Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Diverse probleme Ypsilon 1,2 8v


Recommended Posts

La 20.07.2022 la 0:10, blueeies a spus:

Sunt ametit de preturi.... Nu inteleg, ai vrea sa schimbi piesele enumerate mai sus?

Daca esti norocos sa ai aerisitor de purjare pe cilindru, fie lasi gravitatia sa-si faca treaba si lasi aerisitorul desfacut pana iese lichid fara bule de aer (in cazul asta trebuie sa lasi descoperit rezervorul lichidului de frana/ambreiaj si completezi lichid la nevoie), fie iei o persoana cu tine care sa faca 2-3 pedale de ambreiaj apoi sa tina pedala apasata in timp de tu desfiletezi-reinfiletezi surubul de la aerisitor pana iese tot aerul.

Acum vad acest mesaj, am făcut o paralelă între piesele oem de la italoparts. Complicăt să fac eu aerisirea. Apropia offtopic, am mișcat selector ul de pe cablul timonerie și din păcate nu ajută. In cazul meu da , schimba așezarea vitezelor. Am tras cu ochiul la alt fiat și selectorul este așezat în poziția maximă plus că la mine lipsește îmbrăcămintea de cauciuc , acel acordeon care protejează de praf, in fine , nu l.am văzut nici la tine la cablul nou. O sa schimb iar uleiul de cutia de viteze cu liqui moly. Din păcate cel vechi a fost scos , de minim 2 ori și sitat, nu mai comentez de ce .... Este motylgear 75w-90. Cred că pierdut ceva proprietăți după sitare....

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare. Ca sa nu mai fac offtopic, o să cer părerea aici pentru 2 probleme. 

1. Alternatorul dă semne serioase că e pe ducă, 13.6V la relanti, daca accelerez , pornesc faruri și ventilator habitaclu nu trece de 13.6, chiar scade. Când am umblat la ceasuri , posibil din cauza asta, mai mult de 13.2 la relanti nu urca. Martorul baterie apare vreo câteva secunde și dispare, acum când e mai răcoare. Eroare pe tester știu că spune battery low voltage, bateria e ok. Acum vă întreb dacă e mai bine sa cumpăr unul nou magneti marelli chinezesc sau turcesc versus denso sh , italian?  Ce sa mai verific la înlocuire? Știu că la un moment dat zicea Mike si blueeies de masă, că ar trebui înlocuit sau verificat cablul.

2. Lumina din bord, fix la vitezometru nu se vede, fiind pe mijloc ceasurile sunt greu vizibile noaptea. Bun, sunt leduri, de reparat trebuie înlocuite mai multe leduri și aș ieși mai ieftin cu alte ceasuri sh, cele de pe ypsiloanca au fost înlocuite că sunt marcate cu vopsea pe ele. Am găsit model cu aceleași coduri dar nah s.au vândut. Am găsit aceleași ceasuri, dar cu alte coduri pe ele, alta versiune de soft. Prețul e ok. Lumina de la ceasurile actuale  e chioară oricum, un verde consumat, par consumate ledurile. Pot sa stric ceva la ecu daca testez ceasurile mai noi pe ea? Trebuie rescris kilometrajul? Este aceeași mufă care intra in ea, același număr de pini din ce am văzut. Ce ziceți? La ceasurile actuale nu se aude clickul când semnalizez...am dat cu spray de curățat contacte pe pini, nimic...

Mulțumesc 

Edited by Ypsilon
Add
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

La 1. Da, înainte de a face orice, verifică cablul de masă. La Punto merge decla (-) baterie, are un conector intermediar pe caroserie şi apoi pe cutia de viteze, loc de cuplare sub baterie. Acum, poți să măsori foarte simplu cu un multimetru, înainte de a te apuca de curățat/înlocuit. Dar dacă nu ai făcut nimic pe zona asta până acum, sigur este nevoie să faci. Cu multimetrul deci măsori tensiunea cu motorul pornit. Pui sonda (+) pe baterie şi plimbi (-) ul. Întâi măsori la baterie. Apoi pui sonda (-) direct pe (-) de la alternator. Şi acolo vezi tensiunea reală pe care o dă alternatorul, că nu se pierde curent pe cabluri. Pentru măsurare şi mai precisă şi comparativă, poți pune şi sonda (+) pe (+) alternator şi aşa vezi dacă şi cablul de (+) are nevoie de întreținere. Şi al treilea punct de măsurat (-) este cutia de viteze. Notezi rezultatele şi tragi concluziile. Dacă nu sunt probleme la cabluri, tensiunea e identică, indiferent de punctul în care pui sonda de măsurare.

La 2. chiar nu ştiu. De defectat ECU nu cred că îl poți defecta cu atât, însă ceasurile să nu meargă cum trebuie (fiind alt model) e posibil.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Şi tot la 1, dacă alternatorul are probleme, se poate şi repara, nu trebuie neapărat înlocuit. Cumperi piese noi pentru înlocuire şi ieşi mai bine.

Pentru 2. cred că va trebui să faci pe încercate şi văzute. Şi apoi scrii aici rezultatele.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Lumina ceasurilor s-a diminuat in timp? Nu cred ca se strica nimic daca pui celelalte ceasuri, stiu ca la Audi daca erau schimbate ceasurile era o procedura de imperechere, dar la modelelele noastre nu cred ca se aplica.

Incerc sa caut zfa-ul tau din postruile anterioare sa verific ce coduri da in eper la ceasuri, ca vedem daca sunt compatibile.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut @blueeies, ok , mulțumesc. Pai nu au strălucit de când am luat o, erau chioare. Îmi vin ceasurile sh joi. Dacă poți să găsești codurile e ok. Ele au fost schimbate, din cate am întrebat, kilometrajul clipește din cauză că au fost schimbate, ceea ce este evident deoarece sunt marcate cu vopsea. Problema mare cu care mă confrunt este alternatorul. Pâlpâie ledurile care funcționează, acum că sunt sub 10 grade. Merg mai mult cu fratele Matiz, care e mai puțin "bombă" decât ypsiloanca mea "fermecată".

Link to comment
Share on other sites

Salut. Din păcate nu , pentru că am mers cu Matizul și Lancia am abandonat printr-o parcare un pic, astăzi am luat-o la puricat. Mâine masor. Să vad unde este masa la cutia de viteze . O sa notez valorile.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Compatibile:

51786249 SEVERAL INDICATIONS INSTRUMENT V13 - V:YOUNG F.L.'06

51786248 SEVERAL INDICATIONS INSTRUMENT V13 + (E392, E416) V13 - V:YOUNG F.L.'06
                                                                                                                E392 - VEHICLE DYNAMIC CONTROL
                                                                                                                E416 - CRUISE-CONTROL

 

Incompatibile:

51786249 SEVERAL INDICATIONS INSTRUMENT V17D1290301    

151786251 SEVERAL INDICATIONS INSTRUMENT V14C1290301    

151786250 SEVERAL INDICATIONS INSTRUMENT V15 01    

151786250 SEVERAL INDICATIONS INSTRUMENT V14D1290301    

151786248 SEVERAL INDICATIONS INSTRUMENT V17C1290301    

151786251 SEVERAL INDICATIONS INSTRUMENT V15 + (E392, E416) 01    

151786251 SEVERAL INDICATIONS INSTRUMENT V14 + (E392, E416)D1290301    

151786249 SEVERAL INDICATIONS INSTRUMENT V15 + E4MY 01    

151786248 SEVERAL INDICATIONS INSTRUMENT V15 + E4MY + (E392, E416) 01

51786248 SEVERAL INDICATIONS INSTRUMENT V17 + (E392, E416)D1290301    

151786253 SEVERAL INDICATIONS INSTRUMENT E407 + (V14, V15) 01    

151786252 SEVERAL INDICATIONS INSTRUMENT V15 + (E407 + E4MY) 01    

151786252 SEVERAL INDICATIONS INSTRUMENT V17 + E407 01

Untitled.png

Link to comment
Share on other sites

Update. Am reușit și eu să montez ceasurile - instrumentele de bord- , sunt ok funcționează, sunt totuși din 2011 dar ledurile nu luminează foarte bine, sunt destul de  consumate....sau o fi de la " frumusetea de culoare verde - verzuie de ypsiloanca - așa ceva.....in bord , știu că și la multipla au pus verde, la ăla chiar că nu se vede nimic, nici ziua nici seara. (Ce meci e Spania-costa rica , must see). Kilometrajul clipește și ăla vechi clipea, dar aici este tipărit 187000, pe ăla vechi scria 146k km dar reali sunt 300000 lol. Am mai citit pe alte forumuri și YouTube că trebuie să fac proxialigment cu fiatecuscan sau multiecu scanpentru kilometraj . E bine că măcar se vede ceva noaptea, sunt bucuros că aud semnalizarea, iar pe cel vechi îl fac bucăți și mă apuc sa ii pun leduri albe cum am pus la Matiz, bine astea sunt alt tip leduri.  Dar sincer , instrumentele sunt vdo made in Spain , alternatorul denso made in Italy, majoritatea făcute în Italia, in afara de motorul electric Delphi de la direcție, mă gândeam că sunt made for life , că nu se defectează ca cele made in turky,  made in Romania , Bulgaria , China. Instrumentele de bord, sunt defectuoase, am citit pe forumuri că la lancia pica complet și la ypsilon și musa, iluminarea fiind și ea nominalizată, desigur și la fratele 500 pica instrumentele de bord.

Pentru fratele mike, astăzi a plouat cam toată ziua, nici voltmetrul nu l.am găsit credeam că e in portbagaj deh, incerc mâine să masor ce și cum. 

 

 

Edited by Ypsilon
Add
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Acum 17 ore, Mike1alike a spus:

Ia alimentează tu ledurile direct la 12 V şi vezi cât de tare luminează. Dacă e mai puternic, problema e pe linia de alimentare.

Salutare. Pe vechiul ceas, jumătatea care rămânea on era mai puternică, iar displayul unde apare kilometrajul era mai bine luminat, acum la cel "nou" sunt umbre. Oricum tot Raul spre bine, se vede kilometrajul luminat și breaking news " parca consuma mai puțin pe ceasurile noi :rock:". Am măsurat astăzi, aproximativ cum ai spus tu, dar la cutie nu am ajuns. E pe undeva pe acolo pe dedesubt. Masa nu este pe alternator la mine , ci este pe compresor. Să vad ce am filmat sa nu fi spus tâmpenii pe acolo...verific.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Masa la alternator este carcasa lui.

Nu ştiu ce e cu acel cablu de pe compresor la tine. Aveai AC-ul pornit când ai făcut testul? Trebuie să urmăreşti unde merge cablul acela.

Dacă aşa oscilează tensiunea direct din alternator, nu e ok alternatorul şi ai în el câteva piese componente pe care dacă le înlocuieşti, ai un alternator bun, ca nou. Uite un video instructiv cu ce ar trebui să faci în alternator:

https://youtu.be/at_R7sENE0s

Măsoară înainte cu masa pe carcasa alternatorului.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Aici se afla masa pe cutie, chiar sub cilindrul receptor. Sunt curios daca e si la mine acel cablu prins pe compresor, am impresia ca nu, oricum se pare ca e tot un cablu de masa, dar masurarea lui nu e concludenta.

Inainte de orice tu trebuie sa masori masa la cablul care vine de la baterie si se prinde pe caroserie, respectiv pe cutie, trebuie sa ai aceeasi valoare sau aprox. la fel cu (-) luat de la borna baterirei, asa vezi daca sunt sincope pe firul de la baterie. Mai departe celelalte componente isi pot lua masa de pe motor, dar acolo e altceva, ca daca masa luata de pe motor nu are conexiune buna nu poti invinovati masa de la baterie, problema poate fi de la cablul care isi masa de pe motor de ex. cum ar fi acel cablu de la compresor.

De-asta te-am intrebat daca intensitatea luminii de la ceasuri te-a lasat gradual sau dintr-o data, ca mi-e greu sa cred ca au obosit toate ledurile in acelasi timp, sa nu cumva sa fie o conexiune proasta. Poti alimenta la 12 v sa vezi daca intensitatea creste dar trebuie sa afli pini cu (+) si (-).

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut @blueeies, intensitatea ledurilor ceasurilor de bord sh abia instalate s.a micșorat la vreo 3 minute de când le.am instalat. Când am pozitia aprinsă pot jongla cu intensitatea cu care este luminat tot bordul și parcă sunt vreo 9 sau 10 trepte de intensitate, când aleg 3 sau 4 este foarte puțin vizibil, la 1 sau 2 nu se simte nimic , la bordul initial ledurile luminau mai puternic ( i max), aici se vede cum sunt umbre peste tot, la intensitate mare. De când am luat ypsiloanca, la panoul cu treptele de căldură , ac etc, nu aveam lumina, erau arse cele 3 becuri, am văzut la Dany garage unde erau amplasate și le.am scos. Incerc să îmi fac timp săptămâna viitoare și să vad ce și cum. 

 

Link to comment
Share on other sites

Update 2 alternator sh. M.a mâncat undeva și am schimbat alternatorul contra cost. De la o Lancia cu 70 k km, al meu scârțâia când învârteam rola. Impresiile la cald te ung pe suflet, 14.2 , 14.3 după ce l.a montat ,adică duminică , scăpasem de șuieratul ăla specific 188a4000, volanul mergea mai ușor , motorul mai silențios și masa aceea nu mai oscilează asa. Astăzi , desigur, apăruse marorul baterie , se stinge în 3 secunde, e ca un click și deh m.am apucat sa fac măsurători, desigur a picat rău de tot voltajul la relanti, 13.6 fără consumatori lol. In filmare e cam 13.8. Când pornește electroventilatorul îl îngenunchează ca și pe cel vechi. Concluzia: nu cumpărați alternator sh....

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Stai liniştit, că nici nu aveam în plan să cumpăr alternator sh.

Acum dacă tot ai cumpărat aşa, poți folosi în favoarea ta. Îl desfaci pe al tău şi îl repari, fără să fii foarte presat de timp, să fie nevoie să-l repari repede, repede.

Pune-te şi-l repară, nu mai umbla după cai verzi pe pereți!

PS: bateria în ce stare e? Care e povestea ei?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.