Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Bounce

Problema acceleratie - ramane accelerata

Recommended Posts

Salut colegi! Deschid un topic nou in speranta ca poti sa-mi rezolv si eu problema.

De ceva vreme imi face niste figuri si mai nou sunt tot mai dese, sa va  explic.Are multe momente in care nu revine motorul la relanti dupa ce i-au piciorul de pe aceleratie.

Sunt in oras, merg in a 3-a la 2000 de ture si vreau sa schimb sau sa opresc...calc ambreiaj i-au piciorul de pe acceleratie si ea ramane turata, daca ii mai dau un "sprit" scurt revine imediat.Problema e ca nu face tot timpul dar face tot mai des.

Cand a inceput sa faca figurile respective am dat clapeta jos si am curatat fluturele, pusa inapoi si tot asa...iar am dat-o jos si am curatat si potentiometrul,la fel.Am luat o clapeta SH cu care face la fel :D, am schimbat pedala de acceleratie,la fel

Am inceput sa cred ca are o scurgere de vid dar oricat m-am uitat si ascultat nu am gasit nimic plus ca am schimbat toate colierele de la furtune sa stranga bine,am verificat si burduful de la frana sa nu fie cumva spart si sa traga aer pe acolo.Mentionez ca nu am nici un cod de eroare sa ma ghideze la ceva anume....inainte de curatare imi dadea P1121 dar dupa curatare a revenit.

Astept idei si sfaturi :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, ce motor este?

Macar pot sa-ti postez schema ecu si eventual o lista de verificari din autodata.

Este dat spre exemplu defectul denumit  " Running on" = cumva inteleg ca ar fi "se accelereaza".

La acest defect este o lista de verificari.

 

Nu am gasit p 1121 la motorul de 1.6 (doar aici m-am uitat).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor de 1.6 benzina. P1121 ii vorba de potențiometrul de la clapeta de accelerație.Deocamdata nu am mai avut problema respectivă după ce am curățat potențiometrul dar rămâne accelerată și se întâmplă doar la 2000 de ture.Ajutama cu schema respectivă dacă poți te rog.Mersi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

uite mai jos.

vad ca are un intrerupator la ambreiaj legat la ecu, poate e de acolo

postez si o lista de verificari, ceea ce vezi in dreapta e lista pentru defectul din stinga.

daca crezi ca te incadrezi la alt defect din lista din stinga spune-mi si il postez pe ala.

 

 

Screenshot_17.png

Screenshot_18.png

Edited by gabimilo1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din prima poza nu inteleg eu mare branza,dar:

Kit ambreiaj e schimbat de o luna, o sa ma uit putin si la acel intrerupator de la pedala

La poza de mai jos selectat pe Running on observ in partea dreapta cam ce ar putea fi.Senzorul MAP e schimbat cu unul nou...si eu am crezut ca e de la el.Throttle position banuiesc ca e cel din clapeta care e curatat si face la fel si cu cealalta clapeta.Dupa parerea mea sunt prea slabe sansele sa fie amandoua clapete stricate la fel .... nu stiu zic si eu.Senzorul de la temperatura apei functioneaza in parametri normali zic eu, daca stau cu motorul pornit in trafic si e caldut afara imi porneste termocupla si tind sa cred ca acel senzor o porneste.

La injectoare nu am umblat deloc si ECM presupun ce este ECU care are 2 ani.Am curatat mufele cu spray de contacte,am tras de furtune,cabluri,am curatat toate firele de masa ca am mai vorbit cu cineva si a zis ca e o anomalie electrica si nu o pot gasi.Ma deranjeaza ca face asa si stiu ca nu e ok.

Am vazut acum de cand a dat frigul ca dupa oprire imi iasa ceva aburi pe langa farul din stanga si la o privire rapida cred ca e din radiator ca imi scade apa din borcan, o sa ma uit mai atent si o sa remediez problema, dar nu are nici o treaba zic eu cu problema mea.Tu ce parere ai?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu zic de clapeta, trebuie ambele potențiometre sa fie perfecte ca sa zic asa, si de acel intrerupator de la ambreiaj. Asta pe parte electrica, daca defectul vine de aici. E ppsibil cred sa fie vreun defect mecanic, gen infundat ceba sau neetanș, habar nu am. Chestia cu antigelul nu cred că are treabă cu defectul tău, doar dacă nu o curs prin vreo mufă/ modul. Vezi ca la unele masini gen Opel cum am eu ajunge motorină prin mufe prin efect de capilaritate , nu am pățit dar am auzit. Daca nu- i dai de cap să iei in considerare și asta, să vezi mufa de la ecu si de la pedala de accelerație.

Edited by gabimilo1

Share this post


Link to post
Share on other sites

problema cu vacuum o elimin ca daca pun mana pe clapeta cu furtunul dat jos moare imediat, deci nu trage aer fals.O sa ma apuc sa scot furtunele sa suflu in ele :).La Hesitation/poor acceleration ce iti da? poti sa pui un screen te rog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa ai puțină răbdare ca sa ajung la calculator, acum am pornit si eu masina ca mă lasă bateria si nu are trei ani inca.... O mai tin o tira pornita si mă uit si postez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu-i stress stai linistit, cand este timp si chef.Daca te sti cu ele iti pot face niste grafice dar trebuie sa-mi zici la ce

Share this post


Link to post
Share on other sites

uite mai josj.

Sa- mi zici orice te intereseaza ca te ajut.

ECM = ECU

Screenshot_22.png

Edited by gabimilo1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu de ce sa ma leg.O sa ma apuc sa scot pe rand sondele lambda,senzorii si ii fac cate o proba fara sa vedem ce face.Mersi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

acum ca ai zis, da, sondele lambda par o idee buna la verificat. Poate e o idee buna sa incepi cu ele.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum 2 ani am schimbat sonda de după catalizator, nu am luat una scumpa,nici ieftina dar clar că nu e ceva original.Revin mâine cu detalii referitor la sonde.Ceva valori am văzut și cu testerul dar valorile exacte nu le știu și mă uit la ele degeaba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema Rezolvata!

Dupa multe cautari pe la toti senzorii si potentiometre de la clapeta, am gasit problema la distributie.Am dat capacul joc si am vazut cureaua destul de urata...gata o schimb.Am luat un kit de distributie si montata ca la carte cu kit de blocare,nu la ochi si semne facute aiurea.Circul cu ea de cateva zile si nu mai are nici un fel de simptom de accelerare.

Cauza precisa nu o cunosc pentru ca am schimbat si senzorul de la axul cu came care se afla sub distributie, probabil nu mai era in parametri normali.Rulmentul de la intinzator are ceva joc si fluiera putin cand il invarti.In concluzie daca are cineva problema descrisa mai sus e de verificat si distributia pe langa clapeta,potentiometru,pedala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca fluiera, nu ai schimbat si intinzatorul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ba da sigur, am luat kit de distributie cu toate cele

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucru bun ca ai rezolvat!

Cauza exacta, daca nu ai facut si altceva din ce ai scris aici, pare sa fie acel senzor de la axul cu came. Pentru ca la distributie nu vad ce sa fi putut sa aiba sa iti dea acele simtome, aceelerare si uneori sa isi revina cand apesi pedala. Dar senzorul participa cu informatii pentru injectarea combustibilului si pare ca cel pe care l-ai inlocuit dadea valori ce facea ECU sa iti injecteze mai multa benzina, de acolo si turatia de 2000RPM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.