Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Probleme de ordin tehnic


Ypsilon
 Share

Recommended Posts

Buna seara. O sa fiu destul de scurt si la obiect. Al meu , tata, scump si la a 4-a tinerețe, a devenit fan fiat , desigur il place Lancia Ypsiloanca ( acum e ok, merge decent, confortabilă) , Bravo si a vrut si el sa dețină un Fiat. Cum spune si titlul, a cumpărat un Fiat Multipla, 2007, din Timișoara....A ajuns cu el cu bine , consum 4.3 l/100 km, motor 1.9 Jtd, 120 cp, are forța, ..nu a scos fum dar.....

1. Apare martor bord usa deschisă din cauza ca broasca haion/usa spate este defectă. Idei : unde si cum poate fi desfăcută, reparată? 

2. Coduri eroare : P 0380 - preheating unit control ;

P0091,P0092  - fuel pressure governor deviation step 1 și 2(  high pressure pump input regulator) 

P0504- brake switch

Am rasfoit pe fuga forumul englez, plin de multipla, cu ocazia asta l.am gasit si pe scumpul nostru coleg mike1alike! E big boss acolo!!!   La P 0380 trebuie verificat tot circuitul electric.....pffff ,  la P0091 92 ar fi cu noroc filtrul de combustibil iar  la P0504 , lampile pe frână sunt ok.

3. Nu stiu daca are filtru Dpf , adică,  km pe bord afișează 242 k km dar ....nu par reali... Pe tester apare ca filtrul este "clogged". In talon scrie ceva de DPF...., Pe bord e un led cu DPF care sta aprins....nu am vazut martor in bord....

4. Bornele bateriei sunt oxidate, bine de tot, eu nu am mai vazut așa ceva....ceva remedii? Am frecat cu șmirghel dar degeaba....

P S Am pus topic nou ca nu am gasit vestitul Fiat multipla....aici pe forum....

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Salut! Am creat sectiune pentru Multipla, daca sectiunea va fi populata de mai multi colegi si discutiile se diversifica, poate pe viitor o mutam in lista principala de forumuri.

Fiind un diesel eu nu am cunostinte... totusi...

Vezi ca broasca are in ea un intrerupator, pentru inceput iti recomand sa folosesti un spray pentru curatarea contactilor sau un degripant si sa pulverizezi pe limba de la broasca, aia care tine portiera inchisa, dar sa pulverizezi cumva pe langa limba si partea fixa ca sa intre solutia in broasca, apoi, cu o mana tii "clanta" ridicata, adica sa nu se blocheze limba si sa faci apasari consecutive pe limba, limba aia apasa pe acel intrerupator si stinge martorul in bord, probabil ca broasca e plna de mizerie si intrerupatorul e imbacsit si nu mai face contact. Incearca prima data asa cu spray, daca nu isi da drumul, atunci trebuie data fata portierei jos ca sa ajungi la broasca si sa o demontezi, aici trebuie tinut cont de tijele care vin la "clanta: portierei cat si cea care vine la butonul ala care urca si coboara care blocheaza/deblocheaza usa, ele vin cuplate la broasca, deci trebuiesc decuplate, nu e complicat, o sa iti dai seama la fata locului.

La P0504 daca becurile la stopurile franelor se aprind atunci poate ca e doar un contact imperfect la acel comutator si functioneaza aleatoriu si atunci se memoreaza eroarea. E amplasat in spatele pedalei de frana, ar trebui sa-l vezi.

La P0380 ma gandesc sa nu fie o fisa de la bujie defectuoasa, sau poate chiar bujia in sine.

La P0091/92 poate e chiar filtrul, daca nu, probabil ca e regulatorul de presiune, dar pornirea cum e, greoaie sau buna?

Ai incercat sa stergi erorile sa vezi daca reapar?

Poate mai sunt colegi care se pricep la diesel si ne ajuta....

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut. Mulțumesc blueeies. Ca deobicei nota 10. Am dat cu spray cu vaselina alba pe broască, am curățat-o de mizerie, problema este ca s.a mers cu ea de la Timișoara la București cu ea blocată, haionul s.a balansat pe tot drumul , toata greutatea a stat in cârligul blocat. O sa incerc sa fac o filmare cand ajung la inculpat....

La P0504 nu stiam de acel contact, il verific sa nu fie o problema acolo.

La P0380 o sa verific sa vad daca mai apare eroarea. Pornirea, da ,a devenit defectuoasă din cauza bornei minus care este foarte oxidată si nu face contact, acum poate fi si o bujie defectă, mai este si bateria care da semne de slabiciune.....

Astazi a schimbat toate filtrele si uleiul. S.au mai constatat si următoarele: basculele trebuie schimbate, discuri frana fata si placute față sunt terminate, bielete antiruliu iar defecte. Diagnoza nu au facut-o deoarece au spus ca oricum nu trece de RAR...(lol). Noxele nu au fost masurate...Are filtru de particule. Mergem înainte....

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

La P0504 de fapt acel comutator/switch, are rolul sa aprindă stopurile pe frână la apăsarea pedalei, de-asta zic ca e posibil sa functioneze aleatoriu. Poate îl poți salva printr-o curățare daca este posibil. Dar și dacă trebuie înlocuit cred ca nu e scump. 

Bornele trebuiesc neapărat curățate temeinic pentru ca poate crea probleme în funcționarea motorului. 

Discuri, plăcute, bielete antiruliu nu sunt greu de schimbat, și dacă tot se umbla acolo sa se inspecteze și garniturile de la culisele etrierilor (vezi sistemul de frânare din secțiunea Punto mk2/b) am postat acolo înlocuirea lor. De asemenea de verificat și frânele pe spate sa fie ok. 

Șterge tu cu testerul erorile și vezi dacă reapar. 

De asemenea filtrul de combustibil sa fie schimbat ca să vezi dacă îți mai da eroarea regulatorului de presiune. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Roger, mulțumesc blueeies. "Teteaua" e proprietar ul, el a vrut multipla. Eu am sugerat Fiat idea sau Lancia Musa, el nu nu...și a ieșit multipla. Îl informez . Daca trece de rar, avem familia în Fiat. 

Link to comment
Share on other sites

Buna seara. Au fost înlocuite filtrele , aer, motorina, schimbat ulei, pus Motul, altă viață. Filtrele erau îmbâcsite complet. Nu a mai apărut nici o eroare, facut astazi dignoza la engine, din păcate pentru alte module sunt necesare alte cabluri, testerul acela de 350 lei parca ..... face mai multe, poate altădată... Comutatorul era murdar de praf si altele, curățat. Raman bornele de curățat, par oxidate si cabluri le. Fac maine poze.DPF unclogged,  Luni se înlocuiesc si piesele cu probleme, broasca a fost unsa , inchide ,martorul usa deschisă ramane inca pe bord. In rest toate ok, mergem înainte. Mulțumesc blueeies pentru tipsuri.

Sa nu uit. Intervalul de schimb al uleiului nu a fost resetat, am vazut ca se resetează. Sa vad daca se poate face fara tester.

 

Edited by Ypsilon
Add
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Bravo, inseamna ca masina mai are de demonstrat...

Daca martorul usa ramane aprins, atunci trebuie data broasca jos, demontata ca sa ajungi la comutator si curatata temeinic, asa ar trebui sa se rezolve problema, daca nu, o broasca din dezmembrari.

Ca sa accesezi si celelalte module iti trebuie cabluri aferente sau, ceva asa, (nu fac reclama) cu asta poti accesa mai multe module, si am impresia ca poti reseta si intervalul de service.

Care comutator era imbacsit, cel de la pedala de frana, s-a rezolvat si treaba asta?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Da, cel de la pedala de frână, era îmbâcsit , totul e murdar in multipla, exista un strat de " îmbâcseala" ca sa nu zic altfel, cred ca trebuie sa dam cu niste degresant de cuptor, pe bord, e de frecat la ea.

 Am reader obd, prin wi fi, mulțumesc, cu el am sters si erorile la Lancia, incerc , daca am timp sa filmez broasca, din păcate sh nu am gasit, căutăm. Tot pe YouTube am vazut ca la multipla se resetează service ul din bord. Seara buna! 

Link to comment
Share on other sites

Am pus 2 garnituri sa o plasez mai sus că să prindă cârligul de jos. Cred că a fost lovit haionul , cârligul de jos nu îl pot desface deoarece șuruburile sunt ruginite . Broasca sh nu am găsit. Broasca este sigilata. Martorul dispare când prinde complet cârligul. Am resetat și intervalul de service, conform YouTube, buton plus minus apăsat în același timp. Se resetează intervalul la 20k km.

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Ai pus garnituri ca sa detasezi putin broasca de hayon astfel incat sa intre mai bine in carligul de pe prag, (vezi poza)? Daca da, se mai aprinde martorul? Ca daca se stinge cand prinde bine, inseamna ca nu sunt probleme la acel intrerupator din broasca.

Intervalul nu il poti seta la 10 000 km? Ar fi mai bine. Ce versiune de Multipla e, 1 sau 2, aia cu faruri rotunde in apropierea stalpilor, sau cu faruri dreptunghiulare? Ca am vazut ca ambele modele au acelasi bord.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut. Dap am " ridicat" un pic broasca. Martorul tot se aprinde. Doar daca o inchid manual cu o șurubelniță, astfel incat inchide perfect, nu se mai aprinde martorul. Usa chiar si cu broasca ridicata nu se inchide perfect, inainte de ridicare a broaștei, pur si simplu nu agața deloc carligul si rămânea deschisă. Din ce am vazut , pe YouTube,  nu a reuși nici el. Oricum stim ca sunt 20000 , nu 3500 cat mai arată. Multipla 2 este. Incarc niște poze cu ea. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Tot ce-i posibil, dar broaștele sunt destul de asemanatoare la Fiat și nu m-ar mira sa se potrivească de la un model la altul. Am pe cineva cu o multipla, o să-l rog să-mi facă o poza la broasca hayonului sa vedem cum e. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Da este la fel. Vad ca prinderea de la broasca "lu tata" nu sta cum trebuie.  Carligul care apuca e deplasat in partea care nu trebuie. O fi sarit vreun arc. Mulțumesc pentru poze. 

Link to comment
Share on other sites

Inca ceva dar nu este urgent,  cheia de la multipla are un buton lateral care din cate am vazut acționează inchiderea centralizata. La cheile primite, m.am uitat si pe forumul din anglia si lipseste butonul de pe placa de baza. Vreo idee unde l.as gasi in Romania? Sau daca a avut probleme de unde l.a achizitionat?  Mulțumesc 

Screenshot_2022-09-18-23-20-50-461_com.ksmobile.cb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Perfect mulțumesc. Daca exista posibilitatea de achiziție de acolo și știe de unde poate mă îndruma , plătesc și transportul.  Bun , in alta ordine de idei  , al meu tată a schimbat filtrul de motorina și acum se pare că se prelinge pe la lângă un furtun , știe cineva cum să îl strâng? Când a venit mecanicul Nr 1 , nu a reușit să schimbe filtrul, nici mecanic Nr 2 ci șeful lor l.a schimbat, menționez că filtrul este din hârtie și se introduce într-un recipient, ei au tras cu forța de toate mufele. Miroase și se prelinge motorina. Am introdus niste aditivi și s.a stins becul DPF(după ce a fost turnat motorul pe loc) Multipla nu are martor ci un led.....

Încarc poze cu filtrul de motorina.  Curge motorina pe la mufa alba din filtru. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.