Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Fiat doblo 1.3 pornește greu


Recommended Posts

Buna grup . Am un doblo 1.3 din 2005. Am o problema cu ea, pornește foarte greu cu motorul rece. Am scimbat bateria, egr, releu bujii, filtre la fel. Am observat ca releul vechi avea carcasa topita într-un colț și ce e drept nu mai da eroare in bord după schimbarea releul dar tot greu pornește.  

Ps: de șurubul ala cu piulița se leagă ceva ca cel vechi din imagine jurul avea nimic?

20220214_170354.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Să înțelegem că motorul e diesel?

Bujiile incandescente sunt ok?

Electromotorul ar putea fi o cauză.

După ce porneşte, motorul merge bine sau îți atrage atenția ceva? La ralanti cum se prezintă?

Ai umblat la ceva la motor,  înainte să pornească greu? Sau pur şi simplu, fără să-i faci nimic?

Link to comment
Share on other sites

Acum 7 ore, Mike1alike a spus:

Să înțelegem că motorul e diesel?

Bujiile incandescente sunt ok?

Electromotorul ar putea fi o cauză.

După ce porneşte, motorul merge bine sau îți atrage atenția ceva? La ralanti cum se prezintă?

Ai umblat la ceva la motor,  înainte să pornească greu? Sau pur şi simplu, fără să-i faci nimic?

Am schimbat și bujiile și filtrele de combustibil și ulei. Masina pornea greu de când am luat-o adică de când am ajuns acasă cu ea dar pornea la a doua cheie. Acum o lună am avut masina în service și am schimbat radiatorul și termostatul și de când am luat-o din service nu mai pornea.  Am dus-o înapoi, ia făcut diagnoza și ia schimbat bujiile, la fel moartă.  Am schimbat bateria ,și restul.mentionate mai sus. Ea învârtea bine nu se chinuie dar când reușesc sa o pornesc pe la a opta cheie scoate un fum  alb dens de motorina arsa. În restul zilei pornește la prima cheie dar când e rece dimineața foarte greu. Ma gândesc ca nu am montat bine releul deși am pus cele doua mufe nu știu ce reprezinta șurubul acela de la releu care pare că trebuie legat un cablu  dar nu știu.  Menționez ca am schimbat eu releul ca m-am saturat sa ma plimb cu ea prin service-uri.  A mâncat nebuna 3500 de lei în ultima luna .

 

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
Acum 3 ore, sebastian.kifor@gmail.com a spus:

...Ma gândesc ca nu am montat bine releul deși am pus cele doua mufe nu știu ce reprezinta șurubul acela de la releu care pare că trebuie legat un cablu  dar nu știu....

 

Bun venit pe forum!

Desi nu am cunostinte despre versiunile diesel am incercat sa ma documentez putin pe internet despre releul respectiv si am dat peste acest video in care persoana precizeaza  ca pe acel surub se pune un cablu de (+) direct de la baterie. Daca intradevar asa este, atunci se justifica pornirea greoaie la rece cu care te confrunti.

Totusi, e destul de ciudat, tu nu aveai in proximitatea vechiului releu un cablu gros care sa se potriveasca la borna releului?

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, blueeies a spus:

Bun venit pe forum!

Desi nu am cunostinte despre versiunile diesel am incercat sa ma documentez putin pe internet despre releul respectiv si am dat peste acest video in care persoana precizeaza  ca pe acel surub se pune un cablu de (+) direct de la baterie. Daca intradevar asa este, atunci se justifica pornirea greoaie la rece cu care te confrunti.

Totusi, e destul de ciudat, tu nu aveai in proximitatea vechiului releu un cablu gros care sa se potriveasca la borna releului?

 

Asta ma gândeam și eu, cum de nu avea un cablu atașat... ce e drept la releul vechi părea ca are o saiba care se prelungea la un fir dar era parca ruptă. De aia m-am și gândit ca sigur trebuie sa fie un fir. Ce e ciudat ca de la baterie nu pleacă nici un cablu separat, toate sunt cuplate undeva.  Nu înțeleg de ce, e ca și cum ar fi anulat. Faptul ca releul vechi pare prăjit ma sperie puțin în ideea în  care sa nu fi avut probleme în sensul ca a luat foc și vechiul proprietar să-l fi anulat. Nu stiu ce sa cred dar  faptul ca nu funcționează releul nou este chiar din cauza ca nu este alimentat cu curent și nu da comanda sa încălzească bujiile. Are logică zic eu. 

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Are logică, şi eu zic la fel.

Iar cablul, verifică atent pe lângă zona releului, probabil cel care trebuie să îl alimenteze vine de la ECU, deci iasă de undeva din linile cu cabluri electrice grupate sub material protectiv.

Nu cred că ar fi bine să îl alimentezi direct de la baterie, că ar sta tot timpul sub tensiune releul şi bujiile la fel, ar fi aprinse tot timpul. 

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

In video spune ca se alimenteaza de la baterie, probabil ca nu este valabil pentru toate modelele de masini, dar faptul ca este o borna groasa denota ca acolo trebuie sa fie si tensiune mare, (corectati-ma daca gresesc), probabil ca firul ce alimenteaza releul trece prin tabloul de sigurante si este conditionat de un releu sau siguranta, astfel ca doar la punerea contactului sa alimenteze releul. E doar o parere.

Pune aici codul de piesa de la acel releu sa vad daca pot gasi vreo schema electrica.

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, blueeies a spus:

In video spune ca se alimenteaza de la baterie, probabil ca nu este valabil pentru toate modelele de masini, dar faptul ca este o borna groasa denota ca acolo trebuie sa fie si tensiune mare, (corectati-ma daca gresesc), probabil ca firul ce alimenteaza releul trece prin tabloul de sigurante si este conditionat de un releu sau siguranta, astfel ca doar la punerea contactului sa alimenteze releul. E doar o parere.

Pune aici codul de piesa de la acel releu sa vad daca pot gasi vreo schema electrica.

 

Screenshot_20220216-162844_Chrome.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

@sebastian.kifor@gmail.com dar totuşi, tu spui că la tine a dispărut eroarea după ce ai înlocuit releul. Probabil, pe acel şurub trebuie conectat 12V permanent, direct de la baterie, cu un fir suficient de gros. Asta pt. că se vede şi o bobină în interiorul releului, în videoul pus de colegul @blueeies, ceea ce înseamnă că e normal să ai (+) continuu şi (+) de excitație. Eroarea a dispărut pt că înlocuind releul defect, ai închis circuitul de comunicare cu ECU (care se face prin mufă) şi ECU nu mai vede nici o eroare. Dar ca să se şi încălzească bujiile, e nevoie să pui un cablu suficient de gros, pe acel şurub de la releu şi conectat la borna (+) de pe baterie.

Ca să te asiguri că este bine, poți măsura după ce ai conectat firul care lipseşte. Cu motorul oprit şi fără să pui contact, măsori dacă ai tensiune la bujii (conectorii din capătul bujiei). De preferat fără să deconectezi conectorul de pe bujie, pt că am văzut în acel video că dacă îl deconectezi, scade tensiunea, din releu.

Şi în mod normal nu trebuie să fie tensiune măsurat aşa. Apoi măsori punând contactul şi cât timp în bord martorul îți indică bujia ca fiind aprinsă (bujiile, mă rog...) trebuie să fie tensiune la bujie.

Şi ar trebui să pornească uşor.

După ce porneşti, mai faci o măsurătoare suplimentară, să te asiguri că firul pe care îl pui, e bine pus şi aşa trebuie să fie. Cu motorul pornit şi puțin încălzit, măsori din nou tensiunea la bujii şi ar trebui să nu fie tensiune.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

La tine cineva a anulat releul pt că era defect şi probabil l-a anulat vara, când oricum nu este nevoie de el, pt că peste o anumită temperatură (pe care ECU o măsoară) bujiile nu sunt aprinse. Nu se dă comanda din releu. Şi probabil firul care acum lipseşte, a fost îndepărtat să nu se facă scurt-circuit. Poate cine a anulat releul nici nu ştie ce a anulat, sau ce rol avea acel fir cu 12V acolo.

Link to comment
Share on other sites

Acum 10 minute, Mike1alike a spus:

La tine cineva a anulat releul pt că era defect şi probabil l-a anulat vara, când oricum nu este nevoie de el, pt că peste o anumită temperatură (pe care ECU o măsoară) bujiile nu sunt aprinse. Nu se dă comanda din releu. Şi probabil firul care acum lipseşte, a fost îndepărtat să nu se facă scurt-circuit. Poate cine a anulat releul nici nu ştie ce a anulat, sau ce rol avea acel fir cu 12V acolo.

Posibil. Mam gândit și eu ca la anulat. Eu.masina am luat-o în Aprilie și ce e drept nu era frig. Ce e ciudat e ca ea a fost pusa în vânzare prin februarie când era iarna plină, și pornește greu. Ea a pornit ok când am testat-o, și nu am de unde să știu că el nunincalzea motorul puțin înainte sa o testeze cineva 

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Din pacate nu am gasit nicio schita electrica.

Inclin sa cred ca la acea borna trebuie pus un cablu direct de la baterie, de fapt acel cablu gros este pentru incalzirea bujiilor, contactul si celelalte componente esentiale fac legatura prin intermediul mufelor patrate. Desi nu e acelasi model de releu, am mai gasit un filmulet in care este explicata functionalitatea releului, plus cateva poze cu un releu apropiat cu al tau la care este legat un fir rosu la borna lui.

 

320b295db072d2e9bbb20c1c1093446b-fiat_stilo_zvakiu_pakaitinimo_rele.jpg

905ebcd0-6d99-4bec-937e-bacf5ba60c03.jpg

a7b2dfb0-3cbf-43f3-90c7-bd7069e03c14.jpg

 

2.png

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.