Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Puyutzul

Pierdere din putere se gâtuie

Recommended Posts

Salut am un fiat marea din 1997, 1.6 16 valve si in viteza a 1 si a 2 mi se îngituie dar nu mereu ma poate ajuta si pe mine cineva cu un raspuns am incercat sa schimb si la o turatei mai mare tot imi face catodata sa zic din 10 plecati de pe loc cam de 3 ori mi se ingatuie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna, am un Fiat Brava 1.2, la un moment am inceput sa simt ca masina nu mai are putere la aceleratie (in special in depasiri) , mi-a dat de vreo 3 ori o eroare care dispare dupa ce opresc motorul si las masina sa stea putin si dupa nu mai apare o lunga perioada de timp , cand eroarea apare masina nu mai are putere aproape deloc si acceleratia este foarte intarziata. Cand eroarea nu este prezenta masina merge normal mai putin o lipsa de putere la acceleratie.

Pe Multiscan da "no errors'

Ce am schimbat: fise , buji , delcou, lambda

 

IMG-20200224-150643.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Delcou? Ai asa ceva?

Cand spui ca iti apare eroarea, se aprinde vreun martor in bord sau doar ca nu merge cum trebuie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, Mike1alike said:

Delcou? Ai asa ceva?

Cand spui ca iti apare eroarea, se aprinde vreun martor in bord sau doar ca nu merge cum trebuie?

Bobina de inductie nu delocu , scuze.

Cand apare eroarea apare ca si in poza de mai jos :

 

IMG_20200224_150643.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Martorul din poza semnifica un injector, adica ai o eroare la sistemul de injectie, ori la calculator ori la unul din injectoare. Este insa ciudat ca nu gasesti eroarea inregistrata, ti-ar fi mai usor sa stii de ce sa te apuci. Cu ce ai facut diagnoza?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minutes ago, Mike1alike said:

Martorul din poza semnifica un injector, adica ai o eroare la sistemul de injectie, ori la calculator ori la unul din injectoare. Este insa ciudat ca nu gasesti eroarea inregistrata, ti-ar fi mai usor sa stii de ce sa te apuci. Cu ce ai facut diagnoza?

Multumesc pentru raspuns, in cartea masini spune cum ai zis si tu "problema sistem injectie" dar nu stiu la ce piesa sa ma uit din sistemul de injectie.

Diagnoza am facut-o cu un VAG COM 409.1 si Multiscan, diagnoza este facuta de mine acasa deoarece nu gasesc service cu diagnoza pentru masina mea , am sunat si la Auto Siena la reprezentanta si mi-au spus ca pentru modelul meu nu mai au diagnoza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E bun, nu trebuie sa cauti service pt alta diagnoza.

In primul rand ar fi bine sa te asiguri ca pompa de benzina iti lucreaza cum trebuie. Daca nu ai manometru cu furtunele necesare sa masori exact presiunea in rampa de injectie, e suficient sa faci o verificare vizuala. Desfa capacul ventilului si apasa, fara sa stai cu fata deasupra pt ca iti poate sari benzina pe fata. Tine o carpa deasupra si apasa pe ventil. Daca iasa cu presiune, inseamna ca pompa e ok si treci la urmatorul pas.
Cu diagnoza ai functie de testare injectoare, dai pe rand la fiecare si le auzi din masina, injectorul face un click. Daca fac toate click, nu sunt probleme pe linia lor de electric si in principiu si calculatorul de injectie ar trebui sa fie ok.
Apoi eu te sfatuiesc sa faci curatarea injectoarelor. Le desfaci si le cureti. Inainte, le poti masura si cu un multimetru, masori rezistenta intre contactele injectorului, trebuie sa fie cam 15 ohmi, dar oricat e, important e sa fie cam egala intre toate injectoarele. Daca ai unul cu o valoare mult diferita, acela e cu probleme.
Pentru curatarea injectoarelor, eu mi le-am curatat cu ajutorul  acestui video si sunt foarte multumit de efecte:
https://youtu.be/RgfcghsAjG8
Si fata de ce a facut omul in video am facut niste modificari pt. ca nu intra injectorul in nici o seringa sa stea fix. Probabil alea sunt de marime diferite de cele de Fiat. Asa ca am folosit o seringa usor mai larga, de 10 ml, am pus in ea un furtun si in furtun am bagat injectorul. Au intrat perfect, nu pierdea deloc presiune ba chiar la testari mi-a aruncat injectorul pt ca am bagat cam mult spray, am facut presiune prea mare. Noroc ca nu s-a stricat. Dupa aia am tinut mereu injectorul si furtunul in mana, ca sa nu mai sara.
Pun si o poza cu ce am facut diferit. Am mai pus pe pipa srayului banda de teflon pt ca era mai subtire decat varful seringii si le-am lipit peste cu putina banda, power tape, ca sa nu imi arunce pipa afara. Fire am folosit alea cu partile mici negre in capat. Nu stiu de la ce era chestia aia, un "plus" de plastic cu canal, l-am taiat in jumate si au intrat perfect peste conectorii injectorului, am trecut firele prin partile alea, le-am lipit si pe ele cu banda si a mers f bine. Poti folosi insa 2 cabluri de la lampa de control, cu clesti din aceia mici. Am testat in poza, am pus clestele pe contactul de la un injector ce mi s-a rupt acu vreo 4 ani.

image.jpeg

Edited by Mike1alike
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, Allin22 a spus:

Buna, am un Fiat Brava 1.2, la un moment am inceput sa simt ca masina nu mai are putere la aceleratie...

Ce am schimbat: fise , buji , delcou, lambda.

Off Topic: Discutia ta a fost mutata in topicul dedicat.

On Topic: Nu sunt sigur dar cred ca modelul tau nu are in bord martorul ala cu un motor galben "check engine" motiv pentru care martorul cu injectorul nu acopera doar probleme legate de injectie, acopera de asemenea si probleme ce tin de aprindere; alimentare; noxe; ecu.

Cate injectoare ai, unul sau patru? 

Incearca sa cureti injectorul/oarele, verifica mufa/mufele injectoarelor sa nu ai contact imperfect, apoi curata temeinic si clapeta de acceleratie, daca nu o poti demonta atentie la supapa reglaj mers in gol (motorasul pas cu pas), curata delicat canalul unde culiseaza pistonasul, apoi curata si pompa de combustibil, e pozibil sa ai sita sorbului partial infundata, daca ai si filtru de combustibil inlocuieste-l si pe ala, daca ai filtru, ar trebui sa-l gasesti undeva in spatele pragului in apropierea rotii dreapta-spate.

Vezi sa nu cumva sa fi nimerit o bobina cu defect chiar daca le-ai luat noi, eu am patit-o, poti verifica scanteia bobinelor in felul urmator: cu motorul la ralanti, scoate cate o fisa de la bobina si vezi ce culoare are scanteia, daca e albastra e bine, daca e galbuie inseamna ca nu da curent suficient, si astfel pierzi putere.

Daca ti s-a aprins martorul in bord, de cele mai multe ori ar trebui ca eroarea sa ramana stocata in ecu, ulterior putand fi citita de tester, Ce mufa de diagnoza are masina, cu 3 pini sau obd2?

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Mike1alike said:

E bun, nu trebuie sa cauti service pt alta diagnoza.

In primul rand ar fi bine sa te asiguri ca pompa de benzina iti lucreaza cum trebuie. Daca nu ai manometru cu furtunele necesare sa masori exact presiunea in rampa de injectie, e suficient sa faci o verificare vizuala. Desfa capacul ventilului si apasa, fara sa stai cu fata deasupra pt ca iti poate sari benzina pe fata. Tine o carpa deasupra si apasa pe ventil. Daca iasa cu presiune, inseamna ca pompa e ok si treci la urmatorul pas.
Cu diagnoza ai functie de testare injectoare, dai pe rand la fiecare si le auzi din masina, injectorul face un click. Daca fac toate click, nu sunt probleme pe linia lor de electric si in principiu si calculatorul de injectie ar trebui sa fie ok.
Apoi eu te sfatuiesc sa faci curatarea injectoarelor. Le desfaci si le cureti. Inainte, le poti masura si cu un multimetru, masori rezistenta intre contactele injectorului, trebuie sa fie cam 15 ohmi, dar oricat e, important e sa fie cam egala intre toate injectoarele. Daca ai unul cu o valoare mult diferita, acela e cu probleme.
Pentru curatarea injectoarelor, eu mi le-am curatat cu ajutorul  acestui video si sunt foarte multumit de efecte:
https://youtu.be/RgfcghsAjG8
Si fata de ce a facut omul in video am facut niste modificari pt. ca nu intra injectorul in nici o seringa sa stea fix. Probabil alea sunt de marime diferite de cele de Fiat. Asa ca am folosit o seringa usor mai larga, de 10 ml, am pus in ea un furtun si in furtun am bagat injectorul. Au intrat perfect, nu pierdea deloc presiune ba chiar la testari mi-a aruncat injectorul pt ca am bagat cam mult spray, am facut presiune prea mare. Noroc ca nu s-a stricat. Dupa aia am tinut mereu injectorul si furtunul in mana, ca sa nu mai sara.
Pun si o poza cu ce am facut diferit. Am mai pus pe pipa srayului banda de teflon pt ca era mai subtire decat varful seringii si le-am lipit peste cu putina banda, power tape, ca sa nu imi arunce pipa afara. Fire am folosit alea cu partile mici negre in capat. Nu stiu de la ce era chestia aia, un "plus" de plastic cu canal, l-am taiat in jumate si au intrat perfect peste conectorii injectorului, am trecut firele prin partile alea, le-am lipit si pe ele cu banda si a mers f bine. Poti folosi insa 2 cabluri de la lampa de control, cu clesti din aceia mici. Am testat in poza, am pus clestele pe contactul de la un injector ce mi s-a rupt acu vreo 4 ani.

image.jpeg

Multumesc mult pentru raspuns, o sa incerc sa vad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, blueeies said:

Off Topic: Discutia ta a fost mutata in topicul dedicat.

On Topic: Nu sunt sigur dar cred ca modelul tau nu are in bord martorul ala cu un motor galben "check engine" motiv pentru care martorul cu injectorul nu acopera doar probleme legate de injectie, acopera de asemenea si probleme ce tin de aprindere; alimentare; noxe; ecu.

Cate injectoare ai, unul sau patru? 

Incearca sa cureti injectorul/oarele, verifica mufa/mufele injectoarelor sa nu ai contact imperfect, apoi curata temeinic si clapeta de acceleratie, daca nu o poti demonta atentie la supapa reglaj mers in gol (motorasul pas cu pas), curata delicat canalul unde culiseaza pistonasul, apoi curata si pompa de combustibil, e pozibil sa ai sita sorbului partial infundata, daca ai si filtru de combustibil inlocuieste-l si pe ala, daca ai filtru, ar trebui sa-l gasesti undeva in spatele pragului in apropierea rotii dreapta-spate.

Vezi sa nu cumva sa fi nimerit o bobina cu defect chiar daca le-ai luat noi, eu am patit-o, poti verifica scanteia bobinelor in felul urmator: cu motorul la ralanti, scoate cate o fisa de la bobina si vezi ce culoare are scanteia, daca e albastra e bine, daca e galbuie inseamna ca nu da curent suficient, si astfel pierzi putere.

Daca ti s-a aprins martorul in bord, de cele mai multe ori ar trebui ca eroarea sa ramana stocata in ecu, ulterior putand fi citita de tester, Ce mufa de diagnoza are masina, cu 3 pini sau obd2?

Multumesc pentru sfat , o sa incerc curatarea.

4 injectoare are si mufa de 3 pini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ai reusit sa te conectezi cu Multiecuscan?! Ai recurs la improvizatia aia cu 3 fire conectate intre interfata obd si mufa cu 3 pini? Ca nu sunt sigur daca Multiecuscan se conecteaza la ecu prin mufa cu 3 pini.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, blueeies said:

Si ai reusit sa te conectezi cu Multiecuscan?! Ai recurs la improvizatia aia cu 3 fire conectate intre interfata obd si mufa cu 3 pini? Ca nu sunt sigur daca Multiecuscan se conecteaza la ecu prin mufa cu 3 pini.

Da , cu aia m-am conectat dar de multe ori face figuri (se conecteaza greu, cateodata se deconecteaza dint-o data).

 

IMG_20210425_143957__01.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cat de stabila este conexiunea intre mufa cu 3 pini si interfata, dar incearca sa setezi latenta la o valoare mica, de multe ori ajuta la mentinerea unei conexiuni mai stabile. Vezi ca sunt tutoriale pe net despre setarea latentei.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.