Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Daviddvd

Învârte dar nu pornește! Delta 1.6 diesel

Recommended Posts

Salutare , am schimbat recent fulia vibrochen la o Lancia Delta lll din 2008 iar dupa schimbarea ei masina nu mai porneste ideea este ca totul este ok referitor ca distributie senzor vibrochen , bujii , baterie asta din spusele mecanicului , Are idee cineva care ar putea fi problema sau sa a patit cineva asa ceva pana acum?

Ps: Masina invarte dar nu porneste 

Edited by Daviddvd
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Motorul e benzinar?

Diagnoză poți să faci? Poate ai erori stocate.

Pompa de combustibil funcționează? Când pui contactul, o auzi zumzăind?

După schimbatul fuliei, mecanicul spune că totul este ok la distribuție. Însă după ce verifici ce trebuie verificat la început (scriu mai jos), dacă tot nu va porni motorul, trebuie verificată din nou distribuția, să te asiguri că este aliniată corect, aşa cum trebuie să fie.

Primul lucru de verificat deci este întradevăr senzorul de poziție a arborelui cotit. Senzorul să fie la locul lui şi să aibă cablul conectat la mufă. Verifică vârful senzorului, cum s-a umblat acolo, e posibil să se fi lipit o şaibă sau ceva metalic, pentru că senzorul e magnetic. Dacă e ceva metalic pe senzor, senzorul nu mai citeşte punctele care îi spun poziția arborelui, ci transmite semnalul constant de la partea metalică interpusă, deci maşina primeşte în baza acestei citiri, informația că motorul nu se învârte şi nu se va da astfel comanda de injectare combustibil.

Mare atenție aici: senzorul trebuie să fie curat, îl poți şterge cu spray de curățare sau benzină şi o cârpă. Se poate lipi pe el chiar şi pilitură de fier, iar rezultatul e acelaşi, nu va mai transmite poziția reală a arborelui cotit şi maşina nu va porni.

Dacă asiguri cele de mai sus şi tot nu porneşte, treci la verificarea senzorului, pentru că e "consumabil" şi după un anumit timp de funcționare trebuie înlocuit, dacă e nevoie.

Uite un video cum să îl verifici:

https://youtu.be/RvuzZJqQDf4

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns ! 
Motorul este diesel

Din spusele mecanicului distributia este aliniata corect , iar pe tester nu reiese nimic errore sau ceva suspect , O diacnoza speciala fiat ar insemna sa iau masina pe platforma si sa merg pana acolo , daca nu o sa reuseasca sa rezolve o sa merg cu ea la un tester original fiat sa vad daca pe acel tester rezulta ceva , dar mai intai o sai spus sa verifice arborele cotit! Revin cu update daca rezolv sau nu , Ms de rasp!

Link to comment
Share on other sites

Doar ce am vorbit cu el acum la telefon si mia zis ca a dat senzorul jos la verificat si cel de la axa cu cama sper ca asa se scrie corect, el zice ca este foarte ciudat ca nu porneste a verificat tot ce este de verificat a zis ca nu a mai patit asa ceva niciodata !

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Senzorul de poziție arbore cotit, nu arborele cotit.

Înainte pornea uşor?

Ai şi sistem de alimentare cu pompă de înaltă presiune pe motor? Deşi dacă ar fi vreo problemă acolo, s-ar semnala erori şi în bord. Distribuția e pe lanț?

Şi totuşi, nu prea există coincidențe. Oricum, nu aşa mari. Eu presupun că de la ceva ce a fost "atins" în timpul operațiunii de schimbare a fuliei, provine problema. Vezi cu acel senzor. Iar dacă e altceva, mecanicul trebuie să fie atent şi să verifice totul din nou, că el a desfăcut.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Sunt curios şi eu să aflăm cauza şi îți doresc să o găsească repede şi să nu fie costisitoare.

Întrebare: motorină ai în rezervor?

Link to comment
Share on other sites

Inainte pornea usor , nu avem probleme cu ea!

Am avut momente cand se aprindea martorul de la buji pe vreme rece , iam comunicat acest lucru , a zis ca totul este ok la bujii! 

Este motorina in rezervor !

El mai zicea ceva de genu sa verifice daca injectoarele primesc curent ! Nu stiu ce naiba se intampla ! Cand am avut incidentul cu fulia cand am simtit ca pierd servo am tras pe dreapta si ma tras cineva pana acasa ca idee! Deci nush ce a facut el acolo

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Dar a şters erorile? Pt că tu atunci ai pierdut servo pentru că nu mai aveai curent cum trebuie, fulia nu mai învârtea alternatorul. Servo l-ai simțit. Dar poate mai are calculatorul ceva sisteme de siguranță, să nu pornească dacă senzorul de curent nu-i dă ok-ul. Şi e posibil, chiar dacă ai remediat problema fizic (prin înlocuirea fuliei) să fie nevoie să ştergi întâi şi eroarea înregistrată în ECU. Când pui contactul, se aprinde check engine sau ai alte erori în bord?

Aia e corect ce spune, cu verificatul injectoarelor. Eu cred că nu primesc, iar cauzele pot fi cele enumerate: senzorul poziție arbore, eroare în ECU.

Văd că eşti în Bucureşti, poate e printre colegii de aici de pe forum cineva care te poate ajuta cu diagnoza, MES sau FES, deşi şi cu alt model de diagnoză (nu neapărat specială Fiat) ar trebui să poată rezolva, dacă se poate conecta la calculatorul maşinii.

Dar ai spus că nu apare nici o eroare stocată...

Ciudat. Tare ciudat.

Senzorul l-a măsurat? Funcționează? E curat?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Errorile au fost sterse, Pe bord nu apare nimic susspect check engine sau cele enumerate de tine!
Sezorul a fost masurat , fuctioneaza , este curat !

O sa vad daca gasesc un coleg cu o diagnoza MES sau FES cum mi-ai sugerat tu , mai intai il las pe el sa vada cu curentul la injectoare si dumnezeu cu mila pe mai departe!!

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Off-topic: A fost creata sectiune dedicata pentru Delta, iar topicul a fost redenumit mai concludent si mutat in sectiunea nou creata.

On-topic: Bun venit pe forum. Daca motorul functiona normal pana sa ii schimbi fulia, atunci presupun ca problema a survenit in momentul schimbarii acesteia, poate ca la remontare nu a pus ceva cum trebuie la locul lui. Nu as banui alimentarea injectoarelor cu curent pentru ca nu a avut treaba in zona aia, sper ca nu gresesc.

Senzorul de la axa cu came nu are treaba, masina poate porni si fara el, in schimb senzorul pozitie arbore cotit trebuie sa fie functional, altfel masina nu porneste, cel putin asa e la benzinare, banuiesc ca si la diesel e la fel, mecanicul pe ala trebuie sa-l verifice mai intai. Si nu ar fi rau sa verifice si cablurile care alimenteaza senzorul, desi daca era o eroare de comunicare ar fi trebuit sa iti dea eroare pe tester. 

Daca s-a umblat si la distributie, as crede ca nu a fost pusa corect, si de aici toata tevatura.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderatori

Am pățit asta și era masa de la motor la caroserie întreruptă. Trage bine de cablurile, poate stau agățate doar în cămașă

  • Upvote 2

past FIATs:
- Punto MK2, 2001, 1.2 16V HLX
- Linea Dynamic, 2008, 1.4 77CP

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Sau chiar mai exact, se poate măsura cu multimetrul şi masa. Conectată sonda (+) la baterie şi sonda (-) mutată în diferite puncte cheie. Tensiunea trebuie să fie întodeauna egală cu tensiunea măsurată pe bornele bateriei. Punctele cheie: cutia de viteze, blocul motor, carcasa alternatorului, carcasa electromotorului, clapeta de accelerație. Dar da, şi verificarea fizică a cablurilor, înainte de măsurare, e de făcut.

Link to comment
Share on other sites

Update : ieri a venit un baiat cu un tester original fiat plus alte 2 testere , a facut o diagnoza a masini ,concluzia a fost ieri ca trb sa incercam sa schimbat senzorul de la vibrochen ca nu arata turatile masini, dupa ce a fost schimbat ce credeti NIMIC 

ASTAZI : a venit baiatul cu diagnoza iar , a pus testerul acum arata turatile dar motorul tot nu vrea sa porneasca , a ramas ca mecanicul sa intoarca injectoarele sa verifice daca sunt infundate sau ceva , baiatu de la diagnoza a zis ca daca sunt ok si nu infundate sincer e ceva 1 la un mil! Eu sincer tot cred ca e pe baza de electrica pentru ca masina nu  avut niciun fel de problema cu ea , m-ar mira sa fie de la injectoare!

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

După ce ai avut problema cu ea şi ai tras pe dreapta, ai mai pornit motorul? Sau ai dus-o direct la mecanic, fără să porneşti motorul?

Şi nu ai spus cu pompa de combustibil. Dacă pe cea de sub banchetă o auzi că porneşte atunci când pui contactul şi dacă ai şi pompă de înaltă presiune pe ea.

!!! Ia spune-i mecanicului să verifice cu pompa de înaltă şi dacă are, nu cumva a uitat el să îi pună cureaua care o antrenează? Deşi... în cazul ăsta ar fi trebuit să apară şi erori.

Şi să înțelegem că verificarea pe care a spus mecanicul că o face, dacă vine curent la injectoare, a făcut-o şi este curent. Că zice că trece mai departe, la verificarea injectoarelor să nu fie înfundate... Acolo trebuie verificat, impresia mea e că motorina nu e injectată în camera de ardere (dintr-un motiv misterios deocamdată), sau dacă e, ceva a făcut greşit la distribuție, având în vedere că acolo a umblat.

Încearcă să o porniți şi împinsă, poate vrea aşa. La electromotor acum nu a făcut nimic, înainte să nu mai pornească, nu?

Link to comment
Share on other sites

In ziua respectiva mi-a aparut martorul de la baterie 2 secunde si sa stins , am pierdut servo circa 10 secunde si si-a revenit dupa alti 7 km km asa , am vaz ca pierd servo iar si am decis sa trag pe dreapta si sa o trag pana la service , in timpul trageri nu am pornit deloc motorul ca nu cumva sa stric ceva!

Pompa de combustibil a fost verificata dupa cum mi-ai sugerat tu , totul ok! 
 

Referitor la curentul pe injectoare , este! Azi am probat chestia asta ! 

Asta cu impinsa mi-a zis si el ca a mai avut ceva asemanator tot la un fiat si doar asa pornea ca avea un scurt la electromotor , dar el la a mea a zis ca electromotorul este ok

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Ai si chei de rezerva? Cumva i-ai lasat o cheie de rezerva cand ai lasat-o la service? Este cumva posibil sa folositi cheia fara cip? Eu am doua chei cu cip "chip" si doua fara, la un moment dat am fost nevoit sa folosesc cheia de rezerva, doar ca am bagat-o in contact pe cea fara cip si nu a pornit nicicum, aveam toate cele trei chei de rezerva pe un inel si ulterior am realizat ca o foloseam pe cea fara cip. Martorul din bord se aprindea saracul dar l-am ignorat total :D

Treaba cu 1 la un milion e doar un pretext, personal nu cred in astfel de ipoteze., trebuie sa existe un motiv.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Spune-i totuşi mecanicului să îți spună dacă ai pompă combustibil de înaltă presiune şi dacă da, să se asigure că nu a uitat să pună pe ea cureaua care o antrenează.

De asemeni, o altă pistă de re-verificat este senzorul de poziție vilbrochen, că ți-a identificat probleme cu diagnoza şi e posibil să nu fie chiar rezolvat acolo, din moment ce motorul nu porneşte.

În primul rând, nu ştiu ce senzor nou ai pus, dar îți recomand să fie aceeaşi firmă ca cel original. Apoi, ai spus că mecanicul l-a verificat pe cel dinainte şi i-a ieşit că e ok. E posibil să fie o problemă la cablu, să fie întrerupt undeva şi se mai ating părțile, dar nu suficient, e posibil să fie oxidate mufele cablului, ar fi bine să le cureți cu spray de contacte şi chiar şi fizic, cu şmirghel sau o pilă mică.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare. Îmi pare rau de cele întâmplate, daca rezolvi te rog sa nu uiți să ne spui și nouă, cititorilor cum ai rezolvat problema. Acum ceva timp pusesem și eu ochii pe o delta 1.6 diesel parca din Arges , cu prim proprietar etc. De curiozitate , de când ai Lancia? La Cati km ai achiziționat o...de unde ai achiziționat o? Alte probleme ai mai avut cu ea? Mă gândesc că vechiul proprietar poate a mai avut ceva asemănător și a găsit o rezolvare, poate temporară....poate te sfătuiește vechiul proprietar...merită să încerci. Multă răbdare , sănătate și să rezolvi cat mai repede cu mașina.

 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Am incercat cu cheia de rezerva : Acelas rezultat 

Referitor la pompa de combustibil o sa-i spun sa verifice cum ai sugerat! Asta pe marti dupa ce verifica injectoarele ca na e sarbatoare si maine este inchis! 

 

Lancia o am de la socrul meu , el find primul propietar al masini , masina a fost dusa numai intr-o reprezentanta fiat , pana sa vina in tara , alte probleme nu am avut cu ea , eu unu sunt mega multumit cu merge masinuta asta , o singura problema am mai avut a fost egr care a trb  sa-l schimb in rest doar consumabilele! 

 

Revin marti cu un update sper sa fie unul bun dar la cum se misca treaba.....

Edited by Daviddvd
Link to comment
Share on other sites

Salut. Ok. Mulțumesc de info. Câți kilometri are? În ultimă instanță ar fi indicat să încerci să o duci la o reprezentanta Fiat-gm.

 

Link to comment
Share on other sites

200.000 km 

Ideea e ca m-am gandit de mult sa o duc , dar costul platformei plus sa o duc la o reprezentanta fiat nu e chiar asa ieftin , si am zis sa mai ecomisesc bani , dar in ritmul vad ca mai multi bani dau asa nerezolvand problema!:))))

Link to comment
Share on other sites

La 13.06.2022 la 10:21, Daviddvd a spus:

200.000 km 

Ideea e ca m-am gandit de mult sa o duc , dar costul platformei plus sa o duc la o reprezentanta fiat nu e chiar asa ieftin , si am zis sa mai ecomisesc bani , dar in ritmul vad ca mai multi bani dau asa nerezolvand problema!:))))

Daca esti din Bucuresti , iti recomand --- Am avut multe neplaceri cu Lancia si eu fiind din Bucuresti , i-am scris lui DanieloMihai(fiat fan) si el m-a trimis la :

+40 723 889 623 Florin , +40 721 265 755 Catalin Alfa Garage -  Facebook - Alfa Garage!  Eu am fost la Florin , am fost multumit ca a reusit sa aduca Lancia mea la viata! Succes
Link to comment
Share on other sites

Cum era de asteptat , masina nu porneste !

Mecanicul mi-a zis sambata ca masina a pornit pret de 20 de secunde , astazi dupa verificare injectoarelor acelas rezultat , nu porneste ! 
 

Mike sa sti ca a verificat cea pompa de care ai zis , tutto bene!

Acum eu nu stiu ce sa ma zis unde sa mai iau sfaturi , eu tot ma duc cu gandul la caldularorul de la motor dat faptul ca masina a pornit sambata si akm numai vrea inseamna ca mecanic ea merge dar electric este o intrerupere sau scurt sau whatever!

Zic asta ca am mai avut chestia aia cu aprinsul bordului si stinsul in trecut ( se stingea displayul radioului si toti martori cu ceasurile si se resetau la loc dupa 3 secunde , si ma gandesc ca chestia aia care o avem mai de mult sa nu fi fost de la calculatorul de motor si acumsa dea fail! 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.