Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Diomet

Electromotor, probleme la pornire, în mers, și la ralanti

Recommended Posts

Pe vremea cand aveam Punto HLX 1.2 16V, m-am trezit ca masina nu urca mai sus de 3000rpm si nici mai sus de 120km/h cu toate ca apasam cu incredere acceleratia.

 

Am facut o vizita la AutoPerugia unde mi-au facut o estimare de 28 mil in care se schimbau injectoarele, pompele de injectie si benzina si nu mai stiu ce.

 

Problema si rezolvarea insa erau mult mai simple. Aveam injectoarele infundate din cauza benzinei proaste de la OMV (si alimentam numai cu Carrera 100). Le-am curatat la un service situata in Pantelimon, undeva in spate la Cora si m-a costat 1,2 mil, adica exact cat era capacitatea motorului. Pentru cei interesati pot da un numar de telefon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Aceeasi problema o am eu acum ,oscileaza la relanti si este cam puturoasa! Am schimbat prima data fisele , bujiile, curatat clapeta de acceleratie si calibrata pe tester, am schimbat personal si bobina de inductie... concluzie ? Nimic.. tot asa, oscileaza la relanti, dai cu aditivi de injector (metabond) si nici o schimbare !! Cu ajutorul tau o sa ma duc la service-ul din Pantelimon unde m-ai trimis sa imi curat injectoarele .. 


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Luni seara fiind -20 *C afara ,cand am ajuns acasa la 23 seara de la servici am trecut pe la masina sa ii "dau" o cheie ! A pornit la prima cheie  .. nu am probleme de genul ,este a doua iarna si masinuta  porneste fara probleme  :)  ..Voi a-ti intampinat probleme de genul baterie "moarta" ,pornire dificila etc ?


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inseamna ca ai o baterie buna. Linea are o baterioara mica si patrata de 40 si ceva de A, dar totusi porneste fara probleme majore. Cel mai greu a fost acum 2 ani la -25* cand am avut emotii, nejustificate insa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cand am cumparat masina am luato cu o baterie de 20A :o si anu trecut in noiembrie am schimat bateria si nu am probleme cu pornitu :D saptamana trecuta cand erau -20 si ceva de grade a pornit la prima cheie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari tuturor!

 

Cu ocazia primului meu reply pe fiatfan vreau sa va spun ca m-a lasat bateria,o baterie Varta Blue Dynamic de 60 Ah cumparata in nov.2009 de la AutoVit.Am lasat masina vreo 10 zile in parcarea locului de munca,nici macar inchiderea centralizata nu s-a mai deschis.Vechea baterie,tot o Varta Blue Dynamic,dar de 55 Ah care era pe masina in momentul achizitionarii(2007) si-a facut datoria fara probleme(am lasat masina si o luna in parcare si tot a pornit la prima cheie).

 

Initial m-am gandit sa cumpar un redresor(nu am gasit nicaieri:Carrefour Vitan,Auchan,Cora Pantelimon,Bricostore) si sa incarc acasa bateria,dar marea majoritate a cunoscutilor mi-au recomandat s-o duc la service Varta(Bumbas SRL,undeva pe Str.Masina de Paine 49-51) cu recomandarea sa nu mentionez de stationarea de 10 zile.Am inteles ca o stationare de cca 10 zile chiar in conditii extreme (-20'C) nu ar fi trebuit sa descarce in totalitate o baterie de 3 luni vechime (cauze posibile cica ar fi caderea pastei izolatoare si chiar un scurt circuit intre elementi).Maine,luni,cel tarziu marti voi duce bateria la service.Am sa va tin la curent cu evolutia situatiei...

 

Numai bine!

post-21-13233452087527_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este totusi o baterie noua... Pornesc bateriile mai vechi dupa perioade mai mari de stationare. Cred ca are o problema cu concentratia de acid...

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut

dupa cum scrie si in carte, pentru perioade mai indelungate in care nu este folosita masina este indicat sa dai jos bateria de pe masina, in special iarna.Eu am pe masina bateria originala, are aprox 9 ani.Mi-a facut prob doar o singura data saptamana trecuta cand am pornit masina dupa 3 zile si era -16 -18 grade afara, a pornit de abia la a 3-a cheie, in rest e super ok nu am probleme cu ea

Share this post


Link to post
Share on other sites

am patit inainte de sarbatori, am facut aproape plinul si nu a durat 10Km si am simtit ca masina e mai puturoasa.A 2-a zi am mai facut ceva Km si am observat cu stupoare ca pedala de acceleratie era blana iar eu nu depaseam 80-90 Km/H.

:((

Am facut o grama de drumuri sa golesc rezervor, apoi am schimbat si bujiile iar acum merge ca noua :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

de obicei nu prea sunt indicate nici un fel de substante si aditivi pentru motor.. cand sunt astfel de probleme majoritatea sunt de la buji/fise sau calitatea carburatului .. acum depinde si cum se merge cu masina.. la mine nu prea are timp sa se puna mizerie pe injectoere.. ca iese numai la viteza maxima... MAXIM am spus :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu tre sa-i fac acelasi lucru...sa vad fisele si bujiile ce e de capu lor :D si dak zici ca ai curatzat injectoarele si e fresh..atunci o sa vreau si eu nr tipului si detalii cu locatia :)

thx

 

Respect for Punto!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vali 0721577051. Pe drumul din spatele Cora Pantelimon, cel ce duce de la Republica spre Cora, intri pe un drum ce duce pe langa o cladire mare, nou construita. Treci de niste hale si parcari mari pe stanga si numeri 4 laterale spre stanga. La a 4-a faci stanga si ai sa vezi 4 garaje cu obloane albe, 2 mari si 2 mai mici.

 

Acolo mi-am curatat eu la punto injectoarele si am scapat de mers in suturi, de omorarea acceleratiei si turatiei.

 

Pretul a fost de 1,2 mil lei vechi, adica exact cat capacitatea motorului, asa am inteles ca se calculeaza

Share this post


Link to post
Share on other sites

aceeasi problema mers in "salturi" plus un zgomot 'bazait' ciudat in rezervor, sa fie pompa de benzina infundata? mentionez ca problema a aparut la o saptamana  dupa un plin pana la refuz.

se poate scoate pompa din rezervor pentru curatarea filtrului? daca "da" cum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Salut si bine ai venit printre noi !!  :P Poate fi mai multe cauze ..filtru de benzina nu avem iti spun de pe acum  :)) ,exista doar o sita atat si nimic mai mult ; pompa da....la ce benzina minunata avem noi ... "mersul in suturi" poate fi si de la fise ,bujii etc... daca acest sindrom persisita ,parerea mea este sa treci pe la un tester sa vezi ce ai ..eu am fost dupa o aventura si bani cheltuiti aiurea pe bobina de inductie, bujii si curatat clapeta -calibrata pe tester...nu da nici o eroare testerul ..totul este ok ..mi s-a spus ca am catalizatorul infundat si ca trebuie sa ii bag benzina buna si sa o "alerg" un pic ....acum depinde de unde bagi si benzina ..eu am bagat o perioada de la Lukoil si de atunci incepuse sa imi faca figuri ..am trecut pe 95 de la Petrom si este ok ...


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! mersi  de urare si sfaturi ::)!

Deci sa nu mai insist pe cutiuta neagra de desupra rotii dreapta spate ( credeam ca acolo e vreun filtru). Azi a aprut si motorasul galben de pe bord :-\ dupa ce am pornit AC. Ultimul plin l-am facut de la  un Petrom pe Bd Timisoara. Un prietem ma sfatuia sa iau un aditiv de benzina (ceva pt curatare). Stie cineva o marca mai de soi si cu rezultate in carca? exclus Metabond (o fi bun da' costa o gramada).

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) Oscilatie ralanty

Teorie:

dupa decuplare soc indiferent de varianta de motorizare turatia sta la 800rpm.

Daca exista consumatori, majori  gen city sau AC creste la 1000rpm.

Situatii:

a) imediat dupa pornire, la cald, fluctueaza ralantyul sub 800rpm- probleme incarcare, baterie slabita

Test: pornire cu toti consumatorii si repetat fara consumatori Trebuie sa fie diferente majore.

;) fluctuatie ralanty la apasarea pedalei de frina-probleme circuite vacum

c) fluctuatie ralanty la calcare ambreiaj- presul de sub pedala sau alte incalatari ca de obicei :D nu se debraiaza complect

 

2) Oscilatie turatie pe plaja 1000-1500 rpm -clapeta de acc depuneri, trebuie curatata.

3) Oscilatie "cade in bot", in mers indiferent de turatie dar preponderent peste 2200, bec martor motor aprins sau pilpiie, probleme aprindere fisa-scurt, bobina defecta bujii uzate. sau probleme la ansamblul de transmisie. (disc ambreiaj placa presiune, cap planetara)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Am avut si eu probleme cu variatia turatiei. Am curatat clapeta acceleratie, schimbat ecu, verificat fise bujii, verificat si curatat toate contactele...nimic. Problema pana la urma a fost de la pompa de benzina si supapa bypass/motoras pas cu pas/ motoras mers in gol am intalnit piesa sub mai multe denumiri. Sper sa va fie de folos.

Acum de o zi s-a aprins in bord becul de la injectoare....si nu mai trage ca inainte de la 3000 de ture in sus parca e innecata insa am mers cu ea pana la 120 130 dar a accelerat foarte greu. Urmeaza sa ma duc cu ea sa o pun pe teester...dar cel mai sigur e dus vre-un injector :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Salutare si bun venit printre noi !  :( .. Cel mai bine afli pe tester, intr-adevar.. la mine spun mecanicii ca am catalizatorul infundat, tot am "forjat-o" in ultima perioada si nimic.. pana la urma cred ca o sa ii pun un catalizator nou, sport..  Din pacate patim destul de des asemena dificultati si datorita benzinei foarte proaste de la noi !


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Am facut rost de sonda lambda.. urmeaza sa ajunga si o voi monta.. abia astept.. un test, o diagnoza si masinuta mea va consuma foarte putin :))


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Din USA.. noua.


www.clublancia.ro

Lancia Flavia Berlina - 1,5 boxer (aluminium engine) 1963

Lancia Lybra - 1,8 16V (V.V.T) 2001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, in legatura cu aceasta problema vreau sa spun si eu ca i-mi vibreaza putin motoru la relanti, nu am observat oscilatii a turomerului ....probabil o ardere incompleta...dupa ce am schimbat ECU am martorul de la motor aprins  :( , sonda de dupa catalizator imi merge rau....e posibil sa consum mai mult decat e normal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.