Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Iri

Probleme Dezaburire!

Recommended Posts

Buna!

Sper sa gasesc si eu aici cateva raspunsuri pentru problema mea cu care ma confrunt. Detin un Fiat Bravo an 2007  motor 1.9 120cp. De anul trecut am sesizat o problema in sezonul rece dar mereu m-am ferit sa vad exact deunde pleaca problema din cauza costurilor. In fiecare dimineata cand plec la servici in sezonul rece gasesc parbrizul aburit pe interior uneori chiar se simte urme de apa destul de considerabile daca dai cu mana. Pornesc dezaburirea cu ventilatia la maxim si automat se porneste si AC ul imi ea cam 30-40 de min uneorei sa imi dezabureasca parbrizul destul de bine aici mai ajutand si eu cu o carpa stergandul si lasand sa sufle aerul spre el in continuare. Dupa ce parbrizul e dezaburit si ma pun la drum dezaburirea mai sta cateva minute dupa care trece automat pe incalzire(asa cred ca se cheama) de obicei este setat intre 18-20C* imediat la cateva minute dupa ce trece pe incalzire parbrizul incepe sa abureasca din nou si nu inteleg care poate fi motivul am mai lasat uneori si geamu de la portiere putin jos dar daca il ridic inapoi aceiasi problema incepe sa abureasca, recent am verificat si antigelu in vas si era aproximativ de minim si am mai completat putin. Ma tot gandesc sa nu fie radiatorul de incalzire fisurat ca alt ceva nu stiu ce poate fi filtru este schimbat. 

Daca este radiatorul  pentru inlocuirea lui trebuie dat tot bordul jos iar costul nu stiu la cat se va ridica

AD5C79F9-7A69-4B05-B04C-0513E1EBE39E.jpeg

7537CDE3-FD54-4704-AEDA-1E4C615F02AA.jpeg

Edited by Iri
Greseala in scriere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi sa nu fie setat pe recirculare, si asta abureste parbrizul, eu am patit-o.

Daca ar avea pori caloriferul nu stiu daca ar aburi atat de mult parbrizul, totusi daca ar fi antigel, in momentul cand stergi parbrizul cu carpa ar trebui sa lase zoaie usor uleioase, nu s-ar curata chiar usor.

Totusi daca ai avut antigelul scazut, umple vasul la nivel si urmareste sa vezi daca scade in cateva zile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! 

Scuze pentru intarziere dar am avut ceva probleme si nu am mai putit intra. Nu il tin pe recirculare, de fiecare data il tin pe H1 la maxim fan pentru dezaburire desi o face greu. Dupa care automat sare pe caldura unde e setat la maxim 22. Problema este ca atunci incepe imediat sa abureasca din nou, recent au fost -2 grade afara am folosit spray pentru parbriz sa il dezghet pe exterior surpriza a fost cand am urcat, si pe interior aveam un strat foarte subtire de gheata din ce cauza nu stiu exact. Inafara de asta ca sa poata bag caldura spre partea din fata trebuie sa dau ventilatorul la maxim si se aud doua pocnitiru presupun ca sunt niste clapete care se deschid datorita presiuni desi trebuiau sa se deschida electric sau poate ma insel. Intrebare este ca daca voi fi nevoi sa schimb caloriferul de caldura se poate face fara sa dau tot borul jos? Incerc sa caut un pdf online sa vad daca va merge dar nu gasesc nimic. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna! 

Astazi dimineata m-am apucat sa dau jos masca de la portiera fata partea pasager (masina e cu volanul pe dreapta) deorece in difuzor se aut pocnituri si vreau sa vad care e motivul poate este un contact slab sau alt ceva. Dar am vrut tot odata sa vad daca am acces la caloriferul de caldura, am dat o parta mica de masca exact peunde aerul iese afara si am gasit asa ceva! Cred ca este un brat de la un actuator posibil sa fie si din cauza asta aburire si tot odata ca dezabureste greu? 

15FAC2C1-D72F-448E-A896-8D7BCD4F5C48.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceea ce ai gasit fiind in usa, nu cred ca afecteaza in nici un fel piesa aceea dezaburirea.

Dar caldura iti functioneaza in habitaclu? Se incalzeste bine? Ca aburire excesiva se face, mai ales in sezonul rece, atunci cand caldura nu functioneaza cum trebuie. La calorifer acces poti avea putin, numai cat sa bagi mana sa il simti, in nici un caz nu poti sa il inlocuiesti fara sa demontezi bordul. Dar poti baga mana, desfaci filtrul de polen si pe acolo poti baga cu greu, eventual daca iti curge caloriferul sa simti. Nivelul lichidului ti-a mai scazut?

Motorul in cat timp se incalzeste si dupa cate minute ai aer cald in habitaclu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panou de la usa l am dat jos pentru a schimba difuzorul deorece am vazut membrana fisurata la cel vechi. Referitor la piesa care am gasito, am scos un panou delanga  consola centrala pe undeva vine aerul la picioare, am cautat pe net si este de la un actuator. Da se incalzeste chiar foarte bine am termostat la ea si imi urca apa repede. Apa nu a mai scazut cine stie ce este putin, la 2-3 luni completez dar nu foarte mult am observat ca intre habitaclu si zona unde este motorul, axact peunde intra furtunele pentru calorifer are o masca mica semi rotunda, nu este etansa adica din compartimentu motor sa zic asa pot baga doua degete pelanga ea. Nu stiu daca poate fi acest aspect problema gen sa intre aer de afara rece umiditate si sa loveasca in calorifer. Astazi mi a dezaburit greu de ex, dar dupa dezaburire l am tinut normal setat la 19 grade, am fost surprins ca nu mi a aburit iar, am cautat sa vad ce umiditate este afara si sa fac o diferenta alta data deorece de obicei sub 5 grade imi aburea din nou rapid. Chiar nu stiu, singura varianta sa ma uit pe la filtru din habitaclu cu o mini camera sa vad exact. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acuator te referi ca e din sistemul de selectie si miscare a clapetelor? Ca sa alegi pe care din orificii sufla? Sistemul acesta iti functioneaza? Daca selectezi pozitii diferite, simti cand pui mana pe gaura pe care ar trebui sa vina aerul, simti sa vina aer? La fiecare dintre ele, adica functioneaza toate clapetele bine?

Si mai ales, cand selectezi dezaburire parbriz (selectia o faci electronic) simti pe canalul de sub parbriz sa sufle aerul pe acolo? Aerul este cald?

Apa (lichidul de racire) nu are voie sa scada, daca scade ai o problema. Daca ai o fisura in calorifer e cam normal sa iti abureasca pt ca ventilatorul sufla pe calorifer (care ar trebui sa fie fierbinte si uscat), dar daca ai apa pe el ti-o baporizeaza in habitaclu, dkrect pe geamuri pentru ca sunt mai reci, se face din nou condens.

Masca mica semirotunda de care spui e din cauciuc? Am impresia ca acolo in jurul tevilor trebuie sa fie izolat etans, acela e rolul cauciucului (sau ce material e, acum nu am verificat la mine), nu ar trebui sa poti baga degetele pe langa tevi. Daca e gaura, normal ca umiditatea ridicat din exterior iti intra si in habitaclu. Dar intra la fel si pe gaura de aerisire daca nu inchizi clapeta (sa selectezi ventilatia pe recirculare aer in habitaclu). Daca nu ai alte probleme insa, cand e umiditate atmosferica mai mare (la fel si in habitaclu), desi dureaza putin mai mult pana se dezabureste-se dezabureste, nu ramane mult timp aburit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La tine sunt cateva piste de verificat, acea piesa nu stiu cum a ajuns in portiera, daca nu este de la actuatorul inchiderii centralizate sau de la vreun angrenaj din portiera, e posibil sa fie o componenta din angrenajul sistemului de ventilatie, mai ales ca tu ai ventilatie climatronica (banuiesc), si sistemul de comutatie la diferite fante si recirculare este mai complex.

In al doilea rand nu cred ca e normal sa ai spatiu intre acele componente montate pe peretele despartitor, acolo ar trebui sa fie cat mai etans, cumva s-a lucrat pe-acolo, s-a schimbat vreo componenta de prin bord? Daca da, atunci se justifica si piesa pe care ai gasit-o, intrebarea e cum de a ajuns in portiera.

De verificat daca iti merge comutatia intre aerul de afara si recirculare, de cele mai multe ori, aerul pe recirculare produce abururea geamurilor.

In teorie, sistemul de racire motor este etans si nu ar trebui sa scada nivelul la antigel, dar daca nu ma insel se accepta o toleratie la "pierderea" de antigel, adica daca nu completezi des, nu ar trebui sa fie probleme, dar si daca scade, in prima faza verifica furtunele si imbinarile.

Ca una din ultimile optiuni ar fi sa verifici sa nu ai vreun por in caloriferul din bord, si singura solutie fara sa demontezi bordul este ca incerci sa bagi mana pe unde vine aeroterma sau filtrul de habitaclu (nu stiu cum e la Bravo) si sa inaintezi pe pipaite pana dai de calorifer, totusi, astfel e destul de greu sa iti dai seama.daca ai pori sau nu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte posibil ca problema ta sa provina exact de la acel spatiu de langa conducte. Pentru ca aluminiu este mai rece si pe el condenseaza apa mai repede. Si daca intra din umiditatea atmosferica apa direct pe calorifer, condenseaza mare parte acolo si va fi dispersata in habitaclu atunci cand pornesti caldura. Incearca sa astupi acea gaura, sa fie cum trebuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.