Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

MIHAI997

Probleme pornire la cald,mers neregulat

Recommended Posts

Salut! Vin cu o problema la un fiat Palio 1.2,din 97. Masina se opreste in mers cand se încălzește, si porneste foarte greu cand motorul e fierbinte. Ii dai la automat si da rateuri in admisie. Pe langa asta are mersul neregulat la relanti, ca si cum ar fi probleme cu motorasul pas cu pas. Masina nu are mufa obd deci o diagnoza nu am unde sa ii fac. Daca sta putin,10-15 minute, porneste foarte bine,si merge bine,pana cand se încălzește. 

Poate s a mai lovit cineva...

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Salut şi bine ai venit!

Din ce ai descris, sună a fi de vină senzorul de poziție a arborelui cotit. Obişnuieşte să se defecteze parțial, exact ca la tine, funcționează bine când e rece şi prost când e încins. Şi injecția combustibilului se face în funcție de datele pe care le transmite acest senzor, iar dacă el nu funcționează bine, e clar că nici motorul nu va funcționa bine, pentru că injecția combustibilului e făcută anapoda.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Acum 7 ore, Mike1alike a spus:

Salut şi bine ai venit!

Din ce ai descris, sună a fi de vină senzorul de poziție a arborelui cotit. Obişnuieşte să se defecteze parțial, exact ca la tine, funcționează bine când e rece şi prost când e încins. Şi injecția combustibilului se face în funcție de datele pe care le transmite acest senzor, iar dacă el nu funcționează bine, e clar că nici motorul nu va funcționa bine, pentru că injecția combustibilului e făcută anapoda.

Hmmm...am sa incerc sa vad cu un alt senzor...e aiurea sa aibe ecu si sa nu aibe mufa pt diagnoza...are defapt mufa,dar e din aceea cu 2-3 pini.

Mulțumesc de sfat..revin 

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
La 23.06.2022 la 22:38, MIHAI997 a spus:

Salut! Vin cu o problema la un fiat Palio 1.2,din 97. Masina se opreste in mers cand se încălzește, si porneste foarte greu cand motorul e fierbinte. Ii dai la automat si da rateuri in admisie. Pe langa asta are mersul neregulat la relanti, ca si cum ar fi probleme cu motorasul pas cu pas. Masina nu are mufa obd deci o diagnoza nu am unde sa ii fac. Daca sta putin,10-15 minute, porneste foarte bine,si merge bine,pana cand se încălzește. 

Poate s a mai lovit cineva...

Off-topic: Ai deschis un topic in sectiunea necorespunzatoare, era sectiune deschisa pentru Palio, dar presupun ca nu ai gasit-o, Topicul tau a fost mutat in sectiunea dedicata.

On-topic:   Pe langa sfatul colegului Mike1alike, iti recomand sa verifici si senzorul map, el raspunde de cantitatea de aer care intra in admisie. se stie ca aerul rece are o densitate mai mare, motiv pentru care motorul porneste mai usor, in momentul in care aerul se incalzeste densitatea lui scade si implicit pornirea poate fi ceva mai greoaie, dar asta se intampla de regula in cazul in care este ceva in neregula, pentru ca in mod normal motorul trebuie sa porneasca bine indiferent de temperarura. Asadar nu strica sa scoti senzorul map si sa-l cureti cu un spray pentru curatarea franelor, fara sa atingi miezul, e posibil sa vezi o imbunatatire.

Vezi ca pe internet se vehiculeaza anumite tehnici prin care sa te poti conecta la ecu masinii chiar daca are mufa cu trei pini.

Uite aici niste repere:

 

 

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Acum 16 ore, blueeies a spus:

On-topic:   Pe langa sfatul colegului Mike1alike, iti recomand sa verifici si senzorul map,...

Vezi ca pe internet se vehiculeaza anumite tehnici prin care sa te poti conecta la ecu masinii chiar daca are mufa cu trei pini...

 

Da,e de verificat debitmetrul...e o problema interesantă ,ca sa va faceti o idee despre pornire,invarte si da rateuri in admisie exact ca o dacia cand ii umbli la avans...invarte greu,pocnește...eu ma gandesc la amestec bogat...dar am sa incerc un senzor de pozitie arbore (60 de lei am vazut ca este) si sa ii curat si senzorii pe admisie,regulatorul de ralanti..sa vedem... am observat ca uneori,cand ii dau la automat,si nu porneste,i se mai aprinde si injectorul acela rosu...am inteles ca la cele vechi cu injector monopunct ar face probleme..dar asta are injectie pe fiecare cilindru...iar imi da de gandit 

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

E posibil sa fie si de la senzorul de la arborele cotit asa cum a spus coledul Mike1alike.

Martorul cu injector rosu poate indica probleme la aprindere; alimentare combustibil; injectie; noxe.

Scoate si pompa de combustibil si curat-o poate ca ai mizerie in rezervor si infunda sorbul, daca nu ma insel modelele astea au si filtru de combustibil separat, ar tebui sa fie undeva in spatele pragului dreapta, in partea din spate, daca ai, schimba-l, e posibil sa fie partial infundat.

Posibil sa fie si motorasul pas cu pas dar ala ajuta doar sa stea la ralanti. Daca tii putin pedala accelerata si dai la automat porneste bine?

Si nu in ultimul rand curata si clapeta de acceleratie, vezi ca sunt tutoriale cum sa o cureti sau sa o dai jos si sa o cureti mai temeinic.

Daca incerci sa faci o diagnoza ca cea din filmuletele postate anunta-ne sa stim daca a functionat, chiar sunt curios.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

E benzinar, doar ca la acele modele in loc de martorul cu motor galben MIL (Malfunction Indicator Light), se folosea un martor cu un injector de culoare rosie, asa e si la Punto mk1.

Link to comment
Share on other sites

Da,e de verificat debitmetrul...

Nu mai cita tot textul, astfel va fi mai usor de urmarit ideea ta. Am modificat si imaginea, era atasata in format necunoscut.

 

20220627_205809.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Revolution sensor? 

Nu-ți spune mai exact care anume?

Oricum, sunt numai 2 astfel de senzori, camshaft şi crankshaft sensors, adică cel de la arborele cotit şi cel de la axul cu came. Şi dintre ei, motorul nu porneşte atunci când cel de la arborele cotit nu funcționează.

Poți să şi măsori aceşti senzori, dacă mai funcționează, uite aici cum:

https://youtu.be/RvuzZJqQDf4

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
Acum 8 ore, MIHAI997 a spus:

Deci,masina da eroare revolution sensor...

Ai putut sa te conectezi la ecu, a mers metoda de diagnoza din filmuletete atasate mai sus?

Fiind un model mai veci probabil ca nu specifica care dintre senzori e cu problema, dar nu sunt decat cei doi.

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, blueeies a spus:

Ai putut sa te conectezi la ecu, a mers metoda de diagnoza din filmuletete atasate mai sus?

Fiind un model mai veci probabil ca nu specifica care dintre senzori e cu problema, dar nu sunt decat cei doi.

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, blueeies a spus:

Ai putut sa te conectezi la ecu, a mers metoda de diagnoza din filmuletete atasate mai sus?

Fiind un model mai veci probabil ca nu specifica care dintre senzori e cu problema, dar nu sunt decat cei doi.

Am luat mufa adaptor de la 3 pini la obd2,si dupa ceva chin,am reușit sa ma conectez...erau mai multe erori,o sa pun poza,dar cea care ramane este cu revolution sensor

Link to comment
Share on other sites

Acum 10 ore, MIHAI997 a spus:

Problema rezolvata,senzorul de pms pentru pornirea la cald,iar ralantiul nu tinea din cauza ca masina tragea aer fals.

Fără supărare, fac haz de necaz. Senzorul asta PMS cred că îmi trancane și mie la Lancia!!!! 

Felicitări pentru înlocuirea, cum a spus colegul mike1alike, senzorului de poziție - arbore cotit.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.