Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Madm3xi

Pornire grea la prima cheie

Recommended Posts

Vă salut! Am un Fiat Bravo din 2008, diesel de 1.9 și 120 CP, MJet. Pornește destul de greu la prima cheie și scoate destul de mult fum. Dacă pun contactul de 3 ori pe bujii și apoi pornesc, nu face niciun fel de nazuri, pornește ca și cum nu ar fi nicio problemă. Pe tester nu dă erori. Să fie bujiile de vină? Mulțumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, nu ma pricep deloc la diesel, dar din ce spui tu as banui bujiile, deoarece la un contact nu apuca sa se incalzeasca suficient, iar la trei contacte bujiile se incing destul cat sa poata porni motorul. De asemenea, daca spui ca scoate si fum la prima pornire e posibil sa ai si pierdere pe la vreun injector, sau poate ca e chiar din cauza bujiilor acel fum, nu stiu daca testerul poate detecta o pierdere pe la injectoare, corectati-ma daca gresesc.

Totusi banuiesc ca masina are ceva km facuti, motiv pentru care schimbarea bujiilor ar fi necesara, indiferent daca ele sunt de vina sau nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate e o problema de presiune prea mica a combustibilului. Spui ca daca pui de 3 ori contactul, porneste fara probleme. In timp ce pui contactul porneste si pompa de combustibil si astfel ai presiunea mai mare decat daca ii dai cheie direct.

Si bujiile, fiind diesel, sunt puse numai pentru a ajuta pornirea iarna nu? Altfel, dieselul e motor prin compresie, ar trebui sa porneasca fara sa aiba nevoie de bujie pe caldurile astea.

Erori inregistrate nu ai, dar cand nu porneste, nu se aprinde imobilizatorul pe bord?

Cu bateria cum stai? Pune multimetrul pe ea, ca e foarte posibil si de acolo sa fie problema, poate e pe duca bateria.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bateria e la jumătatea vieții, cel puțin așa arată testerul. Are 12.7 tensiunea în gol. Nu se aprinde imobilizatorul pentru că pornește si la prima cheie, doar că învârte electromotorul vreo 10 secunde. O ia cu trepidatii, scoate fum gri de motorină, ori așa cred. La contactul pus de 3 ori e bujii o ia normal. Întradevăr se aude pompa cum amorsează de fiecare dată. Am făcut un log cu Delphi, pare că totul e în regulă cu presiunea și injectoarele. Mașina are 190 de mii de kilometri făcuți, dar n-am idee cât de reali sunt și când s-au schimbat bujiile. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci bateria e buna, iasa dintre suspecti.

Cred ca nu iti mai mentine presiunea in sistem dupa ce opresti motorul. Poti verifica, dupa ce a stat ceva timp motorul oprit, la ventilul de pe rampa de injectie. Scoti capacul si apesi pe ventil, cu atentie sa nu iti sara motorina in fata. Daca sare motorina, presiunea e buna, daca nu, acolo e cauza.

Bujiile repet, ai motor diesel, nu au nici o treaba cu pornirea sau functionarea motorului, mai ales pe caldura asta. Ele sunt puse sa incalzeasca aerul iarna pt. ca temperaturile scazute erau o problema in pornirea motoarelor diesel. Prin folosirea bujiilor incandescente problema a fost rezolvata. Insa cred ca utilizarea lor e facuta sa depinda de un senzor de temperatura si pe caldurile de acum, bujiile tale nici nu primesc curent ca sa se aprinda, pentru ca nu e nevoie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am înțeles! O să verific la ventil. Mulțumesc de sfat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, as incerca cu alta baterie si reconditionare electromotor (schimbat bucsi, carbuni si curatat).

 

Dupa mine invirtirea motorului trebuie sa fie sprintena nu lenesa, la asta se poate ajunge cind electromotorul merge putin infrinat sau bateria nu mai are "suficient curent".

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, gabimilo1 said:

Salut, as incerca cu alta baterie si reconditionare electromotor (schimbat bucsi, carbuni si curatat).

 

Dupa mine invirtirea motorului trebuie sa fie sprintena nu lenesa, la asta se poate ajunge cind electromotorul merge putin infrinat sau bateria nu mai are "suficient curent".

Corect ce spui.

Ne-a spus ca bateria are "12.7 tensiunea in gol". Eu am presupus ca e masurata cu motorul oprit. Daca e valoarea la relanti (daca asta ai vrut sa spui prin "in gol"), nu e tensiune buna, e mult prea scazuta si inseamna ca nu are puterea necesara pentru a porni usor.

Si electromotorul intradevar poate fi o cauza, daca are carbunii foarte uzati puterea lui e mai scazuta (la fel daca rotorul e foarte uzat) insa nu stiu daca la electromotor obosit, punand contactul de 3 ori ar porni usor. Ca electromotorul tot obosit ar ramane, cred. Insa daca nu rezolvi, e urmatorul pe lista, sa il verifici si pe el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Electromotorul a fost verificat și pare ok. N-a fost și desfacut. Am schimbat filtrul de motorină și de atunci face nazuri. Filtru MAN, dar cică nu mai e ce a fost nici MAN. Bateria a fost măsurată cu motorul oprit. Cu el pornit are 13.8. O să pun filtrul vechi să văd dacă se schimbă ceva. Mulțumesc de ajutor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu 13.8 V nu ai probleme la incarcare. Doar daca eventual ai descarcat cumva bateria si nu ai apucat sa mergi suficient cat sa o incarci sau daca bateria e pe duca.

Dar daca problema a aparut dupa ce ai facut o actiune anume, schimbarea filtrului de motorina,  sigur de acolo e. Poate filtrul in sine nu are probleme, dar poate nu a fost strans cum trebuie si nu se inchide etans. Si atunci se intampla exact ce am spus mai devreme, pierzi presiunea din sistem cand opresti motorul. In plus, probabil ca in timpul mersului pierzi o cantitate mica de motorina, nefiind inchis etans. Verifica in jurul filtrului dupa urmele de motorina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.