Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

CristianM

Electrica Fiat Stilo o problemă .

Recommended Posts

Acum 6 ore, Mike1alike a spus:

Foarte bine că ai rezolvat! Drumuri bune în continuare!

Până la urmă, cauza la tine a fost ca la mine la Punto, din punct de vedere mecanic. Numai că fizic, la Stilo nu aveţi motoraș pas cu pas parcă, ci clapeta de accelerație îndeplineşte şi rolul motoraşului. Clapeta e electronică?

Iar modificarea aceea a turației cu 200-300 rot./min dacă durează numai câteva secunde, e normală. Mai ales dacă motorul nu e încălzit.

Imaginează-ți că dai mai tare sau mai încet la un radio și volumul reglat este  volumul de aer care trece prin clapetă, iar potențiometru este pedala de accelerație care are un potențiometru  dublu și reglează un potențial de curent către clapetă astfel reglăm volumul de aer și evident accelerația ...deci da este electronică . Dar dacă pedala are grafitul de sub cursor zgâriat sau imperfect, pedala dă potențial de curent aiurea și te trezești că atingi pedala și ai 3000 rot/min , potențialul de curent trebuie să fie lin/liniar.

Link to comment
Share on other sites

Acum 5 ore, Bounce a spus:

Clapeta și pedala sunt electronice și contează orice coroziune pe contacte sau pe fire din păcate.

Aseară au apucat-o dracii și pe a mea.Peste turație de 3500 îmi dă o eroare pe injectorul 3(P0203). Urmează zilele astea sa investighez sa vad care îi buba.

Sper să o rezolvi, dar te rog întoarce-te și spune-ne ce a avut și cum ai rezolvat, succes.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatori

Problema rezolvată.Initial am crezut că sunt bujiile, le-am scos și totul ok.

Urmează bobinele...le-am scos și verificat vizual fiecare în parte, din 4 bucăți la 3 era crăpată/coaptă guma care intra peste bujie și clar nu mai e ce trebuie.

Schimbate toate 4 cu unele second in stare buna fara crăpături și totul a revenit la normal.Daca guma respectiva e crăpată este foarte posibil să împrăștie din tensiune și pe lângă bujie și de acolo aveam eu niste întreruperi la anumite turații.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Te referi la fişe? Izolatorul din capătul fişelor era crăpat? Întradevăr, e important ca acel izolator să fie intact, altfel ai pierderi de curent, aşa cum ai văzut şi tu. De altfel, e un test clasic, să observi dacă ai "pomul de Crăciun" la motor, când nu acesta merge prea bine. Porneşti motorul pe întuneric şi te uiți sub capotă. Dacă fişele nu mai au izolatorul cum trebuie, pe întuneric se observă curentul, scânteiază ca pomul de Crăciun.

Bine că ai rezolvat-o!

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderatori

Stilo 1.6 nu are fise separat, are bobine pe fiecare bujie si e conectata direct la instalatia electrica, practic nu am avut cum sa vad scanteia ca e prea "in motor" bobina, dar da se poate observa si cu varianta ta in cazurile cu fise.

Am incarcat mai jos o poza cu bobina, sa iti poti da seama mai bine despre ce vorbesc

In capatul de jos intra peste bujie si acolo era guma crapata 

ECZ-FT-010_1-bobina-inductie-fiat-stilo-1-6i-16v-2001-10-doblo-1-6i-16v-2001-10-nty-ecz-ft-010.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Aaa... ai bujii din acestea, individual pe fiecare cilindru. Da, la acestea e foarte greu de observat sau mai bine spus, imposibil.

Cum te-ai gândit să verifici şi bobinele? Presupun că ți-ai bătut capul ceva timp, căutând alte posibile cauze înainte.

Păcat de felul acesta în care producătorii calculează exact şi folosesc materiale astfel încât piesele să fie funcționabile o perioadă limitată de timp. Practic bujiile pe care le-ai dat jos sunt încă bune, de ar fi pus un izolator mai bun, de silicon, încă te puteai folosi de ele.

Ce vârstă au bobinele cu probleme?

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatori

Am luat bobinele din simplu fapt ca facea mai urat dupa ce se incalzea motorul, cu motorul rece nu aveam nici un rateu sau intrerupere si am zis ca poate e guma de pe bobina care la caldura se dilata si aia a fost.Bobinele sunt cele originale de pe masina, au mers ceva timp din 2003, nu mai am ce sa le cer :D, interesant era ca doar la anumite turatii sau cand acceleram.

Am gasit la dezmembrari cu 50 lei bucata, nu e mult dar am cautat ceva timp sa gasesc 4 bobine cu guma necrapata.Bujiile le-am schimbat de vreo 20.000km, la o bujie nu e mult dar am zis ca le verific ca nu ma costa nimic.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Poate știe cineva în electrica de la fiat stilo de ce se intrerupe comanda radio de la centralizare, sau unde să mai caut, e nasol să inchid cu cheia .

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatori

Adică cum se întrerupe? Când merge când nu? Bateria din cheie dacă e veche poate fi un motiv sau butoanele de pe ea, apasă mai tare pe butoane.

Dacă te decizi sa schimbi bateria, nu o lasă prea mult timp fara ea că se desincronizează de mașină și îți trebuie PIN și tester sa o faci înapoi.

Link to comment
Share on other sites

Acum 12 minute, Bounce a spus:

Adică cum se întrerupe? Când merge când nu? Bateria din cheie dacă e veche poate fi un motiv sau butoanele de pe ea, apasă mai tare pe butoane.

Dacă te decizi sa schimbi bateria, nu o lasă prea mult timp fara ea că se desincronizează de mașină și îți trebuie PIN și tester sa o faci înapoi.

A mai făcut asa și a revenit, acum are 4 zile si nu mai revine, să fie din modulul centralizării din ușă ..? Din interior merge să inchid când apas blocarea ușilor, cu chiea merge inchiderea ...doar radio nu merge .

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatori

In prima faza schimba bateria, apoi trebuie  resincronizata cu masina dacă tot face figuri.Daca nu ai PIN trebuie sa mergi nu la un electronist sa îl scoată din BC.

Link to comment
Share on other sites

Acum 48 minute, Bounce a spus:

In prima faza schimba bateria, apoi trebuie  resincronizata cu masina dacă tot face figuri.Daca nu ai PIN trebuie sa mergi nu la un electronist sa îl scoată din BC.

Eu am Delfi dar nu cred ca pot cu acesta să vad cheia, pinm sau problema exactă ...practic dacă schimbi bateria sau inclusiv carcasa de ce s-ar desincroniza, sunt tutoriale pe ytube cu schimbarea bateriei sau a carcasei insa nu spune ca vei pierde sincronizarea, bateria a fost schimbata recent după prima cadere a conexiunii dar șio revenit, acum a cazut iar dar vad ca nu mai deschide usile daca apas pe telecomandă, martorul telecomenzii funcționează . Era interesant dacă cunosti unde este acest menegement in masină care se ocupă cu recepția telecomenzii si incis deschis ușile . Mulțumesc oentru răspunsuri ...

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Am avut şi eu problemă asemănătoare la Punto. Ba ajunsese chiar să se descuie şi să se încuie uşile în timp ce mergeam cu maşina. Atunci am rezolvat curățând cu spray de contacte mufele de conectare de la modulul alarmei.

Pentru început însă, corect spune Bounce, poate fi bateria. Chestia cu resincronizarea am citit-o şi eu înainte să înlocuiesc bateria şi m-am stresat. Am găsit pe youtube şi cum poți face tu resincronizare, pui contactul şi apeşi într-o anume ordine pe butoane. Însă la mine nu a fost nevoie, am pus baterie nouă şi a funcționat.

O altă problemă tot din telecomandă, pe care am avut-o: s-au dezlipit lipiturile de la contactele pe care se pune bateria. Şi ledul se aprindea, dar nu răspundeau uşile. Am dus-o la un electronist şi mi le-a relipit şi merge din nou. Iar ca şi cauză la dezlipire, am văzut că atunci când apăs pe butoane, placa din telecomandă telecomandă se apasă şi ea şi se curbează uşor la apăsare. Şi cu apăsări repetate în fiecare zi, s-au dezlipit acele lipituri care sunt chiar în mijlocul plăcii. De atunci nu mai apăs cu toată forța pe butoane.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

A intrat şi mesajul tău în timp ce scriam eu. Deci nu e bateria. Verifică lipiturile din telecomandă, de care am spus. Eventual, desfă telecomanda şi apasă acele lipituri pe placă şi testează dacă funcționează.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatori

In primul rand sa sincronizezi cheia prin apăsarea butoanelor nu e posibilă la Stilo.Daca sunt tutoriale pe net cu așa ceva sunt abureli...

Modulul de închidere e situat in ușa de la șofer, dacă dai jos interiorul ușii îl găsești.

O problema ar mai putea fi la BC, in spatele lui o să găsești mufele de conectare pe care le poți mișca putin sau curata.

BC - body computer este cutia de siguranțe de sub bord.

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, Bounce a spus:

In primul rand sa sincronizezi cheia prin apăsarea butoanelor nu e posibilă la Stilo.Daca sunt tutoriale pe net cu așa ceva sunt abureli...

Modulul de închidere e situat in ușa de la șofer, dacă dai jos interiorul ușii îl găsești.

O problema ar mai putea fi la BC, in spatele lui o să găsești mufele de conectare pe care le poți mișca putin sau curata.

BC - body computer este cutia de siguranțe de sub bord.

O sa vad abia luni, sa incerc cu spray pe la mufe ...eu am acel calculator din usa, dacă vă amintiti ca am recuperat de la un alt stilo, insă este necesar ,probabil, reprogramarea la cheie. O schimbare simpla nu ma ajută . Ori cum pun pe mufe acel calculator ce inchide si geamurile ... si pun si cel de la pasager ...ca sunt doua .

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatori

Cred că este siguranță separat pe unitatea de control din usa și dacă nu mă înșel e F32, sa o verifici.

Daca nu ști care e respectiva uitate in manual la schema.

Link to comment
Share on other sites

Acum 8 ore, Bounce a spus:

In primul rand sa sincronizezi cheia prin apăsarea butoanelor nu e posibilă la Stilo.Daca sunt tutoriale pe net cu așa ceva sunt abureli...

Modulul de închidere e situat in ușa de la șofer, dacă dai jos interiorul ușii îl găsești.

O problema ar mai putea fi la BC, in spatele lui o să găsești mufele de conectare pe care le poți mișca putin sau curata.

BC - body computer este cutia de siguranțe de sub bord.

Am sunat pe cineva din Bucuresti, receptia radio este in managementul masini lângă tabloul de sigurante, exclus defecțiunea, pierderea memoriei la telecomandă sau contacte imperfecte in cablajul telecomandei . Doar unu cu un tester special fiat poate reprograma asta. Pe Ytube este fake cu apăsările in anumită ordine pe butoane . O să vad cum se va sfârși asta .

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatori

Și eu am avut problema ta, până la urmă a trebuit să o învăț iar cu mașina, sa fac rost de PIN că fără el nu rezolvi nimic.Am cautat și eu tot felul de siguranțe, module in zadar.

Cel mai simplu ar fi și pentru tine cu un tester sa o înveți iar, merge cu ELM327 și Multiecuscan.

Din cate știu ai un Delphi, scanează mașina pe Body și vezi daca ai ceva erori la închiderea centralizata sau cheie, dacă nu ai atunci resincronizata e singura soluție.Exact nu știu să-ți explic de ce o uita că și la a mea s-a întâmplat de 2 ori.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Acum 7 ore, Bounce a spus:

Și eu am avut problema ta, până la urmă a trebuit să o învăț iar cu mașina, sa fac rost de PIN că fără el nu rezolvi nimic.Am cautat și eu tot felul de siguranțe, module in zadar.

Cel mai simplu ar fi și pentru tine cu un tester sa o înveți iar, merge cu ELM327 și Multiecuscan.

Din cate știu ai un Delphi, scanează mașina pe Body și vezi daca ai ceva erori la închiderea centralizata sau cheie, dacă nu ai atunci resincronizata e singura soluție.Exact nu știu să-ți explic de ce o uita că și la a mea s-a întâmplat de 2 ori.

Nu îmi găsește probleme legat de central, trebuie sa văd cum se face sincronizarea, cu un delphi nu se poate .

Link to comment
Share on other sites

La 05.06.2022 la 12:21, Bounce a spus:

Și eu am avut problema ta, până la urmă a trebuit să o învăț iar cu mașina, sa fac rost de PIN că fără el nu rezolvi nimic.Am cautat și eu tot felul de siguranțe, module in zadar.

Cel mai simplu ar fi și pentru tine cu un tester sa o înveți iar, merge cu ELM327 și Multiecuscan.

Din cate știu ai un Delphi, scanează mașina pe Body și vezi daca ai ceva erori la închiderea centralizata sau cheie, dacă nu ai atunci resincronizata e singura soluție.Exact nu știu să-ți explic de ce o uita că și la a mea s-a întâmplat de 2 ori.

Iată de la data de când a încetat să funcționeze telecomanda , vineri a luat foc si computerul ușii din stânga care a blocat și pe cel din stânga si a distrus și comanda din body computer, știu asta pentru că am schimbat cele două computere  si managementul nu le comandă, am înlocuit body computer și le vede însă cheia nu se activează,,, imobilaizerul ”” normal . Acum aștept să vad ce zice cineva de la București despre cele două body computer și cât de compatibile sunt ... chiar dacă virginizăm  ECU  este posibil ca managementul să nu vadă unele lucruri pe mașina . Exemplu este că diferă clima, a mea este dublu climatronic si ce de la care am luat este cu AC . este posibil ca să nu mai meargă clima . O să revin cu informații despre reparație .

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatori

Nu îți face probleme despre BC că nu va recunoaște unele chestii, va recunoaște tot mai ales daca virginizezi ecu și mai faci și un proxi alingment și referitor la clima da...e discutabil dar eu cred că se rezolva.

Cheia e normal sa nu o mai recunoaca dacă ai schimbat BC și se rezolva și aia dacă e, vedem ce rezolvi cu băiatul de la Buc.Bafta!   Și să ne zici și noua ce și cum ai rezolvat

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.