Jump to content

Bine ai venit pe comunitatea Club FIATFan România! Te rugăm să te înregistrezi sau să te autentifici ca membru pentru a beneficia de toate funcționalitățile forumului.

Se caută moderatori pentru secțiunile aferente modelelor de mașini.

Condiții:
1. Bună stăpânire a limbii române în scris.
2. Disponibilitate timp minimum 15 minute/zi.

Dacă ești interesat, dă-ne un mesaj privat la @Diomet sau @blueeies

avrams

Probleme turbină

Recommended Posts

Buna ziua!

Am un Tipo 1,3 diesel 95 CP sedan.Pana in prezent am facut 14 000 km din care 2 000 extraurban.

Pana la 12 500 nu am avut probleme cu ea.Consum f mic in oras (5 vara si 6 iarna),in ext am fost in concediu si  media a fost de 4,5 l/100 km.Viteza de deplasara a fost de cca 110-160 km/h mers pe autostrada si dr european pe distanta de 2000 de km.

Comportament foarte bun la drum lung.

La capitolul confort,scaunele mi se par foarte tari.In rest este spatioasa si bine compartimentata.

Locuiesc intr-o zona in care frigul este la el acasa iarna.Spun asta ca iarna se incalzeste greu,avand in vedere ca 90% din km parcursi pe luna  ii fac in oras.

Dupa cei 12500 de km au aparut probleme.In momentul in care acceleram de la 40 km-90 km /h si ajungeam la cca 4000 r/min s-au aprins senzorii de presiune roti,controlul srabilitatii si chek motor,iar masina desi era turata nu mai avea forta.Practic cred ca nu mai avea tubo.

Dupa porniri repetate in cursul zilei ,mai ramanea aprins numai chek motor .Masina isi revine in forta treptat iar cant se stinge si acest martor functioneaza noemal.Asta pana ma dau iarasi la ia si defectiunile reapar.Diferenta este ca apar la turatii din ce in ce mai mici.

Am facut revizia  la o reprez in Brasov,au sters acele erori,care nu mi le-au explicat,si gata.Masinuta se infigea si mai bine la drum.Pana cînd au reaparut problemele.În decembrie au aparut de 5 ori.Am programat-o la alta reprezentanta si la prima verificare un senzor se pare ca nu functiona bine,au spus.

Nu a fost asa,presimtirea mea s-a adeverit.Turbina nu functiona la o tresiune mare de aer cica.Acum zace in service asteptand turbina.Sper sa fie atat.

Am incredere in acest motor,pt ca este produs la scara larga pt mai multe marci auto germane,coreene si frantuzesti.El vine de pe gama comercial si aici motoarele si piesele de schimb nu se compara cu gama turism. 

În rest fiind o masina ieftina  din clasa C alte pretentii nu am de la ea.

Cand am cumpatat-o i-am cerut ca 5 ani cat timp am rate sa nu se strice.Sa vedem daca este serioasa.

In rest si celelalte marci au problemele lor la diferiti km parcursi.

 

Nimeni nu a stiut sa imi spuna daca este bine sa schimbi vitezele la indicatiile din bord.Parerile sunt impartite.Electonica multa bataie de cap multa,daca nu intelegi cum functioneaza acele circuite.

Am circulat la inceput conform acelor indicatii din bord.Din 3500 km in 3500 km a aparut regenererea filtrului care s-a facut conform instructiunilor din manual.La reprezentanta mi s-a zis sa o turez mult.In afara de consum nu s-a intamplat nimic.Regenerarea a aparut la 4000 km .Unii au zis ca este prea devreme.A m ales sa schimb vitezele la o valoare medie a turatiilor.Nici a indicatorului nici a spuselor mecanicilor din reprezentanta.Undeva pe la 2800-3200 r/min.Dar a cazut turbina.

Astept sa o schimbe si sa ma bucur de ea.

Faptul ca turbina a cazut la 14 000 km nu este bine deloc.Sunt ingrijorat.Sa speram ca este un caz izolat asa cum a spus  agentul de vinzari de la reprezentanta din Bucuresti.

Va doresc o zi placuta si sper sa va vi fost utile informatiile prezentate de mine.

Daca aveti ceva similar si rezolvate va rog sa scrieti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasol necaz mai ales ca e o masina noua. Masina nu mai tragea pentru ca a intrat in limp mode pt a proteja turbina. La 14000 km nu mi se pare normal sa cada turbina. Apropo, sper ca e acoperita de garantie defectiunea. Si iar nu este normal ca mecanici sa nu iti spuna care a fost motivul care a dus la aparitia erorilor. Cu schimbarea treptelor dupa ce spune calculatoru mi se pare o mare prostie.la inceput respectam si eu aia cu schimbatul treptelor, dar doar din faptul ca fiind in rodaj nu e recomandat sa fortezi masina. Am respectat asta pana pe la 3000km. Pe mine ma pune sa schimb la 1900rpm. In afara de faptul ca nu trage la turatia aia am gasit depuneri pe esapament de funingine. Nici nu vreau sa ma gandesc ce face EGR-ul din motorul masini.

Sper ca FIAT si mai ales TIPO sa nu ne faca sa regretam alegerea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va mulțumesc pt sugestii!

Abia aștept să ridic masina din reprezentanta si sa o alerg .

Modelul îmi este drag,motorul este Ok fiind cumpărat și de alte mărci de auto renumite din Europa si koreea.

Sper ca nu a fost decât un defect din fabrica si nu datorita calității materialelor.

La reprezentanta băieții sunt ok,cooperanti îți explica tot legat de autovehicule.Am găsit cooperare si in reprezentanta din București.

Așa mi se pare normal să existe o cooperare intre client si comerciant.

Va doresc o zi plăcută tuturor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua!

Iarăși probleme cu turbina se pare!

Pt a doua oară!

Cel puțin așa spun cei de la reprezentanta.

Din acest moment eu unul regret că am ales Fiat.

Nu cred că este aceasta problema mașinii,ci altă care nu este de găsit sau de adus la cunoștință.

Nu știu ce să mai fac.

Mai am un polo din 98 van ,acum are 320 000 km numai de Romania.

El nu a stat în service in 22 de ani cât a stat acest Tipo in 3 ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 8 ore, avrams a spus:

Buna ziua!

Iarăși probleme cu turbina se pare!

Nu cred că este aceasta problema mașinii,ci altă care nu este de găsit sau de adus la cunoștință.

Si eu sunt de aceeasi parere: ca problema nu e de la turbina, aceasta este efectul unei cauze inca negasita. 

Desi cei din reprezentanta sunt amabili si comunicativi, e poibil sa fie incompetenti (asa cum se intampla in marea majoritate a reprezentatelor) din moment ce nu ti-au dat niste raspusuri concludente. 

Sau e posibil sa fii unul din cei carora li s-a nimerit un motor defect din fabrica.

Sau asa cum ai spus tu, cel mai probabil o proasta calitate a materialelor folosite,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.