Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

danielomihai

Probleme pornire

Recommended Posts

  Luni seara fiind -20 *C afara ,cand am ajuns acasa la 23 seara de la servici am trecut pe la masina sa ii "dau" o cheie ! A pornit la prima cheie  .. nu am probleme de genul ,este a doua iarna si masinuta  porneste fara probleme  :)  ..Voi a-ti intampinat probleme de genul baterie "moarta" ,pornire dificila etc ?


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inseamna ca ai o baterie buna. Linea are o baterioara mica si patrata de 40 si ceva de A, dar totusi porneste fara probleme majore. Cel mai greu a fost acum 2 ani la -25* cand am avut emotii, nejustificate insa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cand am cumparat masina am luato cu o baterie de 20A :o si anu trecut in noiembrie am schimat bateria si nu am probleme cu pornitu :D saptamana trecuta cand erau -20 si ceva de grade a pornit la prima cheie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari tuturor!

 

Cu ocazia primului meu reply pe fiatfan vreau sa va spun ca m-a lasat bateria,o baterie Varta Blue Dynamic de 60 Ah cumparata in nov.2009 de la AutoVit.Am lasat masina vreo 10 zile in parcarea locului de munca,nici macar inchiderea centralizata nu s-a mai deschis.Vechea baterie,tot o Varta Blue Dynamic,dar de 55 Ah care era pe masina in momentul achizitionarii(2007) si-a facut datoria fara probleme(am lasat masina si o luna in parcare si tot a pornit la prima cheie).

 

Initial m-am gandit sa cumpar un redresor(nu am gasit nicaieri:Carrefour Vitan,Auchan,Cora Pantelimon,Bricostore) si sa incarc acasa bateria,dar marea majoritate a cunoscutilor mi-au recomandat s-o duc la service Varta(Bumbas SRL,undeva pe Str.Masina de Paine 49-51) cu recomandarea sa nu mentionez de stationarea de 10 zile.Am inteles ca o stationare de cca 10 zile chiar in conditii extreme (-20'C) nu ar fi trebuit sa descarce in totalitate o baterie de 3 luni vechime (cauze posibile cica ar fi caderea pastei izolatoare si chiar un scurt circuit intre elementi).Maine,luni,cel tarziu marti voi duce bateria la service.Am sa va tin la curent cu evolutia situatiei...

 

Numai bine!

post-21-13233452087527_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este totusi o baterie noua... Pornesc bateriile mai vechi dupa perioade mai mari de stationare. Cred ca are o problema cu concentratia de acid...

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut

dupa cum scrie si in carte, pentru perioade mai indelungate in care nu este folosita masina este indicat sa dai jos bateria de pe masina, in special iarna.Eu am pe masina bateria originala, are aprox 9 ani.Mi-a facut prob doar o singura data saptamana trecuta cand am pornit masina dupa 3 zile si era -16 -18 grade afara, a pornit de abia la a 3-a cheie, in rest e super ok nu am probleme cu ea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare nu am mai aparut de demult pe aici din cauza serviciului foarte solicitant . De curand mi-am achizitionat inca un fiat punto din 2000 1,2 8v, merge impecabil si sunt multumit de el doar ca porneste un pic mai greu. De cand a venit frigul nu mai porneste singura adica fara sa o accelerez. Deci problema sta in felul urmator...incerc sa pornesc masina invart cheia porneste dupa ce invarte de 3-4 ori motorul si in 2-3 secunde se opreste. ca sa reusesc sa o pornesc tin pedala jumate apasata si dupa ce invarte de 3-4 ori motorul porneste dar cu trepidatii, dupa 5-6 secunde cu pedala apasata isi revine la normal daca il opresc imediat face la fel dar dupa ce motorul este cald porneste fara ajutor . mi-am luat o interfata de diagnoza si imi apare o eroare P0460 - fuel level sensor .am schimbat pompa de benzina si bujiile dar tot la fel face ,in bord imi indica corect nivelul de benzina din rezervor. nu stiu ce as putea face, am verificat senzorul de nivel din pompa cu un ohmetru si functioneaza corect. din schemele electrice pe care le detin(manualul de service fiat si autodata) acel senzor nu merge in ECM ci se opreste in bord. Ce sfat imi dati. Apropo ptr cei din Brasov sau care trec prin Brasov ma ofer gratis ptr o scanare de erori. ECM, ABS sau Airbag

post-182-0-13009300-1356299428_thumb.jpg


ocoleste groapa sa nu iti pice roata.... si ai mare grija la taximetristi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am curatat clapeta de acc si tot degeaba. Mai sap ,iar pana atunci va doresc un calduros

LA MULTI ANI!!!


ocoleste groapa sa nu iti pice roata.... si ai mare grija la taximetristi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, sa nu ai probleme cu electromotorul... daca ai avea drum prin Bucuresti sa treci pe la proca, problemefiat.ro! Le poti da telefon sa ii intrebi sau sa postezi in forum la ei! La Multi Ani si multa sanatate!


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai reparat?

ce a avut?

hai sa iti spun patania mea.... eu am un punto 1.9 jtd de 63kw/86cp din 2002(deci...un motorinar)

la mine, se opreste in timpul mersului(dar , doar la relantiu-cand sunt oprit la semafor sau imediat dupa ce am pornit-o).

am pus-o pe tester si arata...MODUL PRESIUNE DIESEL.

habar nu am ce inseamna asta. dar...m-am uitat pe internet si se pare ca ar fi ceva senzori de...presiune

partea proasta e ca nu stiu unde dracului sa imi arunc ochiul meu de "profesor" ptr a vedea ce are

(o fi pe rampa??? o fi pe pompa de motorina din rezervor??? o fi o simpla reglare a....)

habar nu am

deocamdata merg cu ea asa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu la diesel, dar pe benzina s-a rezolvat cu o curatare si recalibrare a clapetei de acceleratie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema respectiva am intampinato si eu ... dat fiind faptul ca masina e din 2000, pompa de benzina e buba ... verifica cu un debitmetru pe conducta ... sau ... pune o diagnoza :D ... se schimba pompa cu tot cu filtrele aferente capsulate intr-un cilibdru, o gasesti rabatand bancheta din spate, desuruband 3 suruburi ale unui capac negru, apoi scoti furtumele, si cablurile(o mufa) de alimentare, si prin desfiletare desfiletezi acel cilindru care il vei inlocui cu unul nou ... vei observa ca masina va porni la sfert si vei avea un consum de carburant mai mic ... multa bafta !

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Am schimbat pompa de benzina de pe o masina care pornea la sfert, am schimbat senzorul de turatie , corpul cu clapeta de acceleratie si tot asa face. Mai are o problema in sensul ca nu prea ii place la relanti cu AC pornit. sta subturata la 650-700 ture si daca nu o accelerez mai mai mai tare la plecarea de pe loc moare motorul. in mers nu face probleme doar ca nu mai are putere :)(motor mic). Din cand in cand daca merg mai subturat (schimbat sub 2500 rpm)da in nas cam urat. Urmeaza sa merg la un mecanic sa vada daca nu e sarita distributia. Daca tot asa face mai ramane singurul lucru, sa nu fie centrala de injectie. In 2008 a fost reparata si poate nu au reparat-o cum trebuie. Am observat in fiat ecu scan o anomalie la bobine sunt tensiuni diferite rau pe cilindri.o sa incerc sa fac un print screen sa va arat. Cu Fiat  :nono:  te plictisesti niciodata :))


ocoleste groapa sa nu iti pice roata.... si ai mare grija la taximetristi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut tuturor eu am un punto din 2002 1, 9jtd problema me e ca la mine porneste dar mi se opreste in mers apoi nu porneste decit dupa ce ast citeva secunde practic nu se mai aude pomp a din rezervor am schimbato dar aceeasi problema am fost la tester si da ceva de presiune la pompa de inalta am schimbato si pe aceea si tot degeaba nu stiu ce sai mai fac daca are cineva vreo ideee sa ma ajute si pe mine multumesc anticipat

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam tarziu dar....am revenit

Vis-a-vis de aceasta problema, se pare ca este vb de senzor presiune diesel de pe rampa de injectoare.

La mine , aceasta piesa, are codul 0281002405 / 97128 004643 bosch.

Nou nout ar fi intre 650 si 950 lei. Nu cred ca am sa dau atatia bani ptr acest senzor, asadar il voi cumpara de la SH unde am gasit un pret de 100-250 lei(deocamdata sunt....paduche-pana de bani- si voi mai astepta)

Cand il voi schmba , voi reveni cu amanunte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut dețin un Fiat punto, și astăzi de dimineață când am vrut sa pornesc motorul am constatat ca nu mai pot învârti cheea în contact, cum pot rezolva problema, am încercat sa apăs cheamă și sa învârt volanul dar fără succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am avut probleme cu contactul, am urmat pasii din filmul de mai jos si am rezolvat problema.

Desi in filmare este vorba de contactul de la un Grande Punto, procedura este similara si la Punto 188.

Uite aici: 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Buna ziua.
Sunt posesorul unui Fiat Punto 1.2 16 V Sporting, an 2001. Am cumparat acest Fiat in anul 2006. Motorul si transmisia functioneaza f.bine. Pornirea la rece f.buna. Acumulator nou. Cand motorul este cald apare o problema la pornire si anume are aceleasi simptome cand ar fi slab acumulatorul sau electromotorul ar avea probleme. Motorul porneste daca demarorul reuseste sa invarta motorul de 2-3 ori. Nu este aprins martor la bord. Incarcarea este in parametri.
Va cer o sugestie in legatura cu aceasta problema
Multumesc
PS. In momentul cand actionez cheia de contact (pe pornire) becurile de la bord se sting.Contactele de la bornele acumulatorului sunt montate corect si stranse. Acum cateva saptamani m-a lasat in peco a trebuit sa o imping ca sa porneasca, dar totusi dupa ce porneste nu are nici o problema!!
Edited by MXPunto

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,

 

e posibil (dar nu obligatoriu) sa ai probleme la electromotor, poti verifica si acolo stringerea cablurilor pe borne.

 

ca defect la electromotor - perii (carbuni) uzati sau bucsi uzate (in cazul in care are bucsi)

 

ce banuiesc eu ca se intimpla - bucsi uzate care permit rotorului sa frece de stator.

 

eu as da jos electromotorul pentru verificare, daca tot e dat jos - inlocuit carbuni + bucsi + curatire de eventualul praf de carbune depus (macar suflat cu aer comprimat).Asa scapi si de banuiala ca electromotorul are o problema.

 

cind mai face incearca sa pornesti cu curent de la alta masina. daca asa porneste nu e electromotorul ci bateria (chiar noua) sau alternatorul (cum ai verifcat ca incarca?)

 

in acest moment, dupa simptome,  pare mai degraba baterie cu probleme sau contact imperfect.

 

verifica cu curent luat de la alta masina.

 

 

 

 

stingere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, electromotorul l-am schimbat (am uitat sa mentionez) iar daca ar fi bateria, de ce nu ar avea problema asta si la pornirea la rece? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca bateria e noua, probabil  reuseste cit sta in repaus sa adune suficienta energie cit sa porneasca motorul, apoi dupa pornire daca ai probleme cu incarcarea merge totul pe ea si o consuma .

 

asta e ce banuiesc acum.

 

caut schema de la pornire si o postez, poate mai are veeun releu intermediar, desi daca era asa si avea releul ala probleme...s-ar fi vazut la prima pornire.

 

daca e o problema la contactul cu cheie pe pozitia de pornit?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

uite schema

vad ca apare un buton acolo, nu stiu la ce se refera, denumirea este starter inhibitor...

 

fiind figurat cu linie punctata din cite stiu nu apare la toate modelele

 

dar nu-i stiu rolul, mai caut si eu.

 

poate intervine intre timp cineva care stie mai multe.

 

 

5.JPG

6.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bateria are 5 ani, s-ar putea sa fie problema de la ea deoarece doar e responsabila cu actionarea asupra electromotorului. Cand am cumparat masina ea avea aceeasi problema insa avea o alta baterie. Dupa ce am schimbat-o, o perioada s-a linistit dar dupa iarasi a inceput sa aiba problema aceasta. O alta banuiala ar fi chiar calculatorul de bord, dar ma indoiesc.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

e posibil bateria, 5 ani cred ca si-a facut traiul.

acolo cred ca e figurat contactul.

 

 

7.JPG

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.