Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

danielomihai

Probleme la pornire și la ralanti

Recommended Posts

  Luni seara fiind -20 *C afara ,cand am ajuns acasa la 23 seara de la servici am trecut pe la masina sa ii "dau" o cheie ! A pornit la prima cheie  .. nu am probleme de genul ,este a doua iarna si masinuta  porneste fara probleme  :)  ..Voi a-ti intampinat probleme de genul baterie "moarta" ,pornire dificila etc ?


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inseamna ca ai o baterie buna. Linea are o baterioara mica si patrata de 40 si ceva de A, dar totusi porneste fara probleme majore. Cel mai greu a fost acum 2 ani la -25* cand am avut emotii, nejustificate insa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cand am cumparat masina am luato cu o baterie de 20A :o si anu trecut in noiembrie am schimat bateria si nu am probleme cu pornitu :D saptamana trecuta cand erau -20 si ceva de grade a pornit la prima cheie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari tuturor!

 

Cu ocazia primului meu reply pe fiatfan vreau sa va spun ca m-a lasat bateria,o baterie Varta Blue Dynamic de 60 Ah cumparata in nov.2009 de la AutoVit.Am lasat masina vreo 10 zile in parcarea locului de munca,nici macar inchiderea centralizata nu s-a mai deschis.Vechea baterie,tot o Varta Blue Dynamic,dar de 55 Ah care era pe masina in momentul achizitionarii(2007) si-a facut datoria fara probleme(am lasat masina si o luna in parcare si tot a pornit la prima cheie).

 

Initial m-am gandit sa cumpar un redresor(nu am gasit nicaieri:Carrefour Vitan,Auchan,Cora Pantelimon,Bricostore) si sa incarc acasa bateria,dar marea majoritate a cunoscutilor mi-au recomandat s-o duc la service Varta(Bumbas SRL,undeva pe Str.Masina de Paine 49-51) cu recomandarea sa nu mentionez de stationarea de 10 zile.Am inteles ca o stationare de cca 10 zile chiar in conditii extreme (-20'C) nu ar fi trebuit sa descarce in totalitate o baterie de 3 luni vechime (cauze posibile cica ar fi caderea pastei izolatoare si chiar un scurt circuit intre elementi).Maine,luni,cel tarziu marti voi duce bateria la service.Am sa va tin la curent cu evolutia situatiei...

 

Numai bine!

post-21-13233452087527_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este totusi o baterie noua... Pornesc bateriile mai vechi dupa perioade mai mari de stationare. Cred ca are o problema cu concentratia de acid...

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut

dupa cum scrie si in carte, pentru perioade mai indelungate in care nu este folosita masina este indicat sa dai jos bateria de pe masina, in special iarna.Eu am pe masina bateria originala, are aprox 9 ani.Mi-a facut prob doar o singura data saptamana trecuta cand am pornit masina dupa 3 zile si era -16 -18 grade afara, a pornit de abia la a 3-a cheie, in rest e super ok nu am probleme cu ea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare nu am mai aparut de demult pe aici din cauza serviciului foarte solicitant . De curand mi-am achizitionat inca un fiat punto din 2000 1,2 8v, merge impecabil si sunt multumit de el doar ca porneste un pic mai greu. De cand a venit frigul nu mai porneste singura adica fara sa o accelerez. Deci problema sta in felul urmator...incerc sa pornesc masina invart cheia porneste dupa ce invarte de 3-4 ori motorul si in 2-3 secunde se opreste. ca sa reusesc sa o pornesc tin pedala jumate apasata si dupa ce invarte de 3-4 ori motorul porneste dar cu trepidatii, dupa 5-6 secunde cu pedala apasata isi revine la normal daca il opresc imediat face la fel dar dupa ce motorul este cald porneste fara ajutor . mi-am luat o interfata de diagnoza si imi apare o eroare P0460 - fuel level sensor .am schimbat pompa de benzina si bujiile dar tot la fel face ,in bord imi indica corect nivelul de benzina din rezervor. nu stiu ce as putea face, am verificat senzorul de nivel din pompa cu un ohmetru si functioneaza corect. din schemele electrice pe care le detin(manualul de service fiat si autodata) acel senzor nu merge in ECM ci se opreste in bord. Ce sfat imi dati. Apropo ptr cei din Brasov sau care trec prin Brasov ma ofer gratis ptr o scanare de erori. ECM, ABS sau Airbag

post-182-0-13009300-1356299428_thumb.jpg


ocoleste groapa sa nu iti pice roata.... si ai mare grija la taximetristi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am curatat clapeta de acc si tot degeaba. Mai sap ,iar pana atunci va doresc un calduros

LA MULTI ANI!!!


ocoleste groapa sa nu iti pice roata.... si ai mare grija la taximetristi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, sa nu ai probleme cu electromotorul... daca ai avea drum prin Bucuresti sa treci pe la proca, problemefiat.ro! Le poti da telefon sa ii intrebi sau sa postezi in forum la ei! La Multi Ani si multa sanatate!


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai reparat?

ce a avut?

hai sa iti spun patania mea.... eu am un punto 1.9 jtd de 63kw/86cp din 2002(deci...un motorinar)

la mine, se opreste in timpul mersului(dar , doar la relantiu-cand sunt oprit la semafor sau imediat dupa ce am pornit-o).

am pus-o pe tester si arata...MODUL PRESIUNE DIESEL.

habar nu am ce inseamna asta. dar...m-am uitat pe internet si se pare ca ar fi ceva senzori de...presiune

partea proasta e ca nu stiu unde dracului sa imi arunc ochiul meu de "profesor" ptr a vedea ce are

(o fi pe rampa??? o fi pe pompa de motorina din rezervor??? o fi o simpla reglare a....)

habar nu am

deocamdata merg cu ea asa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu la diesel, dar pe benzina s-a rezolvat cu o curatare si recalibrare a clapetei de acceleratie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema respectiva am intampinato si eu ... dat fiind faptul ca masina e din 2000, pompa de benzina e buba ... verifica cu un debitmetru pe conducta ... sau ... pune o diagnoza :D ... se schimba pompa cu tot cu filtrele aferente capsulate intr-un cilibdru, o gasesti rabatand bancheta din spate, desuruband 3 suruburi ale unui capac negru, apoi scoti furtumele, si cablurile(o mufa) de alimentare, si prin desfiletare desfiletezi acel cilindru care il vei inlocui cu unul nou ... vei observa ca masina va porni la sfert si vei avea un consum de carburant mai mic ... multa bafta !

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Am schimbat pompa de benzina de pe o masina care pornea la sfert, am schimbat senzorul de turatie , corpul cu clapeta de acceleratie si tot asa face. Mai are o problema in sensul ca nu prea ii place la relanti cu AC pornit. sta subturata la 650-700 ture si daca nu o accelerez mai mai mai tare la plecarea de pe loc moare motorul. in mers nu face probleme doar ca nu mai are putere :)(motor mic). Din cand in cand daca merg mai subturat (schimbat sub 2500 rpm)da in nas cam urat. Urmeaza sa merg la un mecanic sa vada daca nu e sarita distributia. Daca tot asa face mai ramane singurul lucru, sa nu fie centrala de injectie. In 2008 a fost reparata si poate nu au reparat-o cum trebuie. Am observat in fiat ecu scan o anomalie la bobine sunt tensiuni diferite rau pe cilindri.o sa incerc sa fac un print screen sa va arat. Cu Fiat  :nono:  te plictisesti niciodata :))


ocoleste groapa sa nu iti pice roata.... si ai mare grija la taximetristi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut tuturor eu am un punto din 2002 1, 9jtd problema me e ca la mine porneste dar mi se opreste in mers apoi nu porneste decit dupa ce ast citeva secunde practic nu se mai aude pomp a din rezervor am schimbato dar aceeasi problema am fost la tester si da ceva de presiune la pompa de inalta am schimbato si pe aceea si tot degeaba nu stiu ce sai mai fac daca are cineva vreo ideee sa ma ajute si pe mine multumesc anticipat

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam tarziu dar....am revenit

Vis-a-vis de aceasta problema, se pare ca este vb de senzor presiune diesel de pe rampa de injectoare.

La mine , aceasta piesa, are codul 0281002405 / 97128 004643 bosch.

Nou nout ar fi intre 650 si 950 lei. Nu cred ca am sa dau atatia bani ptr acest senzor, asadar il voi cumpara de la SH unde am gasit un pret de 100-250 lei(deocamdata sunt....paduche-pana de bani- si voi mai astepta)

Cand il voi schmba , voi reveni cu amanunte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci nu stiu de unde sa incep.... am masina de 4 ani fiat punto 3 1.2 8v decembrie 2005..... am schimbat carcasa de la clapeta de acceleratie am claibrato am luat bujii noi fisele au 6-7 luniii la bobina nu am umblat. pornesc motoru la sfert de cheie porneste frumos dupa vreo 30 sec se auto ineaca si ce credeti moare...... am plecat cu ea intro mica proba merge perfect in turatie dar cand o las la relantiu moare suspect.... oare dc? imi poate spunde cineva? va rog urgent chiam nu mai stiu ce sa ii fac de o sapt jumate ma chinui cu ea cu mecanic universal si cu mecanic specializat fiat..... nu da nici o eroare nu da nimik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca in turatie masina se comporta bine si face problema doar la relanti, eu as suspecta supapa reglaj mers in gol, acel motoras pas cu pas, si nu ar fi rau sa cureti si senzorul rotatie arbore cotit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut dețin un Fiat punto, și astăzi de dimineață când am vrut sa pornesc motorul am constatat ca nu mai pot învârti cheea în contact, cum pot rezolva problema, am încercat sa apăs cheamă și sa învârt volanul dar fără succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua grup!

 

Detin un Fiat punto 1.2 8v 60 CP An: 2002, Euro: 4. Masina in mers se comporta regulamentar, trage, nu mai da in nas (acu 2 saptamani imi dadea si am schimbat clapeta de acceleratie cu una de la dezmembrari) insa, la relanti inca imi tremura, tremura putin se opreste din tremurat si apoi incepe iar(numai la relanti, cand astept la semafor sau stationez), uneori mai tare alteori mai putin. Am schimbat urmatoarele: fise, bobine, bujii, clapeta de acceleratie, pe diagnoza nu da nici o eroare.. Am scos injectoarele si le-am curatat..

In unele dimineti se aude putin o bataie de tacheti si mai are un pornirea mai grea se tureaza la 1500rpm pt 2 sec scade sub 900 iar urca si tot asa, parca se ineaca si dupa vreo 10-15 secunde isi revine... Cu o luna in urma imi tremura numai cand se incalzea motorul, cat era motorul rece nu se simtea de loc tremuratul.. Va rog daca stiti vreo unul ce ar putea sa  aiba sa ma ajutati si pe mine ca nu mai stiu ce sa-i fac...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut si eu o problema asemanatoare si s-a rezolvat cu schimbarea senzorului de la clapeta acceleratie.Daca ai tester conecteaza-l si atunci cind incepe sa nu mai tina relantiul sau sa se tureze singura urmareste parametrii de la clapeta acceleratie la relanti pedala trebuie sa aiba zero grade.Tot pe tester vezi ce valoare ai la senzorul MAP,la relanti trebuie sa fie in jur de 30.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va mulțumesc pt raspuns, am sa-i mai verific pe diagnoza sa vad ce imi mai da, dar, cand am mentionat ca am schimbat clapeta, am schimbat-o cu tot cu senzor cu una de la dezmembrari.. Mai are vreun rost sa iau un senzor nou?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut si eu la fel ca tine,cumparat clapeta pus pe masina,dupa o saptamina tot raminea accelerata pus pe tester cind se manifesta problema,motor la relanti clapeta arata 3-4 grade.Pune pe tester si vezi ce valori are clapeta la relanti daca nu este zero ai probleme ori cu senzorul ori mufa care intra in senzor nu face contact bine.Senzor se gaseste si costa 80 lei pe magnetti marelli.O clapeta noua stiu ca era in jur de 500 lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am sa verific in weekend, insa la mine nu ramane turata, sunt vibratiile la relanti care imi ridca semne de intrebare, tind sa cred dupa ce am mai citit pe internet un articol cu simptome similare ca sunt sondele lambda.. ("Defectarea sondei duce la funcţionarea anormală a motorului. Simptomele unei sonde lambda defecte pot fi: creşterea consumului de combustibil, apariţia vibraţiilor când motorul este la relanti, oprirea motorului, turaţie instabilă sau foarte ridicată, accelerări slabe sau discontinue ale motorului. ") site: https://www.promotor.ro/masini-noi/dosar-analize/simptome-care-anunta-probleme-cu-sonda-lambda.-martorul-din-bord-care-indica-defectiunea-17369377 mie la relantiu doar uneori cand ii dau cheie se tureaza si se detureaza, dupa ce merg cu ea relantiul sta fix la 900 rpm, si se simt in bancheta niste vibratii, in rest masina trage fara probleme, doar ca la plecare daca nu-i dau sprituri are o intarziere cand apas pe acceleratie si asta mi-a atras atentia in articolul citit la care am pus linkul mai sus..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baga testerul si vezi ce zice.Nu stiu la Punto cum este dar la mine la Panda turatia de relanti cu motorul cald este la 750.Urmareste si ce presiune ai la MAP.Daca banuiesti sonda lambda incearca sa o decuplezi si vezi daca mai vibreaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.