Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Autoblitz

ECU nu se alimentează cu curent

Recommended Posts

Buna ziua ,am si eu o problema la Ducato.Masina in cauza este un Fiat Ducato an 2008 mot 2.3JTD cu 88kw.A stat foarte mult fara baterie , fiind restaurata integral, acum cand am pus baterie noua si am incercat sa pornesc am observat ca nu am martor bujii si motor aprins in bord doar "Imo",am pus tester si imi spune  ECU nu se poate conecta.Am scos mufa ECU si nu am curent de alimentare in ECU.Intrebarea care o am ce releu sau unde ar trebui sa verific inafara de sigurante problema de alimentare ECU?,Si care ar fi aceasta cauza de anomalie a lipsei de alimentare.Multumesc anticipat in speranta ca primesc un ajutor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caut pe insatlatie ce fir este intrerupt daca gasesc am sa postez ce fel de eroare am avut ca si alti sa poata salva o instalatie si o disfunctie in ECU si BSI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca "Imo" este aprins de acolo trebuie sa incepi. Cred ca asta e motivul pt care ecu nu e alimentat, asta e rolul imobilizatorului, blocheaza pornirea. Daca totul e functional si nu ai alte probleme, "imo" aprins semnifica faptul ca chipul din cheie nu a fost recunoscut. Acest lucru se intampla si atunci cand bateria este slaba. Asigura-te ca bateria e buna si cauta sa rezolvi intai problema cu "imo" altfel nu vei putea sa pornesti motorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cheia in ce stare este, are semne de deteriorare?

Cand rasucesti cheia invarte electromotorul?

Daca da, atunci asa cum a precizat si colegul, trebuie sa verifici conexiunile de la inelul de imobilizator.

Imobilizatorul este amplasat peste butucul contactului, cred ca trebuie sa dai jos capacul inferior ce acopera coloana de directie si sa te orientezi catre butucul contactului, acolo vei observa mufa ce alimenteaza imobilizatorul. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua stimati domni, deci sa incep, Da IMO este aprins permanent, bateria auto am pusa-o acuma noua, dar masina a stat 1 an fara baterie , ea fiind restaurata complect, apoi daca incerc sa dau la automat motorul invarte , dar din momemt ce nu imi apare cand pun contact simbolul gestiune mot, semn bujii, ABS, masina clar nu porneste. Testerul daca l-am pus sa vad cauza imi spune ca ECU nu este prezent. 

Am sa verific maine si mufa de pe IMO, azi am verificat fiecare fir din mufa de pe ECU ce merge in mufa din tablu sig motor, sunt inregula. Cheia e ok, imi incuie si descuie masina din telecomanda, nu este sparta sau ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SI asa ca cata imaginatie am cred ca ar fi trebuit sa am problema cu IMO, daca imi apareau tori martori cand pun contact si dupa stingerea lor sa ramana in continuare a aprins IMO, dar toul e posibil , il verific oricum....eu am sa verific maine si releele din tablul sig motor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai si cheia de rezerva (tot cu chip, nu simpla) incearca sa pornesti si cu ea. Daca nu, cauta tutoriale cum sa pornesti de urgenta in situatia asta, cred ca iti trebuie codul cheii (4 cifre) ca sa poti face asta.

Da, verifica releele si sigurantele ca si asta poate fi cauza. Practic, chipul e citit si verificat de ECU. Daca el nu merge, e normal sa ramana IMO aprins, pt ca nu a trecut verificarea. Verifica din schema si fa si o masuratoare, sa fie curent pe linia de alimentare a ECU, chiar la mufa in care intra in ecu, nu in alt punct.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da Mike1alike, asa am verificat si nu am curent in mufa alimentare ECU, ai am verificat tote firele din tablou sig motor ce merg in mufa ECU, firele nu sunt intreupte, am schimbat 2 sig de 40A, si mine am sa verific releele

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erau arse cele 2 sigurante sau de ce le-ai schimbat? Releele cum le verifici?

Daca ai dibuit schema si ai gasit linia de alimentare ecu, trebuie sa te asiguri din tablou ca este curent acolo intai si daca mai sunt probleme, verifici in continuare.

Spuneai de senzorul de impact, te referi la cel de pe linia de alimentare cu curent a pompei de benzina, nu?

Ai spus ca au fost facute reparatii mari la motor. Nu a ramas vreo mufa neconectata pe undeva? Linia de masa ai conectat-o? De asemeni, in tabloul de sigurante ai curent pe alte linii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La motor s-a schimbat distributie , transmisie, senzor pres aer, termostat, termoflot, sonda lamda, la caroserie ;praguri, antifonare, revopsire, mecanic, sistem directie, bucsi, rulmneti fuzeta, capete planetare, semering curtie, etc. 

Curent este in tabloul de sigurante motor, cat si in BSI. Cablul de masa general a fost inlocuit, conectorul masa de la borna "-" batere a fost inlocuit.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, Autoblitz a spus:

...din momemt ce nu imi apare cand pun contact simbolul gestiune mot, semn bujii, ABS, masina clar nu porneste. Testerul daca l-am pus sa vad cauza imi spune ca ECU nu este prezent. 

Am citit putin pe internet si am gasit asta:

ECU wiring harness from the engine connects to the ECU behind the under bonnet fuse box remove the fuse box lid for easier access to check its still tight the ECU can be easily removed to check the connector (remember to disconnect the battery first) it has a plastic slide mechanism to lock it in place one connector goes to the engine and one into the fuse box . Id also be checking the earth straps for bad connections as CAN being low voltage hates bad eaths more than anything 

Asa cum precizeaza si mai sus, incearca sa verifici daca mufa din partea opusa a cablului ce duce la ecu este bine fixat in spatele tabloului de sigurante din compartimentul motor.

De asemenea, verifica si cablul de masa (-) sa fie bine fixat pe caroserie/cutie de viteze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Punto (-) de la ECU este un mic cablu conectat pe clapeta de acceleratie. Dacanu il conectez, face ca la tine, motorul nu porneste. Exista oare si la Ducato tot asa, (-) pe linie separata, nu impreuna cu celelalte cabluri in mufa, si sa fi ramas acela neconectat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ma refeream la cablul de masa care vine la baterie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.