Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

culdasergiu

Problema pornire fiat + fara conexiune la diagnoza

Recommended Posts

  • Administrator

Asteptam imaginile cu erorile...

Servodirectia nu functioneaza cand se pune contactul, ci imediat dupa ce porneste motorul, cel putin asa este la Punto Mk2, dar cred ca la fel este si la Grande Punto.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderatori

Low voltage și short circuit, scurt undeva.

Eu aș face cam așa:

As începe prin scoaterea siguranțelor pe liniile principale, încărcarea bateriei și punerea una câte una înapoi și verificarea voltajului după 1-2h. Asa ai restrânge căutarea scurtului.

past FIATs:
- Punto MK2, 2001, 1.2 16V HLX
- Linea Dynamic, 2008, 1.4 77CP

Link to comment
Share on other sites

A venit caldura si am apucat sa ma uit la ea cu fratele meu. Am desfacut un capacel mic din capatul motorului si am dat la automat dar axul nu se invarte, deci suspectez distrubutia ca e rupta.

la ce costuri sa ma astept? Se merita facuta? Sau alt motor

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

De meritat se merită în principiu, însă sunt nişte detalii mici de luat în considerare. În primul rând  trebuie văzut dacă pistoanele au lovit supape şi în ce stare e acel motor. 

Tehnic poate să fie urât sau deloc grav. Urât e dacă ți s-au deteriorat capetele-piston.

Însă... (căpăcelul pe care spui că l-ați desfăcut este partea superioară a capacului de la distribuție, presupun) e posibil să nu fie grav. Acum, Fiat are şi unele motoare care sunt cu adevărat de apreciat, motoarele non-interference la care capul piston nu se poate intersecta în nici un momènt cu supapele. Numai că descoperi cam greu, fără să desfaci motorul, dacă ai un astfel de motor. Eu la Punto mk2 am aşa, la Grande Punto nu ştiu ce au făcut, dacă mai există şi modele cu acest tip de motor.

În acelaşi timp, şi dacă motorul e interference, e posibil ca după ce s-a rupt cureaua de distribuție (motorul tău are curea sau lanț, apropo?) ca atunci când pistoanele au lovit supapele să fi împins pur şi simplu în interior şi să fi făcut o mişcare a axului cu came, fără a se produce daune majore. E o şansă la 1 milion, însă... nu ştii niciodată până nu vezi exact ce s-a întâmplat.

Deci primul pas pe care îl ai de făcut este să dai chiulasa jos. Vezi ce s a întâmplat acolo şi apoi decizi cum faci în continuare.

Dacă nu e nimic distrus, înlocuieşti simeringurile de la supape în chiulasă, rectificare chiulasă, garnitură nouă şi sus + distribuția rezolvată. Şi se merită.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Şi acum, ori mai dai puțin la automat şi asculți cu atenție, ori din încercările de până acum, dacă ții minte, se aud zgomote metalice când eşti lângă motor şi cineva învârte la automat?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Cred că maşina ta are acest motor FIRE 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fully_Integrated_Robotised_Engine

E de 1.2, aproape sigur este non-interference, ceea ce e foarte bine şi înseamnă că trebuie să pui lanț de distribuție şi ai rezolvat problema.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Am impresia că distribuția ta nu are nici o problemă. Trebuie să desfaci frumos carcasa distribuției ca să vezi ce se întâmplă acolo, nu aşa... Până la urmă, motorul ce problemă are acum? Nu porneşte?

Link to comment
Share on other sites

Nu porneste. Incearca sa porneasca dar parca nu are putere. Pot vedea cumva din diagnoza daca se invarte motoru? Din cate imi aduc aminte la engine rpm e pe 0 ( in diagnoza) cand dau la cheie. 
 

s-a oprit la un semafor si de atunci nu mai vrea sa porneasca

Link to comment
Share on other sites

Ma gandeam ca poate sa fie si din cauza electromotorului. Masina a fost nefolosita cateva saptamani sau chiar o luna si apoi folosita si dupa s-a oprit motorul. O fi ajuns umezeala pe la electromotor

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Păi electromotorul dacă ar fi, ar fi problema numai la pornire. Dar de învârtit spui că învârte motorul când pui la automat, deci electromotorul îşi face treaba.

Din ce ai spus, altceva îmi atrage mie atenția. Faptul că vezi turația motorului 0 chiar şi când învârte electromotorul. Nu cred că e normal să arate 0, iar asta poate fi chiar cauza pt care nu porneşte. E posibil ca senzorul de poziție a volantei să nu mai funcționeze, că semnalul trimis de el indică turația motorului. El e picat şi atunci e blocată alimentarea din ECU, pt că ECU, conform datelor transmise de senzor, crede că motorul nu se învârte. 

Dă senzorul jos şi verifică-l dacă ai un multimetru. E simplu de verificat, ai tutorial pe youtube cum să faci

https://youtu.be/RvuzZJqQDf4

Link to comment
Share on other sites

Revin cu update. Am dus masina la mecanic si au ajuns baietii la distributie, care era rupta. 
Acum urmează sa dea injectoarele jos, sa vada daca mai e si altceva stricat. Din care mi-au zis se dau destul de greu jos.

este cineva care are scula speciala dar imi cere 200 de lei pe injector ca sa-l scoata :|

E bine daca le zic sa ia distribuție de la INA?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

"Distribuție care era ruptă" înțeleg că te referi la lanțul de distribuție care este rupt.

INA nu este o firmă de top, am cumpărat şi eu ceva piese de la ei, cred că bobine am pus o dată. Au funcționat, dar nu pot să spun că au fost grozave. Le-am înlocuit destul de repede cu Magneti Marelli pt că motorul nu mergea tocmai bine şi după înlocuire am simțit o diferență în bine la cum mergea motorul cu noile bobine. La distribuții nu ştiu cum se prezintă.

Vezi că în Timişoara poți cumpăra piese auto la prețuri foarte bune de la magazinul de pe str. Apostoli Petru şi Pavel (fostă Borzeşti), lângă restaurantul Caprice. 

Faci un calcul la diferența de preț la un lanț de firmă şi INA şi analizezi dacă şi ce se merită să pui. Distribuția totuşi nu o schimbi în fiecare zi, iar cea pe lanț ar trebui să țină chiar mai mult. În afară de lanț mai înlocuieşti şi altceva? Pompa de apă?

Cu desfăcutul injectoarelor... practic presupun că mecanicul vrea să vadă prin orificiul injectoarelor dacă sunt probleme la motor, dacă vreun piston a lovit o valvă. Par bani aruncați pentru că dacă a lovit sau nu, vei ştii cu siguranță după ce pui lanțul nou de distribuție şi porneşti motorul (sau încerci să îl porneşti, mă rog...). Şi dacă a lovit, tot va trebui să dai chiulasa jos.

Însă poți verifica într-un mod mult mai simplu şi ieftin dacă au fost lovite valve sau nu. Şi anume: învârți uşor fulia axului cu came. Dacă se roteşte complet, uşor, fără să se audă zgomote metalice, înseamnă că motorul nu are nici o problemă. Dacă se aud zgomote, ca de exemplu o valvă lovită în mod normal este şi deformată şi atinge chiulasa când ajunge în poziția de închidere-auzi deci un țac metalic şi mai mult, dacă a fost lovită poate să blocheze rotirea axului cu came pentru că acea valvă nu mai face cursa completă, pălăria ei fiind deformată.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

200 de lei pentru extragerea unui injector mi se pare foarte mult, respectivul vrea sa faca profit, 200 de ani sa stea cu scula lui... Vezi ca sunt extractoare pe internet la preturi cat de cat accesibile poate se potriveste unul si iesi mult mai ieftin decat sa platesti 800 de lei la speculantul ala.

INA e o firma care se axeaza preponderent pe componentele in miscare, cum sunt rulmenti; pompe de apa etc, deci o distributie de la INA nu e rea, dar cel mai probabil in kit va fi o curea de distributie de alta firma, am impresia ca INA nu produce curele, dar daca la tine e lant nu stiu ce firma ar fi buna, insa un kit de distributie INA in principiu e bun. Eu am intinzatorul curelei de distributie de la INA, si nu am probleme.

Daca vrei mai multe alternative de pret, fie mergi la un magazin sa iti ofere mai multe preturi, fie intri pe ePer, si cauti codul de piesa la distributie pe baza seriei de sasiu, apoi intri pe site-urile de piese auto si consulti ofertele.

Cel mai sanatos ar fi sa dai chiulasa jos si sa o reconditionezi de la A la Z, asa vei afla ce defecte s-au produs acolo, probabil ca cu 500-700 lei o reconditionezi, poate chiar mai putin.

Totusi, daca la tine e lant la distributie ma intreb cum de s-a rupt, ca un lant nu se rupe asa usor, din ce stiu eu, tine si 200.000-300.000 km.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Se schimba si pompa de apa? sau nu e necesar?, ma gandeam ca daca tot au desfacut sa o schimbe si pe aia, nu cred ca e asa scumpa.

Masina are in jur de 217.000 km, cand s-a rupt a fost la socrul meu o perioada, nu stiu exact cum a condus de s-a rupt, sau a fost doar ghinion

Edited by culdasergiu
Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Pompa de apă are şi ea o durată limitată de viață şi dacă nu ai schimbat-o de curând, da, e recomandat să o schimbi odată cu elementul de transmitere al distribuției, lanț în cazul tău. Deşi tehnic, o pompă poate să funcționeze fără nici o problemă mult mai mulți ani, mecanicii s-au obişnuit să "recomande" schimbarea pompei odată cu schimbarea setului de distribuție. Eu, pompa de apă pe care am pus-o cel mai recent, am vrut să fie cu palele elicei metalice şi am găsit tot pe Magneti Marelli, a fost chiar puțin mai ieftină decât pe altă firmă care avea elicea de plastic. Când am schimbat-o prima dată, odată cu distribuția, la recomandarea mecanicului, cea pe care am înlocuit-o nu arăta deloc obosită. Apoi am înlocuit eu numai pompa, când am pus-o pe cea MM, pentru că aveam probleme cu încălzirea în habitaclu. S-a dovedit că problemele erau din cauza radiatorului înfundat, însă am reuşit să scot numai pompa de apă şi să o înlocuiesc, cred că am desfăcut întinzătirul existent la sistemul de distribuție cu curea,  sau din ce țin minte, parcă am desfăcut pur şi simplu numai pompa şi după ce i-am desfăcut şuruburile de susținere am putu să o scot înclinând-o uşor şi astfel cureaua a ieşit de pe fulia pompei. La tine nu ştiu cum este, te poți orienta dacă ai abilități tehnice sau îl poți întreba pe mecanic, cât de dificil e de înlocuit pe viitor numai pompa, dacă nu o înlocuieşti acum. Sau poate îți vor spune aici colegii care au distribuție pe lanț şi cunosc detalii.

De rupt nu cred că poți să îl bănuieşti pe socrul tău că a condus într-un anume fel şi de aceea s-a rupt lanțul. Cred că pur şi simplu lanțul se rupea oricum ai fi condus (că nici producătorii nu le fac infailibile) şi pur şi simplu a avut el "norocul" să se rupă la el. Dar dacă vrei să fii răutăcios, îi poți reproşa socrului multă vreme de acum, că i-ai dat maşina şi ți-a rupt lanțul de distribuție. :)

Important acum e să o repui în funcțiune. Sper să ai motorul non-interference şi să rezolvi numai cu un lanț nou.

Link to comment
Share on other sites

Si eu sper asta, le-a zis socrul sa monteze lantul si sa invarta de ea sa vada daca se blocheaza sau face zgomot .

daca face zgomot trebuie sa scoata injectoarele si s-au chinuit azi jumatate de zi sa le scoata si nu au reusit. O sa vad ce alte metode ar putea incerca, fara sa-i dau lu ala 800 de lei sa le scoata pe toate.

am mai auzit ca se pot incalzi sau dat cu dalta putin in ele, dar astea sunt metode “babesti” care poate sa strice injectoarele

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Nu are rost să tragi de injectoare. În cel mai rău caz poți, cum ai spus şi tu, să mai strici ceva şi la ele. Iar dacă le desfaci, afli ce afli oricum şi fără să le desfaci.

Spune mecanicilor să învârtă de fulia axului cu came, înainte de a pune lanțul. Un mecanic cu cunoştințe minime trebuie să îşi dea seama dacă e ok sau sunt probleme.

Iar dacă face zgomot degeaba mai scot ei injectoarele, chiulasa trebuie dată jos. Va mai fi puțin de muncă dar se rezolvă şi aia, nu trebuie să te îngrijorezi, ci din contră, să o vezi ca pe o oportunitate de a pune motorul la punct. Cunosc în Timişoara un mecanic foarte bun care lucrează numai pe chiulase, ți-o pune la punct cu ochii închişi, dacă ai nevoie îți dau nr. lui, locuieşte prin Prințul Turcesc, acolo are şi atelierul.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Masina e in Oradea , acolo s-a rupt lantul.

inca nu or reusit sa scoata injectoarele si “mecanici” aia ziceau ca nu pot pune distributia la linie daca nu scot injectoarele. Cine stie ce carpaci sunt si aia …

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.