Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

versus

Butuc bușon rezervor blocat, nu se mai închide

Recommended Posts

Bună!

Se dă un Fiat Stilo 1.9 JTD Multiwagon din 2004. Am avut ”noroc” că s-a blocat la închidere și nu la deschidere căci mai aveam doar vreo 10 litri în rezervor și încă vreo 300 de Km până acasă, nu știu cum alimentam.

De deschis s-a deschis (bușon+butuc) original, dar de închis nu a mai vrut nicicum. Pur și simplu se învârte cheia în gol. A rămas acolo doar așa, pe post de dop, dacă am ghinionul să mă testeze cineva la motorină, o poate trage pe toată, nu îl oprește nimic.

Cam ce e de făcut? S-o fi stricat/gripat ceva în butuc? Butucul ăla se poate desface, eventual repara? Bușonul se deschide cu cheia cu care pornești mașina, dacă iau un butuc/bușon de la o dezmembrabilă, o să se potrivească cheia? Presupun că nu, presupun că fiecare mașină e cu cheia ei, nu poți nici porni și nici deschide un bușon de la un alt Fiat Stilo același model, cu altă cheie, corect?

Cam care e soluția? Parcă nu-mi vine să-l las așa neblocat să mă trezesc în rezervor cu cine știe ce, poate îl mai și pierd și sparg parbrizul cuiva.

Dacă cineva s-a confruntat cu o problemă similară, cam care ar fi rezolvarea?

 

Mulțumesc anticipat!


Look good, feel good !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu un buson second de pe un alt stilo nu rezolvi nimic, ai dreptate in privința cheii.Cel mai probabil e blocat și cu un spray w40 rezolvi problema.Baga bine spray pe el la toate îmbinările și cu cheia necajestel până își dă drumul.Nu am desfacut niciodată unul să vad ce e pe acolo, poate vreun coleg pe aici...In ultima faza îți cumperi unul cu cheie separat care nu trebuie sa fie musai de stilo și aia e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc @Bounce, mai așteptăm și alte păreri!

L-am găsit pe ăsta dar chiar dacă zice că e compatibil cu modelul meu de Stilo, mi se pare prea mic în comparație cu cât de mare e cel original!

Oare sonda aia (e un fir) la cel original...la ce folosește?


Look good, feel good !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil se potrivește dacă ei așa zic, mare brânză nu trebe sa facă practic, doar sa agate după urechile de pe gura rezervorului.La cel original nu e cumva firul de care e legat bușonul de caroserie?să nu cadă pe jos? nu știu să aibă alt fir/Sonda pe buson...adică nu își are rostul.Are eventual o supapă de aerisire dar aia nu are treabă cu un fir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bușonul nu e legat de caroserie, e detașabil, îl pun pe pompă când alimentez, sonda aia atârnă de bușon și intră în rezervor.


Look good, feel good !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, nu cunosc nici eu exact mecanica busonului cu cheie -la mine e fara cheie- dar, as vrea sa iti impartasesc din cunostintele mele, poate te vor ajuta sa rezolvi problema.

Daca butucul se rasuceste dar nu rasuceste "urechile" alea de la buson, as banui ca legatura dintre butuc si acele "urechi" este rupta si de-aia nu se mai rasucesc.

Chiar si asa, nu iti face griji pentru motorina din rezervor, nu cred ca e atat de usor sa o scoti.

Daca legatura dintre butuc si acele urechi e rupta, as schimba busonul cu unul sh sau nou, si i-as inlocui butucul original ca sa pot folosi aceeasi cheie.

Din toata treaba asta, cel mai dificil cred ca e sa scoti butucul afara fara sa strici busonul. Nici eu nu stiu cum se scoate, poate e usor de scos. Stiu insa cum se scoate cel de la contactul de pornire si probabil ca procedura e asemanatoare si la cel de la buson.

Eu am avut probleme cu butucul de la contact, si am rezolvat problema cu ajutorul de aici.

Ar mai fi o solutie ca sa inlocuiesti busonul si sa folosesti aceeasi cheie, asta presupune inlocuirea cateilor din butuc cu cei de la butucul original, dar asta presupune sa scoti butucul afara, si din moment ce l-ai scos, nici nu mai e cazul sa scoti cateii, pt ca inlocuiesti butucul cu totul. Doar ca trebuie avut grija sa nu scapi cateii cand scoti butucul, acolo sunt si niste arculete fine si daca le pierzi  poti rasuci butucul si cu o surubelnita. Ca sa nu ii pierzi, introduci cheia in butuc si astfel cateii sunt tinuti pe pozitii.

Offtopic: pare o operatiune ca spargerile din filme :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blueeies Mulțumesc pentru informații, momentan am comandat bușonul ăsta, dacă nu o să fie compatibil (sper să nu fie cazul), o să duc butucul original la un tinichigiu, cu cel after market, presupun că singurul impediment e o cheie în plus!


Look good, feel good !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici la mine nu am cheie, se blochează ușa când închid mașina.Am un prieten cu exact aceeași problema, o sa ii cer puțin bușonul sa arunc și eu o privire

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai comandat busonul, eu raman la parerea ca vei putea sa inlocuiesti butucul cu cel de la masina ta, ca sa mearga cu aceeasi cheie. Nu am facut operatiunea asta niciodata dar nici nu cred ca e dificil.

UItandu-ma la busonul comandat de tine, am cautat o imagine mai clara sa vad cum e montat, am gasit asta si se pare ca are 4 picioruse ce se fixeaza pe portiunea metalica din centru. Probabil ca daca reusesti sa distantezi usor acele picioruse o sa poti scoate butucul.

Daca nu reusesti, mergi cu busoanele la un centru de replicare chei, acolo cred ca te poate rezolva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fără alte artificii, manevre și combinațiuni tehnice, acest bușon nu o să poată să fie folosit așa cum e, out of the box? Va trebui neapărat combinat cu cel original, sau...?


Look good, feel good !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binenteles ca se poate folosi asa cum este, eu ma refeream ca poti transplanta vechiul butuc pe busonul cel nou in ideea de a folosi aceeasi cheie pe care o folosesti si la contact si portiere.

Daca nu te deranjeaza o cheie in plus, il poti lasa asa cum e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, da...dar asta în ideea în care nu vechul butuc are o problemă, ci mecanismul care e acționat de acel butuc (din moment ce cheia în butuc se învârte în gol).


Look good, feel good !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fie ca butucul e defect sau nu, poti face astfel incat sa folosesti cheia masinii.

Daca busonul nou foloseste butuc cu dimensiuni similare cu cel vechi, atunci se poate face procedura de mai jos, daca nu, nu are rost sa incerci. Eu nu imi asum vreo responsabilitate. :)

Asadar sunt doua posibilitati:

1. Butucul original e bun, si defectiunea este la mecanismul care e actionat de butuc. In cazul asta se poate transplanta butucul original pe noul buson.

2. Mecanismul actionat de butuc e bun dar butucul e defect. In cazul asta se demonteaza ambele butucuri si se face transplant de căței.

Este mai migalos si usor riscant dar nu imposibil, dar in ambele cazuri vei putea folosi cheia masinii.

Sau lasi butucul nou asa cum e si mai adaugi o cheie langa breloc :)

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A venit bușonul nou și m-am decis să îl folosesc așa out of the box, chiar dacă nu e la fel de masiv ca cel original, îl găsesc mult mai solid în construcție. Și chiar nu mă deranjează o cheie în plus!


Look good, feel good !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.