Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Suspensie-direcție


Recommended Posts

Buna seara. Revin cu update , nu am făcut film deoarece, pocniturile se aud când și când...dar din păcate la mine este caseta " pocnitoare" , cu ce ypsiloanca m.am ales în viața!!!!! Cu cablul de accelerație , nu am făcut încă nimic deoarece cel îmbibat cu ulei și aditiv e uns bine și de frica că se blochează caseta pe vreun pod sau pasaj din București, nu circul cu ea. Problem solved. Am găsit un dl. Mecanic unde sa schimbăm cablul, daca mă lasă să stau cu el povestesc ce și cum. Am avut noroc că am găsit caseta deoarece pentru acest bolid au dispărut din stocuri și este "available" doar cea originala la prețul de 3890 lei , da atât costa. Din păcate , trebuia să mă aștept de la început, de când a luat nenea ăla mașină asta din groapa de gunoi din Germania, bucșe antiruliu terminate, amortizoare terminate, flanșe terminate , motor aproximativ terminat lolz. Rămăsese caseta de direcție.....Vedem ce iese...

Edited by Ypsilon
Add
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Salut! La ce pret ai gasit caseta, e sh? Cum ti-ai dat seama ca e din caseta? Nu prea imi vine sa cred ca e din caseta, nu are componente care sa pocneasca. Daca esti sigur ca e de la caseta, vezi ca o poti reconditiona, caseta in sine nu are multe piese, partea mai grea este sa o dai jos, dar nici asta nu-i tocmai dificil. Stiu, pare un deja-vu (si eu te-am sfatuit sa reconfitionezi cutia de viteze la care inca mai ai zgomote) :) acum cum crezi tu, fie o inlocuiesti fie o reconditionezi,

Si eu am un scartait cand virez maxim stanga si uneori in anumite pozitii a directiei, dar am observat ca se aude doar cand se invarte roata, pe loc nu face, banuiesc discul de frana care probabil atinge ceva pe acolo, sunt doar banuieli, insa de vreo doua zile vad ca nu mai scartaie, nici timp nu am sa o verific, oi vedea in timp...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
1 hour ago, blueeies said:

Si eu am un scartait cand virez maxim stanga si uneori in anumite pozitii a directiei, dar am observat ca se aude doar cand se invarte roata, pe loc nu face, banuiesc discul de frana care probabil atinge ceva pe acolo, sunt doar banuieli, insa de vreo doua zile vad ca nu mai scartaie, nici timp nu am sa o verific, oi vedea in timp...

Fac şi eu puțin off-topic, pe acest subiect.

Am avut acele scârțâieli, în mers, când viram foarte uşor, ori stânga, ori dreapta. Mă tot întrebam şi eu de la ce poate fi, tot discul de frână l-am suspectat şi eu şi acum cred că era din culisele etrierului. @blueeies am văzut în topicul cu frânele că tu ai înlocuit culisele, nu ai scris că ai fi pus şi vaselină pe ele, în mod normal trebuie pusă. 

La mine s-a accentuat scârțâitul în urmă cu câteva săptămâni şi am suspectat atunci că e posibil ca plăcuțele de frână să fie uzate, scârțâitul se auzea mai ales la frânare. Şi am şi cumpărat set nou de plăcuțe, dar încă nu le-am înlocuit pt. că actualele sunt pe jumătate uzate, mai au 6mm ferodou, iar cele noi au 11mm. Şi când am desfăcut la plăcuțe, am bătut uşor în etrier cu ciocanul, pt că am atins cumva şi se scutura mizerie şi am ciocănit uşor şi s-a scuturat foarte multă mizerie, praf de uzură plăcuțe şi se scutura exact din culisa etrierului. După ce am pus totul la loc, zgomotele au dispărut complet. Şi mi-am amintit că mai demult, probabil etrierul a fost şi mai blocat, pentru că la ambele roți, plăcuța din exterior s-a uzat mult mai mult decât cea din interiorul discului. Aaa... şi asta am mai făcut acum, am mutat plăcuțele interior/exterior între ele deşi acum sunt uzate la fel de mult. Şi eu zic că de asta s-au uzat înainte aşa, pt. că etrierul nu mai culisa liber şi ținea plăcuța din exterior în contact cu discul, de acolo şi scârțâitul.

Am vrut să înlocuiesc şi culisele chiar astăzi, am zis că poate nu ar fi rău, având în vedere că nu au fost înlocuite până acum. Însă cred că mi-a dat un set greşit, pentru că şuruburile din noul set sunt mai subțiri (par şi mai scurte, nu am măsurat). Grosimea şurubului de pe etrier este 20mm şi se deface cu imbus de 8mm, iar cele noi au 12mm şi pt desfacere imbus 6mm.

Acest set mi l-a comandat mie

https://www.autodoc24.ro/autofren-seinsa/7183273

şi e ciudat că la el figurează că e compatibil cu Punto 188 şi când mi l-a căutat am dat chiar codul pe care l-ai pus tu, blueeies.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

@Mike1alike am pus si vaselina, de fapt nu e vaselina, e o unsoare, un fel de vaselina dar non petrolifera, a venit impreuna cu garniturile de la culise, sigur nu e de acolo, ma mai gandesc si la capul de planetara, pentru ca scartaitul e doar pe stanga, iar pe dreapta am schimbat capul de planetara si nu sunt zgomote, e posibil ca pe stanga capul de planetara sa aiba ceva uzura, e doar o banuiala.

Culisele din linkul tau sunt pentru versiunea ATE, ori tu ai etrieri versiunea Bosch-Bendix asa cum e si la mine. Pe Punto s-au folosit concomitent ambele versiuni. Nu sunt sigur dar am impresia ca etrieri versiunea ATE se puneau pe modelul 16v si probabil si pe modelele diesel. Dar nu sunt sigur 100%.

Deci du-le inapoi la magazin si spune-i sa iti aduca pentru versiunea Bosch-Bendix.

In topicul de la Mk2/Mk2b am specificat ca garniturile pe care le-am schimbat sunt pentru versiunea Bosch-Bendix, dar nu vine impreuna cu culise, ci doar garrnituri, culise se gasesc separat daca nu ma insel.

Dar si daca schimbi culisele tot nu vei rezolva problema, pentru ca uzura inegala a placutelor nu e din culise, ci din etrier, gaura din etrier unde intra culisa si-a facut joc si in momentul franarii etrierul apasa usor stramb, de aici si uzura inegala, asta nu e un capat de lume, frane vei avea, deci mai duce destul de mult, Dar daca vrei sa rezolvi problema o sa trebuiasca sa inlocuiesti etrierul cu totul.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Dar acum nu mai am problemă de uzură inegală, în trecut a fost, cred că atunci când am schimbat prima dată plăcuțele. Acum a fost cu scârțâit, însă s-a rezolvat şi asta, aşa cum am spus. Acum merge foarte bine şi frânele sunt foarte silențioase şi a dispărut şi acel scârțâit care nu îmi era clar de unde e şi se auzea în mers când viram uşor de tot, ori în stânga, ori în dreapta. Şi am vrut să schimb garniturile, după ce am citit ce ai postat tu, dar am cumpărat altceva. Din ciclul Fiat şi ale sale multiple diferite echipări pe acelaşi model.

Şi da, la setul pe care l-am cumpărat eu scrie ATE. Dar scrie şi BSH. Pun poză.

Tu mai ții minte, ai cumpărat un singur set? Conține garnituri pentru ambii etrieri, sau a fost nevoie de 2 seturi?

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Salutare blueeies, mike1alike,  uite cum au identificat sunetul ăla. Pe rampă, eu nu am reușit să accelereze decelerez așa cum au știut 2 mecanici să facă, unul era la volan , altul sub mașină. Eu am avut sunete la viraj dreapta stânga , cam de la 20 grade . Ce sa mai când puneam mana pe volan , mișcam de el , se auzeau sunete. Am cu ce sa compar "direcția" și la Lancia când luăm virajele,  se mișca volanul mai greu ca la Matiz..plus setul de sunete, trăncăneli deh.  Caseta luat , general ricambi, 470 lei și capete bara trw 200 lei. La recondiționat au cerut 1800 lei cu garanție 2 ani. M-au întrebat de ce as vrea sa o recondiționez și am zis că pocnește, răspuns rapid, cost estimativ 1800 lei. 

Edited by Ypsilon
Add
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Caseta e noua nu? Daca e noua pretul e bun, dar important este sa fie modelul potrivit, si cel mai probabil este tot reconditionata.

Sa nu arunci vechea caseta, ca sigur o sa o salvezi si pe aia, daca o sa o demontezi o sa vezi ca se reconditioneaza usor, apoi eventual o vinzi si recuperezi o parte din investitie.

In schimb pretul capetelor de bare mi se pare exorbitant, fie ele chiar si de la TRW. Se gasesc si mai ieftine. De asemenea daca tot schimbi caseta, iti recomand si inlocuirea bieletelor de directie. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare blueeies, mike1alike,  uite cum au identificat sunetul ăla. Pe rampă, eu nu am reușit să accelereze decelerez așa cum au știut 2 mecanici să facă, unul era la volan , altul sub mașină. Eu am avut sunete la viraj dreapta stânga , cam de la 20 grade . Ce sa mai când puneam mana pe volan , mișcam de el , se auzeau sunete. Am cu ce sa compar "direcția" și la Lancia când luăm virajele,  se mișca volanul mai greu ca la Matiz...  Caseta luat , general ricambi, 470 lei și capete bara trw 200 lei. La recondiționat au cerut 1800 lei cu garanție 2 ani. M-au întrebat de ce as vrea sa o recondiționez și am zis că pocnește, răspuns rapid, cost estimativ 1800 lei. 

Link to comment
Share on other sites

Buna seara. Revin cu update, am cumpărat caseta și capetele de bara. Caseta " general ricambi" este trw Italia.  Am făcut poze. Iar capetele de bara se potrivesc perfect și ele fiind Trw. Poate este un semn bun că și caseta este trw. Mergem înainte. Caseta va fi montata când are timp dl. Mecanic.....fac poze cu vechea caseta. Să vedem ce iese!!!!!

 

IMG_20220627_103729.jpg

IMG_20220627_103742.jpg

IMG_20220627_103731.jpg

IMG_20220627_103724.jpg

IMG_20220627_104002.jpg

IMG_20220627_104010.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Bravo! Chiar sunt curios cum o sa fie cu caseta noua.

Montajul nu cred ca e greu, in fond e prinsa doar cu un surub, un pic mai dificil o sa fie deconectarea de pe coloana.

Dupa montaj obligatoriu facuta geometria.

Dar tie nu ti-a cerut caseta veche la schimb? Ca de cate ori am vazut casete de directie sau planetare General Ricambi pe siteurile de piese auto, am observat ca cer la schimb si piesele vechi, de aici am inteles ca o mare parte din piesele vandute de ei sunt reconditionate, de aici si marca TRW la caseta ta. 

Si cand te gandesti ca daca ai fi luat direct de la TRW ai fi platit probabil ceva mai mult. De multe ori platim in plus doar pentru marca.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut. Nu au cerut caseta, sincer mi.au spus că este ultima bucata și nu mai exista la alti furnizori cu care lucrează ei. Nu vreau sa mai tind să fiu negativ însă fiabilitatea nu pare să fie punctul forte, daca as alege a II-a oară as fi mers pe Fiat, nu Lancia.

 

Link to comment
Share on other sites

Buna seara. Revin cu update. Este un update cam rapid. Am schimbat caseta, am ajutat și eu , din păcate este foarte greu de scos caseta pe rampa, poate pe elevator este mai ușor..., Caseta este prinsa in 3 șuruburi, mari, groase, de 18 parca. Am un joc oribil in flanșele kyb, ambele flanșe au joc și huruie, posibil din cauza prețului 90 lei bucata cu tot cu rulment, făcute prin India , posibil sa nu le fi fabricat cum trebuie sau dl mecanic nu le.a pus bine, e posibil?  

Bun. Revin la casetă, atașez poze cu cea veche , tot Trw, capetele de bara și bieletele păreau schimbate , nu sunt cele originale.  Am făcut și geometria la autosoft. Este mai rigida direcția , se învârte mai greu volanul, chiar cu city, sper sa nu fie nevoie de vreo recalibrare la renumitul senzor de bracaj. 

Concluzia este: să nu vă apucați să schimbați așa ceva la mașini gen categoria rabla, nu schimbați Caseta de Direcție!!!!. Pare o îmbunătățire la direcție , nesemnificativă, poate mă grăbesc să trag concluzii. Cu cei de la autosoft am mai avut experiențe tot cu Lancia, înainte de rar, l.am prins pe nenea ăla care a reglat o așa de bine, de prima dată, încât trăgea și stânga și dreapta, după am revenit și trăgea doar dreapta, am trecut rar ul. Acum am și anvelope noi  pe față, pe spate nu. Să revin, din păcate pocnitura aia tot se aude, flanșele huruie la rotirea volanului. Aud aceleași huruieli ,trosnituri , failed experiment.  Posibil senzorul ăla PMS a posedat Lancia sau pe mine!!!! Dansul a mai găsit și tamponul eșapament rupt, a îmbătrânit cauciucul dar și s.a tras de toată mașina să vedem ce huruie și ce nu...

 

 

IMG_20220628_161852.jpg

IMG_20220628_161834.jpg

IMG_20220628_161812.jpg

IMG_20220628_161927.jpg

IMG_20220630_114201.jpg

IMG_20220630_114757.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Bravo, bine ca ai schimbat-o! Pana la urma e o imbunatatire, dar din ce spui tu se pare ca nu caseta e de vina, sincer sa fiu nici nu era de banuit, asa cum am zis, ea nu are piese care sa pocneasca, are doar o cremaliera si axul culisant, si mai are in capete cate o bucsa din teflon, multa vaselina si cam atat. Probabil ca si vechea caseta e buna. Sa nu iti para rau, macar ai caseta perfecta. E normal sa culiseze mai greu, pentru ca e noua, bucsile sunt ceva mai stranse pe ax, vaselina e noua, fapt ce ingreuneaza putin culisarea, dar dupa un timp o sa-si mai dea drumul.

Mare grija la montarea flanselor, trebuie montate intr-o anumita pozitie, consulta topicul suspensie-driectie de la Punto mk2/mk2b, eu le-am schimbat si am specificat acolo ce si cum, daca ai o presa pentru arcuri le poti inlocui si tu.

Vezi ca gasesti si tampon pentru esapament si nu e scump, si eu, la scurt timp dupa ce am cumparat masina am constatat ca era tamponul rupt ca si la tine si am mers o buna bucata de timp cu el asa si il mai intaream cu sarma :D ulterior l-am inlocuit.

Daca noul tampon nu intra sau intra greu pe suporturi, foloseste o vaselina nonpetrolifera ca sa ungi putin gaurile, asa o sa intre mai usor, eu am cumparat vaselina de la textar ceratec, e buna si pentru culisele la etrier, nefiind pe baza de petrol nu afecteaza cauciucul.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc blueeies pentru informații. Da ai dreptate in toate privințele. Cât despre caseta noua, geometria , ce sa zic , l.am nimerit pe tehnicianul ăla, trage stânga, la greu. Înainte nu trăgea , era ok,  că anvelopele au doar 2000 km . Am garantie 2 luni, daca am timp mă duc până o nimeresc. O să mă uit la topicul de flanse, ii spun mecanicului, crezi că cele puse deja pe mașină mai pot fi salvate? Huruiala flanselor a apărut cam la o lună după montaj, s.a accentuat în fiecare zi de utilizare.... Rămâne de văzut de unde e pocnitura aia, este curios că atunci cand plouă și e umezeala ridicată nu huruie. Momentan nu mai am nici un ban, doar datorii nici salariul nu l.am primit, o să mă interesez de o planetară sh. Partea bună, este că s.a ieftinit benzina. Pot să mă plimb cat vreau cu benzina ieftina.

 

.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Daca nu ai joc in pivoti inseamna ca nu ti-au facut geometria cum trebuie, fie mergi la ei in continuare pana ti-o nimereste, fie mergi la un alt atelier, ca nu e bine sa mergi asa, ca o sa iti toceasca cauciucul si e pacat, probabil ca de-asta e un pic greoaie si servodirectia. Cand directia e reglata bine, o simti si mai precisa.

Desi sunt relativ noi, flansele pot ceda, dar parca ar fi prea devreme sa cedeze.... Daca tu ai huruiala cand invarti de volan atunci probabil ca nu ti le-a montat corect si freaca in oala, sau intradevar s-au uzat prematur...

Nu are rost sa cauti planetara sh, ca nu poti stii in ce stare este si cat va mai tine, mai bine cumperi un cap de planetara nou si il inlocuiesti, in plus iesi si mai ieftin iar procedura nu e asa grea, o poti face si tu, doar ca iti trebuie o presa pentru extragerea capului de planetara, se gasesc de cumparat si nu sunt scumpe, eu mi-am confectionat una la un sudor.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut. Mulțumesc pentru informații. Și prima data la autosoft, geometria, tot de doua ori am fost la ei că să iasa mai bine decât prima dată și mai acceptabil decât inițial, nu recomand autosoft Băneasa. Am zis că poate la început, au fost anvelopele, amortizoarele, flanșele și din cauza aia trăgea stânga dreapta, se pare că nu,dar au zis că 2 luni am garantie pot sa vin când e nevoie, lolz . Curios e că i.am întrebat pe tehnicieni, când a venit rabla, sunt flanșele, amortizoarele uzate, sunt alte probleme, prima dată au zis că nu iar a doua oară au spus sa schimb anvelopele. As fi vrut totuși să termin cu flanșele și după sa ii mai  refac geometria, daca e nevoie. Cu modificat planetara nu mă bag pentru că îmi este frică, poate dacă prin absurd cumpăr una sh și cea de pe masina sa îmi rămână mie să mă joc cu ea, să cumpar presa nu mă bag , pricep etc. Flanșele alea sunt obiectiv principal, sigur joaca in oală, parca se rupe mașină când mișc de volan. Vedem. Spor la rulmenteala!!!!

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Rezolva cu flansele si mergi dupa, nu se intampla nimic daca mergi 200-300 km asa, nu se tocesc cauciucurile asa repede.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Salutare. Am gasit si eu un tutorial pentru inlocuirea amortizoarelor si flanselor pentru vestita lancia Ypsilon, pare se ca este asemanator cu cel de punto, desigur tutorialul este a lui danygarage, pasionat de Lancia!!! 

Bun. Acum garnitura de cauciuc care se pune sub arc, a mea cred ca este mancata si nimeni nu a zis acest lucru....cati au desfacut-o si frecat-oooo, cum se numeste ca as vrea sa le schimb si pe ele....la minutul 8:56 .....

Am gasit si schema , multumesc blueeies, foarte bune observatiile pentru montajul flanselor, (bine ca nu l-am vazut inainte....) . Ca paranteza , am vazut ca ioseicento a calibrat singur coloana/volanul dupa ce a facut modificarile mecanice. Se poate face calibrarea doar cu cablul+fiat ecu , acel obd pe care tu l-ai recomandat anterior in topic?

Edited by Ypsilon
add
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
Acum 9 ore, Ypsilon a spus:

Bun. Acum garnitura de cauciuc care se pune sub arc, a mea cred ca este mancata si nimeni nu a zis acest lucru....cati au desfacut-o si frecat-oooo, cum se numeste ca as vrea sa le schimb si pe ele..... Ca paranteza , am vazut ca ioseicento a calibrat singur coloana/volanul dupa ce a facut modificarile mecanice. Se poate face calibrarea doar cu cablul+fiat ecu , acel obd pe care tu l-ai recomandat anterior in topic?

Da-mi seria de sasiu sa vad daca iti gasesc codul de piesa la acele garnituri...

Stiu ca am vazut si eu un filmulet cu calibrarea coloanei si respectivul a folosit Multiecuscan, dar am impresia ca a calibrat-o din cauza ca exista o usoara opunere de rezistenta in volan chiar daca masina mergea drept... O sa incerc sa gasesc filmuletul respectiv....

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut. Mulțumesc. Lancia Ypsilon/Zla84300003090526. Eu am întrebat la un magazin de piese, foarte de treabă , însă prețul este astronomic, mai scumpe decât flanșele, 130 lei bucata..... De aici cred eu că troncane toată masina când dau de denivelări, daca nu sunt denivelări e ok, dar când apare ceva troncane toată mașina. Cu vechile amortizoare era căruță, da.... Oricum nasol sistemul asta de absorbție a socurilor pe garnitura aia de cauciuc.....voi o aveți la punto? Seara buna.

IMG-20220704-WA0010.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Salut, vad ca ai imaginea din eper, ai gasit si codurile?

Aseara le-am cautat si eu putin pe site-urile de piese auto dar nu am gasit nimic. Probabil ca trebuie cautat mai amanuntiot pe toate site-urile sau eventual sunat si intrebat cu codurile la indemana.

Suport 10 jos: 50701066

Suport 11 sus: 50701065

La Punto nu sunt acei suporti din cauciuc, arcul se aseaza direct pe talerul arcului iar sus are gulerul ala de fier care are tesitura aia in lateral.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut. Mulțumesc. Nu știam codurile , le am de la magazinul de piese auto. Preturile sunt problema,  este 130 lei bucata, cele de jos. Acum vad că sunt și sus. Eu nu am mers cu punto. Cum amortizează când treci peste denivelări cu gropi sau pe poduri care au îmbinări metalice desigur cu gropi și denivelari?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Suspensia la Punto e destul de rigida, denivelarile se simt, insa e o idee mai mai moale decat la Mk1, cu Mk1 simteam si ultima pietricica, la Mk2 e mai bine dar chiar si asa ramane destul de rigida, adica nu se compara cu suspensia unei berline de ex. insa nici nu putem avea pretentii, in fond e o masina mica cu roti mai mici... e normal sa aiba suspensia mai rigida, asta e un compromis care ajuta la stabilitate.

Oricum daca trec peste limitatoare de viteza, trecere la nivel cu calea ferata sau imbinarile de pod care sunt mai uzate se simte bine.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut. Acum înțeleg de ce au pus garniturile/flanșele/ in plus la Lancia... Mulțumesc pentru răspuns și clarificare....Lancia este mai greoaie cu 100 kg decât punto, așa am văzut pe autodata, de aici și performanța de 18 secunde 0-100 km/h....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.