Bine că l.ai schimbat, ce sa ți spun, era de așteptat să fie mai subțire, doar avea preț de superoferta și  deh cine sa cumpere Tutela...decât cei care au recomandarea, vechiul grup Fiat.  Data viitoare poate pui Ravenol. In cazul meu, diferența se simte când este aglomerație. Altă viață cu ulei nou, in cazul meu. 

Link to comment
Share on other sites

Revin cu impresii dupa vreo 100km parcursi urban-preurban. Cutia este mai "smooth". Vitezele se schimba la fel de usor dar nu mai simt "agatatul" acela  ca inainte. Sper ca Tutela sa-si faca treaba in continuare.

Cand am schimbat uleiul la ambele masini m-am uitat sub ele. Roz a fost la Kia, roz am pus si Ravenol-ul. Galben a fost la Punto, galben si Tutela. Probabil la schimbul urmator voi incerca Ravenol MTF-1. Rau nu cred ca-i face.

Edited by nightwish
Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, nightwish a spus:

Revin cu impresii dupa vreo 100km parcursi urban-preurban. Cutia este mai "smooth". Vitezele se schimba la fel de usor dar nu mai simt "agatatul" acela  ca inainte. Sper ca Tutela sa-si faca treaba in continuare.

Cand am schimbat uleiul la ambele masini m-am uitat sub ele. Roz a fost la Kia, roz am pus si Ravenol-ul. Galben a fost la Punto, galben si Tutela. Probabil la schimbul urmator voi incerca Ravenol MTF-1. Rau nu cred ca-i face.

Bravo. Acum merge si mai sportiv!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.