Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

Nasu65

Instalatie GPL .

Recommended Posts

Pentru a limita uzura pompei de benzina si a preveni balbotarea combustibilului,recomand folosirea unui temporizator . Cand autoturizmul trece pe gaz , pompa de benzina va fi oprita dupa cateva secunde. Am observat ca atunci cand am montat instalatia gpl  , masina porneste mai greu cand este rece motorul. Daca va intereseaza va pot da cateva sugestii. Eu am rezolvat problema cu 20lei montajul electronic si o ora de munca.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre ce masina este vorba?

GPL am si eu pe Fiat Panda 1.1-2004 si am avut mereu probleme cu prima pornire dimineata.Asta se intimpla numai vara,iarna porneste foarte bine.

Am schimbat cam tot ce inseamna senzor pe masina plus sonda lambda plus montat releu pe pompa de benzina,fara temporizator,doar un releu care atunci cind este alimentat de bobina de pe vaporizator taie alimentarea pompei de benzina.Problema se pare ca este din cauza benzinei care,din cauza caldurii isi pierde proprietatile de ardere,trebuie reimprospatata mereu.

Ar mai fi si problema reglajului instalatiei GPL,daca instalatia nu este reglata bine se modifica corectiile STFT-LTFT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am Fiat Albea 1.2 80cp. Dar cred ca nu contează motorul. Mai este și problema bujiilor,care se pun de gpl și au o distanță mai mare între electrozi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 23.04.2020 la 20:58, Nasu65 a spus:

Pentru a limita uzura pompei de benzina si a preveni balbotarea combustibilului,recomand folosirea unui temporizator...Daca va intereseaza va pot da cateva sugestii. Eu am rezolvat problema cu 20lei montajul electronic si o ora de munca.

Daca stii ceva, si vrei sa ajuti, posteaza solutia aici, ca sa poata beneficia toti colegii care au gpl pe masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este suficient un releu normal  pentru oprirea pompei de benzina.

Bujii am folosit mereu cele recomandate de producator,nu speciale pentru GPL.Distanta intre electrozi,din ce am mai citit pe net,se recomanda sa fie cu 0.1 mm mai mica fata de ce recomanda producatorul si asta pentru ca GPL ar fi mai greu de aprins.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu tin pentru mine. Nu este ceva extraordinar. Am cumparat acest montaj  de ĺa romydesign.ro . Menționez că am montat ĺa 3 masini și funcționează de ani buni.

20200426_101141.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prin montajul asta sa inteleg ca pompa mai porneste din cind in cind ca sa mentina presiunea in rampa?Sau are doar functia de oprire a pompei?Este alimentat de la plusul bobinei de GPL?

Ai avut probleme cu prima pornire dimineata cind motorul este rece?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa porneste cand este un nou ciclu de oprire și repornirea automobilului. Presiunea pe rampa injectoarelor va rămâne constantă dacă ,regulatorul tine presiunea. Menționez că dacă se termina gazul trecea pe benzina se va face rapid , fără a afecta funcționarea motorului. Montajul electronic este alimentat de la electrovalva , pentru că ea comanda ciclu de oprire și repornire.

Edited by Nasu65

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am GPL de cam 160.000km și am trecut prin destule astfel încât să învăt niște lucruri.

Mi s-a întâmplat și mie să porbească greu mașina dupa o staționare de câteva ore. În cazul meu se întâmpla doar vara când de foarte multe ori în zilele caniculare pornea direct pe gaz (setată intrarea la 40 de grade). Astfel, dacă adăugăm dilatarea furtunelor, practic nu avea combustibil în circuit pentru a porni mașina. Mutând manual pe benzină câteva secunde înainte de oprire îmi garanta că nu voi avea probleme la următoarea pornire.

Am trecut de asemenea prin cateva schimburi de bujii, cu toate că service-ul mi-a recomandat în mod explicit să folosesc doar ce recomandă producătorul, am testat și bujiile "speciale pentru gpl" și cele "speciale cu iridium pentru gpl". Service-ul a avut dreptate, sunt doar o păcăleală, un marketing pentru naivi. Dupa 15-20.000 aceste "speciale" deja dădeau cu virgulă, iar cele "normale" duc lejer 30.000. Folosesc doar NGK sau OEM care sunt tot NGK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trecerea si pornirea direct pe gaz sint doua optiuni diferite,depinde de instalatie.Eu la instalatia mea,stag qbox plus,am setata trecerea pe timp de vara la 50 grade si iarna la 40 grade.Pornirea direct pe gaz la o anumita temperatura se poate face ,dar trebuie bifata separat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum masina nu are ralatiul constant .Am schimbat senzorul MAP . Sper ca maine va merge 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce instalatie este?

La Albea se regleaza jocul la supape?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am Tomaseto . Am motorul de1,2 16 supape 80 cp. Am pornit motorul si pare ca merge bine. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara . Stie cineva daca schimb computerul masinii cu altul identic , fara sa schimb bordul sau imobilizatorul va functiona? Acum am acel mers neregulat la ralanti. Am schimbat mai multi senzori si degeaba . I-mi face probleme pe gpl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Calculatorul masinii trebuie imperecheat.Daca pe benzina merge bine si problemele sint numai pe gpl nu ai de ce sa il schimbi,probleme sint de la instalatia de gaz.Ce injectoare gpl ai?Au fost vreodata calibrate?Citi km au?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite aici cum se face calibrarea daca ai Valtek sau alte injectoare asemanatoare: 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat bujiile si deja , motorul toarce altfel. Am vazut clipul,este interesant. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.