Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

xf1ref

Panda 1.2 balbaiala pe vreme umeda

Recommended Posts

Salutare tuturor,

De cand am luat masina am observat ca pe ploaie/ninsoare cu balti pe strada am o balbaiala la relanti. Motorul da un fel de suturi de le simt in masina, ca un missfire, si nu se vede pe turometru. Motorul sta fix la 800 rpm.

Pe tester nu iese nimic anormal iar cand vremea se face ok fenomenul dispare.

Bujiile si fisele sunt schimbate recent, facea si inainte sa le schimb.

Credeti ca senzorul vibrochen poate fi afectat de apa fiind amplasat jos la fulie?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu strica sa-l cureti, pe langa mizerie poate fi murdarit si de uleiul provenit de la filtru din momentul schimbului. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulei are destul ca l-am mai curatat cu spray de frane dar e tot umed. Problema apare de la apa/umiditate mare in aer. Pe intuneric m-am uitat sa vad daca "fura vreo scanteie" dar nu se vede nimic. Am sa schimb senzorul sa vad daca diapare trepidatia...daca tot se anunta ploi am conditii de testare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10 March 2021 at 6:24 PM, xf1ref said:

Salutare tuturor,

De cand am luat masina am observat ca pe ploaie/ninsoare cu balti pe strada am o balbaiala la relanti. Motorul da un fel de suturi de le simt in masina, ca un missfire, si nu se vede pe turometru. Motorul sta fix la 800 rpm.

Pe tester nu iese nimic anormal iar cand vremea se face ok fenomenul dispare.

Bujiile si fisele sunt schimbate recent, facea si inainte sa le schimb.

Credeti ca senzorul vibrochen poate fi afectat de apa fiind amplasat jos la fulie?

 

Nu e senzorul de vibrochen, apa nu il afecteaza ca sunt izolate contactele iar el in sine e izolat cu totul in plasticul lui si magnetismul nu e influentat de apa.

Problema e una cu care multi posesori au avut mari batai de cap.

Am avut si eu problema, mai ales dimineata (cand era motorul rece) daca opream motorul imediat, dupa mers foarte putin, cca 200m, nu imi mai pornea la prima cheie, pornea dar greu, dupa insistente.

Rezolvarea a fost schimbarea garniturilor de la galeria de admisie. De atunci nu am mai avut problema, au trecut deja ani, cred ca vreo 3, a plouat, a nins, masina merge foarte bine.

Cand era problema, tot asa imi facea si mie, exact cand era ridicata umiditatea atmosferica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De care garnituri este vorba? Admisia am desfacut-o sa o curat si nu am gasit nimic suspect, presiunea in admisie este in parametri iar masina porneste oricand la sfert. Eu banuiesc ceva in zona aprinderii. Am mai intalnit la alte masini sa fie fisurate bobinele de inductie si pe umiditate mare sa faca asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In special de garniturile dintre galerie si chiulasa. Pe chiulasa, sub injectoare e canalul admisie aer pt fiecare cilindru in parte. Si in galerie, ai pt fiecare, 4 garnituri dreptunghiulare. Le vezi cand o desfaci. Am sa caut una din cele uzate, daca o gasesc pun poza.

Acolo e problema, la acele garnituri. Cand cumperi setul de garnituri, care nu e scump, ai in el si restul de garnituri, tot ce e conectat la galerie: cea de sub clapeta de acceleratie, senzor MAP, si ce mai e acolo, inclusiv cea de la sistemul de racire unde se conecteaza conducta ce duce antigel la calorifer. La mine aia a picat f bine pt ca cine a umblat inainte pusese silicon si surplusul s-a adunat in interior, era obturat bine canalul, mai trecea lichidul, dar nu cum ar fi trebuit.

Cu bobinele e simplu iti cumperi unele noi si gata. Si eu mi-am cumparat cand am avut problema si doar mi-a mascat-o. Pt ca bobinele noi functioneaza mai bine decat cele uzate. Si ceva vreme dupa ce le-am pus a mers bine si am spus "am rezolvat-o, asta era". Insa a reaparut foarte repede si atunci mi-am spus "iara?! Dar am bobine aproape noi, acu ce sa ii mai fac"

Bobinele le poti si masura sa stii daca sunt bune sau nu, chiar daca multi spun ca nu se pot.

Se masoara rezistenta cu un multimetru. Masori fiecare bobina separat, punand contactele multimetrului in locul/contactul unde vin fisele puse. Valorile normale sunt intre 6-9 ohmi si ideal e daca intre cele 2 bobine ai valori aproximativ egale, nu una 6 una 9.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de ponturi.

Pana azi masina a mers impecabil dar dupa ce am facut plinul la lukoil a fost posedata. Cum am plecat de la benzinarie a inceput sa tremure, la relanti se simtea ca da suturi, la fel si in mers.

Am masurat bobinele de inductie si amandoua au 0,6 ohm. Din ce am mai citit ar fi ok dar am uitat sa masor intre iesiri.

Bagat testerul si am gasit cele doua coduri ce le vedeti in poza: P0300 si P0304. Am scos bujia 4 si bujia 1 si dupa cum se vede in poza ambele sunt negre, aia de la 4 era si cam uda. Am zis sa scot sa vad si la cilindrul 2, si aia neagra. ...de aici trag concluzia ca amestec bogat peste tot.

Pe tester sondele lambda lucreaza dar la relanti arata Rich ambele.

Am scos si bagat toate mufele, bujia 4 am schimbat-o si am pus fisa veche la loc acum avand unele noi. Tot s-a mai balbait, am tinut accelerat pe la 3000 pe loc si am bagat cateva ture prin cartier...parca si-a revenit dar la relanti tot se simt niste intreruperi.

Nu stiu de unde sa apuc, alte mesaje nu a mai dat desi a mai intrerupt de chiar s-a oprit motorul.

Orice idee este binevenita.

 

20210321_154245.jpg

20210321_151908.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uita de benzina lukoil. Sa nu mai pui niciodata.

Eu am folosit foarte multi ani ecto95 de la lukoil. Pana asta-vara, cand au scos-o si din probabil ultima statie.

Si am pus alte sortimente si motorul suferea teribil, exact ca la tine. Bujiile erau la fel de negre, eu nu am mai vazut asa ceva, negreala ca pe horn.

Apoi nu am mai alimentat de la lukoil si s-a simtit imediat o inbunatatire considerabila in functionarea motorului. Am mai facut si unele reparatii, dar benzina aia a fost groaznica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci chiar mi-am luat-o cu benzina de la lukoil....am mai facut si plinul. Am mai gasit pe un forum strain acelasi simptom cu aceleasi erori si ghici ...tot de la benzina era. Postase cineva din Iasi dar nu a scris ce marca a pus.

Edited by xf1ref

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi dimineata am mers cu emotii prin oras iar la o intersectie iar au apucat-o figurile. Am observat ca atunci cand face si mirosul de pe esapament e urat, zici ca miroase a gazolina. In mers incerc sa consum cat mai mult ca sa bag benzina mai buna peste.

O intrebare, la sonda lambda de dupa catalizator am mereu open loop cu motorul incalzit si voltajul pe sonda e ok. 

Asa ar trebui sa fie?

Prima poza e la relanti si a doua e cu motorul turat.

20210322_084656.thumb.jpg.07a670047f22a686633e99e73fa758b0.jpg20210322_084511.thumb.jpg.6c154381032011763b4803b78b8374d6.jpge?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, xf1ref a spus:

la sonda lambda de dupa catalizator am mereu open loop cu motorul incalzit si voltajul pe sonda e ok. 

Asa ar trebui sa fie?

Nu stiu daca e normal, si la mine tot open loop este fie cu motor rece fie cald. si eu am pus intrebarea asta in topicul dedicat Punto dar nu a raspuns nimeni.

Ma gandesc ca e posibil sa fie normal pentru ca cea de-a doua sonda raporteaza doar sanatatea catalizatorului, verifica doar noxele.

Totusi nu sunt sigur...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 21 minute, blueeies a spus:

Ma gandesc ca e posibil sa fie normal pentru ca cea de-a doua sonda raporteaza doar sanatatea catalizatorului, verifica doar noxele.

Si eu cred ca e normal, am gasit si pe alte forum din afara cam aceeasi discutie si acolo zice ca daca sonda nu e buna ar da mesaj de eroare.

Oricum si cu mesajele de eroare e complicat. Desi in erorile de mai sus trebuia sa am check engine aprins, nu a fost. Martorul functioneaza cand pun contactul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici de asta nu sunt sigur, eu am facut proba cu fiecare sonda deconectata si nu s-a aprins check engine.

E intradevar complicat, de ex. cu aplicatiile generice pe telefon mie imi da o valoare la STFT/LTFT mult pe minus, si nu mi s-a aprins niciodata martorul in bord.

In MES nici nu poti vedea valorile la LTFT/STFT, sau nu stiu eu care sunt.

Balbaiala asta de care spui tu o am si eu dar apare aleatoriu si foarte rar, insa la mine e posibil sa fie de la simeringurile supapelor care nu mai etanseaza, motiv pentru care am si un consum mare de ulei, si daca uleiul ajunge in camera de ardere poate ca atunci apare si balbaiala, dar la tine poate fi si de la benzina dar si erorile respective ar putea justifica balbaiala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am verificat si eu uleiul dar nivelul este la fel. Una din cauze la eroarea p0300 ar fi  prea mult ulei in motor, si cum la mine e cam pe la 3 sferturi ...aproape de max...ma gandeam ca poate uleiul prea mult este de vina.

Mi-a mai trecut prin cap ca poate este de vina canistra de vapori benzina si ineaca motorul cu prea multa benzina. In seara asta am reusit sa cobor acul de benzina pana la 3 sferturi si parca merge mai binisor...dar tot il apuca tremnuratul si este cam zgomotos pe la 3000 rpm.

Astept sa scada rezervorul pana la jumatate si bag de aia buna vreo 10 litri...vedem ce zice dupa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti incerca pe intuneric sa vezi daca ai vreo bobina inductie sau fisa bujie care da la masa.Pe intuneric le vezi cel mai bine.Incearca acceleratie usoara si acceleratie brusca.Daca pe la 50 km/h  cu viteza a 4-a accelerezi brusc,iti vibreaza motorul sau se accelereaza normal?

Posibil sa mai fie si pompa de benzina dusa,sa nu mai bage presiunea normala.

Am folosit si folosesc GPL si benzina de la Lukoil si nu am avut probleme.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Open loop e in regula la sonda lambda dupa cat.

O sonda lambda se vede foarte usor (la mine s-a vazut cand a fost defecta) daca e defecta cu testerul. Dai sa iti faca grafic cu live data. Daca aunt bune sondele, valorile lor oscileaza continuu si aproximativ la fel. Urca 1, urca si 2, chiar daca la valori mai mici, scade 1, scade si 2. Daca o sonda e defecta, linia pe care o deseneaza in grafic are oscilatii foarte mici.

Cu motorul ai rabdare pana termini benzina de la petrom. Inainte foloseai de la alta statie sau tot de la ei?

Ti-am zis ca si eu cand am pus ultima oara (din cauza asta nu mai pun de la ei) de la petrom, mi-a mers groaznic motorul. Cum am terminat-o si am pus de la alta statie (eso petrol) ziceai ca e alt motor.

Vezi cum se comporta si apoi mai faci ce e de facut. Probabil vei avea nevoie sa cureti injectoarele, posibil sa trebuiasca sa inlocuiesti garniturile de la galeria de admisie...

Edited by Mike1alike

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Figurile" astea pe care le face, sunt cumva mai intense cand umiditatea aerului este mai ridicata sau nu afecteaza umiditatea cu nimic, ea face la fel si pe aer uscat si pe ud?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, io-seicento a spus:

Poti incerca pe intuneric sa vezi daca ai vreo bobina inductie sau fisa bujie care da la masa.Pe intuneric le vezi cel mai bine.Incearca acceleratie usoara si acceleratie brusca.Daca pe la 50 km/h  cu viteza a 4-a accelerezi brusc,iti vibreaza motorul sau se accelereaza normal?

Dupa ce am pus fise noi m-am uitat pe intuneric dar nu am vazut nici o scanteie. Cu a 4a la 50 daca accelerez brusc nu smuceste...mai smuceste cu a 2 sub 2000 rpm dar suspectez tamponul de cuplu.

 

Acum 25 minute, Mike1alike a spus:

Figurile" astea pe care le face, sunt cumva mai intense cand umiditatea aerului este mai ridicata sau nu afecteaza umiditatea cu nimic, ea face la fel si pe aer uscat si pe ud?

Asa mi s-a parut, dar facea mai putin si nu parea a fi coincidenta. Duminica a fost ok afara si nu a plouat dar a facut mult mai urat, se oprea motorul singur, trebuia sa-l tin turat sa nu se opreasca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca reactioneaza mai puternic la umiditatea ridicata e semn ca trebuie sa schimbi garniturile de care am zis, de la galeria de admisie. Cele dintre galerie si chiulasa. Dar seturile pt aceste garnituri includ toate garniturile ce se pun la galerie (la clapeta acceleartie, toti senzorii), un set nu e scump (in jur de vreo 50 lei am dat acum cativa ani) si inlocuirea lor imbunatateste considerabil viata motorului.

Daca vrei sa cureti si injectoarele, am sa postez o metoda foarte simpla si eficienta. Astept vesti de la colegul Vali2 cu care am discutat si pe alt topic despre "mersul in suturi", si-a curatat injectoarele, dar inca nu le-a montat pe masina. Astept deci sa ne spuna ca i s-a rezolvat problema. La mine s-a rezolvat, ca aparuse si asta tot cand am pus benzina lukoil (s-a imbunatatit initial dupa ce am folosit aditiv pt benzina de curatat injectoarele, dar apoi a mai aparut de vreo 2 ori. Dupa ce am curatat injectoarele nu a mai aparut, motorul merge foarte bine si consumul, mergand in exact aceleasi conditii ca inainte, numai in oras, a scazut cu 1,5 l/100 km).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 7 ore, Mike1alike a spus:

Daca vrei sa cureti si injectoarele, am sa postez o metoda foarte simpla si eficienta. Astept vesti de la colegul Vali2 cu care am discutat si pe alt topic despre "mersul in suturi", si-a curatat injectoarele, dar inca nu le-a montat pe masina. Astept deci sa ne spuna ca i s-a rezolvat problema.

Eu am mai curatat in trecut la alta masina cu decarbusol, am lasat la inmuiat injectoarele 24h. Apoi la final cu spray de curatat carburatoare alimentam injectorul la 12v in impulsuri conectat la spray. Atunci curatarea nu prea a avut efect, bineinteles ca nici masina nu mergea rau...le-am curatat de plictiseala::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, asta e metoda in principiu. Cu decarbosol nu m-am mai complicat, direct cu sprayul de curatat carburatoare.

La mine a avut efect, chiar sunt incantat dupa ce le-am curata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astept sa se consume macar jumate de rezervor si sa pun peste ceva mai bun. Azi a mai facut figuri cu motorul rece, a mai avut vreo doua intreruperi in accelerare dar parca cu cat se consuma benzina se aude mai bine motorul si la relanti merge mai rotund.

Poate e doar in mintea mea dar se consuma greu benzina, trag de masina dar degeaba ca tot acelasi consum il are.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ai si ceva apa in rezervor de la benzina proasta, mai bine consum-o pe asta pe care o ai, apoi da pompa jos si scoate ce benzina a mai ramas apoi sterge pe interior cu o carpa ca sa stii ca ai rezervorul curat, astfel scapi si de evantuala apa acumulata. Cu prilejul asta curata si filtrul de la sorbul pompei e posibil sa-l ai infundat cu murdarie, vezi ca trebuie sa detasezi capacul inferior al pompei ca sa ajungi la filtru.

Eu am facut procedurile de mai sus si nu e complicat, doar ca iti ia un pic de timp, cam 1-2 ore.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 59 minute, blueeies a spus:

Poate ai si ceva apa in rezervor de la benzina proasta, mai bine consum-o pe asta pe care o ai, apoi da pompa jos si scoate ce benzina a mai ramas apoi sterge pe interior cu o carpa ca sa stii ca ai rezervorul curat, astfel scapi si de evantuala apa acumulata. Cu prilejul asta curata si filtrul de la sorbul pompei e posibil sa-l ai infundat cu murdarie, vezi ca trebuie sa detasezi capacul inferior al pompei ca sa ajungi la filtru.

Eu am facut procedurile de mai sus si nu e complicat, doar ca iti ia un pic de timp, cam 1-2 ore.

Buna idea, o sa fac asta cand consum tot. Banuiesc ca pompa poate fi accesata de sub bancheta.

Pana atunci maine desfac bujia de la 4 sa vad cum mai arata, ca am pus una veche in loc si as vrea sa o pun pe aia noua la loc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, de sub bancheta o poti accesa. Ai grija sa deconectezi masa (-) bateriei inainte sa te apuci si desigur, sa nu ai surse de scantei in preajma, mai ales vreo tigara aprinsa sa nu fie.

Cu desfacerea cercului care fixeaza pompa te chinui putin daca nu ai o cheie speciala si cand termini treaba, daca nu strangi cum trebuie inelul (cercul) iti va curge benzina in masina si vei simti mirosul puternic.

Daca te pricepi si ai cum sa desfaci, este foarte bine sa o faci, sa curesti rezervorul si mai ales filtrul pompei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.