Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

culdasergiu

Problema pornire fiat + fara conexiune la diagnoza

Recommended Posts

Salutare,

Acum o saptamana mi s-a oprit masina intr-o intersectie, si nu am mai reusit sa o pornesc.

Am tot incercat sa o pornesc dar parca masina nu are putere.

Am schimbat bateria si la fel face.

Am incercat sa pun diagnoza pe masina dar nu ma pot conecta in nici un fel la ea, nici sa scanez nu pot. (folosesc un ELM 327 USB Interface).

Ma poate indruma cineva cu ce as putea verifica? O fi calcualtorul stricat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe computerul de bord nu ai niciun mesaj?

Daca pui contactul nu te poti conecta la ecu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 minute, blueeies a spus:

Pe computerul de bord nu ai niciun mesaj?

Daca pui contactul nu te poti conecta la ecu?

Nu am apucat sa citesc erorile deoarece nu ma pot conecta la diagnoza deloc.

am incercat de vreo 5–6 ori si tot connection failed imi da.

am testat si conexiunea din setari si totul e OK acolo, imi zice ca ma pot conecta.

cand pun contactul pompa se aude

imi puteti recomanda pe cineva din Oradea care se poate uita la ea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am pățit ceva similar zilele trecute. Eroare de imobolizator în bord, ELM nu se conecta, electromotorul nu voia să se dea peste cap. Am reușit să o pornesc împinsă și am dus-o la un service unde am niște cunoștințe. De la o problemă ce se anunța complicată și costisitoare s-a transformat în ceva simplu: firul se masă era întrerupt între caroserie și motor.

Dacă ai fișe/clești de pornire, pune unul pe minusul bateriei și celălalt undeva pe motor (zonă curățată în prealabil). Sau: verifică cu un multimetru pus pe rezistență continuitatea de pe borna minus pe motor.

Spor!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 minut, Diomet a spus:

Am pățit ceva similar zilele trecute. Eroare de imobolizator în bord, ELM nu se conecta, electromotorul nu voia să se dea peste cap. Am reușit să o pornesc împinsă și am dus-o la un service unde am niște cunoștințe. De la o problemă ce se anunța complicată și costisitoare s-a transformat în ceva simplu: firul se masă era întrerupt între caroserie și motor.

Dacă ai fișe/clești de pornire, pune unul pe minusul bateriei și celălalt undeva pe motor (zonă curățată în prealabil). Sau: verifică cu un multimetru pus pe rezistență continuitatea de pe borna minus pe motor.

Spor!

Imi este frica sa nu fie lantul de distributie rupt si incercand sa o pornesc imponsa poate stric mai tare treburile pe acolo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite aici o problema asemanatoare, rezolvata.

Cauza a fost o siguranta arsa.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, culdasergiu said:

Am tot incercat sa o pornesc dar parca masina nu are putere.

Sa intelegem ca electromotorul invarte?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chiar acum, Mike1alike a spus:

Sa intelegem ca electromotorul invarte?

Da, invarte. Dar parca nu ar avea putere sa porneasca. Electromotorul facea figuri acum cateva luni, nu pornea cand era prea cald afara si motorul era incins, dupa ce se racea pornea ok. Si au fost schimbate periile de la el. 
poate sa fie si de la el (electromotor) problema?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai suna a senzor de pozitie a arborelui cotit defect.

De aceea nu pornea, nu din cauza electromotorului.

De aceea nu porneste nici acum. S-a defectat total senzorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 32 minute, Mike1alike a spus:

Pai suna a senzor de pozitie a arborelui cotit defect.

De aceea nu pornea, nu din cauza electromotorului.

De aceea nu porneste nici acum. S-a defectat total senzorul.

Pai si care ar fi problema ca  nu se conecteaza diagnoza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta ma intrebam si eu. Dar poate e numai o eroare tehnica la hardware-ul cu care incerci sa te conectezi. Si eu am avut astfel de probleme cu acelasi model de diagnoza. Ai selectat din lista modulul corect pt a te conecta?

Testeaza si senzorul de care am spus, sa vezi daca merge. Pt ca ce ai descris mai sus, nepornirea cand motorul era cald, este o problema foarte specifica a acelui senzor, cand e partial defect, nu functioneaza cand e fierbinte.

Uite un link in care e explicat cum sa testezi:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, culdasergiu said:

Pai si care ar fi problema ca  nu se conecteaza diagnoza?

Încearcă să pui interfața pe altă mașină pentru a exclude o problemă cu ea. ELM-urile nu au viață lungă, am cam 5 bucăți arse până acum.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine ti-a inlocuit carbunii la electromotor? Cred ca s-ar putea sa fie de la electromotor. Exact acum am o problema asemanatoare, dupa ce am umblat la electromotor. Uite aici problema mea

 

si colegul gabimilo1 ne spune ca neaparat trebuie inlocuite si bucsele, cred ca de la ele e problema.

La tine cand incerci sa pornesti, daca apesi putin pe acceleratie, porneste?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@culdasergiu mai esti pe aici?

Se pare ca problema cu pornirea poate sa fie  de la electromotor.

Eu am rezolvat problema punand vechiul platou cu carbuni inapoi, dar carbunii pe el sunt foarte buni.

Cred ca trebuie sa slefuiesti carbunii astfel incat sa aiba contact cu intreaga lor suprafata cu colectorul. Daca ii dai jos se va vedea unde nu au atins. Se pare ca de noi nu sunt tocmai calati pe forma colectorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 20.11.2021 la 20:55, culdasergiu a spus:

Salutare,

Acum o saptamana mi s-a oprit masina intr-o intersectie, si nu am mai reusit sa o pornesc.

Am tot incercat sa o pornesc dar parca masina nu are putere.

Am schimbat bateria si la fel face.

Am incercat sa pun diagnoza pe masina dar nu ma pot conecta in nici un fel la ea, nici sa scanez nu pot. (folosesc un ELM 327 USB Interface).

Ma poate indruma cineva cu ce as putea verifica? O fi calcualtorul stricat?

Daca masina pornea la cheie pana sa se opreasca in mers, nu as suspecta electromotorul, mai de graba as suspecta senzorul pozitie arbore cotit.

Totusi este un semn de intrebare de ce nu te poti conecta la ecu. Vorba colegului Diomet, esti sigur ca interfata e functionala?

O solutie ar fi sa imprumuti de la cineva senzorul arbore cotit ca sa faci proba sa vezi daca e de-acolo, eventual mergi la un centru de dezmembrari poate gasesti unul sh si ii rogi pe cei de-acolo sa ti-l imprumute, eventual il platesti cu conditia sa-l poti returna daca nu de-acolo e problema.

Daca nu de la senzor e problema, as suspecta chiar ecu, asa s-ar justifica si faptul ca nu te poti conecta la el, asta in conditiile in care interfata ELM este functionala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima data o sa incerc cu alta diagnoza, poate e defecta cea pe care o am. 
 

Apoi sa vad ce erori imi da daca reusesc sa ma conectez la ea.

o sa incerc si la dezmembrari cu un alt arbore cotit.

Cum as putea sa imi dau seama daca s-a rupt distributia? Se putea sa se rupa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alt SENZOR de arbore cotit! Insa ti-am pus video cum sa il testezi pe al tau. Daca totusi vrei sa incerci altul, iti recomand sa incerci cu unul nou, pretul lui e 70 lei.

Distributia... desfaci aparatoarea de plastic de pe ea si privesti cureaua (sau lantul, parca ai spus ca e pe lant). De ce suspectezi ca s-ar fi rupt?

Edited by Mike1alike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai spus cu electromotorul, cine ti-a inlocuit carbunii? S-ar putea sa fie de acolo problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 minute, Mike1alike a spus:

Alt SENZOR de arbore cotit! Insa ti-am pus video cum sa il testezi pe al tau. Daca totusi vrei sa incerci altul, iti recomand sa incerci cu unul nou, pretul lui e 70 lei.

Distributia... desfaci aparatoarea de plastic de pe ea si privesti cureaua (sau lantul, parca ai spus ca e pe lant). De ce suspectezi ca s-ar fi rupt?

Nu a fost schimbata de cam mult timp si banuiam ca si aia sa fi cedat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diesel?! Ce ne-ai pacalit...! Eu am crezut ca vorbim de motor Otto!

Ok, pai nu are si pompa de injectie atunci? Acea pompa pe linia de motorina care face presiune mai mare?

Si cu electromotorul de ce nu raspunzi? Cat de uzati au fost carbunii pe care i-ai dat jos?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, Mike1alike a spus:

Diesel?! Ce ne-ai pacalit...! Eu am crezut ca vorbim de motor Otto!

Ok, pai nu are si pompa de injectie atunci? Acea pompa pe linia de motorina care face presiune mai mare?

Si cu electromotorul de ce nu raspunzi? Cat de uzati au fost carbunii pe care i-ai dat jos?

La electromotor nu stiu sigur cat de uzati au fost, ca nu eram in oras cand le-a schimbat mecanicul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: Dupa cateva incercari am reusit odata sa ma conectez la diagnoza (o sa atasez poze cu erori mai tarziu putin). Apoi nu am mai putut sa ma conectez deloc. Am masurat firele de la minus totul ok. 

Ce am observat este ca la motor ajung doar 6.5 Volti(poate este insuficient ca sa porneasca) cand dau cheie rotatiile sunt in jur de 200-250.

Intrebare: servo directia functioneaza cand e pus contactul? Sau doar dupa ce porneste motorul.

Se poate cumva sa fie stricat ceva pe la ABS de nu pot sa ma conectez la diagnoza? Mi-a zis cineva ca abs-ul e conectat in serial cu diagnoza.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.