Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Nikita

Problema ambreiaj stilo 1.6 16v

Recommended Posts

Ramane pedala de ambreiaj la podea .. asta se intampla daca merg cu motorul turat undeva la 3000 de ture sau mai mult..si pe la 4000 , 4500 de ture cand ii dau talpa pe autostrada incepe sa se ridice si apa o liniuta pe bord, nu mai sta la jumate.mentionez ca sub 20 de grade afara nu mai face treaba asta, in schimb daca pornesc AC-ul face la fel.. apa se incalzeste, iar pedala scartaie .ambreiaj, placa, rulment noi, distributie pe original cu pompa,  lichid de frana schimbat , ulei selenia , la cutie tutela de la mama ei dar se incingesi nu ii da de cap nimeni.. poate ma ajuta cineva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta se întâmplă după ce ai schimbat ambreiaj? ai schimbat tot odată la ce ai scris?Dacă nu se ridică pedala nu e ceva ok acolo, eventual mergi la un meseriaș să-l mai aerisească puțin.

Când scârțâie? Când e apăsat sau lăsat? Dacă apeși ambreiajul se aude ceva ca o bătaie când e pornit motorul?

Referitor la apa nu e sigur că are legătură, verifica puțin senzorul de temperatura că el dă start la termocupla.Daca se ridică puțin apa peste jumate imediat trebuie să pornească termocupla...la mine așa face.

Dacă ai ceva coduri de eroare ar fi bine sa ne spui și nouă.

Ambreiajul folosește lichidul de frana, să-l verifici sa fie nivelul corect

Ma gandesc ca lichidul de frana e DOT 4 si sa ne spui ce ulei ai bagat in motor?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina am luato din noiembrie 2019, iar schimburile toate facute in februarie 2020.. ulei motor selenia 5w30, ulei cutie viteza Selenia Tutela Cat zc 75w-80, lichid frana tutela top4, filtre si distributia pe original fiat, doar pompa apa era de la Hepu..Toate schimburile si piesele mi-au fost trimise din italia de la un tovaras care lucra la un service fiat. Ambreiajul scartaie doar cand folosesc AC sau merg cu ea mai sportiv adica la 3500- 5000 de ture . Cu apa n-ar fi o problema dar la ambreiaj chiar e .. pe caldura cu AC pornit se incinge si cand apas pe el , inapoi trebuie tras ca nu isi prea revine singur.. iar daca e in viteza cam e problema.. si toate astea de cand au inceput caldurile.. pe racoare nu prea face figuri.. iar erori in bord nu am nimica inca.. am calculatorul mutat de pe motor..

Edited by Nikita

Share this post


Link to post
Share on other sites

parerea mea personala e ca e cam subtire uleiul 5w-30 si o sa ramai fara segmenti, totusi ai un motor pe benzina si sa mai punem in calcul si uzura lui.Se baga 5w si la benzina doar la temperaturi sub -20.Daca îl conduci mai sportiv nu e ok deloc uleiul ăla.

A mea are 180k km si ii bag 10w-40 :), faci cum crezi dar mai intereseazate legat de aceasta problema.Referitor la ambreiaj eu zic in prima faza sa-l mai aerisesti.

Mai așteptăm și alte păreri de la colegi

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate la ambreiaj nu am ce aerisi decat sa scot furtunasul care intra in cilindru, ceea ce am facut dar nu sa schimbat nimic .. nu am surub de aerisire pe cilindru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ignora nici încălzirea apei, dacă trece de 95 de grade nu e ok deloc și cu 5w nu mai ai ungere.La temperaturi mari îți poate face bule de aer și pe traseele de frana, implicit ambreiaj.termocupla trebuie sa pornească la 93 de grade...aseară am verificat la mine, din nou îți spun sa verifici senzorul de temperatura care îi pus undeva pe traseu în partea dreapta și e de culoare verde, nu de alta dar sa nu ramai fara chiuloasă.Intreaba prieteni, un mecanic ce părere au de uleiul care l-ai bagat, după mine aia e problema și la ambreiaj și la supraincalzire

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multam de recomandare.. voi incerca cu uleiul .. si senzorul .. si dupa revin cu ce s-a rezolvat. Si apropo de ulei , mecanicul a zis ca e ok .. ceea ce nu prea cred ca e ok.. pt ca inainte de stilo am avut un punto din 2002 1.9 jtd si foloseam 10w40 doar ca era selenia turbo disel si nu am avut probleme .. am mers cu el de la 175.000 pana la 300.000   , doar schimburi si distributia, Si inca mai trage saracul doar ca e pe bulgaria si are parbrizul crapat si nu am mai facut itp-ul ..l-am tras pe dreapta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asadar revin cu remedierea defectelor..supra incalzirea apei era cauzata de furtunasul de retur care duce la vas expansiune era infundat avea rugina in zona curbelor si la iesire din termostat. iar partea cu ambreiajul cazut era uleiul banuiesc..dupa ce l-am inlocuit cu selenia 20k 10w40 cutia nu s-a mai incins, bineinteles ca m-am mai ales si cu schimbarea unui semerind la cutie de la planetara  plus ulei la cutie nou tot selenia, totul de la mama ei selenia.. in mare m-a cam costat in jur de 450 lei toate noi plus munca mea de doua weekend-uri, pt ca nu prea mai gasesti mecanici de incredere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo tie ca sti sa-ti repari singur, ai dreptate in legatura cu mecanicii.Cel mai probabil semeringul a cedat din cauza temperaturii ridicate.Daca mai ai vreodata probleme te mai asteptam pe la noi sa vorbim de una alta.Drumuri bune!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ar mai fi una dar nu e chiar grava aceea ca nu o ia din prima cheie nici sa o rupi in trei ..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La chestia cu pornitul pot fi multe...bujii vechi,fise,bobine,senzori,pompa benzina.Daca ai cumva o interfata ELM sa o poti scana si sa ne zici daca ai ceva coduri de eroare ar ajuta, asa putem elimina multe fara sa muncesti sau sa cumperi ceva degeaba

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin din nou la problema ambreiajului.. se pare ca problema supraincalzirii cutiei a aparut iar dupa o perioada de vreo 4 luni cand nu am forjato mai mult de 150 km/h. Acum 3 zile la un mers continuu de la Slobozia pana la Bucuresti intre 150 si 180 km/h a inceput sa miroasa a ulei incins in masina de la cutia de viteza .. dauna aceeasi ca prima data se incinge cutia, cedeaza semerindul din cutie de la planetara stanga(ca prima data) pierd ulei din cutie , iese fum , raman cu ambreiajul gripat pana se raceste lichidul de frana si cutia si dupa schimb semerindul o incarc cu ulei si masina e ok.. adica pana ai mai dau o talpa de 160, 180km/h.. si asa se repeta istoria .. dar care este cauza nu am primit nici de la cel mai de incredere mecanic pe care il cunosc.. astept pareri si ajutor daca imi puteti oferi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu știu de la ce, de obicei se încălzește de la ulei murdar și plin de span, la tine nu e cazul că l-ai schimbat.verifica sa fie cutia la locul ei sa nu fie încordate planetarele că atunci frecarea e mult mai mare și se poate incinge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acelasi simering ti-a cedat din nou?

Si cum l-ai schimbat, ai desfacut cutia? Ca la mine numai din interior poti pune simeringuri in cutie.

Poate ceva nu a fost pus cum trebuie la ambreaiaj, e o frecare care produce supraincalzirea.

Si e ciudat ca la cilindru nu ai aerisire, ar fi trebuit sa ai pt ca doar pe furtun nu poti aerisi ca lumea.

Edited by Mike1alike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar ambreiajul cand spuneai ca ramane pedala jos, ramanea numai pedala sau si ambreiajul propriu-zis. Adica daca erai in mers, bagata in viteza, tragea sau era ca si cand actionai/apasai pedala?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De verificat...dacă o turezi pe loc la 4000-5000 de ture,motorul rămâne la locul lui? dacă se muta sau se ridică la turația aia atunci încordează clar și cutia de viteze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul e la locul lui se clatina putin la accelerare dar daca o tin turata nu se misca si nici nu se  ridica.. iar cu pedala jos e treaba ca si ambreiajul e actionat adica ramane pedala la podea din cauza ca se incalzeste excesiv si pistonul de debraere si scartaie la actionarea pedalei .. adica se gripeaza pistonasul ca e cald si ala de la cutie.. concluzia e ca cutia se incinge dupa ce pierd ulei in urma cedarii semerindului.. dar problema e ca s-a pus semerind pe original de doua ori si a cedat.. banuiesc ca e de la frecarea bratului planetarei.. un mecanic care sa fie in tema cu deastea de stilo zona bucuresti aveti idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, Mike1alike a spus:

Acelasi simering ti-a cedat din nou?

Si cum l-ai schimbat, ai desfacut cutia? Ca la mine numai din interior poti pune simeringuri in cutie.

Poate ceva nu a fost pus cum trebuie la ambreaiaj, e o frecare care produce supraincalzirea.

Si e ciudat ca la cilindru nu ai aerisire, ar fi trebuit sa ai pt ca doar pe furtun nu poti aerisi ca lumea.

Demontare semerind : roata jos , bieeta directie desfacuta, brat desfacut de la butuc, butucul cu disc dat jos, planetara din cutie trasa afara , si se demonteaza capacul de pe cutie prins in 4 suruburi in care e montat semerindul, si se extrage seperindul cu presa .. la fel se si monteaza cel nou.. tot cu o presa ca altfel il rupi sau ai tai inelele de cauciuc cu care se etanseaza.. la servis 2... 3 ... ore , iar eu acasa 2zile ca n-ai presa n-ai extractor profesional .. nai elevator.. .. eu mi-am facut si distributia singur in 3 zile dupa o plimbare pe la 4 service-uri .. adica am reglato cu calele de fixare pt arbore cumparate cu 150 lei la bulgari ca in romania mai putin de 500 nu am gasit si mecanici care nu reuseau sa o regleze si dadea in nas la deaccelerare pana murea motorul .. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si cilindrul ala de ce nu il schimbi?

La Stilo nu exista cu aerisitor, toate sunt fara? Daca sunt si cu, iti recomand sa iei unul si sa il inlocuiesti. Poate e gripat si se blocheaza asa. Insa aia nu explica incalzirea, sau poate e intr-o pozitie de "semi" debreiere si atunci s-ar cam explica. Ar trebui sa incepi cu inlocuirea cilindrului.

Daca nu se rezolva trebuie sa desfaci sa vezi si la ambreiaj ce se intampla.

Si scartaitul vezi ca vine din locul in care pistonul cilindrului apasa clapeta de actionare a ambreiajului. Trebuie sa pui vaselina acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 pistonasul e ok.. totul e ok.. mai putin cred ca la o viteza de deplasare mai mare bratul planetarei vibreaza si se produce largirea semerindului ..l-am demontat si nu e crapat sau rupt.. doar partea interioara unde intra bratul e lejerra , nu mai e etansata strans ca la cel nou....deocamdata e ok.. eu circul zilnic cu ea ..traversez bucurestiul dimineata si seara ..si e ok merge fara probleme ..dar problema e la viteza mare cand plec acasa spre tulcea ai dau in gusa sa ajung mai repede ..asta e

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si ambreiajul ca ramane blocat?! Ceva nu e ok acolo. Planetara nu e cumva descentrata? Nu o fi fost lovita masina inainte sa faca problemele astea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema asta a inceput sa apara la vreo 2 luni dupa ce iam schimbat ambreiajul pana atunci am circulat cu ea o jumatate de an fara problema asta doar ca a inceput sa traga ceva mai greu si se simtea miros de ambreiaj cand dadeam cu spatele in rampa la intrare in curte si se tura ceva mai mult la viteza dar de tras mai greu 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In schimb cand patina ambreiajul nu am avut treaba cu supraincalzire si semeringul

Share this post


Link to post
Share on other sites

De schimbat semering si ulei o pot face si singur dar degeaba ca dupa iar face la fel .. am nevoie de mecanic sa aiba habar pe la reglare ambreiaj iauntru poate e ceva care ingreuneaza din interiorul cutiei .. in exterior roata se invarte lejer cand e pe liber.. in cuplu e buba.. sau poate din diferential.. treaba e chiar ciudata putin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cutia... nu stiu daca gasesti mecanic priceput, ai vazut si la lucruri mai simple ce greu e. Si daca il gasesti, nu cred ca va fi deloc ieftin. Daca vrei sa faci ceva la ea, va trebui tot tu sa faci. Daca e ca la Punto nu e complicata. Desfaci selectorul, desfaci suruburile roata ce tin carcasa cutiei apoi mai ai 2 suruburi in interior, in margine, care tin furca. Le desfaci si pe alea si ai intrat.

Insa poate problema e la ambreiaj, s-o fi desfacut ceva si freaca. Daca il desfaci cred ca poti sa detectezi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.