Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

danielomihai

Probleme pornire

Recommended Posts

butonul acela inhibitor figurat pe schema apare cred la cutiile automate, ma gindeam ca poate e o problema de acolo.

 

sa iei in seama si asa ceva chiar daca pare ca masina ta nu are.

 

poti sa faci proba cind mai ramii in pana sa-i dai curent de la plus direct pe firul subtire de la electromotor.

 

daca asa porneste sa stii ca ai butonul  ala pe masina si ala iti face probleme.

 

Edited by gabimilo1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceleasi simptome le aveam pe mk1, pornire buna la rece dar ceva mai greoaie la cald, atunci nu am bagat de seama, ulterior am vandut masina.

As lua in considerare si ceva legat de sistemul de aprindere-injectie-admisie, Banuiesc si senzorul MAP (Manifold Absolute Pressure), conecteaza-te cu o interfata obd fie ea si bluetooth, acolo poti vedea valoarea indicata de senzorul MAP dar si altele. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi apare eroarea de la MAP cat si un senzor lambda pe care l-am schimbat, dar fenomenul produs nu are legatura cu galeria de admisie intrucat arborele cotit nu are puterea sa faca rotatia pistonului, de aceea cred ca e mai mult o problema a circuitului electric care ii fura alimentatia electromotorului.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://u1602.enginetroublecode.com/fiat-punto

 

eu zic sa faci prima data testele de care ti-am zis, adica atunci cind nu mai vrea sa dai curent de la ala masina   sau sa dai curent direct pe electromotor (asta daca electromotorul invirte anemic, ca si cum nu ar avea curent, asa cum am inteles eu de fapt).

daca e altfel e foarte posibil sa fie ce a zis colegul @blueeies, ar trebui vazut care e treaba cu senzorul map pentru ca si eroarea aceea cu u duce tot la senzorul ala.

 

atita timp cit ai erorile active va porni tot mai greu sau deloc.

 

incepe prima data cu verificarea firelor (asta se recomanda la depanare), apoi treci la schimbarea senzorului

vezi mai jos - fa exact in ordinea in care scrie la cauze posibile, de obicei sint firele sau senzorul, mai rar ecm

 

9.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 6 ore, MXPunto a spus:

PS. In momentul cand actionez cheia de contact (pe pornire) becurile de la bord se sting.Contactele de la bornele acumulatorului sunt montate corect si stranse. 

Am avut acum multi ani aceeasi problema la un Fiat Uno,problema a fost din bucsele electromotor mai exact cea dinspre pinion.

Cum zicea colegul mai sus si bateria ar putea fi de vina,dupa 5 ani o baterie sigur nu mai este in parametri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa încerc sa ii dau curent, poate direct pe Electromotor. Bateria încarcă cu 13,8v cu toate pornite, totuși s-ar putea sa aibă vreo celula arsa sau cv contact imperfect. Mulțumesc pentru sugestii, o sa revin cu detalii, poate cineva se mai joacă cu un Fiat de genu chiar și in 2020 și are aceeași problema ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bateria ok!! Am schimbat cu alta baterie, acelasi fenomen, am verificat electromotorul nu are nici o problema, la fel cablurile sunt ok.. Alte sugestii ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

de aici se intelege ca electromotorul invirte vioi, nu?

Deci iese din calcul, nu din cauza lui porneste greu.

 

atunci mergi pe verificat firele senzorului MAP si apoi schimbat senzorul daca firele sint bune (asta zice la eroare).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu ai controlat poti verifica si cablul dintre minus baterie si blocul motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cablu se pune aparatul de masura pe rezistenta intre borna si bloc motor,trebuie sa aiba cit mai aproape de zero.Am mai vazut pe net un video cu o problema asemanatoare si era ceva blocat pe cureaua de accesorii,alternator sau compresor aer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu as mai verifca si senzorii crankshaft, camshaft si knock, daca te intereseaza pot a pun o poza cu ecu si unde sint ei legati de el.

 

eventual legaturile lor (cablajele lor) de verificat.

as miza acum pe cel krankshaft, am citit despre motoare care porneau greu la cald si au gasit senzorul de pe volanta defect (se rezolva prin inlocuire - era motor de kangoo, si parea sa fie o problema cunoscuta).

 

chiar daca e marca diferita principiul e cam la fel, ma gindesc ca si defectele si eventual rezolvarile sint cam la fel ( am vazut la opel rezolvare de genul, sonda lambda , efect despre care am citit la renault si care de acolo a fost si la opel, simptom asemanator, noroc ca proprietarul (probabil ajuns la capatul rabdarii si fara solutie) s-a hotarit intr-un final sa verifice si aia si de acolo a fost).

Edited by gabimilo1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema la el este ca electromotorul invirteste foarte greu motorul cind este cald,la rece spune ca invirte bine.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma mai uit odata la simptomele de la kangoo poate n-am retinut

m-as bucura daca ar reveni cu info

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, da m-am gandit și la senzorul ala este chiar pe volanta, dar cel mai probabil după cum ma gândesc eu este alternatorul care are niște rulmenți cu bile și la cald se dilată și nu da voie la cureaua de alternator sa învârtă 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu cred ca se dilata atit de tare

masinile sint facute sa preia fare probleme asa ceva

Edited by gabimilo1

Share this post


Link to post
Share on other sites

uite - e drept ca nu zice ca ar invirti anemic.

 

3.JPG

4.JPG

Edited by gabimilo1
completare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.