Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Daviddvd

Învârte dar nu pornește! Delta 1.6 diesel

Recommended Posts

  • Administrator

Vezi şi ce am mai spus la încput, senzorul de poziție vilbrochen. Acela dă exact comada pt. injectare combustibil şi ai spus că ai avut probleme cu el. Întreabă ce marcă e cel nou şi trebuie verificat. Impresia mea e că acela nu funcționează cum trebuie şi nu se injecteaă motorina şi de aceea nu porneşte motorul. Mai e posibil să fie întrerupt cablul acelui senzor. Verifică continuitatea şi trage de el când încerci să porneşti.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Dacă ecu e amplasat pe motor e posibil sa ai lipituri reci și sa îți facă și astfel de probleme. Dacă într-adevăr ai lipituri reci, astea se pot rezolva ușor, mai greu e sa desfaci capacul care sigilează placa electronica dar nu imposibil. 

Dar daca ar fi ecu presupun ca ar trebui sa întâmpini probleme la conectarea testerului. 

Bateria sigur e buna? Simptomele precizate ar îndruma și catre baterie obosita. 

Link to comment
Share on other sites

La 08.06.2022 la 13:34, Mike1alike a spus:

Motorul e benzinar?

Diagnoză poți să faci? Poate ai erori stocate.

Pompa de combustibil funcționează? Când pui contactul, o auzi zumzăind?

După schimbatul fuliei, mecanicul spune că totul este ok la distribuție. Însă după ce verifici ce trebuie verificat la început (scriu mai jos), dacă tot nu va porni motorul, trebuie verificată din nou distribuția, să te asiguri că este aliniată corect, aşa cum trebuie să fie.

Primul lucru de verificat deci este întradevăr senzorul de poziție a arborelui cotit. Senzorul să fie la locul lui şi să aibă cablul conectat la mufă. Verifică vârful senzorului, cum s-a umblat acolo, e posibil să se fi lipit o şaibă sau ceva metalic, pentru că senzorul e magnetic. Dacă e ceva metalic pe senzor, senzorul nu mai citeşte punctele care îi spun poziția arborelui, ci transmite semnalul constant de la partea metalică interpusă, deci maşina primeşte în baza acestei citiri, informația că motorul nu se învârte şi nu se va da astfel comanda de injectare combustibil.

Mare atenție aici: senzorul trebuie să fie curat, îl poți şterge cu spray de curățare sau benzină şi o cârpă. Se poate lipi pe el chiar şi pilitură de fier, iar rezultatul e acelaşi, nu va mai transmite poziția reală a arborelui cotit şi maşina nu va porni.

Dacă asiguri cele de mai sus şi tot nu porneşte, treci la verificarea senzorului, pentru că e "consumabil" şi după un anumit timp de funcționare trebuie înlocuit, dacă e nevoie.

Uite un video cum să îl verifici:

https://youtu.be/RvuzZJqQDf4

 

Link to comment
Share on other sites

Deci senzorul de pozitie vibrochen si senzorul arbore cotit e acelas?
 

Cand a venit baiatu ala cu diagnoza lui nu ii aparea turatile la motor, concluzia pe ziua aia a fost sa schimbam senzor vibrochen ! A doua zi dupa ce la schimbat , ii apareau turatile adica gen senzorul inregistra ! 

Eu l-am intrebat de acel senzor arbore cotit si a zis ca a fost schimbat atunci , de asta intreb daca e unu si acelas ,senzor arbore cotit cu senzor vibrochen !
 
Azi cand a vb socrul meu cu cel din italia de la fiat la fel a zis de aces senzor arbore cortit!

Link to comment
Share on other sites

Cu plăcere! Ca paranteză chiar Florin mi.a recomandat pentru achiziție Lancia Delta, toate motoarele pe benzina de 16 v, chiar pe strada , lângă service erau câteva exemplare (nu de vânzare) , însă în București să circul și să o folosesc ca mașina de oraș, daca as avea bani de achiziție, ar fi păcat...Ce ploaie .....ce ploaie.....

 

Link to comment
Share on other sites

Da. Este același.

 

vilbrochen - Arbore al unui motor, cu unul sau mai multe coturi, antrenat prin una sau mai multe biele într-o mișcare de rotație pe care o transmite unui mecanism (cu pistoane); arbore cotit.
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Da, corect spune colegul @blueeies. Bateria poate fi problema. Mai ales având în vedere că ai înlocuit fulia, deci înante să o înlocuieşti e posibil ca alternatorul să nu fi încărcat deloc cum trebuie, pentru că patina fulia. Şi la diesel trbuie învârtit cu forță motorul ca să pornească. Roagă mcanicul să ia o baterie de pe alt diesel (aceeaşi capacitate) de cre e sigur că e bună şi să încearcă cu ea. Sau, dacă ai un redresor, poți pune bateria ta la încărcat şi încerci apoi.

Dacă nu ai redresor, poți cere ajutorul aici şi pt Bucureşti sunt colegi care te ajută, au mai ajutat şi pe alți şi au ş aparat de măsură a bateriei să vezi în ce stare e şi cât curent de pornire mai are în ea. Oricum, măsoară şi voltajul în baterie, că şi ăla ne spune ceva.

Şi da, cum spune şi colegul @Ypsilon

vilbrochen (nu vibrochen)=arbore cotit

Deci întreabă pe ce marcă ți-a pus cel care l-a schimbat, acest senzor, ce firmă e.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Bateria a fost pusa pe redresor ! 
Azi am luat masina acasa , mecanicul a zis ca nu are ce sa ii mai faca avand in vedere ca a incercat tot ce este mecanic posibil ! 
 

Nu stiu ce sa mai zic , am urmat toate sfaturile voastre plus ale altor baieti mecanici chiar nush ce sa ii mai fac la masina asta sa mearga!!
 

Acel baiat cu diagnoza a venit a facut diagnoza cu tester fiat original plus alte 2 testere! Si la fel nimic! 
 

Nu stiu daca este calculatorul de la motor sau vrun cablu cert e ca pentru verificare cablurilor mi-a cerut 1300 de lei si pentru calculator de motor 300 de E ….

Link to comment
Share on other sites

Salut. Îmi pare rau. Vorbește cu Florin, se pricepe și e mai ieftin decât ce ai scris tu mai sus. Hai fruntea sus !!! Tot înainte că se rezolvă!!!! și Lancia mea e acum pe rampa, tragem de articulație că huruie și pocnește rău de tot.  Sănătoși să fim că le rezolvam pe toate! Spor la treabă!!

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Acum ai pus bateria pe redresor? Sau a stat deja, la mecanic, fără succes?

Dacă nu ai pus-o acum la tine pe un redresor, îți recomand să faci rost de o baterie care e sigur bună şi să încerci cu ea. S-ar putea să pornească. Mecanicul acela... de fapt nu e mecanic. Dacă el a pus bateria pe redresor, e posibil să nu o fi încărcat cum trebuie sau să fie chiar deteriorată bateria, asta ar fi coincidență, dar se poate întâmpla. Tot mecanicul a spus că a verificat senzorul şi a constatat că e bun, iar cel cu diagnoza a spus că nu dă semnal. Acolo iarăşi trebuie verificat de cineva competent dacă tot nu porneşte, posibil cum am spus, să fie cablu întrerupt, verifică şi tu cablul dacă s-a atins într-un loc pe motor, s-a topit şi poate face scurt, sau dacă îl simți întrerupt pe undeva.

Mai un detaliu legat de ce a făcut mecanicul: el a înlocuit fulia, dar cureaua de accesorii a înlocuit-o, a pus una nouă?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc Ypsilon o sa il contactez pe baiatu de care ai precizat ms ! 

 

Mike sa sti ca si eu am aceleas indoieli de el ca mecanic, o sa mai vina un mecanic pe duminca la mine sa vada ce si cum si posibil sa o ia la el sa verifice exact tot ce e la ea inclusiv fulia schimbata

 

O sa iau bateria de la tata de la masina sa o pun la a mea sa vedem poate poate cine stie 

El a schimbat si fulia si cureaua pentru ca cureaua incepuse sa se topeasca atunci cand a fost problema! 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

E frustrant, totul da ok pe tester, distributia zici ca te-a asigurat ca a fost pusa corect, senzorul de la arbore ar fi bun...Posibil sa fie o problema care nu e monitorizata de niciun senzor, deci nici pe tester nu are cum sa fie detectata. M-as fi gandit ca senzorul de la arborele cotit nu a fost montat corespunzator, poate ca a fost montat mai departe de fulie si nu poate citi rotatiile, dar zici ca mecanicul a vazut rotatiile dupa ce acesta a fost inlocuit. 

Frustrant este si ca toata problema a aparut dupa inlocuirea fuliei, parca nu as crede ca a survenit ceva subit chiar in momentul inlocuirii fuliei, ar fi culmea coincidentei.

Sa vedem ce zice si noul mecanic, daca verifica si fulia, poate chiar pe acolo e problema, si intradevar asa cum a spus si colegul mai sus, nu ar fi rau sa verifice si cablurile de la senzor, poate ca are pe undeva o intrerupere care apare aleatoriu, de-asta au reaparut rotatiile dupa inlocuirea senzorului, poate ca a miscat cumva cablul si a facut din nou contact...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mda ideea e ca a venit baiatul sa vada masina ….

faza e ca nu ia luat mult si lui si inca unui om sa realizeze ca defapt problema este la ce a facut mecanicul cand a montat fulia , nu sa asigurat ca totul este in pct fix si a facut buba …

 

Ramane sa vedem costul daunei la motor cat de mare este dauna , sincer nici nush daca pot lua masuri impotriva mecanicului care mia lucrat prima oara

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Şi ce a făcut mecanicul greşit?

Nu a sincronizat distribuția bine, aşa e?

Dar poate nu s-a întâmplat nimic rău totuşi şi după ce va fi aliniată distribuția corect, motorul să meargă bine.

Dacă nu, e clar vina mecanicului şi trebuie să îşi asume responsabilitatea. Le ceri întâi mecanicilor de acum să îți dea în scris problema constatată. Apoi vorbeşti cu mdcanicul şi îi ceri să acopere prejudiciul. Dacă refuză, îi spui că ai în scris constatarea defecțiunii, iar ce a făcut el este distrugere. Şi mergi şi depui plângere penală, îi spui şi mecanicului că vei depune.

Link to comment
Share on other sites

Exact nu a sincronizat distributia a dat la automat si mai departe stiti si voi! 
 

Am cerut de la el foaie cu ce a schimbat , dar cum ai zis tu foaie cu constatare nu am cerut o sa o fac zilele astea , momentan nu iam zis nimic astept sa vad si cand se uita la masina , sa stiu exact exact dauna! 

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

E posibil totuşi să nu o fi pus atât de greşit încât să lovească pistoanele valvele, ci doar cât să strice timpii de admisie şi să nu mai pornească motorul.

Ai pornit acest topic spunând că "învârte dar nu porneşte", ceea ce e foarte bine. Eu aş trage speranță că e aşa cum am spus, fără daune majore şi se rezolvă cu alinierea corectă a distribuției. Dacă erau probleme, auzeai zgomote ciudate, de lovituri mecanice când dădeai la automat şi motorul nici nu se învârtea. Îți doresc să fie fără probleme suplimentare, să-ți pună distribuția la punct şi să funcționeze motorul impecabil!

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

La 29.06.2022 la 1:06, Mike1alike a spus:

E posibil totuşi să nu o fi pus atât de greşit încât să lovească pistoanele valvele, ci doar cât să strice timpii de admisie şi să nu mai pornească motorul.

Ai pornit acest topic spunând că "învârte dar nu porneşte", ceea ce e foarte bine. Eu aş trage speranță că e aşa cum am spus, fără daune majore şi se rezolvă cu alinierea corectă a distribuției. Dacă erau probleme, auzeai zgomote ciudate, de lovituri mecanice când dădeai la automat şi motorul nici nu se învârtea. Îți doresc să fie fără probleme suplimentare, să-ți pună distribuția la punct şi să funcționeze motorul impecabil!

Frumos mesajul lui mike1alike. Doamne ajută! Multa bafta și să postezi și tu un filmuleț sa vedem cum toarce motorul de 1.6 de fiat/lancia. Spor și sănătate!!!!

Edited by Ypsilon
Add
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.