Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Nikita

Problema ambreiaj stilo 1.6 16v

Recommended Posts

sa desfac cutia e mai greu acum si nu am nici timp..mai cand da un pic de cald.. oricum ms de sfat..si apropo de cutie de punto 1.9 jtd 2002 , m-am uitat la forma exterioara cam seamana mult cu cea de stilo..oare sunt la fel? ca pana si locul semerindul e asemanator la ochi..ramane de masurat bratul..am observat ca se porivesc ca  piese mai multe.. de pe punto am dat jos butucurile de roata cu rulment cu tot din spate si le-am pus pe stilo..discurile de frana fata la fel, ca le aveam aproape noi pe punto pana sa-l trag pe dreapta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca sunt la fel, cel putin seamana foarte mult. Pana te apuci poate gasesti informatii mai exacte.

Dar cum am spus, poate nu e nevoie sa desfaci cutia, poate problema e la ambreiaj.

Daca ar fi din cutie, cred ca s-ar comporta altfel.

Cand pornesti motorul se aude vreun zgomot din cutie si sa se opreasca daca apesi ambreiajul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu se aude nimic..deabea daca se aude motorul cum merge..e silentioasa .. iar ambreiajul cand calci pedala ..e usor parca ai calca acceleratia..inainte parca o calcai mai greoi dar dupa schimbul discului parca apesi in gol si incepe cuplare in partea de sus nu ca cu ala vechi care tinea de la jumatea cursei pedalei in jos

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai e rau ca ambreiajul prinde mai sus. E din cauza ca ai aer in sistem. Daca nu ai aerisitor nu ai aerisit ca lumea. Poate de acolo ti se si incinge cutia, mai ales ca ai spus ca se intampla cand o forjezi tare. La viteza aia, cu ambreiajul neaerisit, cand apesi pedala ai inca frecare, faci o semi-debreiere.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 02.02.2021 la 20:45, Nikita a spus:

cred ca la o viteza de deplasare mai mare bratul planetarei vibreaza si se produce largirea semerindului ..l-am demontat si nu e crapat sau rupt.. doar partea interioara unde intra bratul e lejerra , nu mai e etansata strans ca la cel nou

 

Nu cumva ai pus simering pentru planetara opusa?

Nu stiu daca la Stilo simeringurile sunt similare pe ambele parti, daca da, cumpara un simering nou, nu neaparat original, dar sa fie pentru partea care iti trebuie nu invers, si vezi cum sunt nervurile de pe interiorul simeringului, ele trebuie sa aiba orientarea asa cum se roteste  planetara dar catre interiorul cutiei, atfel, in loc sa iti tina uleiul in cutie, ti-l arunca afara. E doar o parere si nu te costa mult, asa ca merita sa acorzi atentie la aspectul asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect! semeringurile cutiei sunt stanga/dreapta

Stai linistit in legatura cu pedala care ai zis ca merge usor, e normal sa mearga asa din cauza ca ai placa de presiune si rulmest de presiune nou, plus vaselina.Si eu am schimbat kit ambreaj de vreo 2 luni si merge pedala de zici ca nu apas nimic, dar la mine prinde aproape de jos.Practic nu ai ce regla de unde sa prinda ca el se ajusteaza singur...la tine am citit ca prinde sus, nu stiu ce sa zic,aici e de discutat 

Am mai citit ca iti iasa ceva fum pe la cutie, ai observat cumva si pe unde exact? ai pus mana pe cutie si frigea? ai pus mana pe borcanul lichidului de frana si era cald? sper ca ai DOT 4 in ea nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa aveti si voi idee..1  semerindurile sunt diferite si nu se pot monta invers.. plus ca inainte de extragerea celui original vechi a fost inlocuit tot pe original si in aceeasi pozitie ca daca il intorci nu poti baga bratul in el pt ca asa e garnitura care se etanseaza pe brat.. 2.. lichidul de frana e de la selenia.. pe care in romania ziceau vanzatorii ca nu exista.. dot4 si E rece . 3 cutia de viteza era fierbinte toata carcasa  cauza care a generat si infierbantarea pistonului de debraiere care la randul sau nusi mai revenea la loc dupa luarea piciorului de pe pedala.. 4 am ridicat masina pe butuci ca rotile fata sa fie suspendate si iam dat turatie cuplata in viteza a 5a pana la 5000 , avea undeva la 175 km/h si dupa vreo 5 minute de turatie .. se incalzea cutia, incepea uleiul sa se prelinga la semerind si incepea sa miroasa a ambreiaj incins.. deci ceva producea ingreunare.. frecarea discului sau patinarea acestuia.. ca la un moment dat la 170 km/h sarea singura din viteza.. incercam ra revin la relanti o bagam intreapta 1  ..2.. 3.. 4.. 5 ca si cum fiind pe drum in mers si cand ajungea la peste 170 km/h salea din viteza iar.. o lasam vreo 2 ore sa se raceasca definitiv motorul  o porneam  si cand  mergeam cu ea prin localitate pe strazi vreo 15 .. 20 .. minute totul era ok.. ca si cand nu s-ar intampla nimic.. iar apropo de brat .. in timp ce o rulam in gol pe butuci  nu s-a observat nici o vibratie pe el ci doar ca caldura cutiei se tranmitea mai mult pe bratul stang decat pe cel drept ,. La schimbarea ambreiajului mecanicul mi-a  zic ca la cutie nu sa umblat inca.. masina avea ambreiajul placa si rulmentul inca originale de fabrica dar probabil a fost condusa de cineva care are obiceiul sa tina piciorul pe pedala in timpul mersului sau la semafoare..ambreiaj dus la 145000 km.. eu la un punto  din 2002 1.9 jtd am alergat intre 120000 km pana la 300000km cat are acuma si inca mai trage saracul se duce mai intins dar ajunge la 190 km/h dar are prob cu acte pe bg..

asadar la stilo tot ce e de schimbat am facut doar pe original.. singurul la care m-am zgarcit era ambreiajul pe Valeo si filtre aer pe champion premium . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc de raspunsuri dar suspansul ramane  suspans.. iar intrebarea de ce si ce produce incalzirea cutiei 

dupa ce voi gasi un mecanic adevarat va trebui sa deschid ambreiajul pentru o reglare ca la carte si va voi anunta cauza pentru care se produc atatea pagube

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikita problema la tine e foarte simpla: nu ai aerisit sistemul de actionare al ambreiajului.

In felul asta e ca si cum ai apasa numai partial ambreiajul (la o masina care functioneaza cum trebuie) si la viteza la care spui ca o forjezi, e normal sa se incinga ambreiajul si cutia si sa crape simeringul. 

Ai spus ca nu ai aerisitor insa cred ca acolo ai facut o greseala. Trebuie sa ai aerisitor. Sigur l-ai cautat pe cilindrul receptor, sau l-ai cautat pe pompa de ambreiaj? Pompa nu are aerisitor (cea prinsa la pedala) insa cilindrul receptor din capatul celalalt, cel ce apasa tija de actionare a ambreiajului are aerisitor. Trebuie sa aiba. Dai bateria si suportul ei jos si acolo e, te priveste direct in ochi daca te uiti la el. Eventual fa niste poze in acel loc si posteaza-le aici.

Daca faci aerisirea sistemului nu vei mai avea acele probleme.

Daca nu vrei sa faci aia e, poti sa cauti oricati mecanici dar nu exista alta rezolvare. Ori vei gasi unul ce verifica totul cu rabdare si va trage aceeasi concluzie, ori vei gasi altii care iti vor lua bani, iti vor inlocui diverse piese si vor concluziona ca cei pe care spui ca i-ai consultat pana acum: " Nu se poate repara, nu stiu ce are".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ar mai fi un lucru pe care sa il ai in vedere, dar in nici un caz inainte de a rezolva problema aerisirii: sincroanele. Ai zis ca sare din viteza, insa nu prea ai ce sa le faci cred. Daca sunt defecte iti trebuie altele noi. Desi nu cred ca au ele vreo problema, ci problema e creata de acea supraincalzire a cutiei. Nu e normal sa se incinga asa, cutia nu e facuta sa functioneze in regim de temperaturi inalte. Tot prin zona aia, mai simplu, ar fi o verificare a reglajului timoneriei. Dar la fel, asta sa ai numai in vedere si sa cauti dupa ce intai aerisesti cum trebuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 22 ore, Nikita a spus:

Ca sa aveti si voi idee..1  semerindurile sunt diferite si nu se pot monta invers.. plus ca inainte de extragerea celui original vechi a fost inlocuit tot pe original si in aceeasi pozitie ca daca il intorci nu poti baga bratul in el pt ca asa e garnitura care se etanseaza pe brat.. 2..

Nu am spus ca e posibil sa fi fost pus cu interiorul spre exterior sau vice versa, ci doar ca e posibil sa fi fost montat simeringul gresit, adica cel de pe dreapta pe stanga, sau invers motiv pentru care nervurile de pe simering imping uleiul afara in loc sa-l retina.

Informativ am cautat in eper si intre cele doua simeringuri nu exista decat o singura diferenta: diametrul exterior, unul e de 54 mm, celalalt de 56 mm, sansele de a fi pus un simering din parte opusa e extrem de mic dar ma gandesc ca nu imposibil, in fond e vorba de 2mm care se pot pierde prin elasticitatea simeringului.

Un alt aspect este ca e aproape imposibil ca, capul interior de planetara sa aiba o deviatie asa mare incat sa roada interiorul simeringului, de altfel vibratia ar fi destul de evidenta. Totusi ar mai fi o posibilitate, si anume ca planetara sa nu fie fixata bine in diferential, adica acea siguranta care o fixeaza in diferential sa se fi strans si nu se mai umfla atunci cand bagi planetara si e posibil sa fie putin iesita si pe acolo sa iti iasa uleiul, eu asa am patit, aveam siguranta prea stransa si nu se mai umfla cand bagam planetara in cutie si pierdeam ulei, am fost la un service a scos planetara afara si a "cracanat" siguranta, apoi a bagat planetara inapoi si a ramas fixa si nu am mai pierdut ulei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in legatura cu cilindrul receptor ambreiaj Nikita are dreptate cand spune ca nu are aerisitor, sunt si fara si cu aerisitor.Sfatul meu e sa incerci sa cumperi 1 cu aerisitor si aerisesti calumea, de la furtun degeaba o faci ca nu e punctul cel mai sus si ramane aer.Din cate am cautat pe net se invart undeva la 100 lei, nu e mare branza...

Share this post


Link to post
Share on other sites

asadar dupa un diagnostic mai amanuntit am reusit sa aerisesc singur adica cu inca o persoana.. pistonasul pe care il am aveam impresie ca nu se poate aerisi si totusi se poate dar e un procedeu mai diferit..in zona unde intra furtunul cu lichid sunt 2 cleme,, sarmulite care se trag in sus dar nu se scot de tot. dupa pedalare ca la frane tragi de furtun , iese aerul cu lichid si impingi repede inapoi..se repeta procedeul de cate ori e nevoie... intimp ce dai la pedala trebuie tinut furtunul impins sau pusa clema la loc..   revenind la problema mea cu incalzirea excesiva a cutiei nu s-a remediat nimic.. am schimbat semeringul , am inlocuit uleiul care mai ramasese doar vreo 600 grame si dai forja dinnou...pana in 140 km totul ok nu se intampla nimic.. dupa o racire a motorului de 2 ore pornesc la drum inapoi cu o viteza aproape constanta la 170 km si surpriza.. incepe sa se incinga cutia ..spre norocul meu nu am reusit sa nenorocesc si de data asta uleiul si semeringul.. trag pe dreapta ..si somn de voie 1,5 ore pana s-a racit cutia si m-am intors la domiciliu ca pensionari, incet si calm.. singurul lucru pe care nu l-am putut face e sa umblu la discul de ambreiaj..care cred ca este buba..pt ca motorul merge ok ..in schimb cutia e mai incinsa ca acesta..voi reveni cu cauza..dupa ce se va remedia la service..

Share this post


Link to post
Share on other sites

asadar revin cu vestile despre incalzirea globala a cutiei de viteze care a ramas tot un mister.

dupa ce a ramas un prieten fara certificatul masini care avea mai multe modificari de tuning a renuntat la ea pt ca costa mai mult sa o refaca la loc .

vorbit cu el am luat cutia de pe masina lui care era identica si am montato pe masina mea..toata operatiunea a costat 450  ron,manopera si cutia

mentionez ca dupa desfacere mecanicul a constatat ca discul , placa, cat si rulmentul erau ca si noi..acestea avand doar 4000km  de rulare nu era nevoie de schimb

inainte de a monta cutia s-a schimbat uleiul cu cel care e in carte specificat s-au schimbat simeringuri pe original am schimbat lichidul de frana tot cu cel din carte de la tutela, s-a spalat si s-a schimbat antigelul si chiar daca mai aveam de facut vreo 7mii de km cu uleiul , l-am schimbat si pe el cu 10w40 selenia 20k

SURPRIZA a fost cand am pornit aerul conditionat cand numai dupe vreo 5 minute de mers cu 130km pe autostrada a aparut aceasi problema.. incepea sa se incalzeasca excesiv iar la apasarea pedalei de ambreiaj pistonasul de debraiere incepea sa scartzaie si nu mai revenea in sus.. aceleasi simtome ca inainte..cu toate ca cutia e alta pistonasul nou,aerisire s-a facut de 4 ori , consumat lichid de frana aproape 3 litri pentru toate operatiuni , si totul ok pana a intrat in forta si turatie

ASADAR PROBLEMA A RAMAS CHIAR DACA S-A SCHIMBAT TOT  SINGURUL care a ramas e motorul

vorbind cu mecanicul ,acesta a zis ca nu mai stie nici el ce sa mai faca .

intrebarea mea e catre cei care au stilo 1.6 16v daca a avut cineva probleme de genul si ar mai fi ceva ; in prima parte am observat ca capacul de plastic de deasupra motorului e chiar fierbinte , e  normal sa se incalzeasca asa de tare ? iar a doua e ca in bord imi arata totul ok.. apa e la jumate..bachiar scade putin in timpul mersului dar isi revine dupa 5 ..10 secunde , erori nu am de nici un fel, ventilatorul porneste si se opreste can are nevoie

DECI IN CONCLUZIE CALDURA EXCESIVA se transmite de la motor cred eu dar acesta lucreaza in paremetri.. banuesc ca daca era incins prea tare aveam ceva erori pe bord..asa nu apare nimc

cei de la reprezentanta nu au acceptat sa o repare pe motiv ca au un nr mare de masini si sa mai trec pe la ei peste vreo 3 luni

astept pareri si sugestii ... dar mai ales parerea unui mecanic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treaba este foarte clara, daca nu o vezi iti spun eu. Nu ai nici o problema nici la motor nici la cutie.

Ai spus ca problema a revenit cand ai pornit aerul conditionat. De acolo ti se supraincalzeste totul. Nu stiu cum stai cu freonul, daca ai in instalatie si freonul fiind in amestec cu ulei, daca nu ai nu e bine ca nu se face ungerea insa sanse mari sunt sa fie si rulmentul compresorului de aer conditionat stricat. Daca iti infraneaza rotirea compresorului asta opune mare rezistenta motorului ca el invarte si acel compresor si bineinteles ca se infierbanta totul. Tot pe linia asta, mai e posibilitatea ca sa ai curelele puse mult prea strans. Astea fac acelasi lucru: opun rezistenta motorului si fac sa se supraincalzeasca. Cureaua de accesorii parca are o rola intinzatoare cu arc deci se autoregleaza, nu e ea de vina. Dar cureaua alternatorului cat de tare ai strans-o? Ca pe aia chiar ai spatiu in care culiseaza surubul de prindere al alternatorului si trebuie sa il pozitionezi in functie de curea. Daca ai strans-o mult prea tare, cand pornesti aerul conditionat care la orice masina opune o anumita rezistenta motorului, atunci cand e folosit, la tine se aduna peste reglajul nepotrivit al curelei alternatorului si rezultatul il cunosti:supraincalzirea.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 40 minute, Mike1alike a spus:

Treaba este foarte clara, daca nu o vezi iti spun eu. Nu ai nici o problema nici la motor nici la cutie.

Ai spus ca problema a revenit cand ai pornit aerul conditionat. De acolo ti se supraincalzeste totul. Nu stiu cum stai cu freonul, daca ai in instalatie si freonul fiind in amestec cu ulei, daca nu ai nu e bine ca nu se face ungerea insa sanse mari sunt sa fie si rulmentul compresorului de aer conditionat stricat. Daca iti infraneaza rotirea compresorului asta opune mare rezistenta motorului ca el invarte si acel compresor si bineinteles ca se infierbanta totul. Tot pe linia asta, mai e posibilitatea ca sa ai curelele puse mult prea strans. Astea fac acelasi lucru: opun rezistenta motorului si fac sa se supraincalzeasca. Cureaua de accesorii parca are o rola intinzatoare cu arc deci se autoregleaza, nu e ea de vina. Dar cureaua alternatorului cat de tare ai strans-o? Ca pe aia chiar ai spatiu in care culiseaza surubul de prindere al alternatorului si trebuie sa il pozitionezi in functie de curea. Daca ai strans-o mult prea tare, cand pornesti aerul conditionat care la orice masina opune o anumita rezistenta motorului, atunci cand e folosit, la tine se aduna peste reglajul nepotrivit al curelei alternatorului si rezultatul il cunosti:supraincalzirea.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

posibil sa fie si varianta asta ..dar mentionez ca freonul e ok.. cureaua de la compresor nu am cum sa o intind sau sa slabesc, compresorul este fix si nu are intinzator cum au alte modele de masini..de exemplu mai am un punto 1.9 jtd 2002 la care compresorul are sistem de intindere a curelei pe cand la stilo doar intre alternator si pompa de apa e intinzator  , nu am analizat fulia compresorului care poate ca are ea vreun sistem de intindere ceeace nu prea cred..totusi posibil sa ai dreptate  in legatura cu rulmentul compresorului fiindca la pornire la rece se aude un fel de scartzait la fulia compresorului care dispare in momentul cand se incalzeste motorul.. am observat ca si pe liber daca o turez vreo 2 minute la 4..5 mii de ture incepe sa se incalzeasca si cutia ..si daca pornesc aerul conditionat se incinge mai repede.. intrebarea mea este daca scot cureaua de la compresor de aer sa merg fara el se intampla ceva?  ca la o diagnoza am vazut ca apar si ceva informatii de turatie si activitate a AC despre care zicea un mecanic ca sunt in parametrii ok.. totusi voi incerca si ultima varianta cu fulia..fiindca in unul din momente de supraincalzire aproape ca uleiul din cutie parca incepea sa fiarba iesea fum albastru pe langa capacelul de plastic de deasupra cutiei..cel de aerisire cred ..ca nu e pe filet ci doar in cleme se tine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cum e la tine, dar daca e cum spui, cureaua ce invarte compresorul invarte NUMAI compresorul si nimic altceva, desigur ca poti sa o dai jos pana rezolvi problema. Si de intins spuneam sa verifici neaparat cureaua alternatorului sa nu fie prea intinsa ca daca e, si aia iti incinge motorul si faptul ca pornesti AC-ul doar se adaoga peste ce face cureaua aia prea intinsa.

Deci desfa cureaua compresorului AC, opreste AC-ul din buton, foloseste pana rezolvi numai aerul normal, cald, rece, cum ai nevoie, dar fara AC. Apoi vezi la rulment. Daca spui ca ai freon in instalatie, te misti repede si nici nu il pierzi. Desfaci suruburile care tin compresorul, faci loc daca e nevoie si il tragi rapid. Sistemul are ventil ca sa nu pierzi freonul si cand ai tras compresorul ventilul se inchide. Si vezi ce e cu rulmentul. Daca e defect, il gasesti numai in Japonia dar poti reveni tot aici si iti zic cum sa rezolvi.

Edited by Mike1alike

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 17 minute, Mike1alike a spus:

Nu stiu cum e la tine, dar daca e cum spui, cureaua ce invarte compresorul invarte NUMAI compresorul si nimic altceva, desigur ca poti sa o dai jos pana rezolvi problema. Si de intins spuneam sa verifici neaparat cureaua alternatorului sa nu fie prea intinsa ca daca e, si aia iti incinge motorul si faptul ca pornesti AC-ul doar se adaoga peste ce face cureaua aia prea intinsa.

Deci desfa cureaua compresorului AC, opreste AC-ul din buton, foloseste pana rezolvi numai aerul normal, cald, rece, cum ai nevoie, dar fara AC. Apoi vezi la rulment. Daca spui ca ai freon in instalatie, te misti repede si nici nu il pierzi. Desfaci suruburile care tin compresorul, faci loc daca e nevoie si il tragi rapid. Sistemul are ventil ca sa nu pierzi freonul si cand ai tras compresorul ventilul se inchide. Si vezi ce e cu rulmentul. Daca e defect, il gasesti numai in Japonia dar poti reveni tot aici si iti zic cum sa rezolvi.

ok..ms de info..asta cred ca o voi face in vacanta de paste..pana atunci nu cred sa reusesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikita, ai mai rezolvat ceva?

Am mai recitit topicul tau. Cu ambreiajul ai mai avut probleme, cum aveai la inceput, sa ramana actionat? Si desi ai inlocuit multe piese scumpe, problema ti-a ramas. Ai spus ca ai inlocuit si pistonasul care actioneaza ambreiajul. Dar pompa de sub pedala de ambreiaj, ai pus si in locul ei una noua? Desi, daca nu se mai blocheaza si poti schimba lejer, nu cred sa fie nevoie sa o inlocuiesti. Si problema nu cred ca e cauzata de la ambreiaj (nu s-ar face debreierea complet, insa ambreiajul il apesi cateva secunde cat schimbi si mai mult, ai desfacut si ai zis ca arata ca nou).

Totusi, e un indiciu care iti arata unde sa cauti problema: cutia are 3 simeringuri, iar tie, de fiecare data, ti s-a rupt numai cel din stanga. Poate totusi planetara din stanga are o inclinatie milimetrica, pe care nici nu o simti, ca daca circului prin oras, masina nu are nici o problema, totul pare sa mearga bine. Dar cand mergi cu viteza putin mai mare, se intampla ceva si se incinge prea mult cutia si ti se rupe tot simeringul stanga.

Totusi, ai spus ca ai observat ultima oara ca apare problema cand pornesti AC-ul. Acolo ai gasit ceva? Rola intinzatoare a curelei se invarte lejer, e unsa in interior cu vaselina? Ce role si fulii mai sunt pe acolo, la fel, se invart lejer?

Si dintre toate reparatiile, nu ai spus nimic despre radiator. E cel vechi pe masina? Ca e foarte posibil sa fie infundat partial si tehnic mai face racirea, insa cand mergi cu viteza mai mare, se incinge prea tare.  Dar acul de temperatura a lichidului de racire ce temperatura iti indica atunci cand apare problema? Creste peste normal sau nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sal.. asadar ca piese schimbate : pistonul de debraere pe sachs, ambreiaj valeo, chit distributie oem fiat , pompa apa hepu,termostat wahler, sonda lambda dupa catalizator denso, brat planetara nou venit din italia, semerinduri pe original tot din italia venite, cutie de viteza sh , ulei cutie cel din carte..tot din ita venit ca in romania nu il mai gasesti de vreo 4 luni , toata instalatia de racire spalata, tot lichidul de frana schimbat , aerisire vreo trei zile la rand la tot, in schimb problema nu s-a rezolvat.. astept sa-mi vina saptamana viitoare placutele de frana din italia si voi mai verifica etrierul de frana .. a mai ramas ultima incercare .. zic asta pt ca am observat ca se incalzeste roata stanga mai tare decat celelalte .. dar cand am ridicato pe elevator  , pe liber se invarte lejer , nu e infranata si nici discul nu prezinta diferente sau probleme.. si mi-a mai aparut intre timp inca o problema.. cand pornesc motorul , pana sa ajunga la temperatura optima  merge rotund, dar dupa ce s-a incalzit si apa in borb a ajuns la jumate turometrul incepe sa oscileze in jos  se misca intre 900 si undeva pana la 600 rpm.  daca o turez la 5000 si ai dau drumul coboara lin , se opreste la 900 dar dupa vreo 5 sec incepe iar sa se detureze parca s-ar inneca sau nu iar ajunge benzina.. pe treaba asta am fost  la cineva unde am verificat clapeta .. curatata, calibrata fara probleme.. unde omul mi-a zisc ca injectorul 2 face figuri dar nu tot timpul.. asadar incalzirea globala a cutiei inca nu s-a rezolvat.. revin cu noutati in august cand o voi demonta iar pe bucata..2..3 zile de suruburi si ulei cu vaselina si vedem daca se rezolva ceva!!!!!

7A3C32D9-42CE-4979-A90D-38105449954D.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca se incinge roata stanga, e o posibilitate sa fie de acolo, chiar daca ridicata pe cric roata se invarte usor. Problema e cand folosesti frana si etrierul poate sa ramana blocat si astfel face incingerea, si totul fiind metalic, se transmite caldura prin planetara si asa se rupe simeringul. Sper sa rezolvi.

Problema cu scazutul turatiilor provine din sistemul de racire. Asigura-te in primul rand ca ai facut aerisirea cum trebuie si nu mai ai aer in instalatie. Apoi verifica dopul de la vasul de expansiune. Are acea supapa pt eliberarea presiunii atunci cand e prea mare si probabil s-a lipit, nu mai deschide. Poti incerca sa speli dopul in apa fierbinte cu sare de lamaie, sau poti sa cumperi alt dop nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si instalatia de racire cu ce ai spalat-o? Am testat si eu substante dedicate si nu au fost bune de nimic. Si am descoperit ca o spalare adevarata se face cu apa demineralizata+sare de lamaie. Am scris despre asta la topicul cu probleme cu incalzirea, la Punto.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă la relanti oscilează între 900 și 600 e posibil sa fie senzorul de aer, MAP...îl găsești după clapeta in partea din spate a motorului, îl cureți puțin și ar trebui să meargă, sau se mai poate din sonda lambda din spatele catalizatorului.cu un tester poți observa dacă lucrează sondele sa nu cumperi degeaba ceva aiurea...curios e că nu îți dă un cod eroare, trebuia să ai

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oare e posibil sa-ti ramana pompa de frana in presiune, motiv pentru care sa iti blocheze tempoarar etrierul?....Doar o presupunere...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.