Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

xf1ref

Nou posesor Panda 1.2

Recommended Posts

Salutare tuturor si bine v-am gasit,

Sunt nou posesor de Panda 2005  1.2  60hp si as avea cateva intrebari mai tehnice inainte sa-mi bag mainile in ea. Masina am luat-o pentru sotie si as vrea sa o pun putin la punct. Eu vin de pe Citroen c5 x7 unde imi cam fac singur reparatile, in afara de chestii care necesita neaparat elevator.

1. Am vazut ceva ulei in zona motorului si a cutiei, masina nu lasa urme pe jos dar e umezita. Din ce am inteles la motor e de vina garnitura la tacheti iar la cutie e un simering la tija schimbatorului care scapa ulei si il arunca pe la aerisitor.

Oricum voi curata intai si mai astept sa vad exact pe unde iese uleiul.

Simeringul la cutie unde l-ati gasit? la o prima cautare nu prea dau de el.

Ceva hint-uri aici?

 

2. Distributia. Recomandati ceva anume ca si marca, ceva mai bun? Bineinteles voi schimba si pompa de apa.

 

3. La bujii recomandati ceva anume? Vreau sa le schimb si sa fac si o curatare a corpului clapetei de acceleratie.

 

4. Ambreiajul se regleaza ca e pe cablu, pedala de ambreiaj trebuie sa fie la nivel cu aia de frana sau mai sus?

 

Si ultima, recomandati vreun service aici in Bucuresti? in caz de nu am timp de bibileala. Vreun garaj dedicat sau vreun user pasionat care mai face si un ban pe treaba asta?

 

Numai bine,

Adi

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, xf1ref a spus:

salut

eu sunt proaspat pe panda 1.3 mjet.

cam ce ai postat tu ( inclusiv bujile dar la mine sunt de pornire) le-am rezolvat in regie proprie si iti pot recomanda un om ( zona Otopeni)

 

 

spor

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si bine ai venit! Sa o stapaniti sanatosi si fara incidente!

Motoarele Fiat cel putin 1,1 si 1,2 si-au dovedit fiabilitatea de-a lungul timpului, motiv pentru care au fost montate pe mai multe modele din gama Fiat. Dar la fel de renumite sunt si pentru pierderile de ulei pe la diferite garnituri, cu precadere pe la garnitura capacului tachetilor. Inlocuirea garniturii este foarte simpla si nu dureaza mai mult de 30 min cu totul.

Cat despre cutie, pe-acolo pierde, pe la acel simering despre care ai spus si tu, asa am patit si eu, dar nefiind sigur, am crezut ca pierde pe la cilindrul receptor, asa ca am cumparat alt cilindru si acum sta degeaba nou nout in cutie.

Mai poate pierde si pe la capacul din capat al cutiei dar si pe la angrenajul ala de deasupra cutiei unde este amplasat si simeringul dar si capacelul ala de plastic.

Din cautarile mele, se pare ca asta ar fi codul de piesa pentru simering: 40004800

La distributie, atat cureaua cat si pompa si intinzatorul am avut diferite marci, si mai scumpe, si mai ieftine si nu am avut probleme nu niciunele, totusi as recomanda INA; Contitech; Gates; Airtex, lista poate continua...

Bujii as recomanda NGK sau Bosch (vezi ce se potriveste la tine, filet  M12 sau M14.

Sper sa nu ma insel, dar cel putin la ambreiajul pe cablu, cursa pedalei de ambreiaj nu se schimba, ci doar punctul unde tine ambreiajul, mai sus sau mai jos, in functie de cum strangi/desurubezi piulita. Corectati-ma daca gresesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Semeringul de la cutie viteze gasesti numai pe original Fiat. Daca esti din Bucuresti vezi la Augsburg .

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 20 ore, blueeies a spus:

Din cautarile mele, se pare ca asta ar fi codul de piesa pentru simering: 40004800

Eu am gasit codurile 55240149 old code (black), pe care l-am si comandat la epiesa, si new code 55250937 (brown) pe care nu l-am gasit deloc. Nici dimensiunile lor nu le-am gasit ca sa vad daca este la fel cu cel dat de tine. Acum sa vedem daca am comandat ce trebuie, daca nu mai insist.

Acum 20 ore, io-seicento a spus:

Daca esti din Bucuresti poti intreba si la Ausburg,aduc piese Fiat pe original.

De Ausburg nu am auzit, am gasit site dar e pentru pers. juridice. Trebuie sa ma duc fizic la ei?

 

Alte cateva intrebari/curiozitati:

1.Cand accelerez in sarcina se aude un fel de barait, am astupat evacuarea cu motorul la relanti si a facut presiune..deci nu prea scapa gaze. 

Asa se aude normal? Poate nu sunt eu obisnuit cu ea

2. Contactul e cam ciudat, cateodata nu pot da la demaror desi scot cheia de tot din contact si o bag iar. Asa fac toate? ca defect nu pare.

3. La gropi mari, pe spate partea soferului se aude un troncanit ca si cum ceva e desprins. Au vreo boala anume? Inca nu m-am bagat sub ea dar daca mai au cate o boala e bine de stiut.

 

Multumesc tuturor pentru raspunsuri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biriitul nu stiu de la ce poate fi,poate tabla de pe catalizator

Contactul facuta cheia urgent altfel ramii cu ea.Eu am facut cheia in Cora militari,o sa te chinui sa scoti cipul din cheia ta.

Zgomote pe spate a mea nu are si am 215.000 km,ve rifica rulmentul sau poate din amortizor.

La Ausburg eu am mers fizic,iti trebuie talonul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista mai multe coduri (cod inlocuit si cod inlocuitor), codurile sunt pentru acelasi simering, deci in principiu ar trebui sa se potriveasca.

Fii mai explicit, poti rasuci cheia sau ramane blocata? Se rasuceste dar nu se aude nimic?  Din ce stiu eu, daca nu iti citeste cipul din cheie, demarorul invarte dar motorul nu porneste, (corectati-ma daca gresesc). Daca se rasuceste cheia si nu iti da niciun semn, as suspecta bobina sau carbunii de la demaror, dar mai poate fi si din cauza mizeriei acumulate in zona carbunilor de la demaror.  Cu o curatare se poate rezolva. Eu asa am patit, puneam contactul si nu invartea, am cumparat patul cu carbuni pentru demaror dar cand l-am demontat am vazut ca mai avea carbuni insa era destul de murdar, l-am curatat l-am remontat si nu am mai avut probleme, acum, uneori cand pun contactul, invarte cam dupa o secunda, suspectez iar mizerie la carbuni, oricum am carbuni de rezerva daca e cazul.  

Referitor la troncanitul de pe spate, pe langa amortizor, verifica si bucsa de la punte sa nu fie deteriorata, cu masina pe cric sau pe suporti ar trebui sa se vada un joc in momentul cand misti de roata sau cu un levier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu la Punto dar la Panda cheia serpuita daca incepe sa faca figuri e pe duca,am ramas acum doua luni intr-un peco nu a ma vrut sa se roteasca.Dupa 3 ore am reusit sa o rotesc usor si am ajuns acasa unde aveam a doua cheie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot serpuita e si la mine. Ai depistat problema la cheia care ti-a facut figuri?

Daca nu se mai rasucea in butuc, cel mai probabil e din cauza ca in timp, cheia, si mai ales varful acesteia se toceste si nu mai ramane in pozitia in care sa deblocheze cateii, de-asta nu se mai roteste, si uzura survenita la catei amplifica aceasta problema de blocare. Problema e valabila atat la cheia cu model traditional cat si la cea cu model serpuit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cheia cu model traditional,zimtata,nu am avut niciodata probleme.

Asta serpuita mergea dar agata un pic,ma obisnuisem cu ea asa.Pina intr-o zi cind nu a mai vrut sa mearga.

Cheia de rezerva care nu avea semne de uzura agata si ea dar foarte putin.

Am facut o copie dupa cheia de rezerva si acum functioneaza perfect.Mai greu a fost de scos cipul din cheia originala,este integrat in plastic.Am reisit taind plasticul cu un ciocan de lipit.Cipul costa la atelierul de chei 300 lei cheia a costat 100.

Depanarea la butuc mi-au cerut 500 lei si veneau dupa 4-5 ore.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa descriu faza cu cheia ca nu am descris cum trebuia.

Cheia se rasuceste, se pune contactul dar nu se mai invarte sa dau la demaror.  Secventa o fac completa, adica daca am omorat motorul, iau contactul, scot cheia din contact, o bag iar si pun contactul iar ultima faza dau la demaror. Ultima faza e buba, nu se mai invarte sa poti da la demaror.

Cheia nu pare uzata, adica cheile amandoua, ca am incercat cu ambele. Parca ar fi un fel de protectie, nu te lasa sa dai direct la demaror daca ai omorat motorul.

Frustrarea e pentru sotie ca e incepatoare iar daca omoara motorul nu-l poate porni imediat, pur si simplu nu se mai rasuceste mai departe de contact.

Cheia este cu model serpuit, varful are o tesitura dar pe serpuiala nu par sa aiba uzura. 

 

Referitor la troncanit voi verifica cand o duc pe rampe. Imi suna a amortizor...m-am uitat in seara asta si pare usor umezit. De toba am tras in toate partile si nu se aude nimic. De fapt toba a fost schimbata acum 3 ani dar in interior e ruginita rau. Mai analizez si revin. 

 

Azi am luat o parte din consumabile, am mai completat cu ceva ulei ca masina nu a mai vazut ulei de aproape 2 ani si pana ajung la socri sa ii schimb toate consumabilele sa nu stea cu uleiul aproape de minim. Am luat liqui moly 10w40 mos2, nu mai vazusem ulei deja negru de nou dar asa se pare ca e cel cu bisulfura de molibden.

 

Motorasul se pare ca da ulei pe la toate colturile, da pe la capac culbutori, da si pe la bobinele de inductie. Parca am vazut si ceva furtunase la admisie pline de ulei...probabil ulei din epurator.

Aveti vreun cod pentru oringul de la bobinele de inductie? 

Cutia de viteze la fel..e invelita in pelicula de ulei. I-am luat si ulei de cutie API GL5. 

Filtru de combustibil am inteles ca nu ar avea, asa e? 

 

De masina sunt multumit, merge bine, pozitia schimbatorului e foarte faina, masina e manevrabila si te poti strecura oriunde cu ea. 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca ce spui tu cu cheia este ceva normal,ca sa nu poti actiona electromotorul in timp ce motorul este pornit.Daca ai cheie de rezerva fa o incercare si vezi poate merge mai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu inteleg ca la ultima cursa contactul se blocheaza.

Adica: Bagat cheie in contact-> Rasucit prima cursa (se pune contactul)-> Se actioneaza propriu zis demarorul, doar ca la cursa asta se blocheaza, practic nu poti actiona cursa la demaror.

Atunci cand se blocheaza ultima cursa, cumva e volanul blocat pe antifurt?

Eventual scoate contactul de pe coloana, si incearca sa-l cureti cu un degripant, poate e mizerie inauntru si blocheaza aleatoriu cursa.

Eu cand am dat jos contactul, am urmat pasii de aici.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 10 ore, blueeies a spus:

Eu inteleg ca la ultima cursa contactul se blocheaza.

Adica: Bagat cheie in contact-> Rasucit prima cursa (se pune contactul)-> Se actioneaza propriu zis demarorul, doar ca la cursa asta se blocheaza, practic nu poti actiona cursa la demaror.

Atunci cand se blocheaza ultima cursa, cumva e volanul blocat pe antifurt?

 

Exact, cursa demarorului nu o pot efectua. 

Buna idee asta cu volanul blocat pe antifurt, voi verifica.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, foxbat a spus:

cat ai dat pe ea de e in halul asta? serios..

 

In ce hal? Pana acum prb mici cunoscute de ceilalti colegi de pe forum si care nu o impedica sa functioneze zilnic.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai ca inca iti merge faza scurta si nu ai rotile pe fata cracanate :wave:

Vestea buna ca se repara si astea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 minute, io-seicento a spus:

Stai ca inca iti merge faza scurta si nu ai rotile pe fata cracanate :wave:

Vestea buna ca se repara si astea.

ha ha. te pricep vad. la prima panda s-a intampla. releul. inlocuit garantie.

la asta - geometria. - 50 ron :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 13 minute, xf1ref a spus:

In ce hal? Pana acum prb mici cunoscute de ceilalti colegi de pe forum si care nu o impedica sa functioneze zilnic.  

pret ?

km ?

Edited by foxbat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este releul,e mufa care iese din calculatorul habitaclu.Nu stiam ca pica si releul ala.

 

Eu am facut vreo 3 geometrii si tot consuma pe interior cauciucurile,nu stiu nici acum de la ce a fost.Am rezolvat cu suruburi speciale care se pun la prinderea fuzeta pe amortizor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 42 minute, foxbat a spus:

pret ?

km ?

1900 euro 

77k km

Acum 24 minute, io-seicento a spus:

Eu am facut vreo 3 geometrii si tot consuma pe interior cauciucurile,nu stiu nici acum de la ce a fost.Am rezolvat cu suruburi speciale care se pun la prinderea fuzeta pe amortizor.

Parca am mai citit pe aici de uzura pe interior la gume. La geometrie nu se vedea de unde vine? E cumva si din cauza bratelor care nu mai sunt la fel ca cele originale?

 

Apropo, stiti situri cu diagrame pentru Panda. Eu folosesc catcar.info dar pt. Fiat nu au diagrame.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 36 minute, io-seicento a spus:

Nu este releul,e mufa care iese din calculatorul habitaclu.Nu stiam ca pica si releul ala.

 

Eu am facut vreo 3 geometrii si tot consuma pe interior cauciucurile,nu stiu nici acum de la ce a fost.Am rezolvat cu suruburi speciale care se pun la prinderea fuzeta pe amortizor.

la mine se schimbasera amortizoareale si ceva piese pe fata si nu o facusera la timp.multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 7 minute, xf1ref a spus:

1900 euro 

77k km

Parca am mai citit pe aici de uzura pe interior la gume. La geometrie nu se vedea de unde vine? E cumva si din cauza bratelor care nu mai sunt la fel ca cele originale?

 

Apropo, stiti situri cu diagrame pentru Panda. Eu folosesc catcar.info dar pt. Fiat nu au diagrame.

merci. mi se par prea putini km pt cate "Scurgeri" ai.

eu am luat-o pe cea din semnatura ( 1.3 mjet) mult mai ieftin.

si mai stiu vreo 2 benzinare pe la 1600 ..1700. la 1900 trebuia sa fie Tipla!

are clima macar sau AC?

 

in fine, cred ca e tardiv acum.

 

inteleg ca te bagi singur la reparatii. bafta mare.

eu am luat consumabile ( comandate si livrata SAMBATA, ( Bucuresti ) de la o firma super ok, daca ai nevoie zi mi).

 

spor.

PS - la cheie recomand niste wd40 si cateva "rotiri" . atat in butuc cat si usa/haion.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina e full fara piele :)), glumesc.

E din Romania de la auto italia cu full istoric, a fost folosita probabil 90% in oras. Are Ac  si servocity...pare o masina corecta, am vazut vreo 3 panda "impecabile" de pe olx pana sa ma opresc la asta. Masina a trebui sa o iau neparat din Buc, asa ca mi s-a parut cea mai ok...oricum acum regretele sunt prea tarzii.

 

La butuc voi folosi link.ul dat de blueeies, cei drept merge cam greu..trebuie curatat si uns.

Ulei un lasa pe jos, doar e umezit motorul. A mai avut schimbata garnitura la capac culbutori de 2 ori pana acum dar se pare fara succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mie mi se pare pretul cam mare.Nu stiu de ce dar s-au cam scumpit in ultima perioada.

Daca a fost schimbata garnitura de la capacul culbutori,atunci pierderea este de la o-ringul bobine inductie.O-ringul ala pica si la motoarele Fire mai vechi,cele cu delcou.Sint probleme pe care le poti rezolva singur in fata blocului.

Ce culoare are Panda?Albastru metalizat?

Vezi si aici daca ai probleme la roti:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.