Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Ypsilon

Diverse probleme Ypsilon 1,2 8v

Recommended Posts

Buna seara. Din pacate trebuie sa expun si eu problemele modelului meu Lancia Ypsilon, 1.2 188a4000, 44 kw, din cate am rasfoit si citit este sora/frate geamăn al panda/punto.

Cumparata din Germania,de prin vreo groapa de gunoi, etc, pe scurt nu detaliez , garnitura chiulasa arsa, 2 dopuri de gheață ruginite cu fisuri, cele 2 de 15mm, a pierdut antigel pe acolo(acest model are 12 dopuri de gheață), ulei carbonizat in motor, mai ales in capacul motorului, antigel a vazut doar in garantie in rest apă, plin de rugina tot motorul. In fine l.am resuscitat, funcționează acum insa nu am reusit sa rezolv următoarele probleme: 1. La pornire se tureaza pana la 1500 rpm , scade treptat si in cam 7-8minute , stand pe loc ,ajunge la 750 rpm stabil, daca plec si nu astept mai mult de 3 minute, cu turatie mare huruie toata "bolida". Schimbat termostat, maf, senzor temperatura, bujii, fise, curatat clapeta ....

2. Cateodata cand apas pe clapeta de acceleratie, pe loc, ii dau un zvâc pana la 2000 ture, turatia nu scade treptat ci stagneaza pe la 1500 de ture cateva secunde ,ajunge la 800 mai sta si dupa la 750

3. Cutia de viteze, (Exista vreun Fiat (lancia,alfa) care sa nu aiba zgomote la cutia de viteze dupa 80 k km? ). La pornire cateodata are un zgomot - trăncăneala- apas ambreiajul dispare, dau drumul la ambreiaj incet , trancane, dau drumul rapid nu mai trancane.  Cand schimb in prima viteza dupa 10km si pana la 20 km incepe sa huruie treptat, ca o moara, "grinding noise" , sunetul puternic este in prima viteza de la 18 km in sus ca de turbo, cand schimb in viteza a  2 a se mai potolește, in a 3 a nu se aude asa rau. Exista cineva in București care sa repare cutia si sa o faca bine?

Aici schimbat ambele pompe hidraulice sachs, tot kitul de ambreiaj luk, pus ulei Schell- huruia rau de tot, pus ulei Motul nu huruie asa rau.

Ca observatie sa nu uit, câteodată nu huruie in prima viteza , am observat ca atunci cand scot borna pentru reset ecu nu huruie in primele 10 minute.

4. Stiu ca ceasurile de bord au leduri, jumatate din bord nu mai este luminat, cateodata se mai trezeste , dar mai nou e chior, vreo recomandare de electrician care sa nu ma jupoaie de viu va rog.

 

Va multumesc frumos,

 

 

 

Edited by Ypsilon
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

 Bun venit pe forum!

Imi pare rau ca intampini astfel de probleme. Ca sa fiu concis, as zice asa:

1. La turatie ridicata, ar fi de verificat motorasul pas cu pas, care este amplasat pe corp clapeta de acceleratie poate ca exista o problema care nu permite sa culiseze usor pistonasul. Dar ca sa fii sigur trebuie sa o pui pe tester sa folosesti softul Multiecuscan care iti arata pozitia motorasului pas cu pas.

Zici ca ai curatat clapeta, totusi ai acordat o atentie sporita curatarii orificiului de la motorasul pas cu pas? Poate ca a ramas acolo mizerie ce nu ii permite sa inchida orificiul corespunztor, adica poate ca problema e mai simpla decat banium.

2. Este posibil sa fie legata tot de problema de la pct. 1.

3. Nu ar fi rau sa fie verificata de cineva priceput, poate ca e vreun rulment defect si iti scoate aceste huruituri. In sectiunea Fiat 500 a fost laudat un baiat care s-ar pricepe la cutiile de viteze robotizate de la Fiat si nu numai, nu ar fi rau sa-i ceri o parere, uite aici postul cu numarul lui de telefon, iti recomand sa citesti tot topicul ca sa-ti faci o idee.

4. Inainte de orice, verifica mufa din spatele ceasurilor este posibil sa ai vreun contact imperfect.

 Sper sa rezolvi cat mai repede problemele!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

La cutia de viteze cu siguranță rulmentul de pe priza centrală e spart. Am avut şi eu la Punto (motorul exact la fel) şi l-am înlocuit eu, după ce nu am găsit nici un mecanic doritor să o facă. Cea mai grea parte, ca să zic aşa, a fost demontarea cutiei. Apoi cu înlocuirea, am urmat indicațiile de pe forumul Fiat englezesc. Pun link-ul aici, e de foarte mare ajutor şi sunt explicați toți paşii, cu poze pt. fiecare etapă.

www.fiatforum.com/threads/input-shaft-bearing-renewal.158346/post-1683002

Iar cu celelalte probleme foarte bine a indicat colegul, motoraşul pas cu pas pare să fie de vină. Partea bună la verificarea lui este că ECU, dacă ai un tester cu care să te conectezi, îți spuneexact câți paşi e deschis. Şi din descriere întradevăr pare că "agață". Vezi dacă rezolvi prin curățare, dacă nu, se poate şi înlocui, prețul unuia nou 125 lei am dat astă-vară.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

13 hours ago, blueeies said:

 Bun venit pe forum!

Imi pare rau ca intampini astfel de probleme. Ca sa fiu concis, as zice asa:

1. La turatie ridicata, ar fi de verificat motorasul pas cu pas, care este amplasat pe corp clapeta de acceleratie poate ca exista o problema care nu permite sa culiseze usor pistonasul. Dar ca sa fii sigur trebuie sa o pui pe tester sa folosesti softul Multiecuscan care iti arata pozitia motorasului pas cu pas.

Zici ca ai curatat clapeta, totusi ai acordat o atentie sporita curatarii orificiului de la motorasul pas cu pas? Poate ca a ramas acolo mizerie ce nu ii permite sa inchida orificiul corespunztor, adica poate ca problema e mai simpla decat banium.

2. Este posibil sa fie legata tot de problema de la pct. 1.

3. Nu ar fi rau sa fie verificata de cineva priceput, poate ca e vreun rulment defect si iti scoate aceste huruituri. In sectiunea Fiat 500 a fost laudat un baiat care s-ar pricepe la cutiile de viteze robotizate de la Fiat si nu numai, nu ar fi rau sa-i ceri o parere, uite aici postul cu numarul lui de telefon, iti recomand sa citesti tot topicul ca sa-ti faci o idee.

4. Inainte de orice, verifica mufa din spatele ceasurilor este posibil sa ai vreun contact imperfect.

 Sper sa rezolvi cat mai repede problemele!

Salutare Blueeies si multumesc de raspuns, am uitat sa specific ca am toate garniturile de la admisie schimbate, elring, am urmarit si forumul engezilor legat de fiat panda/punto insa cei de acolo nu prea au cumparat sh ci au masinile de noi sau cu foarte putini km cumparate de la dealeri fiat. Asa am banuit si eu, dupa ce am citit forum en, vazut probleme pe youtube si acum rasfoiesc fiatfan, motorasul pas cu pas. Nu am gasit motorasul separat si am cumparat clapeta noua si vai cum facea cu clapeta noua...cum a spus un coleg de forum  "in suturi", sau mai rau ramanea turata la 1300-1500 rpm la relanti , nu mai revenea la 750 rpm, plus ca cele 7 minute de stat pana ajunge la relanti 750 rpm au ramas, dupa am schimbat MAF si senzor temperatura apa, la fel, produs Magneti Marelli China. Masina a fost salvata cu vechea clapeta de Florin (la recomandarea lui danielomihai a carui email l-am gasit inainte sa ma inscriu pe forum), eu nu mai puteam sa merg cu ea, atatea piese schimbate si parca mergea din ce in ce mai rau. Concluzia a fost ca noua clapeta ramane blocata......posibil sa nu fie compatibila cu acest motor de Lancia, pe ea scrie ca este de panda...

Legat de cutie nu le-am spus de defect deoarece eram prea suparat ca am dat o groaza de bani pe clapeta si masina mergea din ce in ce mai rau, plus consum de 20l.

3. Multumesc pentru info , am incercat cu diversi mecanici care repara cutii viteze de pe olx si prin recomandari , dupa ce le-am zis de problema nu au mai raspuns la al 2-lea sau al 3-lea telefon, am dat de cineva pana la urma, cred ca fost politist, acum mecanic , el imi cerea 900 lei cu tot cu piesa, dar nu avea timp trebuia sa las masina cateva saptamani, mai sunt cei de la dezmembrari Horodnicul De Jos care dau garantie 2 luni la cutiile sh . Citesc topicul si sun.

4. Am verificat mufa, am tras de cabluri , am dat jos ceasurile,  nu stiu de ce dar cred ca au fost inlocuite, au un marcaj cu vopsea albastra pe care scrie Ypsilon 2006, alta ciudatenie este ca nici cand semnalizez nu se aude clickul , doar cateoodata dar rar. Nu are becuri doar leduri , zeci de leduri. Becurile care luminau bordul si bricheta le-am schimbat asa cum a aratat filmuletul lui DanyGarage care si el are o Ypsiloanca de noua cumparata , cea de 1.4 8V si cate probleme a avut cu ea.....la un moment ajunge la o concluzie....nu o pun aici....dar sunt bune filmuletele in care se chinuie sa o repare...Acolo am vazut cum ajung si eu la gurile de ventilatie ca desigur erau blocate si s-a ars ventilatorul din habitaclu...https://www.youtube.com/watch?v=LtUB75TNS5g

Multumesc,

Poate o sa  rezolv problemele, de vandut nu o sa vand asa ceva, decat sa fiu blestemat si injurat degeaba, mai bine ma chinuiesc eu cu ea......si poate odata va merge ca atunci cand avea 50 k km.

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 12 ore, Mike1alike a spus:

La cutia de viteze cu siguranță rulmentul de pe priza centrală e spart. Am avut şi eu la Punto (motorul exact la fel) şi l-am înlocuit eu, după ce nu am găsit nici un mecanic doritor să o facă. Cea mai grea parte, ca să zic aşa, a fost demontarea cutiei. Apoi cu înlocuirea, am urmat indicațiile de pe forumul Fiat englezesc. Pun link-ul aici, e de foarte mare ajutor şi sunt explicați toți paşii, cu poze pt. fiecare etapă.

www.fiatforum.com/threads/input-shaft-bearing-renewal.158346/post-1683002

Iar cu celelalte probleme foarte bine a indicat colegul, motoraşul pas cu pas pare să fie de vină. Partea bună la verificarea lui este că ECU, dacă ai un tester cu care să te conectezi, îți spuneexact câți paşi e deschis. Şi din descriere întradevăr pare că "agață". Vezi dacă rezolvi prin curățare, dacă nu, se poate şi înlocui, prețul unuia nou 125 lei am dat astă-vară.

Salut Mike1alike, multumesc pentru raspuns,  Am gasit si eu postul lui Mr. Wild, multumesc, am remarcat ca sunt oameni care ii multumesc si astazi, pai te cinstesc cu ce vrei tu , te ajut si eu , singur eu nu pot sa fac asa ceva.

Motorasul pas cu pas, acum am vazut ca exista si separat, din ce am rasfoit cred ca tu l-ai recomandat pe cel Meat&Doria, insa eu am cumparat clapeta noua cu motorul Magneti Marelli si a iesit o varza murata. Nu am tester, decat aplicatia Alfla obd cu dongle obd 2 , am sters cateva erori insa pe telefon cand afiseaza parametri nu am vazut motorasul pas cu pas. O sa strang bani pentru tester multiecuscan , insa inca sufar dupa clapeta aia noua si defecta, sa vad daca rezolv ceva cu ea, la mine nu a mers. Banuiesc ca atunci cand a ajuns Lancia la Florin ei au curatat motorasul pas cu pas. Poate te gandesti la treaba cu cutia si cand e mai cald daca ai timp te cinstesc cu ce vrei tu . Multumesc

 

P,S Ce am mai vazut interesant pe forum, curatatul cu otet a catalizatorului, o sa incerc cand o sa fie un pic mai cald. sper sa ajute

Edited by Ypsilon
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
34 minutes ago, Ypsilon said:

Poate te gandesti la treaba cu cutia si cand e mai cald daca ai timp te cinstesc cu ce vrei tu . Multumesc

P,S Ce am mai vazut interesant pe forum, curatatul cu otet a catalizatorului, o sa incerc cand o sa fie un pic mai cald. sper sa ajute

De gândit... nu e asta problema. Dar eu sunt în Timişoara. Dacă ajungi aici cu ea şi ai nevoie, desigur că te ajut, cu plăcere.

Spălatul catalizatorului cu oțet l-am făcut şi eu şi îl recomand. Ce am simțit foarte clar după ce am făcut asta a fost că a dispărut întârzierea aceea de o secundă sau cât era, între momentul în care apăsam pedala de accelerație şi până ce motorul se tura.

Dacă motorul are injectoare ca Punto, îți recomand să le cureți. Eu le-am curățat şi am fost foarte mulțumit de efect. Am postat aici într-un topic cum le-am curățat, poate ai văzut.

Da, motoraşul pas cu pas Meat&Doria l-am cumpărat.

Clapeta care nu funcționează nu o poți returna? Dacă e în garanție, poți să-l rogi pe Florin să îți dea o hârtie de service că e defectă şi o duci înapoi.

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, Mike1alike a spus:

De gândit... nu e asta problema. Dar eu sunt în Timişoara. Dacă ajungi aici cu ea şi ai nevoie, desigur că te ajut, cu plăcere.

Spălatul catalizatorului cu oțet l-am făcut şi eu şi îl recomand. Ce am simțit foarte clar după ce am făcut asta a fost că a dispărut întârzierea aceea de o secundă sau cât era, între momentul în care apăsam pedala de accelerație şi până ce motorul se tura.

Dacă motorul are injectoare ca Punto, îți recomand să le cureți. Eu le-am curățat şi am fost foarte mulțumit de efect. Am postat aici într-un topic cum le-am curățat, poate ai văzut.

Da, motoraşul pas cu pas Meat&Doria l-am cumpărat.

Clapeta care nu funcționează nu o poți returna? Dacă e în garanție, poți să-l rogi pe Florin să îți dea o hârtie de service că e defectă şi o duci înapoi.

 

Damn. Imi este frica , cred ca nu ajung cu Lancia la Timișoara. Mulțumesc oricum , poate rezolv cu cutia in alta parte, daca nu te bat la cap.  Da , am citit tot acolo in topic cum ai facut injectoarele, insa ai specificat ca trebuie atentie marita la cuplele electrice, iar la clapeta da am garantie , nu l-am intrebat de negatie ca nu stiam ca .....pffff...sa vad cum fac....

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
Acum 6 ore, Ypsilon a spus:

 

...Nu am gasit motorasul separat si am cumparat clapeta noua si vai cum facea cu clapeta noua...cum a spus un coleg de forum  "in suturi", sau mai rau ramanea turata la 1300-1500 rpm la relanti ...

...am dat o groaza de bani pe clapeta si masina mergea din ce in ce mai rau, plus consum de 20l.

...Am verificat mufa, am tras de cabluri , am dat jos ceasurile,  nu stiu de ce dar cred ca au fost inlocuite, ...

 

Clapeta noua e posibil sa nu aiba nimic, din cunostintele mele, dupa inlocuirea clapetei, trebuie pus contactul si lasata asa cateva minute, tocmai ca motorasul pas cu pas sa isi calibreze pozitia, abia dupa treaba asta poti porni masina si ralantiul ar trebui sa se stabilizeze la parametrii normali, altminteri ralantiul va oscila mereu si turatia poate urca chiar si pana la 1500 rpm tocmai pentru ca motorasul pas cu pas nu are un reper. Din ce m-am mai documentat, am inteles ca la punerea contactului el face o cursa completa ca sa isi stabileasca pozitia pistonasului in raport cu gaura pe unde intra aerul astfel incat ca sa tina ralantiul la valori optime.

Consumul marit poate fi cauzat si de functionarea defectuasa a sondei lambda. Cu aplicatia alfaobd poti verifica grafica sondelor lambda, in mod express cea de dinainte de catalizator, valoarea optima ar trebui sa osileze alternant aproximativ intre 0,8 - 0,2. Nu sunt sigur dar cred ca tot cu aceasta aplicatie poti vedea si pozitia motorasului pas cu pas. 

Daca ai suspiciunea ca au fost schimbate atunci problema poate fi mai delicata, poate ca masina era dotata cu bord fara turometru si a fost inlocuit cu unul cu turometru, si atunci pot aparea conflicte in conectica. Daca zici ca ai schimbat si ledurile atunci nu ar fi rau sa le dai jos si sa verifici ca ledurile au fost lipite in ordinea corecta si ca nu e vreo rezistenta arsa pe undeva sau lipituri reci, presupun ca stii ca ledurile trebuiesc puse intr-o singura directie, trebuie respectata polaritatea altfel nu merg.

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, blueeies a spus:

Clapeta noua e posibil sa nu aiba nimic, din cunostintele mele, dupa inlocuirea clapetei, trebuie pus contactul si lasata asa cateva minute, tocmai ca motorasul pas cu pas sa isi calibreze pozitia, abia dupa treaba asta poti porni masina si ralantiul ar trebui sa se stabilizeze la parametrii normali, altminteri ralantiul va oscila mereu si turatia poate urca chiar si pana la 1500 rpm tocmai pentru ca motorasul pas cu pas nu are un reper. Din ce m-am mai documentat, am inteles ca la punerea contactului el face o cursa completa ca sa isi stabileasca pozitia pistonasului in raport cu gaura pe unde intra aerul astfel incat ca sa tina ralantiul la valori optime.

Consumul marit poate fi cauzat si de functionarea defectuasa a sondei lambda. Cu aplicatia alfaobd poti verifica grafica sondelor lambda, in mod express cea de dinainte de catalizator, valoarea optima ar trebui sa osileze alternant aproximativ intre 0,8 - 0,2. Nu sunt sigur dar cred ca tot cu aceasta aplicatie poti vedea si pozitia motorasului pas cu pas. 

Daca ai suspiciunea ca au fost schimbate atunci problema poate fi mai delicata, poate ca masina era dotata cu bord fara turometru si a fost inlocuit cu unul cu turometru, si atunci pot aparea conflicte in conectica. Daca zici ca ai schimbat si ledurile atunci nu ar fi rau sa le dai jos si sa verifici ca ledurile au fost lipite in ordinea corecta si ca nu e vreo rezistenta arsa pe undeva sau lipituri reci, presupun ca stii ca ledurile trebuiesc puse intr-o singura directie, trebuie respectata polaritatea altfel nu merg.

Hey, blueeies, clapeta a fost testata si de Florin si concluzia finala: ramane blocata. Cand am târât lancia pana la el, am mers cu relanti de 1500 rpm, rar a scazut sub, cu clapeta respectivă si la drumul respectiv , consumul era de 20l. De aceea cand am luat masina de la el, a ramas montata cea veche. Lancia functioneaza bine dupa ce am luat o de la el, doar ca au ramas enigmele enumerate in primul post. Legat de iluminatul din bord, panoul are becuri/ leduri t5 si ceasurile de bord sunt pline de leduri sudate-lipite pe placa de bază, aici nu am reușit sa ma bag. Idle reset i.am facut de 10 ori clapetei, a avut 10 minute in care a funcționat frumos dar dupa ce a pornit ventilator ul a mers in șuturi si altele. Daca era buna, Florin  o lasa pe mașină.  O sa incerc sa fac rost de bani sa cumpar multi ecu scan, dar tot azi au spus la stiri ca benzina noastra de calitate de la statiile comuniste va fi cel putin 7 lei litru, cu RCA ul si mai marit , nu  prea vad cum o sa adun bani de o investiție pentru scaner....vedem, multumesc pentru ajutor si info , ramane sa vad ce fac cu cutia de viteze si cu oțetul binefăcător.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Cu combustibilul cam asa e, politica ne-a cam sufocat, dar asta e alt subiect...

De investit nu trebuie sa investesti prea mult in tester, daca imi aduc bine aminte, a postat un coleg in sectiunea "Descarcari" o varianta de multiecuscan,  aferent iti mai trebuie o interfata obd2 pe usb dedicata, ca asta, -este un link pur informativ, nu este reclama- vad ca vine si cu softul multiecuscan.

Link to comment
Share on other sites

Salut blue. Mulțumesc inca odata pentru raspuns si ajutor. Daca nu erati voi, in special voi 3 care însuflețiți acest forum fiat....si sa raspundeti prompt la problemele posesorilor de fiat .....

O sa incerc sa il achizitionez, acum 2 minute m.a lovit motivul initial, vroiam la un moment dat sa sterg faptul ca imi palpaie kilometrajul, din cauza asta vroiam multiecuscan, e un cablu dedicat. Cu alfaobd nu am reușit sa resetez service ul , pot alte porcarii dar nu asta. Si da, cu alfa obd am sters eroarea la airbag de 3 ori si a dispărut complet, plus alte erori. Apropo acum a venit si factura la gaze, sunt si răcit , testat negativ , urmeaza plata rca ului,rate aaaa da si ieri in parcare ca stau de 3 zile racit, mi.a infipt un roman adevarat din asta care se înmulțește sa isi cultiveze specia, cheia si a zgariat o pana la tabla, o frumusețe nu alta, romani adevărați. Chiar sunt falit, insa ma imprumut sa repar cutia, aia e de reparat, neapărat. O sa il sun pe George sa vad cat ma costă si ce implică, după, voi posta pe forum. O sa fac si un film cu zgomotele produse de cutie. Sănătate tuturor!

Edited by Ypsilon
Link to comment
Share on other sites

Buna seara. Mike1alike pentru curatare catalizator cu oțet, care sunt pasii ,daca ma poti ajuta te rog ( la fel si pentru spalare rugina bloc motor , dar nu acum , poate tot asa pe pași sa rămâna scris pe hartie).

Spălături catalizator:

Necesare: mănuși, oțet alb 1L? de 9-11 grade, cheie pentru desfacere sonda lambda, șervețele ,carpe, șurubelniță

Pasul 1 : Desfacem sonda lambda?

Pasul 2 : incalzim motorul pana cand temperatura lichidului de răcire ajunge la 90 grade, aproximativ 15 minute in functie de temperatura de afară

Pasul 3: oțetul trebuie sa fie cald si turnam tot continutul sticlei prin orificiul sondei lambda, ( ma gandesc ca masina sa fie un pic in pantă/ sau NU ? si cumva in gura sticlei sa punem un furtun ca sa nu se întoarcă otetul)

Pasul 4: se așteaptă cam cât? 10 minute? Punem sonda la loc sau punem un dop sa nu curga prin orificiu?

Pasul 5: Cum este eliminat? Abia acum punem masina in pantă si acceleram pe loc? 

Dupa prima curatare ,mai punem un litru de otet după sau cand se mai repeta procedeul?

Mulțumesc

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Salut. Pt curățarea catalizatorului am făcut conform instrucțiunilor postate fe colegul xliviu123 aici. Eu am postat despre asta în acelaşi topic, pe la pagina 6.

O descriere a paşilor:

Prima dată am desfăcut scutul protector şi sonda lambda pre cat (cheie 22 pt sondă). Apoi am pus sonda la loc fără să o strâng, pt a o putea desface din nou uşor după ce am încălzit motorul.

Apoi încălzirea motorului şi umblat cu mare grijă pt că totul e fierbinte. Desfăcut din nou sonda şi am turnat 1 l  oțet. Pt turnare am testat când era motorul rece şi am folosit o bucată de furtun rezistent la temperaturi mari pe care am bagat-o în catalizator (cred că a fost de la un furtunbde aerisire Fiat, acela cu bifurcație ce colectează gazele arse şi le bagă în admisie, am tăiat şi folosit partea mai subțire), l am prelungit cu altă bucată de furtun şi în capăt o pâlnie prin care am turnat. Până torni oțetul, poți pune sonda labda cu vârful într-o cănuță cu oțet să se curețe şi ea.

Turnat oțetul, pusă sonda la loc şi pornit motorul. Un detaliu: sondele lambda nu trebuie strânse tare, pe cea de după catalizator deşi i-am pus pe filet vaselină cu cupru, am descoperit că e cam înțepenită şi cred că am stâns-o cam tare.

Motorul ținut pornit 10 minute, turat la 2000-3000 RPM şi asta e.

Când se răceşte, pus scutul la loc.

Pt eliminarea oțetului nu trebuie făcut nimic sltceva pt că se evaporă imediat, temperatura din galeria de evacuare fiind foarte mare.

 

Pt că am citit ce probleme aveam atunci la motor vreau să spun următoarele: ce am făcut la acea vreme a fost îmbunătățirea unor lucruri mici care nu funcționau perfect şi astfel am făcut motorul să meargă mai bine. Dar, ca benzina proastă pe care o aveam atunci în rezervor, nu numai acelea erau motivele pt care motorul nu mergea bine, iar un motiv care a influențat mult în rău şi pe care l-am descoperit ceva mai târziu, a fost motoraşul pas cu pas. Gândindu-mă înapoi, el mergea rău de atunci şi am avut şi acea accelerare singură a motorului, dar atunci nu s-a repetat, mi-a făcut numai de vreo 2 ori la câte un semafor.

 

Pt. curățarea sistemului de răcire am postat aici, cred că e descris în detaliu.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut. Perfect , multumim pentru descriere. Sa scap de răceală si ma apuc de treabă.

 

P.S deci si tu ai avut accelerarea aia cum o aveam eu Cu clapeta "Noua" de panda, insa la mine ramena blocată la peste 1000 rpm, hmm sa fi avut motorasul pas cu pas defect din fabrică, pe motorasul ei nu scrie nimic , absolut nici un cod, chiar daca este clapeta marelli china. Daca nu reușesc sa fac ceva cu returul experimentez pe el, ca sa il vand iar nu vreau sa fiu blestemat ca nu funcționează asa ca in cel mai rau caz ajunge ca lancia, Frankenstein jr.

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

La 30.01.2022 la 14:50, Mike1alike a spus:

Salut. Pt curățarea catalizatorului am făcut conform instrucțiunilor postate fe colegul xliviu123 aici. Eu am postat despre asta în acelaşi topic, pe la pagina 6.

O descriere a paşilor:

Prima dată am desfăcut scutul protector şi sonda lambda pre cat (cheie 22 pt sondă). Apoi am pus sonda la loc fără să o strâng, pt a o putea desface din nou uşor după ce am încălzit motorul.

Apoi încălzirea motorului şi umblat cu mare grijă pt că totul e fierbinte. Desfăcut din nou sonda şi am turnat 1 l  oțet. Pt turnare am testat când era motorul rece şi am folosit o bucată de furtun rezistent la temperaturi mari pe care am bagat-o în catalizator (cred că a fost de la un furtunbde aerisire Fiat, acela cu bifurcație ce colectează gazele arse şi le bagă în admisie, am tăiat şi folosit partea mai subțire), l am prelungit cu altă bucată de furtun şi în capăt o pâlnie prin care am turnat. Până torni oțetul, poți pune sonda labda cu vârful într-o cănuță cu oțet să se curețe şi ea.

Turnat oțetul, pusă sonda la loc şi pornit motorul. Un detaliu: sondele lambda nu trebuie strânse tare, pe cea de după catalizator deşi i-am pus pe filet vaselină cu cupru, am descoperit că e cam înțepenită şi cred că am stâns-o cam tare.

Motorul ținut pornit 10 minute, turat la 2000-3000 RPM şi asta e.

Când se răceşte, pus scutul la loc.

Pt eliminarea oțetului nu trebuie făcut nimic sltceva pt că se evaporă imediat, temperatura din galeria de evacuare fiind foarte mare.

 

Pt că am citit ce probleme aveam atunci la motor vreau să spun următoarele: ce am făcut la acea vreme a fost îmbunătățirea unor lucruri mici care nu funcționau perfect şi astfel am făcut motorul să meargă mai bine. Dar, ca benzina proastă pe care o aveam atunci în rezervor, nu numai acelea erau motivele pt care motorul nu mergea bine, iar un motiv care a influențat mult în rău şi pe care l-am descoperit ceva mai târziu, a fost motoraşul pas cu pas. Gândindu-mă înapoi, el mergea rău de atunci şi am avut şi acea accelerare singură a motorului, dar atunci nu s-a repetat, mi-a făcut numai de vreo 2 ori la câte un semafor.

 

Pt. curățarea sistemului de răcire am postat aici, cred că e descris în detaliu.

Salut. Gata domne , răcit , neracit cu capul mare si umflat am stat astazi in soarele înțepător cu dinți caldurosi si i.am facut spalatura cu oțet. Dar, sa stii ca am pus benzina din asta noua , buna de la mol de 7 lei  , aditiv injectoare Gunk sa simt ca sunt 10 litri cu vârf. Am urmarit pasii tai cu atentie,  motorul a fost cald, oțetul călduț, tinut intre 2700 -3000 ture si motorul toarce ca niciodata si desigur am aflat ca sonda de sus este maxgear , la fel ca si cu ex- placute de frână care huruiau si nu frânau, nici in România nu gasesti asa ceva.....e ultra low cost. O sa vad si cealalta ce este. Completez un pic, eu am avut o palnie cu sita si cu moț si a intrat perfect in gaura. Sonda avea mizerie peste tot, extern , intern. Mike1alike esti tare, am facut un clip cu motorul torcând , după spalaturi, inainte nu am filmat ca sunt racit, am transpirat pana am gasit cheia aia de 22  , m.a ajutat si unchiul meu ca nu terminam repede . Am uns cu niste  wd 40 sa alunece suruburile de pe scut. Multumesc.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Se prezintă frumos motorul.

Şi arată identic cu al meu de la Punto, şi carcasa filtrului de aer şi suportul motor (că acolo sunt diferențe între diferite modele de motor).

Mă bucur că ți-au fost de ajutor sfaturile şi îţi urez drumuri lungi şi bune, fără probleme!

PS: acum m-ai făcut să mă gândesc să-mi cumpăr bilet la Loto ::)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Îți mai recomand, dacă tot sunt acelaşi model motoarele, să verifici cablul de masă. Eu am avut probleme la el şi după ce l-am înlocuit s-a îmbunătățit mersul motorului.

Zic de cel gros, care merge de la baterie la motor, mai exact e prins pe cutia de viteze, sub cilindrul receptor al ambreiajului şi intermediar, pe la jumătatea cablului e prins de caroserie. Îl găseşti urmărindu-l de la baterie în jos.

Al meu avea rupte lițele cam jumătate din ele acolo unde e prins de caroserie. Mi-am făcut eu un cablu nou cu produse cumpărate de la magazin de piese/componente electricitate. Am luat în primul rând cablu de aceeaşi putere, cred că de 16 mm este, de cupru cu lițe. Şi am făcut de fapt 2 cabluri pt. că nu am găsi mufă de inserat pe el la mijloc, cum avea cablul original şi cred că e chiar mai bine aşa. Am mai luat contacte (inelele care se prind cu şuruburi cu locul în care intră cablul)  am tăiat la fix izolația cablului şi am băgat-o în mufa de conectare (de zinc cred că sunt astea) şi am fixat cablul lovind mufa (cu cablu în ea) pe nicovală, cu ciocanul. În plus am luat şi izolator termoretractibil şi an pus peste locul în care mufa întră în cablu. În locul de întâlnire al cablurilor (unde vechiul cablu avea un conector special prins pe el) am suprapus cele 2 capete şi le-am fixat împreună pe caroserie, cu şurubul de fixare. Zic că îmi pare mai bine aşa pt că vechiul cablu era îndoit acolo unde pleca în continuare din mufă spre cutie şi cred că acea îndoitură l-a făcut să se rupă în timp.

Şi poți să şi măsori funcționalitatea cablului cu ajutorul unui multimetru. Măsori tensiunea pe bornele bateriei, apoi păstrezi sonda (+) a multimetrului pe baterie şi muți sonda (-) pe caroserie şi apoi pe motor/cutia de viteze. Dacă tensiunea e egală cu cea măsurată direct pe borne, cablul este foarte bun. Dacă e mai mică, înseamnă că sunt ceva probleme ori cu acel cablu (cum a fost al meu rupt) ori contacții lui sunt oxidați şi pt asta ajută o curățare temeinică cu şmirgel, pilă etc. Şi pt prevenirea oxidării pe viitor, după curățare ajută să aplicăm o peliculă de vaselină.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc. Sa vina cele 6 norocoase. Schimbi puntoul cu spider!!!!! La 10 milioane de euro, astia cu masini de epoca poate primim si noi cate un tipo putin rulat.....

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 minute, Mike1alike a spus:

Îți mai recomand, dacă tot sunt acelaşi model motoarele, să verifici cablul de masă. Eu am avut probleme la el şi după ce l-am înlocuit s-a îmbunătățit mersul motorului.

Zic de cel gros, care merge de la baterie la motor, mai exact e prins pe cutia de viteze, sub cilindrul receptor al ambreiajului şi intermediar, pe la jumătatea cablului e prins de caroserie. Îl găseşti urmărindu-l de la baterie în jos.

Al meu avea rupte lițele cam jumătate din ele acolo unde e prins de caroserie. Mi-am făcut eu un cablu nou cu produse cumpărate de la magazin de piese/componente electricitate. Am luat în primul rând cablu de aceeaşi putere, cred că de 16 mm este, de cupru cu lițe. Şi am făcut de fapt 2 cabluri pt. că nu am găsi mufă de inserat pe el la mijloc, cum avea cablul original şi cred că e chiar mai bine aşa. Am mai luat contacte (inelele care se prind cu şuruburi cu locul în care intră cablul)  am tăiat la fix izolația cablului şi am băgat-o în mufa de conectare (de zinc cred că sunt astea) şi am fixat cablul lovind mufa (cu cablu în ea) pe nicovală, cu ciocanul. În plus am luat şi izolator termoretractibil şi an pus peste locul în care mufa întră în cablu. În locul de întâlnire al cablurilor (unde vechiul cablu avea un conector special prins pe el) am suprapus cele 2 capete şi le-am fixat împreună pe caroserie, cu şurubul de fixare. Zic că îmi pare mai bine aşa pt că vechiul cablu era îndoit acolo unde pleca în continuare din mufă spre cutie şi cred că acea îndoitură l-a făcut să se rupă în timp.

Şi poți să şi măsori funcționalitatea cablului cu ajutorul unui multimetru. Măsori tensiunea pe bornele bateriei, apoi păstrezi sonda (+) a multimetrului pe baterie şi muți sonda (-) pe caroserie şi apoi pe motor/cutia de viteze. Dacă tensiunea e egală cu cea măsurată direct pe borne, cablul este foarte bun. Dacă e mai mică, înseamnă că sunt ceva probleme ori cu acel cablu (cum a fost al meu rupt) ori contacții lui sunt oxidați şi pt asta ajută o curățare temeinică cu şmirgel, pilă etc. Şi pt prevenirea oxidării pe viitor, după curățare ajută să aplicăm o peliculă de vaselină.

Mulțumesc. Sa fie un pic mai cald si sa revin la forma inițială si scot Maserattiul din Lancie.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Îți mai dau un pont sau recomandare despre care cred că am mai scris şi aici pe forum. Un aditiv de ulei pe care l-am descoperit şi m-a încântat de prima dată când l-am pus în motor. Că teoria e bună, dar practica e uneori diferită. Liqui Moly cu MoS2 - cu bisulfat de Molibdem. Face o ungere superioară oricărui tip de ulei. După ce am pus în motor, am aflat şi următoarea istorie legată de acest produs, cum a fost testat: Juan Manuel Fangio a făcut următorul experiment pe Autodromul Buenos Aires: a mers 160 de km cu o maşină în care fusese pus înainte ulei de motor + acest aditiv cu bisulfat de molibdem şi înainte de a parcurge această distanță a fost scos tot uleiul din motor. După parcurgerea acestei distanțe cu maşina fără ulei de motor, concluzia inspecției motorului a fost: "the engine has no damage at all". Pt. că se crează o peliculă protectoare pe componentele motorului cu acest aditiv.

Ce pot eu spune despre el, de când îl folosesc e că nu am mers cu maşina fără ulei, dar imediat de cum l-am pus a fost de parcă aş fi pus un amortizor de sunet motorului. A devenit mult mai silențios şi se şi simte că se mişcă mai cu viață. Eu personal sunt foarte mulțumit şi mi se pare foarte ok să îl folosesc mereu, să nu pun ulei simplu ca înainte, mai ales că nici prețul lui nu este mare deloc, ultima dată am dat 31 lei pe o doză de 300 ml care se recomandă a fi adăugată la 5 l de ulei.

20220209_215812.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut Mike1alike, respectele mele pentru acest sfat, sa fac 8000 km , ca abia am schimbat uleiul dupa 3000 km, liqui moly toptec 4100, l.am schimbat deoarece stiu ca , pe langa efortul depus la curatarea mâlului , uleiului ars cu aditivi, mai existau(inca mai sunt) particule fine de arsura, identice cu boabele de cafea macinate grosier. Am pus in acelasi tip de ulei ulei , tot un aditiv ,Ceratec , respectand dilutia , 160 ml la 2.7 l ulei. Astazi la ora 15 s.a finalizat si upgradeul de amortizoare, flanse, rulmenti flanse, kyb, pe față, am mers 8 km , altă mașină. Parca mai sunt ceva zgomote cand misc de volan la 40 grade, stanga , insa acolo poate este de vina bucsa antivibratii/impact de pe coloana de direcție. Un amortizor era blocat, celalalt nu mai facea cursa completă. Bucșele de la bara antiruluiu , 4 bucati , au fost schimbate in nov. 2021 la fel si amortizoarele pe spate kyb. Nu se mai comporta ca o căruță, nu mai sună ca o căruță. Revenind la Ceratec, s.a mai incalzit afara si motorul abia se aude. Eu am mai amestecat Ceratec cu Magnatec C3 Castrol la alt motor , la matiz si chiar daca pe eticheta aditivului de la L&M scrie ca poate fi amestecat cu orice marca de ulei respectand uleiul recomandat pentru motor, Castrolul din Romania este adus din Turkey, mai ales C3 ca este de la fratele fiat Turkey, ca si parere personală nu recomand amestecul cu acest ulei, mai bine amestecam aditivii L&M cu ulei L&M. Si da , am citit si eu pe limorom.ro si pe forum L&M , dupa ceratec care asigura o protecție ceramică aprox 50k km se folosește la urmatorul schimb L&M cu Mos2. Așa ca mi.ai citit gandurile legate de motorul "nostru" 188A4000.

Ca paranteză, pana acum , spălătura cu oțet e cea mai bună, efect rapid si garantat, pe langa motorul care toarce , nu mai sunt vibratii sub caroserie , de la eșapament.  

Seară bună.

Edited by Ypsilon
Greseala
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Alta paranteză, l.am gasit pe youtube pe Manekas, cel care a postat aici pe forum, cred ca primul tutorial cu schimbarea motorasului pas cu pas, el a spus ca trebuie folosit , un aditiv (nu imi este clar care),pe langa uleiul pentru cutia de viteze care este slabut comparativ cu alte marci mult mai scumpe, deoarece isi pierde proprietățile de ungere mai repede, nu rezista sa zicem 15 ani, ca la alte marci, bine e si pretul mic de achiziție , Petronas. 

Am mai urmarit si posturile de pe YouTube ale lui becseit, care a schimbat multe la motor inclusiv sonda lambda, aici se aude motorul lui. El e din Ungaria si folosește Castrol C3 , poate este adus din Germania.

Uite cum se aude motorul lui188a4000:

 

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Îți răspund şi la această paranteză.

Cu uleiul pentru cutia de viteze am observat că e o foarte mare problemă din partea Fiat, am văzut discuții interminabile mai ales pe forumul englezesc şi în general o foarte mare neclaritate pentru utilizatori "Ce ulei pot să folosesc".

Asta deoarece din urmă cu mulți ani Fiat a recomandat un ulei Petronas care în prezent nu se mai produce. Şi nu este foarte clar ce caracteristici are acel ulei, problema principală fiind la caracterizarea clasa API. Şi am văzut pe cineva care a scris că i-a contactat pe cei de la Fiat şi în final tot nu i-au putut transmite un răspuns clar cu ce tip de ulei poate folosi. Problema la această diferențiere în funcție de clasa API este că dacă se foloseşte o clasă greşită uleiul nu mai protejează piesele, ci chiar mai rău, atacă piesele din alamă şi astfel se poate chiar distruge cutia.

Pe uleiul actual produs de Petronas şi recomandat pt. cutie e exact aceeaşì problemă, pe etichetă nu scrie ce clasă API este.

Concluzia mea după studierea subiectului este că e recomandat a se folosi ulei de grad 75W-80 API 4+.

Ultima oară am înlocuit uleiul când am înlocuit şi ambreiajul (parcă în 2020 a fost asta) pt că deşi uleiul pe care îl aveam nu era foarte vechi totuşi, nu arăta prea bine (era Mannol) şi am ales şi am pus 

Ulei transmisie
Elf Tranself NFJ 75W-80 API GL4+

de la grupul concurent francez pt că sunt scrise ceva mai clar caracteristicile sale şi e folosit pe cutii de viteze manuale, foarte asemănătoare cu cele ale FIAT. Spun "ceva mai clar" pt că  pe etichetă scrie numai API GL4, nu 4+ (deşi sunt descrise calitățile protective ale GL4+), dar online am găsit că apare ca fiind API GL4+ (probabil eroare pe etichetă).

Nu am resimțit nici o problemă cu acest ulei în cutie, merge totul foarte bine, aşa cum trebuie.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Buna Mike1alike, din ce vad acum, pare ca uleiul cutiei este un subiect delicat , poate ca si cu Selenia ulei de motor. Eu am folosit Shell spirax 75w-90 si pe langa sunete urate cand era frig, cand schimbam vitezele agăța, 46 lei litrul, 1.7 in cutie. Dupa am schimbat cu Motul 75w-90 Motyl gear, 52 lei litrul. Uite ca la Elf nu m.am gândit. M.am gandit la liqui moly dar era prea scump, castrol il asociez cu turkey...Asa ca prima data am ales shell ca era made in germany, o fii bun pentru auto germanice, pentru italia, nu merge. Apropo cand am sunat la dezmebrari la horodnicul de jos, cei de acolo au spus ca modelul asta de lancia cu 188A4000 are 3 tipuri diferite ale cutiei de viteze. Germancele au schimbatorul mai ferm, ambreiajul tare , intra mai greu in viteza decat fiatul dar "batranele" nu huruie si nu se defecteaza rulmentii asa repede, ma refer la numarul de km . Mie imi place la fiat cum e amplasat schimbatorul, cum schimba vitezele si ușurința utilizării ansamblului ambreiaj-cutie , Renault se apropie la confort cutie cu fiatul. Poate si de aici asocierea cu Elfii...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.