Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

CV-03-BRF

Coduri IMA injectoare motor 1.3 multijet euro 4

Recommended Posts

Va salut. Incerc sa va expun patania mea cu niste injectoare. Masina prezenta o oarecare lipsa de vlaga, la mers subturat ( accidental ) trebuia imediat sa cobor o treapta de viteza in jos. Motorul  prezenta in sarcina un tacanit asemanator cu cel al avansului de la motoarele pe benzina, si in mers  in zgomot ca si cum ar vibra un element in bataia vantului sau ai merge cu viteza cu geamul lasat. Primul lucru ... am trecut la verificarea debitului de retur.  Ma scos tevile de retur si am montat in locul lor niste furtunase de perfuzie la  care am atasat 4 seringi  cu pistonul tras la maxim  si o mica gaura  in peretele din apropierea cursei finale a pistonului. Am pornit motorul si in cateva secunde am avut in 3 seringi cca 1 cm volum iar in cea de a 4 cca 2 cm volum.  Este testul clasic de verificare a debitului injectoarelor, doar ca am folosit seringi mari ca  eprubete  gradate. Mare atentie ca trebuie sa presati cu degetul  furtunul de retur  pentru ca pe acelasi treaseu functioneaza si  returul de la pompa de inalta.  Am dus injectoarele la curatat la o firma specializata din Brasov si  mi s-a comunicat telefonic ca 2 injectoare au generat coduri IMA , la un injector duza nu era in parametri ( debit mic ) iar la celalat scapa pe retur mai multa motorina. Oferta de reparare urma sa o primesc a doua zi.  A doua zi a venit si oferta pe WP  la un pret de cca 1600 lei pentru 2 injectoare de reparat. Din ce am observat  retestarea injectoarelor mai era trecuta inca odata desi  dupa parerea mea nu ar mai fi trebuit sa ma taxeze intrucat le-am platiti odata verificarea injectoarelor. Mai era trecute 2 duze si  o valva de retur. Intrebarea mea este cum au verificat  duza daca returul scapa asa de mult.  Mai mult se pare ca au confundat injectoarele mele cu unele de la un motor de 1.9 dar culmea cu fix aceleasi  probleme ! Am hotarat sa achizitionez  3 injectoare de la o firma de dezmembrari unde am precizat ca voi returna  injectoarele  care nu genereaza coduri IMA. Am mers la alta firma din Brasov unde s-au miscat putin mai bine privind operativitatea , in sensul  ca le-am primit  in aceiasi zi cu precizarea ca sunt bune. Neglijenta mea a fost ca nu am stat  sa citesc  hartiile  primite de la ei intrucat  primul termen de 45 minute nu a fost respectat. Dupa  montarea injectoarelor ( atentie la saibele de foc care  trebuie schimbate si decalite inainte de montaj, nu mai vorbim de curatarea temeinica  a scaunelor injectorului cu o freza speciala, am constatat ca in documente nu erau trecute pentru cele 3 injectoare codurile IMA. Daca as fi avut mai mult timp as fi demontat injectoarele si as fi mers cu ele inapoi, dar operatia  ar fi presupus inca o zi sau doua intarziere intrucat saibele de foc ( 1,5mm ) trebuiau comandate Domnul de la atelier imi raspunde ca nu au generat  codurile IMA intrucat  nu am cerut, si oricum  nu sunt esentiale la motoarele euro 4.  Aici rog cunoscatorii sa imi precizeze acest aspect respectiv daca sunt importante rescrierea codurilor IMA in calculator , eventual sa ma indrume catre un material  oficial unde este  precizata  importanta codurilor IMA la Fiat in mod deosebit. Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.