Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

xf1ref

Nu mai porneste 1.2 benzina

Recommended Posts

Am ramas in parcare la supermarket cu masina, nu mai porneste. Pompa de benzina nu se aude deloc cand pun contactul.

Acum caut siguranta pompei, daca stiti care este..ori e pompa decedata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, nu vad din ce an e fiatul tau panda

Daca ai tabloul asta la motor(poza 1)  vezi  sig 8

daca ai tabloul celalalt - sig 15

Screenshot_15.png

Screenshot_16.png

Edited by gabimilo1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si multumesc.

Masina este din 2004 si am panoul al doilea.

Am gasit pe capac notat f22 pt. Fuel pump dar este ok. La f15 nu am nimic..nici pini in ce sa intre siguranta.

De fapt toate sigurantele din panoul motor sunt ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fa o masurare cu multimetrul a tensiunii, pe linia de alimentare a pompei. Scoate mufa din pompa si masoara acolo. Daca sunt 12V, linia e buna si inseamna ca trebuie sa inlocuiesti pompa, e arsa. Daca e 0V, e o intrerupere pe linie, undeva. Daca sunt 6V inseamna ca s-a decuplat siguranta de impact, sistemul de protectie care in caz de accident iti intrerupe alimentarea cu benzina. La Punto este pe stalpul usii fata dreapta, la alte modeleesi sub scaun. Masoara tensiunea intai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reusit sa aduc masina la 200m de casa, am data cateva ciocane de cauciuc la capacul pompei de benzina. Pe drum a inceput sa mearga neregulat pana nu a mai mers deloc.

Pompa se aude neregulat si nu porneste de fiecare data cand pun contactul. Se aude un fel de huruit.

De siguranta de impact nu stiam, cred ca la panda 2004 e sub scaunul soferului, voi masura si tensiunea de la borna pompei.

Cine a schimbat pompa a schimbat tot ansamblul sau doar pompa propriuzisa?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozele mele sint din VIVID WORKSHOP, se pare ca nu sint deloc precise sau nu stiu eu sa le gasesc...

 

Autodata, din care e schema de mai jos, arata sig 22 pe pompa dar in tabloul de sigurante e trecuta ca fiind de la engine management, le-a fost greu sa scrie fuel pump ca sa inteleg si eu...:-X, in fine uite schema de la ecu, daca te ajuta, partea cu pompa. Nu reusesc sa fac imaginile mai clare...

Screenshot_19.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca poate ai mizerii in pompa si o blocheaza fizic, de aceea auzi acel huruit. Desfa-o si curat-o. Filtrul sigur e plin de mizerie. Iar pompa propriuzisa are o rotita zimtata care se roteste si pune benzina in miscare printr-un canal foarte fin. Daca ai mizerii acolo, e posibil ca aia sa fie problema. Incearca o curatare cu un spray cu presiune, carb cleaner. Daca trebuie sa o inlocuiesti, eu cand am cautat mi-au spus la magazinul de piese ca aduc numai ansamblul cu totul. Insa sunt sigjr ca poti inlocui numai pompa electrica, cu ce model se gaseste. Eu mi-am curatat-o si nu a mai fost nevoie sa o inlocuiesc, functioneaza foarte bine si acum.

Edited by Mike1alike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si nu mai da ciocane la capac. Poti sa il crapi, chiar daca ciocanul e de cauciuc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Mike1alike a spus:

Si nu mai da ciocane la capac. Poti sa il crapi, chiar daca ciocanul e de cauciuc.

Cred ca deja s.au format niste microfisuri. Asta e pretul  platit sa o aduc acasa.

Vreo metoda ingenioasa sa desfac piulita de plastic? La alte masini n.am reusit sa o scot intreaga.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 8 minute, Mike1alike a spus:

Metoda ingenioasa e aceasta:

Cheie_demontat_pompa_benzina.png

Te rog sa-mi zici unde pot gasi cheia asta. E cumva de filtre de camioane?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc tuturor pentru scheme si sfaturi.

Astept cheia, ca am comandat-o si sper sa vina sapt. asta. Am incercat sa mai bat usurel in piulita dar nu se deface asa ca astept cheia. Tensiunea masurata la mufa este peste 12V cand pun contactul.

Posibil sa fie mizerie desi la alte masini si dupa 200k km nu am gasit mizerie in rezervor.

Apropo, Panda are filtru de benzina? ..cum au alte benzinare, cartus metalic cu mufe rapide.

Cat despre siguranta de impact am apasat dar nu se intampla nimic..e ca un intrerupator fara retinere. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are filtru detasabil, exsista un filtru ca o sita pe pompa de benzina si acopera sorbul. Daca scoti pompa, o sa trebuiasca sa demontezi si capacul de plastic ce acopera jumatatea inferioara a pompei, odata dat jos o sa-l vezi sita chiar in partea inferioara a pompei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai peste 12V e foarte bine, nu sunt probleme pe linie. La siguranta aceea nu ai ce umbla (apropo, in ce loc e la masina ta?), tu nu o poti decupla, daca lovesti puernic o groapa sau ceva de felul acesta, se decupleaza si atunci apesi pe buton ca sa o cuplezi din nou.

La problema ta, ma gandesc poate e ceva simplu. O sa vezi cand desfaci pompa, posibil sa fie contact imperfect la cablurile si mufele din interior. Cablurile pompei se conecteaza parca tot cu mufe in partea interioara a capacului, o sa vezi cand o desfaci, sa umbli cu atentie, mecanismul e simplu, iti dai seama ce si cum sa faci cand il ai in fata. Sau poate e cum am spus initial, ceva fizic, o pietricica trecuta de filtru si care blocheaza rotita aceea zimtata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am reusit sa defac pompa dar tot batuta cu ciocanul.  Nu prindea pe nervurile piulitei si scapata plus ca piulita era bine intepenita.

Din pompa a curs ceva benzina mai neagra dar dupa cum se vede in sita nu este asa multa.

Am invartiti pompa cu o surubelnota mica si se misca liber..nu pare blocata. Rotita aceea zimtata pare o elice..probabil plimba benzina sa raceasca rotorul.

La cabluri e totul curat, are mufe si in interior si nu pare a fi contact imperfect.

O sa alimentez pompa la 12V sa vad daca invarte si revin. Dupa cum pare se cere inlocuita.

20210901_161050.jpg

20210901_160719.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 33 minute, Mike1alike a spus:

 La siguranta aceea nu ai ce umbla (apropo, in ce loc e la masina ta?), tu nu o poti decupla, daca lovesti puernic o groapa sau ceva de felul acesta, se decupleaza si atunci apesi pe buton ca sa o cuplezi din nou.

Siguranta e sub scaunul soferului in partea stanga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu diagnosticul.

Am pus pompa direct pe baterie, pe unde trage am bagat spray de curatat si pe tur iesea negreala, dar turatia motorului e haotica, variaza si chiar alimentat nu porneste ceea ce indica o problema la perii sau colector. Invartit manual se misca usor ca sa exclud ca il blocheaza ceva. 

Un cod pentru pomp de benzina? Am sunat la piese auto si mi-au zis ca se gasesc 3 pompe si nu stiu care e cea buna.

VIN: ZFA16900000222767

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, xf1ref said:

Am pus pompa direct pe baterie, pe unde trage am bagat spray de curatat si pe tur iesea negreala, dar turatia motorului e haotica, variaza si chiar alimentat nu porneste ceea ce indica o problema la perii sau colector. Invartit manual se misca usor ca sa exclud ca il blocheaza ceva. 

Aici nu se intelege prea clar ce ai facut... Ai testat motorasul acela, apoi ai pus totul la loc si motorul merge haotic?

Nici nu stiu daca e cu perii acel motoras, dar probabil e si poate s-au dezintegrat, aceea fiind negreala pe care ai vazut-o ca iasa. Inseamna ca intradevar trebuie sa inlocuiesti pompa. Corect intreaba colegul io-seicento, desfa-o din nou si verifica pe ea. Altfel, cam foarte greu gasesti. Piesa in sine ar trebui sa se gaseasca, dar daca nu ai codul, e greu.

Edited by Mike1alike

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, xf1ref a spus:

Un cod pentru pomp de benzina? Am sunat la piese auto si mi-au zis ca se gasesc 3 pompe si nu stiu care e cea buna.

VIN: ZFA16900000222767

Toate acele trei tipuri sunt compatibile, probabil ca diferenta consta in presiunea de combustibil furnizata.

Conform VIN-ului dat de tine intradevar sunt disponibile trei coduri, vezi poza de mai jos.

De asemenea, ca alternativa, este posibil sa gasesti de cumparat doar acel motoras la un pret mult mai mic decat o pompa intreaga, doar ca trebuie putin migalit ca sa-l inlocuiesti dar nu imposibil.

Coduri pompa.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 34 minute, io-seicento a spus:

Nu scrie codul de piesa pe pompa?

Scrie codul de la Siemens Vdo A2C53029724

Acum 17 minute, Mike1alike a spus:

Aici nu se intelege prea clar ce ai facut... Ai testat motorasul acela, apoi ai pus totul la loc si motorul merge haotic?

Scuze, sa ma exprim mai bine.

Am testat motorul electric al pompei alimentat direct la baterie. Tot asa l-am curatat cu spray dar turatia e haotica si de cateva ori nu s-a invartit deloc desi era alimentat la 12V.

Si eu cred ca toata negreala e de la perii. Voi reveni cu poze ca o sa disec motorul sa vad ce e in el.

Acum 12 minute, blueeies a spus:

De asemenea, ca alternativa, este posibil sa gasesti de cumparat doar acel motoras la un pret mult mai mic decat o pompa intreaga, doar ca trebuie putin migalit

E de migalit mult, furtunul ala ce vine de la motoras la corp e tare si nu l-am putut scoate. In plus mai este un fel de senzor, ca o capsula metalica conectat printr-o teava  metalica la corpul de plastic. Probabil de la varsta se misca teava aia si cand am tras a iesit din senzor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa cauti intai numai motorasul. La pret iesi mult mai bine si face aceeasi treaba. Numai sa gasesti. Ia-l pe al tau cu tine la un magazin depiese si compara cu ce au ei, chiar daca sunt pt alte marci. Important e sa ti se potriveasca la forma si ce se conecteaza la el, filtrul parca, sau el se conecteaza separat, in carcasa?! Apoi ansamblul functioneaza cum trebuie. Pompa baga benzina pe linie si imediat la iesirea din motoras ai valva de presiune, returul cum ar veni. Cand presiunea e mai mare de 3.5 bari, valva deschide si curge benzina inapoi in rezervor. Iar senzorul de care spui se detaseaza insa il poti pune la loc. Este flotorul si are in el senzorul care iti indica nivelul de combustibil din rezervor.

O pompa noua cu tot ansamblul cred ca e 400 si ceva de lei.

Edited by Mike1alike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ala este regulatorul de presiune.

Nu se merita sa schimbi pompa,furtunul la care este conectata se scoate foarte greu si nu ai sa reusesti dupa sa refaci legatura etansa.Daca pui furtun de cauciuc nu o sa reziste prea mult in rezervor.

O pompa noua este 239 lei

https://targuldepiese.ro/sistem-alimentare-cu-combustibil-fiat-panda-169_-1-2-169-axb11-169-axb1a-benzina-60-cai-era-775165a/17628/100717/tdpid-2118122/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.