Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

CristianM

Electrica Fiat Stilo o problemă .

Recommended Posts

Acum 6 ore, Mike1alike a spus:

Foarte bine că ai rezolvat! Drumuri bune în continuare!

Până la urmă, cauza la tine a fost ca la mine la Punto, din punct de vedere mecanic. Numai că fizic, la Stilo nu aveţi motoraș pas cu pas parcă, ci clapeta de accelerație îndeplineşte şi rolul motoraşului. Clapeta e electronică?

Iar modificarea aceea a turației cu 200-300 rot./min dacă durează numai câteva secunde, e normală. Mai ales dacă motorul nu e încălzit.

Imaginează-ți că dai mai tare sau mai încet la un radio și volumul reglat este  volumul de aer care trece prin clapetă, iar potențiometru este pedala de accelerație care are un potențiometru  dublu și reglează un potențial de curent către clapetă astfel reglăm volumul de aer și evident accelerația ...deci da este electronică . Dar dacă pedala are grafitul de sub cursor zgâriat sau imperfect, pedala dă potențial de curent aiurea și te trezești că atingi pedala și ai 3000 rot/min , potențialul de curent trebuie să fie lin/liniar.

Link to comment
Share on other sites

Acum 5 ore, Bounce a spus:

Clapeta și pedala sunt electronice și contează orice coroziune pe contacte sau pe fire din păcate.

Aseară au apucat-o dracii și pe a mea.Peste turație de 3500 îmi dă o eroare pe injectorul 3(P0203). Urmează zilele astea sa investighez sa vad care îi buba.

Sper să o rezolvi, dar te rog întoarce-te și spune-ne ce a avut și cum ai rezolvat, succes.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatori

Problema rezolvată.Initial am crezut că sunt bujiile, le-am scos și totul ok.

Urmează bobinele...le-am scos și verificat vizual fiecare în parte, din 4 bucăți la 3 era crăpată/coaptă guma care intra peste bujie și clar nu mai e ce trebuie.

Schimbate toate 4 cu unele second in stare buna fara crăpături și totul a revenit la normal.Daca guma respectiva e crăpată este foarte posibil să împrăștie din tensiune și pe lângă bujie și de acolo aveam eu niste întreruperi la anumite turații.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Te referi la fişe? Izolatorul din capătul fişelor era crăpat? Întradevăr, e important ca acel izolator să fie intact, altfel ai pierderi de curent, aşa cum ai văzut şi tu. De altfel, e un test clasic, să observi dacă ai "pomul de Crăciun" la motor, când nu acesta merge prea bine. Porneşti motorul pe întuneric şi te uiți sub capotă. Dacă fişele nu mai au izolatorul cum trebuie, pe întuneric se observă curentul, scânteiază ca pomul de Crăciun.

Bine că ai rezolvat-o!

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderatori

Stilo 1.6 nu are fise separat, are bobine pe fiecare bujie si e conectata direct la instalatia electrica, practic nu am avut cum sa vad scanteia ca e prea "in motor" bobina, dar da se poate observa si cu varianta ta in cazurile cu fise.

Am incarcat mai jos o poza cu bobina, sa iti poti da seama mai bine despre ce vorbesc

In capatul de jos intra peste bujie si acolo era guma crapata 

ECZ-FT-010_1-bobina-inductie-fiat-stilo-1-6i-16v-2001-10-doblo-1-6i-16v-2001-10-nty-ecz-ft-010.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Aaa... ai bujii din acestea, individual pe fiecare cilindru. Da, la acestea e foarte greu de observat sau mai bine spus, imposibil.

Cum te-ai gândit să verifici şi bobinele? Presupun că ți-ai bătut capul ceva timp, căutând alte posibile cauze înainte.

Păcat de felul acesta în care producătorii calculează exact şi folosesc materiale astfel încât piesele să fie funcționabile o perioadă limitată de timp. Practic bujiile pe care le-ai dat jos sunt încă bune, de ar fi pus un izolator mai bun, de silicon, încă te puteai folosi de ele.

Ce vârstă au bobinele cu probleme?

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatori

Am luat bobinele din simplu fapt ca facea mai urat dupa ce se incalzea motorul, cu motorul rece nu aveam nici un rateu sau intrerupere si am zis ca poate e guma de pe bobina care la caldura se dilata si aia a fost.Bobinele sunt cele originale de pe masina, au mers ceva timp din 2003, nu mai am ce sa le cer :D, interesant era ca doar la anumite turatii sau cand acceleram.

Am gasit la dezmembrari cu 50 lei bucata, nu e mult dar am cautat ceva timp sa gasesc 4 bobine cu guma necrapata.Bujiile le-am schimbat de vreo 20.000km, la o bujie nu e mult dar am zis ca le verific ca nu ma costa nimic.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.