Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Recommended Posts

  • Moderatori

Mașina a ajuns la 233.000km. Motorul prea mic, mașina prea grea, drumuri multe cu încărcătură și viteze mai mari. Să fim cinstiți până la capăt, nici motoarele de 8V de la FIAT nu au excelat vreodată.

Prin urmare treaba stă cam așa:
- garnitură chilasă "împușcată"
- compresie dusă pe cilindrii 2 și 3
- ceva ulei în antigel
- bujia 2 mereu udă
- motorul merge clar in 3 jumate', se aude cam ca unul în 3 cilindri pe benzină
- căldură din mașină, că tot e frig, miroase a ulei încins.

Am luat în calcul repararea motorului, ceea ce ar însemna rectificare chiulasa și bloc, garnituri, etc etc etc. Costurile ar fi la prima strigare de cam 5-6000 de lei (doar manopera pentru rectificare este de 2500 de lei - 1000 chiulasă, 1500 bloc), la care mai adăugăm garnituri, distribuție și toate celelalte. Și nu e o țeapă, am un amic mecanic unde aș face operațiunea, fără manoperă la demontare-montare.

Cum mașina face cel mult 10.000 lei într-o zi bună am decis să iau un motor de la dezmembrări, unii oferă verificare compresie chiar și factură. Prețul unui motor, în funcție de km este între 1000 și 3000 de lei. La asta se mai adaugă facerea distribuției, care e cam obligatorie în situația asta.

Cam așa stă treaba...

past FIATs:
- Punto MK2, 2001, 1.2 16V HLX
- Linea Dynamic, 2008, 1.4 77CP

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatori

Nu încă, treaba este recentă și nici nu îmi vine să dau banii pe treaba asta înainte de sărbători. În afară de faptul că mănâncă ceva ulei și că parcă merge ceva mai greu, ea merge. O să fac treaba asta mai spre primăvara-vară.

Și da, trebuie să merg la RAR și să schimb seria în carte.

past FIATs:
- Punto MK2, 2001, 1.2 16V HLX
- Linea Dynamic, 2008, 1.4 77CP

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
14 hours ago, Diomet said:

Și da, trebuie să merg la RAR și să schimb seria în carte.

Asta e foarte bine si asa trebuie facut daca iti schimbi motorul pana la urma.

Insa mi se pare ca ai luat in calcul cel mai rau posibil scenariu si asa ai ajuns la concluzia ca ar trebui inlocuit motorul.

Eu am pe Punto 228000 km si motorul merge foarte bine. Nu cred ca e nevoie sa faci nimic la motor. Din ce ai descris, eu sunt de parere ca inlocuirea garniturii de chiulasa si rectificarea numai a chiulasei iti rezolva problema. Iar ca manopera, daca ai indemanare poti face singur mare parte.

Dai chiulasa jos si oricum o duci la specialist pt schimbarea simeringurilor. Iar pt pus la loc si asta poti face tu daca ai o cheie dinamometrica. Strangerea se face in 4 pasi in ordinea de strangere a suruburilor conform schemei de pe noua garnitura de chiulasa (toate garniturile au pe ambalaj ordinea de strangere).

Apoi vine asa:

Pasul 1: 20 Nm

Pasul 2: 30 Nm

Pasul 3: 70 Nm

Pasul 4: 90 Nm.

Apoi pui ulei nou si antigel si reparatia este facuta. Recomand la aceasta reparare sa inlocuiesti si garniturile galeriei de admisie, in special cele dintre chiulasa si galerie si de asemeni, sa pui garnituri noi si intre chiulasa si evacuare.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatori
Acum 18 ore, Diomet a spus:

 Costurile ar fi la prima strigare de cam 5-6000 de lei (doar manopera pentru rectificare este de 2500 de lei - 1000 chiulasă, 1500 bloc),

Nu stiu de unde preturile astea.Am patit ceva identic la Panda numai ca la mine sa ciupit garnitura intre cilindrii 1 si 2.Am reparat-o in fata blocului,chiuloasa rectificat spalat si pasuit supape 200 lei,restul garnitura chiuloasa,suruburi noi,semeringe supapa au mai costat vreo 150 lei.Cureaua de distributie 40-50 lei pe Dayco.

Nu trebuie planat blocul motor.

Garnitura s-a ars din cauza temperaturii ridicate,ai ceva defect la circuitul de racire:termostat,senzor racire sau ventilator defect.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderatori

O să mai detaliez puțin. Motorul a avut probleme de nou, pe la 30.000km mânca deja ulei destul de mult, umblam mereu cu bidonașele după mine. Cei de la FIAT nu au vrut să recunoască un motor defect din fabricație și să schimbe motorul așa cum au făcut în alte 2 cazuri din România cu exact aceeași problemă - ulei mâncat, compresie dusă la un motor nou. Mașina era în leasing, cei de acolo mi-au zis că nu e problema lor, să îmi iau avocat și să îi acționez în instanță pe cei la FIAT. Ceilalți 2 de care menționam erau persoane fizice și au schimbat ușor și rapid după ce au apelat la ANPC.

Acela a fost momentul când am renunțat la garanție. Am dus-o așa până pe la 150.000km când ajunsese să mănânce cam 1L/1000km, ceea ce este absurd. Am desfăcut motorul și ce am găsit nu era încurajator. Am făcut planare chiulasă, garnituri, segmenți. Trebuia tot atunci și blocul, dar nu am făcut din motive financiare.

Uite-ne acum la 233.000 cu aproximativ aceeași problemă.

past FIATs:
- Punto MK2, 2001, 1.2 16V HLX
- Linea Dynamic, 2008, 1.4 77CP

Link to comment
Share on other sites

Acum 18 ore, Diomet a spus:

O să mai detaliez puțin. Motorul a avut probleme de nou, pe la 30.000km mânca deja ulei destul de mult, umblam mereu cu bidonașele după mine. Cei de la FIAT nu au vrut să recunoască un motor defect din fabricație și să schimbe motorul așa cum au făcut în alte 2 cazuri din România cu exact aceeași problemă - ulei mâncat, compresie dusă la un motor nou. Mașina era în leasing, cei de acolo mi-au zis că nu e problema lor, să îmi iau avocat și să îi acționez în instanță pe cei la FIAT. Ceilalți 2 de care menționam erau persoane fizice și au schimbat ușor și rapid după ce au apelat la ANPC.

Acela a fost momentul când am renunțat la garanție. Am dus-o așa până pe la 150.000km când ajunsese să mănânce cam 1L/1000km, ceea ce este absurd. Am desfăcut motorul și ce am găsit nu era încurajator. Am făcut planare chiulasă, garnituri, segmenți. Trebuia tot atunci și blocul, dar nu am făcut din motive financiare.

Uite-ne acum la 233.000 cu aproximativ aceeași problemă.

Blocul poate fi verificat dacă nu e drept, hornuirea cilindrilor e in jur de 300 de lei. Nu mai țin minte cât m-a costat o față la blocul de 20vt.

Compresia poate fi verificată înainte de desfacere dacă e de la segmenți sau de la supape. 

Asta așa dacă vrei să știi musai ce a fost cu el.

Motoarele 8v vechi au fost foarte bune :D

  • Upvote 1

Fiat 131 supermirafiori 2.0

1981 Fiat 131 supermirafiori

1962 Fiat 600D

2005 Iveco daily

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatori
9 hours ago, Denver said:

Blocul poate fi verificat dacă nu e drept, hornuirea cilindrilor e in jur de 300 de lei. Nu mai țin minte cât m-a costat o față la blocul de 20vt.

Compresia poate fi verificată înainte de desfacere dacă e de la segmenți sau de la supape. 

Asta așa dacă vrei să știi musai ce a fost cu el.

Motoarele 8v vechi au fost foarte bune :D

O vând! În afara de treaba asta e ok-ish și are și îmbunătăți (multimedia 7", scaune încălzite, faruri noi, gpl. Interesat?:)

"Ful dă ful fără pele"

  • Upvote 1

past FIATs:
- Punto MK2, 2001, 1.2 16V HLX
- Linea Dynamic, 2008, 1.4 77CP

Link to comment
Share on other sites

La 13.12.2021 la 20:25, Diomet a spus:

O vând! În afara de treaba asta e ok-ish și are și îmbunătăți (multimedia 7", scaune încălzite, faruri noi, gpl. Interesat?:)

"Ful dă ful fără pele"

Cu deja 12 italience, nu-mi permit să fiu interesat :))

Interesat sunt de misterul din spatele compresiei și cam tot ce a mers prost în acel motor... 

Fiat 131 supermirafiori 2.0

1981 Fiat 131 supermirafiori

1962 Fiat 600D

2005 Iveco daily

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatori

Update: compresia puțin mai mică pe cilindrul 2.

Mecanicul la care merg a zis că m-am inflamat degeaba, pentru un FIat cu 235.000 e chiar ok (nu prea iubește Fiaturile :)))

Ce trebuie să fac:

- garnitura capac culbutori
- curea transmisie
- curea servo
- întinzător curea transmisie
- curățare circuit antigel...că e cu mizerie și din cauză caruia îmi încălzește greu instalația de gaz.
- schimbare garnituri "plămân" gpl

Cu alte cuvinte, mai bag o fisă pentru o bucată. :))

past FIATs:
- Punto MK2, 2001, 1.2 16V HLX
- Linea Dynamic, 2008, 1.4 77CP

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Ai şi valorile compresiei pe fiecare cilindru?

În primul post de aici suspectai că e dusă şi garnitura de chiulasă. Ăsta ar putea fi un motiv pt care compresia e mai mică, nu cred că e mai micą dintr-o altă cauză tehnică, respectiv segmenții. Dacă ar fi asta, cred că nu ar fi numai pe un cilindru.

Despre curățarea sistemului de răcire, dacă nu ai citit topicul de la Punto în care am descris, îți recomand puternic să îl speli folosind soluție de apa demineralizată 1l + 100 g sare de lămâie. Goleşti sistemul de antigel, îl umpli cu această soluție şi în 20 min de funcționare a motorului, sistemul e curat. Apoi scoți soluția, clăteşti de 1-2 ori cu apă demineralizată şi apoi pui antigel+apă.

La garnitura capacului culbutori, mai ales la Fiat unde aven acele 2 laturi semirotunjite, se recomandă să pui şi silicon negru împreună cu noua garnitură, altfel va curge ulei prin acele locuri. Eu am pus Reinzosil.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatori
On 1/29/2022 at 8:09 PM, Mike1alike said:

soluție de apa demineralizată 1l + 100 g sare de lămâie. Goleşti sistemul de antigel, îl umpli cu această soluție şi în 20 min de funcționare a motorului, sistemul e curat. Apoi scoți soluția, clăteşti de 1-2 ori cu apă demineralizată şi apoi pui antigel+apă.

Am văzut topicul, cum se încălzește mă apuc de treabă. Tot aici am și vasul de expansiune care scapă pe la îmbinare și se găsește doar OE la un preț care e 10% din valoarea mașinii. O să încerc să pun pe interior un epoxy termorezistent.

On 1/29/2022 at 8:09 PM, Mike1alike said:

Ai şi valorile compresiei pe fiecare cilindru?

nu mai știu exact, dar din ce îmi amintesc pe pistoanele 1,3 și 4 aveam 10.1-10.2 și pe 2 era 9.9-10.

  • Upvote 1

past FIATs:
- Punto MK2, 2001, 1.2 16V HLX
- Linea Dynamic, 2008, 1.4 77CP

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

E lux motorul. Şi diferența aia mică pe cilindrul 2 intră în marja de eroare.

Când speli sistemul, acum că s-a încălzit vremea, să nu uiți să deschizi şi căldura, pentru a curăța şi interiorul caloriferului de căldură. La iarnă vei aprecia. Apoi, să faci aerisirea bine.

Eu sunt încântat de cât de frumos merge maşina mea. Ieri, la un drum de 70 km, cel mai mult în extraurban, am avut consum 5.2 l/100 km. Până acum, sub 5.7% nu am observat să fie. Plus că ieri, jumătate din drum am avut roțile cu 0.4 bari mai puțin umflate fiecare.

20220418_202333.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
La 16.04.2022 la 23:52, Vali2 a spus:

Salut! Am motor reconditionat in totalitate daca stiti pe cineva care vrea.

Salut, indicat ar fi sa postezi in sectiunea Vânzări / cumpărări piese și accesorii auto, creezi acolo un topic despre motor iar cei interesati te pot contacta acolo, de asemenea poti etala mai multe detali, si posteaza si imagini.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.