Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Recommended Posts

Buna ziua.
Sunt posesorul unui Fiat Punto 1.2 16 V Sporting, an 2001. Am cumparat acest Fiat in anul 2006. Motorul si transmisia functioneaza f.bine. Pornirea la rece f.buna. Acumulator nou. Cand motorul este cald apare o problema la pornire si anume are aceleasi simptome cand ar fi slab acumulatorul sau electromotorul ar avea probleme. Motorul porneste daca demarorul reuseste sa invarta motorul de 2-3 ori. Nu este aprins martor la bord. Incarcarea este in parametri.
Va cer o sugestie in legatura cu aceasta problema
Multumesc
PS. In momentul cand actionez cheia de contact (pe pornire) becurile de la bord se sting.Contactele de la bornele acumulatorului sunt montate corect si stranse. Acum cateva saptamani m-a lasat in peco a trebuit sa o imping ca sa porneasca, dar totusi dupa ce porneste nu are nici o problema!!
Edited by MXPunto

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,

 

e posibil (dar nu obligatoriu) sa ai probleme la electromotor, poti verifica si acolo stringerea cablurilor pe borne.

 

ca defect la electromotor - perii (carbuni) uzati sau bucsi uzate (in cazul in care are bucsi)

 

ce banuiesc eu ca se intimpla - bucsi uzate care permit rotorului sa frece de stator.

 

eu as da jos electromotorul pentru verificare, daca tot e dat jos - inlocuit carbuni + bucsi + curatire de eventualul praf de carbune depus (macar suflat cu aer comprimat).Asa scapi si de banuiala ca electromotorul are o problema.

 

cind mai face incearca sa pornesti cu curent de la alta masina. daca asa porneste nu e electromotorul ci bateria (chiar noua) sau alternatorul (cum ai verifcat ca incarca?)

 

in acest moment, dupa simptome,  pare mai degraba baterie cu probleme sau contact imperfect.

 

verifica cu curent luat de la alta masina.

 

 

 

 

stingere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, electromotorul l-am schimbat (am uitat sa mentionez) iar daca ar fi bateria, de ce nu ar avea problema asta si la pornirea la rece? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca bateria e noua, probabil  reuseste cit sta in repaus sa adune suficienta energie cit sa porneasca motorul, apoi dupa pornire daca ai probleme cu incarcarea merge totul pe ea si o consuma .

 

asta e ce banuiesc acum.

 

caut schema de la pornire si o postez, poate mai are veeun releu intermediar, desi daca era asa si avea releul ala probleme...s-ar fi vazut la prima pornire.

 

daca e o problema la contactul cu cheie pe pozitia de pornit?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

uite schema

vad ca apare un buton acolo, nu stiu la ce se refera, denumirea este starter inhibitor...

 

fiind figurat cu linie punctata din cite stiu nu apare la toate modelele

 

dar nu-i stiu rolul, mai caut si eu.

 

poate intervine intre timp cineva care stie mai multe.

 

 

5.JPG

6.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bateria are 5 ani, s-ar putea sa fie problema de la ea deoarece doar e responsabila cu actionarea asupra electromotorului. Cand am cumparat masina ea avea aceeasi problema insa avea o alta baterie. Dupa ce am schimbat-o, o perioada s-a linistit dar dupa iarasi a inceput sa aiba problema aceasta. O alta banuiala ar fi chiar calculatorul de bord, dar ma indoiesc.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

e posibil bateria, 5 ani cred ca si-a facut traiul.

acolo cred ca e figurat contactul.

 

 

7.JPG

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa verifici bine incarcarea, minim 13,8 v cu consumatori porniti

Share this post


Link to post
Share on other sites

butonul acela inhibitor figurat pe schema apare cred la cutiile automate, ma gindeam ca poate e o problema de acolo.

 

sa iei in seama si asa ceva chiar daca pare ca masina ta nu are.

 

poti sa faci proba cind mai ramii in pana sa-i dai curent de la plus direct pe firul subtire de la electromotor.

 

daca asa porneste sa stii ca ai butonul  ala pe masina si ala iti face probleme.

 

Edited by gabimilo1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceleasi simptome le aveam pe mk1, pornire buna la rece dar ceva mai greoaie la cald, atunci nu am bagat de seama, ulterior am vandut masina.

As lua in considerare si ceva legat de sistemul de aprindere-injectie-admisie, Banuiesc si senzorul MAP (Manifold Absolute Pressure), conecteaza-te cu o interfata obd fie ea si bluetooth, acolo poti vedea valoarea indicata de senzorul MAP dar si altele. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi apare eroarea de la MAP cat si un senzor lambda pe care l-am schimbat, dar fenomenul produs nu are legatura cu galeria de admisie intrucat arborele cotit nu are puterea sa faca rotatia pistonului, de aceea cred ca e mai mult o problema a circuitului electric care ii fura alimentatia electromotorului.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://u1602.enginetroublecode.com/fiat-punto

 

eu zic sa faci prima data testele de care ti-am zis, adica atunci cind nu mai vrea sa dai curent de la ala masina   sau sa dai curent direct pe electromotor (asta daca electromotorul invirte anemic, ca si cum nu ar avea curent, asa cum am inteles eu de fapt).

daca e altfel e foarte posibil sa fie ce a zis colegul @blueeies, ar trebui vazut care e treaba cu senzorul map pentru ca si eroarea aceea cu u duce tot la senzorul ala.

 

atita timp cit ai erorile active va porni tot mai greu sau deloc.

 

incepe prima data cu verificarea firelor (asta se recomanda la depanare), apoi treci la schimbarea senzorului

vezi mai jos - fa exact in ordinea in care scrie la cauze posibile, de obicei sint firele sau senzorul, mai rar ecm

 

9.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 6 ore, MXPunto a spus:

PS. In momentul cand actionez cheia de contact (pe pornire) becurile de la bord se sting.Contactele de la bornele acumulatorului sunt montate corect si stranse. 

Am avut acum multi ani aceeasi problema la un Fiat Uno,problema a fost din bucsele electromotor mai exact cea dinspre pinion.

Cum zicea colegul mai sus si bateria ar putea fi de vina,dupa 5 ani o baterie sigur nu mai este in parametri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa încerc sa ii dau curent, poate direct pe Electromotor. Bateria încarcă cu 13,8v cu toate pornite, totuși s-ar putea sa aibă vreo celula arsa sau cv contact imperfect. Mulțumesc pentru sugestii, o sa revin cu detalii, poate cineva se mai joacă cu un Fiat de genu chiar și in 2020 și are aceeași problema ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bateria ok!! Am schimbat cu alta baterie, acelasi fenomen, am verificat electromotorul nu are nici o problema, la fel cablurile sunt ok.. Alte sugestii ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

de aici se intelege ca electromotorul invirte vioi, nu?

Deci iese din calcul, nu din cauza lui porneste greu.

 

atunci mergi pe verificat firele senzorului MAP si apoi schimbat senzorul daca firele sint bune (asta zice la eroare).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu ai controlat poti verifica si cablul dintre minus baterie si blocul motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am verificat si cablurile, am pus robotul de pornire pe ea si tot asa face, e o chestie putin complicata..

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cablu se pune aparatul de masura pe rezistenta intre borna si bloc motor,trebuie sa aiba cit mai aproape de zero.Am mai vazut pe net un video cu o problema asemanatoare si era ceva blocat pe cureaua de accesorii,alternator sau compresor aer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.