Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

nelucovrigaru

Fiat Palio lipsă scânteie la 2 fise

Recommended Posts

buna zia recent am achizitionat aceassta masina si   in urma spalarii motorului cu apa  din nestiinta a ce se putea intimpla nu mai am scinteie decit la 2 fise  rog colegi daca pot sa ma jute cu sfaturi sau eventual un chit pornire daca are cineva

masina este din 2001  si are motor 1,2 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si bun venit pe forum. Te rog sa nu mai postezi problema ta in mai multe locuri, nu vei primi mai multe raspunsuri iar forumul va deveni inutil mai stufos.

Masina porneste?

Ai vreun martor aprins in bord?

Ca prim pas iti recomand sa inlocuiesti bobinele de inductie intre ele si vezi daca problema se muta la celelalte doua bujii, daca da, atunci inseamna ca ai o bobina defecta (cea care nu mai da scanteie la bujii).

Share this post


Link to post
Share on other sites

imi cer scuze pentru acest incident  nu se va mai repeta  cu postarile in alta parte 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

masina da porneste dar merge doar in doua  bujii 1 si 3  

in bord nu apare nici un martor aprins

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

o sa incerc cu alta bobina in aceasta dupa amiaza doar ca e de la un model de lancia tot motor 1,2

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu are cum sa mearga in 1 si 3, fie merge in 1 si 4 sau 2 si 3, Bobina din fata da scanteie la bujiile 2 si 3, iar cea din spate da la 1 si 4. Din cate am inteles eu...

Se potriveste si bobina de la Lancia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut

da, de acord cu @blueeies , o bobina da pe 1 si 4 iar cealalta pe 1 si 3 vezi mai jos.

 ar fi bine sa scoti mufele de la bobine, de la ecu si sa le dai cu aer comprimat si apoi cu spray de contacte electrice, le lasi sa se usuce si le cuplezi

 

 

111.png

Edited by gabimilo1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, blueeies a spus:

Nu are cum sa mearga in 1 si 3, fie merge in 1 si 4 sau 2 si 3, Bobina din fata da scanteie la bujiile 2 si 3, iar cea din spate da la 1 si 4. Din cate am inteles eu...

Se potriveste si bobina de la Lancia.

 

Acum 15 minute, gabimilo1 a spus:

 

 

da, de acord cu @blueeies , o bobina da pe 1 si 4 iar cealalta pe 1 si 3 vezi mai jos.

 ar fi bine sa scoti mufele de la bobine, de la ecu si sa le dai cu aer comprimat si apoi cu spray de contacte electrice, le lasi sa se usuce si le cuplezi

 

 

111.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

aveti dreptate  merge  2 si 3  au scinteie   1 si 4 nu are scinteie  am schimbat  bobinele cu unele de lancia 1,2  dar se mentine  acelasi defect   o sa incerc cu sprei  pentru contacte

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Le-ai schimbat si intre ele sa vezi daca problema se muta pe celelalte doua bujii? Poate ai avut ghinionul sa nimeresti o bobina defecta de pe lancia chiar pe aceleasi bujii.

Daca dupa inlocuire problema se muta pe celelalte bujii elimini din start suspiciunea ca ar putea sa fie altceva in afara de bobina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

schimba bobinele intre ele prima data (cum ti s-a spus), daca se muta defectul dupa bobina e clar bobina si vedem apoi ce si cum

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu am incercat inca cu spray  

ma gindesc  ca daca  e defect unitatea de control adica    caculatorul  ala mic 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

trebuie sa vezi daca ai alimentare cu plus in mufa bobinei din releul din stinga sus (din imaginea pe care am postat-o).

apoi vezi daca ai minus in pinul celalalt al mufei de la bobina , ala vine din ECU, din pinul 19.

 

Daca zici ca nu se muta defectul e clar ca e din alimentare (mufa /fire / ECU).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite unde este localizat1.png

 

 

Uite cum il poti verifica2.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 31 minute, blueeies a spus:

Uite unde este localizat1.png

 

 

Uite cum il poti verifica2.png

multumesc frumos  mine voi verifica

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

astazi am umblat din nou la masina si am constata  ca  unitatea ecu nu da impuls pe  a doua bobina deci practic exista o intrerupere  de circuit intern  am pus  alte componenete   unitate ecu   imobilizator  de pe o lancia  tot cu motor 1,2 dar nu si cheia de contact, evident masina nu porneste  .Exista vreun programator pentru cheie  deoarece de unde am luat aceste componente  nu  mi sa dat si cheia de contact .

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu nu stiu.

cred ca trebuie immo tau imperecheat cu noul ecu (cel de pe lancia).

cred ca merge citit ecu tau si transcris in noul ecu, s-ar putea cu interfata dar cred ca trebuie dedicat fiat, nu stiu daca merge cu orice interfata.

mai asteapta si alte pareri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ecu este de pe o masina cu parametrii diferiti de cei pe care ii are masina ta, evident ca nu va functiona, in cel mai fericit caz e posibil sa porneasca dar sigur vei avea 1001 de erori, datorita diferentelor de parametrii si dotari pe care noul ecu le are stocate. La tine nu va porni, mai ales ca nu ai cheia de la imobilizatorul de pe masina donatoare.

De regula ecu trebuie "virginizat" -cel putin asa e la Punto- adica trebuie cumva sa-i fie stearsa memoria astfel incat atunci cand este remontat pe masina sa inregistreze noii parametrii de pe masina pe care a fost montat.

Dar cum ai ajuns la concluzia ca ecu masinii e de vina?

De ce nu ai lasat pe masina vechiul imobilizator? Nu vad rostul sa schimbi si immobilizatorul daca nu are probleme, (parerea mea).

In cazul tau fie mergi la un electronist/specialist ca sa iti virginizeze noul ecu, fie mergi cu cel vechi sa ti-l verifice sa vada daca poate fii reparat. As crede ca e mai ieftin sa-l repare pe cel vechi decat sa-l virginizeze pe cel nou.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

am rezolvat problema  am inlocuit ecu  cheie si imobilizator   de la o lancia 1,2 avariata 

cere proprietaru 100euro pe ea   si o sa o achizitionez pina la urma

multumesc  pentru sprijinul acordat  tuturor membrilor 

Share this post


Link to post
Share on other sites

toata tevatura si cheltuiala doar pentru ca ai spalat motorul?

 

sau ai mai avut probleme si inainte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

doar pentru ca am spalat motorul  deci cind am masurat cu multimetru in unitatea ecu  pe una din mufele care vin catre bobina am gasit intrerupt  din interior din  ecu  nu aveam continuitatea deci clar a intrat undeva apa si  a compromis unitatea ecu  astazi am reusit sa o aduc acasa  masina nu ma costata foarte mult   250 euro pretul eii

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma ajutata foarte mult sprijinul domnilor de pe acest forum si tin sa va multumesc pe aceasta cale

pina in clipa de fata nu am mai mers cu alt auto decit  dacia traditionala

fiatul este  noua achizitie 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.